cijfers ivm het aantal aansluitingen per isp

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
tooslow
Plus Member
Plus Member

Wat ik me eigenlijk afvraag nadat ik vandaag las dat Electrabel veel klanten aan het verliezen is ...... hoe dat nu eigenlijk zit bij de isps. Maw zijn er hierover gegevens bekend hoeveel mensen er bij een bepaalde isp zitten en wat me vooral interesseert zien we in recente maanden bijv een sterke stijging bij isps zoals Dommel en zien we bij Belgacom dan bijv een daling of haalt Dommel vooral klanten weg bij de andere alternatieve isps.

Is er iemand die hierover wat kan vertellen ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tooslow schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag nadat ik vandaag las dat Electrabel veel klanten aan het verliezen is ...... hoe dat nu eigenlijk zit bij de isps. Maw zijn er hierover gegevens bekend hoeveel mensen er bij een bepaalde isp zitten en wat me vooral interesseert zien we in recente maanden bijv een sterke stijging bij isps zoals Dommel en zien we bij Belgacom dan bijv een daling of haalt Dommel vooral klanten weg bij de andere alternatieve isps.

Is er iemand die hierover wat kan vertellen ?
nope. Enige vorm van info ivm met dit soort gegevens komt uit persberichten van bedrijven zelf
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die gegevens zouden 90% van de isp's enkel schade kunnen berokkenen, daarom dat er geen officiële cijfers bestaan.

Zelfs al zouden wij als userbase statistieken bijhouden dan zouden deze nog een vertekend beeld geven. Een bedrijf als google zou hier bijvoorbeeld wel een objectief beeld over kunnen geven omdat google niet doelgroep gebonden is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

L-army schreef:Zelfs al zouden wij als userbase statistieken bijhouden dan zouden deze nog een vertekend beeld geven.
Ik heb in het verleden keer reeds verschillende keren het voorstel gedaan de provider historiek bij te houden van de Userbase members. Op die manier zou je iedere maand een indicatie kunnen geven van hoe het verloop is.

Op zich is het niet perfect, maar langs de andere kant zitten hier ook gerust mensen die al jaren spreken van op te stappen maar het nog steeds niet gedaan hebben.

Trouwens wat TN betreft zijn er geloof ik (je kan de jaarcijfers ergens op hun website raadplegen) in 2007 zo'n 60.000 klanten vertrokken, echter de netto aangroei is nog steeds positief. Langs de andere kant moet je dus wel 60.001 NIEUWE klanten vinden om maar met 1 klant netto te kunnen groeien.
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

GeertAki schreef:Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt :-)
Misschien hebben ze dat wel gedaan, wat het hoge aantal Dommelaars e.a. verklaart? :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wat mijn punt dus bevestigt hé.

De echte skynet-klanten komen hier niet, enkel de overlopers :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

GeertAki schreef:Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt :-)
Er zijn nochtans genoeg members hier die graag van hun SkyNet vanaf zouden geraken maar waar de ouders of wie dan ook beslist. In ieder geval, een cijfer is beter dan geen cijfer... al is het maar om te weten waar de members onderling zoal naar overstappen.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

De koperparen werkelijk vrijgeven, en iedere ISP verplichten om mensen hun email-adres te laten behouden bij overstap (door een forwarding-adres op te geven), zou een heel groot verschil maken, vermoed ik.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

GeertAki schreef:Wat mijn punt dus bevestigt hé.

De echte skynet-klanten komen hier niet, enkel de overlopers :)
Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.
Niet iedereen heeft behoefte aan volume .....

Weeral Fout
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
The_One_be
Pro Member
Pro Member

Patje schreef:Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.
volume buiten beschouwing gelaten zou je ook ongeveer 6euro per maand kunnen besparen
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Never change a winning team zeggen ze, en als hij tevreden is met de support is dat ook al een extra punt.

Maar terug ontopic nu.
K zou die cijfers ook wel eens graag zien, maarja. K vraag me af of we dat ooit eens te zien gaan krijgen. Misschien iemand die een insider bij BGC kent? Daar moeten ze dat toch kunnen afleiden?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

The_One_be schreef:
Patje schreef:Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.
volume buiten beschouwing gelaten zou je ook ongeveer 6euro per maand kunnen besparen
Daar heb je enigzins gelijk in, maar aan de andere kant bespaar ik mijzelf veel miserie door niet over te stappen naar bvb een Edpnet of Scarlet, waar ze iedere week toch wel een probleem hebben.
Ik wil gewoon ieder moment van de dag kunnen beschikken over mijn internet verbinding en bij belgacom heb ik geen problemen ( max 1 uur downtime in de laatste 5 jaar! ) wat niet kan gezegd worden van die andere ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

nogChoco schreef:iedere ISP verplichten om mensen hun email-adres te laten behouden bij overstap (door een forwarding-adres op te geven), zou een heel groot verschil maken, vermoed ik.
Voor 1.25 euro per maand heb je een eigen mailserver (eigenlijk hosting met alle toeters en bellen) op een eigen domain... dan ga je toch geen ISP's verplichten dit te doen (wat ze dan vermoedelijk weer gaan gebruiken om te verantwoorden waarom het zo duur is).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

nogChoco schreef:De koperparen werkelijk vrijgeven, en iedere ISP verplichten om mensen hun email-adres te laten behouden bij overstap (door een forwarding-adres op te geven), zou een heel groot verschil maken, vermoed ik.
Een domeinnaam is in bezit van een ISP, ik zie trouwens ook niet waarom men dit zou kunnen behouden bij een overstap naar een concurrent. Een telefoon/gsm-nummer ok, maar een e-mailadres? Er zijn genoeg betere alternatieven (al dan niet gratis). Hedendaags is een mailbox die je krijgt bij een ISP geen verkoopsargument meer, behalve voor simplistische mensen die weinig kennis hebben van het Internet en consorten.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Technisch gezien is het twee keer niks om dat gewoon te forwarden, en er zijn hier al genoeg mensen gepasseerd die lieten verstaan dat het behoud van hun email-adres een belangrijke factor is.

Voor iets onpersoonlijks als een reeks nummers (telefoonnummer) heeft men wel een regeling tot behoud (wat ongetwijfeld technisch complex is), maar voor een email-adres dat vaak uit een [firma]naam bestaat (of gewoon een leuk woord is dat men kon bemachtigen), is er geen regeling.

En als iemand naar je oud telefoonnummer belt, weet die vrijwel meteen of het verkeerd is, terwel mensen die 'verkeerd mailen' daarvan vrijwel geen indicatie krijgen. De telco houdt vast aan iets wat slechte communicatie oplevert, zuiver omdat ze zo meer verdienen.

Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Omdat enkel Belgacom/Skynet en z'n klanten het recht hebben om een @skynet.be adres te hebben (same for telenet).
Check voorwaarden DNS.BE en Belgacom hun voorwaarden.

Ze moeten dan ook e-mail op het domein van bvb m'n vorige werkgever gaan forwarden naar mijn nieuw adres? Dit is toch niet zinnig? Waarom wilt de consument zoveel complicaties? Ik kan verstaan dat Belgacom zo'n hoge prijzen hanteerd... :roll:

Ik gebruik al 8 jaar geen @skynet.be (@edpnet.be of @dommel.be) adres meer...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

nogChoco schreef:Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Stel dat men jou zou verplichten alle post van de vorige eigenaar van je huis op eigen kosten door te sturen... dan veronderstel ik dat je dat ook niet fijn zou vinden (en van mening zijn dat de vorige bewoner maar nieuw adreskaartjes moet laten maken).

Nu dit alles kan je vermijden met een eigen domain...
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Patje schreef:Weeral Fout
Ten eerste is 't alweer :wink: en ten tweede zijn er uiteraard altijd uitzonderingen die de regel bevestigen zeker?

Hoogst waarschijnlijk bestaat de overgrote meerderheid van de skynet-klanten uit mensen die gewoon op internet willen en die enkel gehoord hebben van belgacom en telenet. Die komen hier dus niet kijken naar alternatieven.
Patje schreef:Daar heb je enigzins gelijk in, maar aan de andere kant bespaar ik mijzelf veel miserie door niet over te stappen naar bvb een Edpnet of Scarlet, waar ze iedere week toch wel een probleem hebben.
Is dit niet wat kort door de bocht? Ik zit al meer dan een jaar bij edpnet en heb tot hier toe echt geen klagen hoor. Zowel service als verbinding zijn zeer stabiel. Zelden tot nooit uitval dat te wijten is aan edpnet.

Maar goed, ieder heeft recht op zijn keuze, dus zeker niet als persoonlijke aanval op jou bedoeld hé Patje...
nogChoco
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
nogChoco schreef:Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Stel dat men jou zou verplichten alle post van de vorige eigenaar van je huis op eigen kosten door te sturen... dan veronderstel ik dat je dat ook niet fijn zou vinden (en van mening zijn dat de vorige bewoner maar nieuw adreskaartjes moet laten maken).

Nu dit alles kan je vermijden met een eigen domain...
Ten eerste, het hoeft niet per sé op eigen kosten: ze kunnen er eventueel een klein bedrag voor vragen bij de overstap.

De verkeerd gestuurde mails blijven toch toekomen, dus de cpu-cycles zijn sowieso verspild, als het daar op zou aankomen. In de berg spam dat ze dagelijks verzetten, kan dat toch geen groot verschil maken?

Een ISP is een derde partij die de verantwoordelijkheid over jouw correspondentie ooit zelf op zich nam. Da's dus toch een ander soort relatie dan tussen opeenvolgende huiseigenaars (of werkgever-werknemer), vind ik. De ISP is eerder de postman, zou ik stellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

nogChoco schreef:Ten eerste, het hoeft niet per sé op eigen kosten: ze kunnen er eventueel een klein bedrag voor vragen bij de overstap.
Minder dan 1.25 euro per maand ? (want voor dat bedrag heb je een eigen hosting inclusief mail en alle andere toeters en bellen).
nogChoco
Premium Member
Premium Member

't Gaat hen om het behoud van hun @skynet adres, dus de prijs van andere hosting speelt geen rol. Persoonlijk vind ik het ook absurd dat mensen de email adressen van hun ISP gebruiken, maar ik vind het ook verkeerd om een internet-abo te koppelen aan dat email-adres.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”