Europees Parlement stemt tegen verbod op filesharing
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ehm.. Vrij zware straf?Het land wil dat internetgebruikers die drie keer de copyrightwetgeving overtreden door beschermde content via p2p-netwerken te downloaden nooit meer het internet op mogen.
Tegenwoordig staat zoiets gelijk aan gedeeltelijk uitsluiten van de maatschappij
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Straks zitten we in zelfde schuitje als vele van die aziatische en arabische landen
Democratie en vrijheid noemt men da hier maar begint meer en meer te gelijken op een dictatuurregime
In zekere zin ben ik gelukkig reeds een 50+ te zijn maar voor onze jongeren zal sommige beslissingen in die aard hen beperken in hun vrijheid om hun eigen te ontwikkelen of zaken te ontdekken
Voor veel van die politiekers speelt dit geen rol zulke wetten te laten uitvaardigen hun internet zal toch nooit worden afgesloten ze genieten toch van politieke onschendbaarheid
Democratie en vrijheid noemt men da hier maar begint meer en meer te gelijken op een dictatuurregime
In zekere zin ben ik gelukkig reeds een 50+ te zijn maar voor onze jongeren zal sommige beslissingen in die aard hen beperken in hun vrijheid om hun eigen te ontwikkelen of zaken te ontdekken
Voor veel van die politiekers speelt dit geen rol zulke wetten te laten uitvaardigen hun internet zal toch nooit worden afgesloten ze genieten toch van politieke onschendbaarheid
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Geen copyrighted materiaal mogen copieren is niet dictatoriaal te noemen.Lion schreef:Straks zitten we in zelfde schuitje als vele van die aziatische en arabische landen
Ik heb het er wel moeilijk mee dat deze inbreuken (wat dat zijn ze) net als verkeersovertredingen blijkbaar buiten proportie bestraft worden terwijl andere zaken met een mildere straf wegkomen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Da klopt maar waar is die grens?on4bam schreef:Geen copyrighted materiaal mogen copieren is niet dictatoriaal te noemen.Lion schreef:Straks zitten we in zelfde schuitje als vele van die aziatische en arabische landen
Ik heb het er wel moeilijk mee dat deze inbreuken (wat dat zijn ze) net als verkeersovertredingen blijkbaar buiten proportie bestraft worden terwijl andere zaken met een mildere straf wegkomen.
Bvb sabam wil haar regels opleggen aan iedereen die muziek maakt of copieert terwijl ze nog niet eens 50% van de artiesten vertegenwoordigt
Als een artiest zijn werk via internet aanbied of via promotiestunt bij week of dagblad schreewt sabam moord en brand
Misschien had ik mij iets te algemeen uitgedrukt of verkeerd voorgesteld maar wat ik wil aankaarten dat gewoon een groep alles wil naar hun hand zetten en daar zelfs europa wil voor gebruiken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Lion schreef: Misschien had ik mij iets te algemeen uitgedrukt of verkeerd voorgesteld maar wat ik wil aankaarten dat gewoon een groep alles wil naar hun hand zetten en daar zelfs europa wil voor gebruiken
Dan zijn we akkoord
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bye, Maurice
- Fustigateur
- Pro Member
Straks? We zitten er al in.Lion schreef:Straks zitten we in zelfde schuitje als vele van die aziatische en arabische landen
Zie:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18488
Iemand zonder proces veroordelen tot een straf wel.on4bam schreef:Geen copyrighted materiaal mogen copieren is niet dictatoriaal te noemen.Lion schreef:Straks zitten we in zelfde schuitje als vele van die aziatische en arabische landen
Oke de muziekmaffia is iets minder rigoreus, Stalin en Hitler lieten je door je kop schieten de muziekmaffia maakt gewoon een miljoenen claim.
Andere straf zelfde grondslag.
Beiden zijn funest voor de democratie
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -