Tele2 Allin 12Mb

Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

We kunnen toch wel vermoeden dat tele2 in de toekomst hun testprocedures wat gaan bijschaven :-D .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

wat moet er nu aan bijgeschaafd worden.

nog is de puntjes op een rij:

* testperiode van 1 jaar met een heel pak testcases (nummer van klanten)
* officiele verkoop gestart eind november
* probleem opgetreden in december bij sommige klanten
* eind januari waren er grotere aantallen klanten met problemen

deze 2 laatste punten zijn het gevolg van een extern gegeven, dus niet van Tele2, en ook buiten de domeinen van Tele2.

wat moet tele2 er dan aan doen? wat kon Tele2 er dan aan doen, en wat hadden ze moeten voorzien?

Het ligt gewoon buiten tele2, dus stop dan ook met zeggen dat tele2 hun testen moet bijschaven, ze niet getest hebben etc...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Tenzij het een echt geval van overmacht of iets opgelegd is, zal ook dit extern gegeven door een keuze van tele2 ingegeven zijn.

Fictief voorbeeld: je moet een kabel huren bij firma x. Bij je tests loopt alles goed. Na enkele maanden en met meer en meer klanten die erbij komen, blijkt dat de kabel van firma x eigenlijk niet voldoende capaciteit geeft.

Extern gegeven? Ja. Tests waren gelukt? Ja. Tests waren voldoende? Neen want ze brachten dit niet aan het licht.

Ik zeg niet dat het noodzakelijk zo is maar het zou wel kunnen. Ik probeer dit opbouwend te houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

daar ben ik het met je eens, maar dat is niet de oorzaak van het probleem... dus ben het dan weer niet meer eens dat het door de testen van tele2 komt omdat die onvoldoende geweest zouden zijn;
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

We zijn ondertussen een maandje en 3 dagen verder ...

Is er al meer feedback beschikbaar over de termijn wanneer dit probleem opgelost zou moeten zijn?

Ik begin ondertussen al goed gewoon te raken aan m'n 5Mbit lijntje ... :-)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

spacekiek schreef:Ik begin ondertussen al goed gewoon te raken aan m'n 5Mbit lijntje ... :-)


Jammer want je hebt ingetekend voor een 12Mbits lijntje :roll: Misschien hoopt Tele2/T2 er zo vanonderuit te komen. Om het cru te stellen je hebt een Golf gekocht en krijgt van je garagist een Polo.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

zambo zijde nu weer daar? houd uw klep is! nog 1 zo'n dwaze opmerking van uwe kant en kzen hier weg! dacht dat iedereen het u al wel duidelijk had gemaakt, neen?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Zambo, ik sluit mij bij 320i aan ...uw standpunt is meer dan genoeg gepost geweest!

Het heeft geen zin om bereidwillige Tele2 medewerkers weg 'te pesten' met uw eindeloze kritiek.

Geloof het of niet, maar er zijn effectief nog mensen die Tele2 een goed product vinden: 5Mbit & unlimited zonder enige opmerking ... waar kan je dat nog vinden? 12Mbit is idd leuker, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dit in orde komt.

Drop it and move on pal!
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Mss is er wel een bereidwillige mod die het hem ne keer kan duidelijk maken...
Afbeelding
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Deze week in een Base shop langs geweest. Groot was mijn verbazing dat er daar nog folders liggen voor het Tele2 Pure ADSL (4Mb en 12Mb) gamma. Het wordt dringend tijd dat men vanuit Tele2/T2/KPN deze folders uit de winkels haalt, daar het niet meer verkocht wordt wegens talloze problemen en niet werkend. Misschien even een mailtje sturen naar de Federale Overheid Consumentenzaken om dit in orde te brengen?
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Zambo schreef:Deze week in een Base shop langs geweest. Groot was mijn verbazing dat er daar nog folders liggen voor het Tele2 Pure ADSL (4Mb en 12Mb) gamma. Het wordt dringend tijd dat men vanuit Tele2/T2/KPN deze folders uit de winkels haalt, daar het niet meer verkocht wordt wegens talloze problemen en niet werkend. Misschien even een mailtje sturen naar de Federale Overheid Consumentenzaken om dit in orde te brengen?



Hedde gij nu echt niks beter te doen ? Werken ofzo ? :roll: Hoe zielig kunde zijn , ge moet u is wa minder druk maken in onbenullige dingen , dan leefde langer !

Hier in Antwerpen noemen ze zon mensen , azijnpissers :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Deze week in een Base shop langs geweest. Groot was mijn verbazing dat er daar nog folders liggen voor het Tele2 Pure ADSL (4Mb en 12Mb) gamma. Het wordt dringend tijd dat men vanuit Tele2/T2/KPN deze folders uit de winkels haalt, daar het niet meer verkocht wordt wegens talloze problemen en niet werkend. Misschien even een mailtje sturen naar de Federale Overheid Consumentenzaken om dit in orde te brengen?


De aarde draait rond de zon en is rond. Het internet draait echter niet rond Zambo of Kortrijk. Deal with it.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zambo schreef:Deze week in een Base shop langs geweest. Groot was mijn verbazing dat er daar nog folders liggen voor het Tele2 Pure ADSL (4Mb en 12Mb) gamma. Het wordt dringend tijd dat men vanuit Tele2/T2/KPN deze folders uit de winkels haalt, daar het niet meer verkocht wordt wegens talloze problemen en niet werkend. Misschien even een mailtje sturen naar de Federale Overheid Consumentenzaken om dit in orde te brengen?


in een baseshop... hoeveel zijn er denkte? geef mss wat details ook eh, dan kan Tele2 dat na kijken. Ze zijn ingelicht dus zal om een humane vergetelheid gaan...

@corleone: wij in vl-brabant noemen dat ook wel zo hoor, maar nog sneller geven we er een eerder onbeschoft woord aan.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

en op UB noemen ze dat "elite posters". :twisted:
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

euh.. misschien al eens bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat de BASE shops nog geen nieuwe folders hebben gekregen waar de 12 MB niet meer in vermeld staat?
Ze bieden het ook nog niet zo lang aan natuurlijk...
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Rke schreef:euh.. misschien al eens bij stilgestaan dat het ook mogelijk is dat de BASE shops nog geen nieuwe folders hebben gekregen waar de 12 MB niet meer in vermeld staat?
Ze bieden het ook nog niet zo lang aan natuurlijk...


normaal is het nodige gebeurd, maar om het na te gaan zijn gegevens van die baseshop nodig.
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

...welke u via PM recht naar mij kan sturen, ik zit hier namelijk vlak naast de persoon die verantwoordelijk is voor deze dingen.

Wat betreft het probleem met 12Mb: ik bevestig dat er geen ENKELE manier was geweest om dit te voorkomen door tests, zelfs indien elke persoon in België op hetzelfde moment aangesloten werd om te testen. En bij deze: van zodra we de oplossing hebben (waarvoor wellicht enkele legale en andere watertjes moeten doorzwommen worden?) zullen we dit laten weten. Voordien hebben we GEEN TOELATING om hierover te communiceren.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zambo schreef:Deze week in een Base shop langs geweest. Groot was mijn verbazing dat er daar nog folders liggen voor het Tele2 Pure ADSL (4Mb en 12Mb) gamma. en bla en bla en bla

// modbreak
Beste Zambo,

Je hebt je standpunt ondertussen meerdere malen te kennen gegeven en zal elk pietluttigheidje aangrijpen om Tele2 daar op te wijzen, ook al is het klaar en duidelijk niets waar zij aan kunnen doen, of controle over hebben. Zelfs als ze reeds te kennen geven dat het probleem gekend is en er aan gewerkt wordt, maar geen kortetermijn-oplossing mogelijk is, is blijkbaar geen reden om de zwartmakerij te stoppen.
Kritiek hebben mag en moet, maar op een bepaald moment moet het genoeg zijn. Je bent 1 stem, en die is gehoord, ook bij de juiste mensen. Je persoonlijke queeste tegen alles waar Tele2 op staat wordt ondertussen door niemand meer op prijs gesteld.
Ik probeer je niet monddood te maken, maar enige nuancering in je berichten zou niet misstaan.
Jouw gedrag maakt het voor bereidwillige medewerkers van Tele2 op dit, en andere fora erg moeilijk om bvb. Userbase au sérieux te blijven nemen. Momenteel worden er een aantal problemen aangekaart en opgelost die op geen enkele andere manier gesupporteerd kunnen worden. Dat kwijt raken wilt niemand.

Mvgr,

--Christophe

Mijn excuses voor de nogal persoonlijke aanpak (niet van mijn gewoonte), maar de aanwezigheid van bereidwillig ISP-personeel kan té veel op mijn appreciatie rekenen, en als zij een probleem kunnen krijgen door dit gedrag, dan wil ik dat graag voorkomen.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

@ 320i en T2m: PB werd naar T2m verstuurd om dit te melden :-)
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Wooooooooooooooooot !

Sinds vandaag heb ik blijkbaar terug 12Mb profiel !

Mn geduld werd beloond :-D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je meent het niet ??? :-) :-) :-)
Welke regio ?
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Corleone schreef:Wooooooooooooooooot !

Sinds vandaag heb ik blijkbaar terug 12Mb profiel !

Mn geduld werd beloond :-D


Ik zie dat ook mousty terug op 12Mb zit, maar ik helaas nog niet, alhoewel ik nooit problemen heb ondervonden in het verleden.

Mijn geduld wordt dus nog op de proef gesteld :-(
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

:-D :-D :-D :-D

Er is precies iemand aan het meelezen :lol:
Ben nu ook terug op 12Mb :-D
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Ikke Stad Antwerpen :)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

joepie de poepie , ikken ook !!!

't is dan nog 13,3Mbit :twisted:

Regio GENT

/EDIT: Wat was nu in feite het probleem?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

spacekiek schreef:/EDIT: Wat was nu in feite het probleem?


Off the top of my head: Iets met storing van ADSL2+ door VDSL signalen. Kan er ook wreed naast zitten. 320i?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

spacekiek schreef:joepie de poepie , ikken ook !!!

't is dan nog 13,3Mbit :twisted:

Regio GENT

/EDIT: Wat was nu in feite het probleem?


let op: dit is nog een test hé! bij corleone heb ik is gechecked en daar werkt het nu inderdaad wel erg goed.

deej schreef:Off the top of my head: Iets met storing van ADSL2+ door VDSL signalen. Kan er ook wreed naast zitten. 320i?


mijn reactie van reeds kleine 2 maand terug ;-) :

Geplaatst: Do Feb 14, 2008 14:06
bwa eerlijk zijn mag.

sinds launch van VDSL hebben onze klanten in de regio's waar ze dit actief aanbieden problemen met hun ADSL2+.
Na onderzoek blijkt dat er iets is verandert in de DSLAM's langs Belgacoms zijde waardoor dit veroorzaakt word.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

320i schreef:
spacekiek schreef:joepie de poepie , ikken ook !!!

't is dan nog 13,3Mbit :twisted:

Regio GENT

/EDIT: Wat was nu in feite het probleem?


let op: dit is nog een test hé! bij corleone heb ik is gechecked en daar werkt het nu inderdaad wel erg goed.



Ik zal vanavond eens kijken in mijn router. Als ik geen disconnects meer zie dan zit ik goed zeker?

/Edit: Ziet er prima uit, reeds 1 dag & 20uur online.

Wel nog steeds die FEC errors :

FEC Errors (Up/Down): 983.055 / 2.912

maar als je nogmaals op DSL connection tabblad klikt, dan krijg je ineens héél lage of héél hoge waarden ....
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Heb ook nog wel wat FEC errors ma ni de moeite om over te klagen , het werkt inderdaad prima bij mij waarvoor mijn oprechte dank 320i :-D
Afbeelding
Afbeelding
mousty
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 jan 2006, 11:36
Locatie: Anderlecht bij Brussel

Ook terug in 12Mb en weinig FEC errors.
Nogmaals mijn oprechte dank aan 320i voor zijn aanwezigheid op dit forum :-D
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

zoals gezegd, dit is nog een test, niet alle klanten staan terug actief met hun ADSL2+ profiel. Bij hen waar dit wel zo is gebeurt een continue monitoring!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

I'll take it as given dat wanneer T2 de tests met tevredenheid zou afsluiten we dit zullen zien aan :

1) het terug verschijnen van de 12mbps optie in de abo's
2) de ontsluiting van het klantenbestand naar -nieuwe- Bruo installaties terug wordt opgepikt ?

In ieder geval, ik duim ervoor.
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Natuurlijk. If it works, it works. En van zodra dit weer 100% is zetten wij 't weer actief.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Gaat Tele2 eigenlijk ADSL2+ aanbieden via Belgacom lijnen indien zij hun lijnen openstellen voor andere providers?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Lijkt me een logische ontwikkeling. Sterker nog, ik denk niet dat T2 het zich kan veroorloven om deze mogelijkheid _niet_ aan te bieden, vooral ook omdat -indien het inderdaad zo is dat ruwweg 80% van België via BGC ADSL2 capable zou zijn zoals we van links en rechts horen- T2 hier in België waarschijnlijk niet de financiële slagkracht heeft om zijn eigen netwerk tot eenzelfde percentage uit te bouwen.

Maar zoals ik zei, door de verschillen tussen T2's eigen huishouden en de voorwaarden die ze gaan krijgen (zowel technisch als financieel) voor het BGC ADSL2 aanbod, is het volgens mij niet onwaarschijnlijk dat je een dualistisch Adsl2 aanbod gaat krijgen, zowel verschillend in prijs als snelheid als datavolume. Over 3 maanden weten we wel meer hoor, op die paar maanden komt het mij ook niet meer aan. :-)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”