Volume verhoging Scarlet

Nieuws omtrent telecom
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Klassieke lijnen krijgen dezelfde limiet als ADSL2+
Scarlet verdubbelt de downloadlimiet van twee ADSL-abonnementen. Hiermee krijgen deze hetzelfde volume als de snellere 20 Mbps-lijnen van het bedrijf. ADSL 6 gaat van dertig naar zestig gigabyte. ADSL One had al vijftig gigabyte en gaat vanaf nu naar honderd GB.

De klanten zelf moeten niets ondernemen om de verdubbeling te krijgen. De aanpassing is al van kracht. Het is al de tweede keer deze week dat een grote provider de limieten optrekt. Begin deze week verraste ook Telenet met een aanpassing. Al ging het hier uitsluitend om de kleinere abonnementen.

Bron: ZDNet.be
====
Nu staat op'mijn Scarlet'
-Scarlet verhoogt zijn volume.
-ADSL 6 & 20 gaan naar 60GB.
-ONE 6 & 20 zijn nu beiden 100GB.
De wijzigingen worden automatisch doorgevoerd!
Het is duidelijk dat Scarlet zijn abbo's probeert aantrekkelijker te maken.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Positief nieuws, dat de andere spelers nu maar volgen... (ADSL 6 & 20 gaan naar 60GB)
Waarbij ik denk aan Belgacom, waar hier in de Limburg nog steeds van toepassing is. >>

(zie speedtest onderaan)

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3389 kbit/s or 424 kbyte/s
- Upload speed : 426 kbit/s or 53 kbyte/s
Fri Apr 4 2008 at 11:47:09 UTC+0200
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Blue-sky,ik denk niet dat BC of TN zich daar gaan aan storen, hun meest verkochte abbo's krijgen geen volume bij.
Het tegenwerk zal duidelijk moeten komen van hun klanten, maar de meeste mensen zien het duidelijk nog niet zitten om van provider te veranderen.
Er zijn zeer veel alternatieven,indien u niet te ver van een Belgacom tel. centrale woont,vb:
Dommel,EDPNet,DXadsl,Scarlet,adsl 20 en nog andere.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Mooie zet van Scarlet. Ik ben alleszins tevreden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wel, april is BGCmaand volges Hollebolle. Ik wacht nog steeds :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Goztow schreef:Wel, april is BGCmaand volges Hollebolle. Ik wacht nog steeds :).

scarlet is bijna van Belgacom :roll:
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Ik vraag me trouwens af wat ze hiermee willen bereiken. Proberen ze hiermee bgc te ontwrichten? We weten allemaal wel dat de voorwaarden van deze abo's quasi onmogelijk kunnen verder bestaan naast de bgc abo's. Proberen ze hiermee de kloof nog groter te maken waardoor veel mensen uiteindelijk na overname voor een andere provider gaan kiezen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Blue-sky,ik denk niet dat BC of TN zich daar gaan aan storen,


Als het één of twee providers waren die substantieel meer volume aanboden niet nee... maar ondertussen zijn een BGC en TN haast de enige die een dramatisch laag volume hebben, en dat begint toch stilaan op te vallen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

SantaSCSI schreef:Ik vraag me trouwens af wat ze hiermee willen bereiken. Proberen ze hiermee bgc te ontwrichten? We weten allemaal wel dat de voorwaarden van deze abo's quasi onmogelijk kunnen verder bestaan naast de bgc abo's. Proberen ze hiermee de kloof nog groter te maken waardoor veel mensen uiteindelijk na overname voor een andere provider gaan kiezen?


Volgens mij is dit wel een goede zet. We zullen zien wat het geeft...
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Welja, er zal waarschijnlijk niemand slechter van worden ...
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

gert.jansen schreef:Welja, er zal waarschijnlijk niemand slechter van worden ...

mijn mentale toestand als Belgacomklant dan :roll:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hellsnake schreef:
gert.jansen schreef:Welja, er zal waarschijnlijk niemand slechter van worden ...

mijn mentale toestand als Belgacomklant dan :roll:
belgacom komt deze maand ook nog met groot nieuws :wink: enfin, het gaat de goeie kant uit. hebben we volgens mij vooral te danken aan dommel, die de markt open gebroken heeft als het op volume aankomt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Zou / zal EDPnet als Scarlet reseller (gebruiken het netwerk) toch dan ook niet gaan volgen ? Mn 20gb limiet begint toch wat krap te worden, het zou in elk geval een welkome update zijn aangezien ze de concurrentiestrijd met dommel wat beginnen te verliezen, indien ze deze al niet verloren hebben...
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

ruben schreef:Zou / zal EDPnet als Scarlet reseller (gebruiken het netwerk) toch dan ook niet gaan volgen ? Mn 20gb limiet begint toch wat krap te worden, het zou in elk geval een welkome update zijn aangezien ze de concurrentiestrijd met dommel wat beginnen te verliezen, indien ze deze al niet verloren hebben...



Er is te weinig activiteit bij Edpnet. Ik verwacht echt een commercieel antwoord. Ik vrees als ze niet reageren, ze marktaandeel verliezen.
Ik ben ondertussen 4 jaar klant, en super tevreden, maar de concurrentie zit niet stil, en hopelijk edpnet ook niet ..........
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ik ben er toch ookwel blij mee .. met 100 Gig kan je al wat .. ( scarlet one )

Ben vooral benieuwd of belgacom/telenet ooit nog volgen ..

en of april werkelijk belgacommaand word zoals 'hollebollegijs" al een tijdje aandkondigt :)
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Iemand een idee wanneer ze dit gaan doorvoeren? Ik wil verre van opdringerig zijn, maar tis fijn om te weten moest het pas bij de volgende facturatiemaand zijn of niet :p.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

SantaSCSI schreef:Iemand een idee wanneer ze dit gaan doorvoeren? Ik wil verre van opdringerig zijn, maar tis fijn om te weten moest het pas bij de volgende facturatiemaand zijn of niet :p.

"De aanpassing is al van kracht" :roll:
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dit doet me twijfelen tussen scarlet en dommel internet :(
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Kunnen we enkel toejuichen!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dejean schreef:Er is te weinig activiteit bij Edpnet. Ik verwacht echt een commercieel antwoord. Ik vrees als ze niet reageren, ze marktaandeel verliezen.
Ik ben ondertussen 4 jaar klant, en super tevreden, maar de concurrentie zit niet stil, en hopelijk edpnet ook niet ..........


En zo doet de ene ADSL provider de andere dood terwijl het grote probleem bij Telenet en BGC zitten (die het waarschijnlijk best leuk vinden dat de kleintjes tot op het bot gaan met hun marges).
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

hellsnake schreef:
SantaSCSI schreef:Iemand een idee wanneer ze dit gaan doorvoeren? Ik wil verre van opdringerig zijn, maar tis fijn om te weten moest het pas bij de volgende facturatiemaand zijn of niet :p.

"De aanpassing is al van kracht" :roll:


Yup maar de meter staat nog steeds op 50 Gig bij mijn.scarlet.be
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

gerree schreef:dit doet me twijfelen tussen scarlet en dommel internet :(

Dommel heeft Happy hours waarmee je kunt 2x zoveel kunt downloaden + Mediumband van 1 Mbps
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:En zo doet de ene ADSL provider de andere dood terwijl het grote probleem bij Telenet en BGC zitten (die het waarschijnlijk best leuk vinden dat de kleintjes tot op het bot gaan met hun marges).


Tuurlijk niet, 't is nu niet meer 1 provider maar meerdere die een lekker volume aanbieden.
Als je alleen bent, dan krijg je het hard te verduren (zie RealDSL), maar zoals het nu evolueert ziet het er goed uit.
Er gaan er nog komen, let maar op.
En die 2 groten gaan eerst een boel klanten moeten ZIEN overstappen vooraleer ze toegevingen gaan doen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ikzelf ben een tevreden Scarlet klant,behalve de volume meter heb ik geen klagen,maar ik lees dat er hier mensen zijn die naar Scarlet willen overstappen,en ik wil hen wel zeggen dat:
Ik woon maar 500 meter van een BC telefoon centrale, Scarlet ok.
IK heb al veel horen klagen van mensen die meer dan 2 km van een centrale zitten!! '
Dus:laat u goed inlichten voor u begint met Scarlet.
Dommel zou het veel beter doen als de afstand groter is,nl zeker tot 4 km,en soms zelfs nog wat meer!!
Kwestie van achteraf geen ontevreden klant te zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Dommel zou het veel beter doen als de afstand groter is,nl zeker tot 4 km,en soms zelfs nog wat meer!!


Nonsens ADSL is ADSL, en afstand is afstand.

Dommel heeft geen andere fysische wetten dan Scarlet.
funnin
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2004, 17:04

Hier is ook alles aangepast naar 100gb :-D
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

fusionbe schreef:Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?

Meter staat hier ook nog altijd op 50GB. Heb de Scarlet Box al eens gereset, maar hielp niet. Op de pagina voor het tranfertvolume(sic) te wijzigen begint de dropdownbox echter wel al bij 100GB.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
fluppie schreef:Dommel zou het veel beter doen als de afstand groter is,nl zeker tot 4 km,en soms zelfs nog wat meer!!


Nonsens ADSL is ADSL, en afstand is afstand.

Dommel heeft geen andere fysische wetten dan Scarlet.


Adsl is idd adsl maaaaaaaar vooral het VoDSL gedeelte bij scarlet one blijkt problemen te geven bij 4km en hoger .. ( spreek uit ervaring paar mensen die ik ken en hoger van 4km zaten hadden niet anders of problemen met telefonie )

ikzelf zit +/- een 3 tal km van de centrale en heb 4mbit/512kbit profiel en zeer stabiel , moet scarletbox nooit resetten om weer telefonie te hebben zoals sommigen ..en ja hij komt wel wat warm maar je kan er net nog je hand opleggen :)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

mooie zet , go go scarlet
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

xenne schreef:
hellsnake schreef:
gert.jansen schreef:Welja, er zal waarschijnlijk niemand slechter van worden ...

mijn mentale toestand als Belgacomklant dan :roll:
belgacom komt deze maand ook nog met groot nieuws :wink: enfin, het gaat de goeie kant uit.


Bijna zeker zal dit o zo grote nieuws zijn: lancering van het HD aanbod via het VDSL2 neterk.

( en natuurlijk het gelijkstellen van de volumes van de lightproducten aan het telenetaanbod :twisted: )
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

cygeus schreef:
fusionbe schreef:Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?

Meter staat hier ook nog altijd op 50GB. Heb de Scarlet Box al eens gereset, maar hielp niet. Op de pagina voor het tranfertvolume(sic) te wijzigen begint de dropdownbox echter wel al bij 100GB.


Euh? En als je je transfervolume dan eens op 100GB zou zetten? :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

r2504 schreef:
Nonsens ADSL is ADSL, en afstand is afstand.

Dommel heeft geen andere fysische wetten dan Scarlet.



Juist, maar scarlet hanteert blijkbaar geen 2Mbit profiel e.d. en gaat veel sneller overschakelen naar een 1Mbit profiel dan eender welke ISP.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

cygeus schreef:
fusionbe schreef:Mijn meter staat nog altijd op 50. Is er iemand die zijn meter al op 100 staat?

Meter staat hier ook nog altijd op 50GB. Heb de Scarlet Box al eens gereset, maar hielp niet. Op de pagina voor het tranfertvolume(sic) te wijzigen begint de dropdownbox echter wel al bij 100GB.


Yap hier hetzelfde alleen begint het vanaf 60GB. De meter zelf is nog niet aangepast, ik laat hun het liever aanpassen dan dat ik het zelf doe en zo eventueel meer zou moeten betalen (je weet nooit, het blijft scarlet ;)).
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

selder schreef:Euh? En als je je transfervolume dan eens op 100GB zou zetten? :)

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar normaal zou dat dus automatisch moeten gaan. K heb geen zin om opt einde van de facturatiemaand een verrassing in de bus te krijgen. :p
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Ik heb het een keertje zelf op 100 gezet. Er is in ieder geval geen weg terug. Ik kan het niet meer terug op 50 zetten. Die optie is verdwenen. Vroeger kon je dat wel. Het zal wel in orde zijn....hoop ik
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

fusionbe schreef:Ik heb het een keertje zelf op 100 gezet. Er is in ieder geval geen weg terug. Ik kan het niet meer terug op 50 zetten. Die optie is verdwenen. Vroeger kon je dat wel. Het zal wel in orde zijn....hoop ik


Klopt het laagste is nu 100Gb dat je kan kiezen, dus in veronderstel dat je het wel mag verzetten ..denk ik .. 50 staat niet meer in de lijst ..
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

gerree schreef:dit doet me twijfelen tussen scarlet en dommel internet :(


Scarlet heeft in sommige regios een probleem met bandbreedte wegens teveel overselling.

Keuze gemakkelijk denk ik dan.
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Als 7 jarig abonnee van Scarlet / Planet Internet blijf ik blijkbaar, net zoals bij de snelheidsverhoging, in de kou staan. Mijn meter staat nog altijd op 30GB. En qua snelheid is het nog altijd 3.3Mbit. Moest het niet zo moeilijk zijn om een email adres te behouden dan had ik Scarlet al lang buiten geshot. Ik betaal 39 euro aan die afzetters en merk niets van al deze wijzigingen!
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

DiViNO schreef:Als 7 jarig abonnee van Scarlet / Planet Internet blijf ik blijkbaar, net zoals bij de snelheidsverhoging, in de kou staan. Mijn meter staat nog altijd op 30GB. En qua snelheid is het nog altijd 3.3Mbit. Moest het niet zo moeilijk zijn om een email adres te behouden dan had ik Scarlet al lang buiten geshot. Ik betaal 39 euro aan die afzetters en merk niets van al deze wijzigingen!


waarom blijf je dan in godsnaam bij Scarlet???
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”