Wat ik me eigenlijk afvraag nadat ik vandaag las dat Electrabel veel klanten aan het verliezen is ...... hoe dat nu eigenlijk zit bij de isps. Maw zijn er hierover gegevens bekend hoeveel mensen er bij een bepaalde isp zitten en wat me vooral interesseert zien we in recente maanden bijv een sterke stijging bij isps zoals Dommel en zien we bij Belgacom dan bijv een daling of haalt Dommel vooral klanten weg bij de andere alternatieve isps.
Is er iemand die hierover wat kan vertellen ?
cijfers ivm het aantal aansluitingen per isp
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
nope. Enige vorm van info ivm met dit soort gegevens komt uit persberichten van bedrijven zelftooslow schreef:Wat ik me eigenlijk afvraag nadat ik vandaag las dat Electrabel veel klanten aan het verliezen is ...... hoe dat nu eigenlijk zit bij de isps. Maw zijn er hierover gegevens bekend hoeveel mensen er bij een bepaalde isp zitten en wat me vooral interesseert zien we in recente maanden bijv een sterke stijging bij isps zoals Dommel en zien we bij Belgacom dan bijv een daling of haalt Dommel vooral klanten weg bij de andere alternatieve isps.
Is er iemand die hierover wat kan vertellen ?
Die gegevens zouden 90% van de isp's enkel schade kunnen berokkenen, daarom dat er geen officiële cijfers bestaan.
Zelfs al zouden wij als userbase statistieken bijhouden dan zouden deze nog een vertekend beeld geven. Een bedrijf als google zou hier bijvoorbeeld wel een objectief beeld over kunnen geven omdat google niet doelgroep gebonden is.
Zelfs al zouden wij als userbase statistieken bijhouden dan zouden deze nog een vertekend beeld geven. Een bedrijf als google zou hier bijvoorbeeld wel een objectief beeld over kunnen geven omdat google niet doelgroep gebonden is.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb in het verleden keer reeds verschillende keren het voorstel gedaan de provider historiek bij te houden van de Userbase members. Op die manier zou je iedere maand een indicatie kunnen geven van hoe het verloop is.L-army schreef:Zelfs al zouden wij als userbase statistieken bijhouden dan zouden deze nog een vertekend beeld geven.
Op zich is het niet perfect, maar langs de andere kant zitten hier ook gerust mensen die al jaren spreken van op te stappen maar het nog steeds niet gedaan hebben.
Trouwens wat TN betreft zijn er geloof ik (je kan de jaarcijfers ergens op hun website raadplegen) in 2007 zo'n 60.000 klanten vertrokken, echter de netto aangroei is nog steeds positief. Langs de andere kant moet je dus wel 60.001 NIEUWE klanten vinden om maar met 1 klant netto te kunnen groeien.
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien hebben ze dat wel gedaan, wat het hoge aantal Dommelaars e.a. verklaart?GeertAki schreef:Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er zijn nochtans genoeg members hier die graag van hun SkyNet vanaf zouden geraken maar waar de ouders of wie dan ook beslist. In ieder geval, een cijfer is beter dan geen cijfer... al is het maar om te weten waar de members onderling zoal naar overstappen.GeertAki schreef:Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.GeertAki schreef:Wat mijn punt dus bevestigt hé.
De echte skynet-klanten komen hier niet, enkel de overlopers
Niet iedereen heeft behoefte aan volume .....
GeertAki schreef:Ik ben het eens met het feit dat deze site een vertekend beeld zou geven. De meeste skynet-klanten zullen dit forum immers niet bezoeken, want als ze dat wel deden, waren ze al lang overgestapt
Weeral Fout
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
volume buiten beschouwing gelaten zou je ook ongeveer 6euro per maand kunnen besparenPatje schreef:Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.
Niet iedereen heeft behoefte aan volume .....
A post without a signature is like a fish without a bike
![Afbeelding](http://img503.imageshack.us/img503/4159/2267ha1.png)
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
![Afbeelding](http://img174.imageshack.us/img174/825/2647ad9.jpg)
![Afbeelding](http://img503.imageshack.us/img503/4159/2267ha1.png)
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
![Afbeelding](http://img174.imageshack.us/img174/825/2647ad9.jpg)
Never change a winning team zeggen ze, en als hij tevreden is met de support is dat ook al een extra punt.
Maar terug ontopic nu.
K zou die cijfers ook wel eens graag zien, maarja. K vraag me af of we dat ooit eens te zien gaan krijgen. Misschien iemand die een insider bij BGC kent? Daar moeten ze dat toch kunnen afleiden?
Maar terug ontopic nu.
K zou die cijfers ook wel eens graag zien, maarja. K vraag me af of we dat ooit eens te zien gaan krijgen. Misschien iemand die een insider bij BGC kent? Daar moeten ze dat toch kunnen afleiden?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Daar heb je enigzins gelijk in, maar aan de andere kant bespaar ik mijzelf veel miserie door niet over te stappen naar bvb een Edpnet of Scarlet, waar ze iedere week toch wel een probleem hebben.The_One_be schreef:volume buiten beschouwing gelaten zou je ook ongeveer 6euro per maand kunnen besparenPatje schreef:Dat denk jij ! ik zit hier trouwens al 5 jaar op UB en ook nog al die tijd steeds bij Skynet.
Niet iedereen heeft behoefte aan volume .....
Ik wil gewoon ieder moment van de dag kunnen beschikken over mijn internet verbinding en bij belgacom heb ik geen problemen ( max 1 uur downtime in de laatste 5 jaar! ) wat niet kan gezegd worden van die andere ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor 1.25 euro per maand heb je een eigen mailserver (eigenlijk hosting met alle toeters en bellen) op een eigen domain... dan ga je toch geen ISP's verplichten dit te doen (wat ze dan vermoedelijk weer gaan gebruiken om te verantwoorden waarom het zo duur is).nogChoco schreef:iedere ISP verplichten om mensen hun email-adres te laten behouden bij overstap (door een forwarding-adres op te geven), zou een heel groot verschil maken, vermoed ik.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Een domeinnaam is in bezit van een ISP, ik zie trouwens ook niet waarom men dit zou kunnen behouden bij een overstap naar een concurrent. Een telefoon/gsm-nummer ok, maar een e-mailadres? Er zijn genoeg betere alternatieven (al dan niet gratis). Hedendaags is een mailbox die je krijgt bij een ISP geen verkoopsargument meer, behalve voor simplistische mensen die weinig kennis hebben van het Internet en consorten.nogChoco schreef:De koperparen werkelijk vrijgeven, en iedere ISP verplichten om mensen hun email-adres te laten behouden bij overstap (door een forwarding-adres op te geven), zou een heel groot verschil maken, vermoed ik.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Technisch gezien is het twee keer niks om dat gewoon te forwarden, en er zijn hier al genoeg mensen gepasseerd die lieten verstaan dat het behoud van hun email-adres een belangrijke factor is.
Voor iets onpersoonlijks als een reeks nummers (telefoonnummer) heeft men wel een regeling tot behoud (wat ongetwijfeld technisch complex is), maar voor een email-adres dat vaak uit een [firma]naam bestaat (of gewoon een leuk woord is dat men kon bemachtigen), is er geen regeling.
En als iemand naar je oud telefoonnummer belt, weet die vrijwel meteen of het verkeerd is, terwel mensen die 'verkeerd mailen' daarvan vrijwel geen indicatie krijgen. De telco houdt vast aan iets wat slechte communicatie oplevert, zuiver omdat ze zo meer verdienen.
Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Voor iets onpersoonlijks als een reeks nummers (telefoonnummer) heeft men wel een regeling tot behoud (wat ongetwijfeld technisch complex is), maar voor een email-adres dat vaak uit een [firma]naam bestaat (of gewoon een leuk woord is dat men kon bemachtigen), is er geen regeling.
En als iemand naar je oud telefoonnummer belt, weet die vrijwel meteen of het verkeerd is, terwel mensen die 'verkeerd mailen' daarvan vrijwel geen indicatie krijgen. De telco houdt vast aan iets wat slechte communicatie oplevert, zuiver omdat ze zo meer verdienen.
Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Omdat enkel Belgacom/Skynet en z'n klanten het recht hebben om een @skynet.be adres te hebben (same for telenet).
Check voorwaarden DNS.BE en Belgacom hun voorwaarden.
Ze moeten dan ook e-mail op het domein van bvb m'n vorige werkgever gaan forwarden naar mijn nieuw adres? Dit is toch niet zinnig? Waarom wilt de consument zoveel complicaties? Ik kan verstaan dat Belgacom zo'n hoge prijzen hanteerd...
Ik gebruik al 8 jaar geen @skynet.be (@edpnet.be of @dommel.be) adres meer...
Check voorwaarden DNS.BE en Belgacom hun voorwaarden.
Ze moeten dan ook e-mail op het domein van bvb m'n vorige werkgever gaan forwarden naar mijn nieuw adres? Dit is toch niet zinnig? Waarom wilt de consument zoveel complicaties? Ik kan verstaan dat Belgacom zo'n hoge prijzen hanteerd...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ik gebruik al 8 jaar geen @skynet.be (@edpnet.be of @dommel.be) adres meer...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Stel dat men jou zou verplichten alle post van de vorige eigenaar van je huis op eigen kosten door te sturen... dan veronderstel ik dat je dat ook niet fijn zou vinden (en van mening zijn dat de vorige bewoner maar nieuw adreskaartjes moet laten maken).nogChoco schreef:Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Nu dit alles kan je vermijden met een eigen domain...
- GeertAki
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Ten eerste is 't alweerPatje schreef:Weeral Fout
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hoogst waarschijnlijk bestaat de overgrote meerderheid van de skynet-klanten uit mensen die gewoon op internet willen en die enkel gehoord hebben van belgacom en telenet. Die komen hier dus niet kijken naar alternatieven.
Is dit niet wat kort door de bocht? Ik zit al meer dan een jaar bij edpnet en heb tot hier toe echt geen klagen hoor. Zowel service als verbinding zijn zeer stabiel. Zelden tot nooit uitval dat te wijten is aan edpnet.Patje schreef:Daar heb je enigzins gelijk in, maar aan de andere kant bespaar ik mijzelf veel miserie door niet over te stappen naar bvb een Edpnet of Scarlet, waar ze iedere week toch wel een probleem hebben.
Maar goed, ieder heeft recht op zijn keuze, dus zeker niet als persoonlijke aanval op jou bedoeld hé Patje...
Ten eerste, het hoeft niet per sé op eigen kosten: ze kunnen er eventueel een klein bedrag voor vragen bij de overstap.r2504 schreef:Stel dat men jou zou verplichten alle post van de vorige eigenaar van je huis op eigen kosten door te sturen... dan veronderstel ik dat je dat ook niet fijn zou vinden (en van mening zijn dat de vorige bewoner maar nieuw adreskaartjes moet laten maken).nogChoco schreef:Mensen vinden het belangrijk om bereikbaar te zijn, dus waarom kan zo'n kleine maatregel niet?
Nu dit alles kan je vermijden met een eigen domain...
De verkeerd gestuurde mails blijven toch toekomen, dus de cpu-cycles zijn sowieso verspild, als het daar op zou aankomen. In de berg spam dat ze dagelijks verzetten, kan dat toch geen groot verschil maken?
Een ISP is een derde partij die de verantwoordelijkheid over jouw correspondentie ooit zelf op zich nam. Da's dus toch een ander soort relatie dan tussen opeenvolgende huiseigenaars (of werkgever-werknemer), vind ik. De ISP is eerder de postman, zou ik stellen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Minder dan 1.25 euro per maand ? (want voor dat bedrag heb je een eigen hosting inclusief mail en alle andere toeters en bellen).nogChoco schreef:Ten eerste, het hoeft niet per sé op eigen kosten: ze kunnen er eventueel een klein bedrag voor vragen bij de overstap.
't Gaat hen om het behoud van hun @skynet adres, dus de prijs van andere hosting speelt geen rol. Persoonlijk vind ik het ook absurd dat mensen de email adressen van hun ISP gebruiken, maar ik vind het ook verkeerd om een internet-abo te koppelen aan dat email-adres.