Volume verhoging Scarlet

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DiViNO schreef:Moest het niet zo moeilijk zijn om een email adres te behouden dan had ik Scarlet al lang buiten geshot. Ik betaal 39 euro aan die afzetters en merk niets van al deze wijzigingen!


Neem hosting voor 1,25 euro per maand (http://www.one.com om er slechts één van de velen te noemen) en je hebt je eigen domain name (en nog vele andere extra dingen) en nooit nog problemen met mail voor de rest van je leven. Het is dus maar zo moeilijk als je jezelf wil wijsmaken.
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

ljd schreef:Scarlet heeft in sommige regios een probleem met bandbreedte wegens teveel overselling.

Kan je hier ook de naam van de regio's op plakken? En zijn ze van plan hier iets aan te doen?
zmic
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2007, 14:48
Locatie: Diest

r2504 schreef:
DiViNO schreef:Moest het niet zo moeilijk zijn om een email adres te behouden dan had ik Scarlet al lang buiten geshot. Ik betaal 39 euro aan die afzetters en merk niets van al deze wijzigingen!


Neem hosting voor 1,25 euro per maand (http://www.one.com om er slechts één van de velen te noemen) en je hebt je eigen domain name (en nog vele andere extra dingen) en nooit nog problemen met mail voor de rest van je leven. Het is dus maar zo moeilijk als je jezelf wil wijsmaken.

one.com is inderdaad zalig ^^
zmic
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2007, 14:48
Locatie: Diest

selder schreef:
cygeus schreef:
fusionbe schreef:Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?

Meter staat hier ook nog altijd op 50GB. Heb de Scarlet Box al eens gereset, maar hielp niet. Op de pagina voor het tranfertvolume(sic) te wijzigen begint de dropdownbox echter wel al bij 100GB.


Euh? En als je je transfervolume dan eens op 100GB zou zetten? :)

blijf daar maar af zou ik zo zeggen, of ge gaat nog moeten bijbetalen
ik denk dat die 100 gb nog moet van kracht gaan..
aangezien er nog altijd dit staat bij mij :

Code: Selecteer alles

U hebt 20 % van uw maandelijks transfervolume opgebruikt. De limiet van uw on-line verbruik staat momenteel ingesteld op 50 GB.

en zoals scarlet zegt (kopieer plak werk):

Code: Selecteer alles

Goed nieuws!

Scarlet heeft het maandelijkse down- en uploadvolume nogmaals verhoogd.
De Scarlet abonnees genieten vanaf nu van:
ADSL Light - 1GB/maand
ADSL 6 en 20 – 60 GB/maand
One 6 en 20 – 100 GB/maand

Deze wijzigingen worden automatisch doorgevoerd, u moet niets doen om hiervan te kunnen genieten.

Het Scarlet team


u moet niets doen om hiervan te kunnen genieten staat er :) dus gewoon niets doen zou ik doen! :p
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Laten we hopen van niet, want anders gaat daar thuis iemand kelen als we de factuur krijgen :p.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

is weer een prachtcommunicatie van scarlet *ahuum*
Het is idd mogelijk om via 'verander uw limiet' onderaan de verbruiksmeter
100GB te kiezen...En 50GB staat idd niet bij de opties.

Voor diegene die echt niet kunnen wachten om over hun 50GB te gaan is het allemaal niet echt duidelijk ..

@een vorig topic
Twijfelen tussen scarlet en dommel.. capaciteitsproblemen bij scarlet zijn er idd op bepaalde plaatsen.. kan hier echter geen locaties op plakken. Mssn dat je betere voorwaarden krijgt qua volume /prijs bij een reseller van scarlet (dxadsl bijv)
Dommel heeft het de laatste tijd wel enorm druk .. wat resulteert in onbeantwoord e-mail verkeer en dergelijke ...echter geen idee of dit ook je opleveringsdatum negatief kan beinvloeden.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

fusionbe schreef:Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?


pas maar op, want naar ik vernomen heb gaat deze wijziging pas in vanaf de volgende periode

ik zou dus niet teveel downloaden nu al!
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

DiViNO schreef:Als 7 jarig abonnee van Scarlet / Planet Internet blijf ik blijkbaar, net zoals bij de snelheidsverhoging, in de kou staan. Mijn meter staat nog altijd op 30GB. En qua snelheid is het nog altijd 3.3Mbit. Moest het niet zo moeilijk zijn om een email adres te behouden dan had ik Scarlet al lang buiten geshot. Ik betaal 39 euro aan die afzetters en merk niets van al deze wijzigingen!


feit is dat nieuwe klanten gelokt worden met fabeltjes zoals 20mbit en 100gb
allemaal leuke cijfers, maar in de praktijk is er weinig van aan

voor mij mogen ze die 100gb op 50 laten staan en dubbel zo veel energie stoppen in een kwalitatieve continue verbinding die niet om de haverklap problemen ondervindt!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het zou toch moeten verboden worden om daar reklame mee te maken,zeker als ze nog niet de helft van hun klanten 20 kunnen geven.
Ikzelf heb one6,ben er wel tevreden over,maar:
-ik woon 500 meter van de BC centrale
-van een one 20 is hier helemaal geen sprake!!
De volume verhoging is zeker mooi meegenomen bij Scarlet,maar zelf indien je dicht bij een BC telefooncentrale woont,is de one20 helemaal niet zeker.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

fluppie schreef:Het zou toch moeten verboden worden om daar reklame mee te maken,zeker als ze nog niet de helft van hun klanten 20 kunnen geven.
Ikzelf heb one6,ben er wel tevreden over,maar:
-ik woon 500 meter van de BC centrale
-van een one 20 is hier helemaal geen sprake!!
De volume verhoging is zeker mooi meegenomen bij Scarlet,maar zelf indien je dicht bij een BC telefooncentrale woont,is de one20 helemaal niet zeker.


Dat is niet exclusief voor Scarlet, Bgc, en anderen kunnnen dat ook hebben zeker als het meer landelijk wordt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

dbr schreef:
fluppie schreef:Het zou toch moeten verboden worden om daar reklame mee te maken,zeker als ze nog niet de helft van hun klanten 20 kunnen geven.
Ikzelf heb one6,ben er wel tevreden over,maar:
-ik woon 500 meter van de BC centrale
-van een one 20 is hier helemaal geen sprake!!
De volume verhoging is zeker mooi meegenomen bij Scarlet,maar zelf indien je dicht bij een BC telefooncentrale woont,is de one20 helemaal niet zeker.


Dat is niet exclusief voor Scarlet, Bgc, en anderen kunnnen dat ook hebben zeker als het meer landelijk wordt.


misschien, maar wie schreeuwt er het hardst met 20mbit en 100Gb? :roll:
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

fluppie schreef:Het zou toch moeten verboden worden om daar reklame mee te maken,zeker als ze nog niet de helft van hun klanten 20 kunnen geven.
Ikzelf heb one6,ben er wel tevreden over,maar:
-ik woon 500 meter van de BC centrale
-van een one 20 is hier helemaal geen sprake!!
De volume verhoging is zeker mooi meegenomen bij Scarlet,maar zelf indien je dicht bij een BC telefooncentrale woont,is de one20 helemaal niet zeker.


quod est demonstrandum!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

r2504 schreef:En zo doet de ene ADSL provider de andere dood terwijl het grote probleem bij Telenet en BGC zitten (die het waarschijnlijk best leuk vinden dat de kleintjes tot op het bot gaan met hun marges).

Ik hoop het, aan vele kleintjes hebben die 2 grote geen concurrentie. Als al die kleintjes worden gebundeld in 2 providers dan scaht ik hun kansen al veel beter in. Nu zijn al die kleintjes vooral concurrent van elkaar en niet van BC en Telenet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

hellsnake schreef:
SantaSCSI schreef:Iemand een idee wanneer ze dit gaan doorvoeren? Ik wil verre van opdringerig zijn, maar tis fijn om te weten moest het pas bij de volgende facturatiemaand zijn of niet :p.

"De aanpassing is al van kracht" :roll:


ik sta nog altijd op 50 :oops:
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

neon schreef:
fluppie schreef:Het zou toch moeten verboden worden om daar reklame mee te maken,zeker als ze nog niet de helft van hun klanten 20 kunnen geven.
Ikzelf heb one6,ben er wel tevreden over,maar:
-ik woon 500 meter van de BC centrale
-van een one 20 is hier helemaal geen sprake!!
De volume verhoging is zeker mooi meegenomen bij Scarlet,maar zelf indien je dicht bij een BC telefooncentrale woont,is de one20 helemaal niet zeker.


quod est demonstrandum!


Nu niet om te neuten maar als je met latijn de slimme begint uit te hangen schrijf je de uitdrukking best juist :p

Quod erat demonstrandum
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Wel jammer dat er nog altijd geen reactie van EDPnet gekomen is, je zou verwachten dat ze als reseller 'extra's' zoals extra volume zouden geven aan hun klanten... Het voordeel is nu bijna weggevallen, ok je hebt nachtsurfen en een newsserver maar de limiet is ironisch genoeg lager dan bij hun leverancier, beetje de wereld op z'n kop...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ruben schreef:Wel jammer dat er nog altijd geen reactie van EDPnet gekomen is, je zou verwachten dat ze als reseller 'extra's' zoals extra volume zouden geven aan hun klanten... Het voordeel is nu bijna weggevallen, ok je hebt nachtsurfen en een newsserver maar de limiet is ironisch genoeg lager dan bij hun leverancier, beetje de wereld op z'n kop...
nachtsurfen die amper 6 uur duurt, dan nog van 2uur tot 8uur...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ruben schreef:Wel jammer dat er nog altijd geen reactie van EDPnet gekomen is, je zou verwachten dat ze als reseller 'extra's' zoals extra volume zouden geven aan hun klanten... Het voordeel is nu bijna weggevallen, ok je hebt nachtsurfen en een newsserver maar de limiet is ironisch genoeg lager dan bij hun leverancier, beetje de wereld op z'n kop...


Markt evolutie .. ik heb x-aantal jaar ook ingetekend op scarlet one omdat het toen het voordeligste was voor mij . Na indexeringen, snelheidsverhogingen waar ik niet voor in aanmerking kom en capaciteitsproblemen in mijn regio ben ik ook niet meer bij de voordeligste isp ... Niets belet u om van isp te veranderen (indien je contract afgelopen is) ... Er vanuit gaan dat een reseller meer biedt of 'alle' marktevoluties zal volgen is blijkbaar een foute redenering...
Dumpen en veranderen ... de eventuele downtime is het enige (voor sommige grote) struikelblok mijn inziens
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Fluppeke,bij het veranderen van provider kan er soms nogal wat komen kijken hoor,ik ben indertijd overgestapt van TN naar Scarlet,er is hier 3maal bezoek geweest van BC en 1 maal van Scarlet,en een mens kan zich zomaar niet altijd vrij maken he,ik denk dat de mensen daar meest schrik voor hebben.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

fluppie schreef:Fluppeke,bij het veranderen van provider kan er soms nogal wat komen kijken hoor,ik ben indertijd overgestapt van TN naar Scarlet,er is hier 3maal bezoek geweest van BC en 1 maal van Scarlet,en een mens kan zich zomaar niet altijd vrij maken he,ik denk dat de mensen daar meest schrik voor hebben.


hoi naamgenoot ;) ...
Je hebt gelijk ... maar van adsl-provider naar adsl provider kan normaal gezien (zeker als je nog een actieve BGC lijn hebt) zonder tussenkomst van BGC of de nieuwe ISP

Maar als je van een andere technologie komt zoals TN , wimax ofzo en je hebt geen actieve bgc lijn dan kan het hele zootje langer aanslepen en kan een bezoek vereist zijn ... Maar je hebt wel het voordeel van geen downtime te hebben (je kan telenet pas opzeggen als je adsl actief is , je betaald wel mogelijk dubbel abbo gedurende x maand)
Ik begrijp dat het veel mensen tegenhoud ( zoals ook de niet-overdraagbaarheid van e-mail adressen enz...) maar het zou eigenlijk niet mogen .... Het lijkt me weer in het voordeel te spelen van de 2 groten ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

neon schreef:
dbr schreef:
fluppie schreef:..

...


misschien, maar wie schreeuwt er het hardst met 20mbit en 100Gb? :roll:


The difference between men and boys is the speed of their toys.

Ofwel, belgacom maakt veel reclame met Belgacomtv exact hetzeflde laken en pak.
Zo kunnen we nog wel wat concurrenten afgaan, wat niet wegneemt dat het slecht is een dienst landelijk aan te bieden terwijl deze niet landelijk beschikbaar is.
Het veel gehoorde argument dat landelijke gebieden niet rendabel is arrogant misschien vanuit commercieel oogpunt te begrijpen maar dan nog is het niet eerlijk om wel een grote landelijke reclame te kopen maar de bijbehorende landelijke belangstelling te negeren.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

dbr schreef:The difference between men and boys is the speed of their toys.


Oh, ik dacht altijd dat het verschil tussen een jongen en een man de prijs van hun speelgoed was ;-)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Uzzi schreef:
dbr schreef:The difference between men and boys is the speed of their toys.


Oh, ik dacht altijd dat het verschil tussen een jongen en een man de prijs van hun speelgoed was ;-)


Er doen verschillende versies de ronde
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Fluppeke schreef:
ruben schreef:Wel jammer dat er nog altijd geen reactie van EDPnet gekomen is, je zou verwachten dat ze als reseller 'extra's' zoals extra volume zouden geven aan hun klanten... Het voordeel is nu bijna weggevallen, ok je hebt nachtsurfen en een newsserver maar de limiet is ironisch genoeg lager dan bij hun leverancier, beetje de wereld op z'n kop...


Markt evolutie .. ik heb x-aantal jaar ook ingetekend op scarlet one omdat het toen het voordeligste was voor mij . Na indexeringen, snelheidsverhogingen waar ik niet voor in aanmerking kom en capaciteitsproblemen in mijn regio ben ik ook niet meer bij de voordeligste isp ... Niets belet u om van isp te veranderen (indien je contract afgelopen is) ... Er vanuit gaan dat een reseller meer biedt of 'alle' marktevoluties zal volgen is blijkbaar een foute redenering...
Dumpen en veranderen ... de eventuele downtime is het enige (voor sommige grote) struikelblok mijn inziens


Nee, je begrijpt me verkeerd. Indien het echt nodig is verander ik ook van isp, maar beeld je t volgende even in : volgende week kondigt belgacom aan dat ze hun prijzen verlagen en een datalimiet van 200gb per abonnement toelaten, zou jij dan nog bij een isp als dommel blijven ? Ze gebruiken het (zeer goede) belgacom netwerk, maar gebruiken hun eigen servers. (die vaak iets minder kwalitatief en dus storingsgevoeliger zijn) Dit neem je er graag bij omdat ze meer volume en een lagere prijs aanbieden, dat is net het hele 'nut' van een reseller...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Eerlijk gezegd sponser ik liever een bedrijf in handen van belgen dan van buitenlanders. Als je telenet internet neemt gaat al je geld naar aandeelhouders en reclame. Ik heb dan liever dat een belg met dat geld een vette bmw koopt dan dat je geld naar US ofzo gaat want daar gaat het alleen maar in de portefeuille van belegingsfonden die enkel in termen van Winst denken.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Waarom zou belgacom zijn prijzen verlagen, enkel omdat er teveel volk naar een alternatief overschakelt. Het mes snijdt dus langs twee kanten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Block schreef:Waarom zou belgacom zijn prijzen verlagen, enkel omdat er teveel volk naar een alternatief overschakelt. Het mes snijdt dus langs twee kanten.


Mja, ik denk dat op het moment dat Belgacom 20 000 klanten zou verliezen dat ze toch wel iets zouden ondernemen. Dit is volgens mij de reden van de verhoging bij scarlet van de limieten. Ik denk dat ze of bijna geen nieuwe klanten meer kregen en/of tegelijkertijd ook klanten begonnen te verliezen aan Dommel. Wie zit er bij scarlet ? Dat zijn vaak al mensen die eens gaan vergelijken ....... .

Ik zat er trouwens zelf ook over na te denken om eventueel te gaan veranderen van isp totdat scarlet dit aankondigde ..... . Nu blijf ik wel bij scarlet voorlopig. Maar als ze geen gelijke tred houden met bijv Dommel en dit gedurende maanden en maanden dan is de beslissing snel gevallen volgens mij om te gaan veranderen.

We zien dit nu trouwens bij Electrabel die nu massaal klanten aan het verliezen is door hun hoge prijzen ...... . Dit zou ook op een bepaald moment bij BGC en TN het geval kunnen zijn. Als klanten merken dat na maanden en jaren geklaag er ze niks doen dan gaan klanten uiteindelijk ergens anders heen ! Zeker als ik zie dat het verschil zowel kwa prijs als kwa limiet heel groot aan het worden is tussen Dommel enerzijds en BGC en TN anderzijds.
Als we zien dat je voor 35,95 euro of zoiets bij Dommel nu als je gebruik maakt van de happy hours tussen de 150 en 200 GB per maand kan dlen en bij BGC betaal je 62 euro voor 35 GB per maand dan is dit onhoudbaar en als BGC niets doet dan gaan er ook daar veel klanten weglopen. Dat is maar een kwestie van tijd. Bij TN zijn er een aantal klanten die niet weg kunnen, maar ook daar zullen diegene die wel weg kunnen op den duur veranderen naar een andere isp denk ik.
TN heeft zich nu al 2x belachelijk gemaakt de laatste maanden en ze houden daar gewoon de zot met de klanten ........ ik snap niet dat daar nog klanten zijn trouwens lol voor internet.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

gerree schreef:dit doet me twijfelen tussen scarlet en dommel internet :(


De helpdesk van Dommel is reteslecht. Die van Scarlet is ook niet alles maar die van Dommel is toch wel de ergste die ik al heb meegemaakt.

Support is natuurlijk ook wel heel belangrijk ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

murda schreef:
gerree schreef:dit doet me twijfelen tussen scarlet en dommel internet :(


De helpdesk van Dommel is reteslecht. Die van Scarlet is ook niet alles maar die van Dommel is toch wel de ergste die ik al heb meegemaakt.

Support is natuurlijk ook wel heel belangrijk ...
Het gaat traag, daarom is het niet reteslecht. Ik denk dat de hulp bij Dommel veel professionelere is dan de hulp bij Telenet hoor :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tooslow schreef:Als we zien dat je voor 35,95 euro of zoiets bij Dommel nu als je gebruik maakt van de happy hours tussen de 150 en 200 GB per maand kan dlen en bij BGC betaal je 62 euro voor 35 GB per maand dan is dit onhoudbaar en als BGC niets doet dan gaan er ook daar veel klanten weglopen.


Geen idee hoeveel klanten BGC op dit moment heeft... laten we 1 miljoen nemen om eenvoudig te rekenen. Stel dat BGC het verschil met dommel louter en alléén in prijs wil halveren en men dus zakt naar 52.5 euro.

Da's 12.5 miljoen euro minder inkomsten per maand, of maw. gelijk aan ongeveer de inkomsten van 200.000 klanten ! Kortom, BGC kan zich gerust permiteren 200.000 klanten te verliezen ipv. zelfs nog maar de helft van het prijsverschil met Dommel weg te werken (en dan spreken we nog niet over meer volume geven).

De berekening is niet 100% juist omdat niet iedereen een abonnement heeft van 62 euro, maar dat corrigeerd zich ook wel naar het aantal klanten toe.

Hopen dat je dus ooit een goede prijs/kwaliteit krijgt bij BGC is dus haast een utopie ! Ze hebben de klant al altijd uitgeperst, dus een stap terug zetten is enorm moeilijk (ga dergelijke bedragen maar eens verklaren aan je aandeelhouders).

Trouwens Telenet, Electrabel, ... ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek en kunnen zich grust veroorloven massaal veel klanten te verliezen.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Is bij mij vandaag automatisch aangepast :)

Code: Selecteer alles

U hebt 23 % van uw maandelijks transfervolume opgebruikt. De limiet van uw on-line verbruik staat momenteel ingesteld op 60 GB. Als u deze limiet nadert, kunt u ofwel: 
olifant
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007, 20:31
Locatie: brugge

ben vandaag ook aangepast van 50 naar 100

alhoewel ik nooit van zijn leven aan 50 kom, ze zouden beter iets doen aan de snelheid
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Bij mij vandaag ook aangepast, ik denk dat ze het bij iedereen vandaag hebben aangepast :-D

Eigenlijk mogen we niet klagen bij scarlet vind ik. Ok ze zijn niet zo goed als Dommel, maar toch wel beter dan BGC en TN. Ik ben op dit moment na deze verhoging toch wel tevreden. Als het goed is moet men het ook durven zeggen.
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Periode Download Upload Totaal
14 maart 2008 - 13 april 2008 62 GB 11,2 GB 73,2 GB

Verbruik Scarlet One
14/03/08-13/04/08 Trafiek ADSL ( raven007 ) 19,57
Totaal 19,57

die klootzakken rekenen mij 19.57€ extra aan terwijl ik 100GB mag downloaden?

wa is da nu weer voor zever??

ik zal niet de enigste zijn wie dit probleem zal hebben geloof ik,
morgenvroeg bel ik naar die klojo's!
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

DonRaveN schreef:Periode Download Upload Totaal
14 maart 2008 - 13 april 2008 62 GB 11,2 GB 73,2 GB

Verbruik Scarlet One
14/03/08-13/04/08 Trafiek ADSL ( raven007 ) 19,57
Totaal 19,57

die klootzakken rekenen mij 19.57€ extra aan terwijl ik 100GB mag downloaden?

wa is da nu weer voor zever??

ik zal niet de enigste zijn wie dit probleem zal hebben geloof ik,
morgenvroeg bel ik naar die klojo's!


Net scarlet aan de lijn gehad (2 minuten moeten wachten MUST BE A RECORD)

volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april

in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo

soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Heb je zelf de meter aangepast mss?
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Tuurlijk heb ik die zelf aangepast :)
en toen kon ik niet meer terug naar 50 :P
dus in mijn ogen was dat kassakassa en emule op volle toeren laten lopen :D
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

oh-ow :|. Ik heb de meter ook gewoon verzet. Rekenen ze dan enkel het extra verbruik aan of meteen alle blokken? Zoja, dan ga ik daar thuis een mooie cadeau krijgen zeg.
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Alleen extra verbruik.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

DonRaveN schreef:Tuurlijk heb ik die zelf aangepast :)


Eigen schuld dan hé :lol:

Het is niet vanaf de nieuwe periode want bij mij is die vorige vrijdag gewoon verdubbeld. Als je al geen weekje kan wachten :?

Het wordt gewoon nog erger doordat je dat voor emule gedaan hebt, ga eens mee met uw tijd :p
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”