Constante disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Vandaag (01/04) omstreeks 07:30 uur, constante disconnects in de zone 050/81.....
Nog lotgenoten?

Ook de mail liet het afweten.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Ik heb iets raars aan de hand.
Vanmiddag disconnect gehad.
Nu kan ik geen verbinding meer maken met teamspeak servers en krijg ik geen servers te zien in counter-strike: source.
Ik kan wel nog op websites e.d.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

AeroFury schreef:Ik heb iets raars aan de hand.
Vanmiddag disconnect gehad.
Nu kan ik geen verbinding meer maken met teamspeak servers en krijg ik geen servers te zien in counter-strike: source.
Ik kan wel nog op websites e.d.


switch pppoe <=> pppoa?
Afbeelding
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Kan je iets meer info geven, ben nu niet echt een genie op gebied van internet connecties.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Ik bedoel dat je eens kan proberen van connectietype te veranderen in je modeminstellingen. Over welke router/modem hebben we het? Hoe is het overigens gebeurd? Opeens plots anders, of isde modem gerest of iets dergelijke?
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

gdornez,

Ik denk dat er gewoon even werken waren van belgacom ofzo. Want er blijken toch geen andere mensen getroffen. Misschien eens aan een buurman ofzo gaan vragen of hij problemen gehad heeft met ADSL?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Gisteravond rond 22:00 uur had ik er terug last van. Belgacom zal dan wel niet meer aan het werken zijn. Maar ik doe in elk geval in het gebuurte.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)

En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Vandaag heeft Easynet er ook 4à5 uur uitgelegen.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

AeroFury schreef:Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)

En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.


en na een tijdje komt het weer goed? (hier had je trouwens mss beter even een ander topic over gemaakt)
Afbeelding
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Nee, het herstelde zich niet vanzelf.
Maar ik heb het zelf kunnen oplossen.
Door mijn firewall af te leggen. Nochtans gebruik ik die firewall al een maand en nog nooit problemen mee gehad (NOD32). Wss een update ofzo?

Toch bedankt om te helpen.
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb je alle kabels eens uitgetrokken en opnieuw ingeduwd?
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Hier ook in regio 051 de laatste dagen heel frequent disconnects gehad. Op dit moment lijkt alles wel terug te werken, al een tijdje stabiel nu terug.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

gdornez schreef:Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
je zal ondertussen wel een ticketnummer gekregen hebben zeker. gaat automatisch, je hebt dus je eerste ticket aangemaakt. ik moet wel zeggen dat dommel traag reageert op zijn tickets, voor dergelijk probleem zou je misschien beter eens bellen, niet dat ik de kans hoog inschat dat het iets zal opleveren :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Thallyos schreef:Hier ook in regio 051 de laatste dagen heel frequent disconnects gehad. Op dit moment lijkt alles wel terug te werken, al een tijdje stabiel nu terug.

Inderdaad. Vandaag rond 13 a 14u was het terug van dat.
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Volgens de logfile waren de disconnects deze nacht minder, slechts twee met een tussenperiode van 4 uur.
Gisteren reeds telefonisch contact gehad met Dommel. Gezien ook bij de disconnects het powerlichtje van de FritzBox uitging, raden zij mij aan even de router te vervangen en opnieuw te bekijken.
Deze avond afspraak met zoon die gelijkaardig toestel heeft.
Houden jullie op de hoogte.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.

Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Thallyos schreef:Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.

Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.


ik heb vandaag continue last.. per toeval 051/30 telefoonzone/centrale
om de 2min valt de sessie zelf weg ; en het publiek ip binnen de ppoe sessie al na 10s....
momenteel op Mobistar Everywhere aan't werken :-)

alle bekabeling al uit&in gestoken; adsl modem al gerestored;
toestel al vervangen door backup toestel...
geen verbetering aan deze kant...

is er eigenlijk wel telefonische support in de weekends?

System Up Time

Message Contents
02:48:09

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:48:09

xDSL linestate down
02:48:02

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:47:59

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:47:58

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:46:53

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:46:30

xDSL linestate down
02:45:14

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:44:50

xDSL linestate down
02:43:34

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:43:06

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:43:06

xDSL linestate down
02:41:58

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:41:58

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:41:57

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:41:50

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:41:26

xDSL linestate down
02:40:08

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:39:46

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:39:46

xDSL linestate down
02:38:36

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:38:36

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:38:35

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:37:48

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:37:24

xDSL linestate down
02:36:06

xDSL linestate up (downstream: 4640 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:35:41

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:35:41

xDSL linestate down
02:34:30

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xx
02:34:30

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:34:29

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:34:26

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:33:57

xDSL linestate down
02:32:42

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:32:18

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:32:18

xDSL linestate down
02:31:43

PPP link up (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:31:43

PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:31:42

PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:31:02

xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:30:35

xDSL linestate down
02:29:20

xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:28:51

PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx
02:28:51

xDSL linestate down
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

gdornez schreef:Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.


idem... heb ook alles vervangen ze komen vrijdag in de voormiddag langs...
heb al bij iemand enkele straten verder geweest die ook bij dommel zit en daar vloog het...
bij mij elke minuut een disconnect nu... surfen valt mee...een F5 gaat;
de meeste IM kunnen de disconnect nog overbruggen...
maar ssh/terminal server/VOIP/VPN sessies en P2P hebben er lastig mee
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Bij schoonouders ook altijd disconnects gehad. Mensen van Belgacom langs geweest enz en het is na 4 maand nog niet opgelost en van miserie een andere provider genomen...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

murda schreef:Bij schoonouders ook altijd disconnects gehad. Mensen van Belgacom langs geweest enz en het is na 4 maand nog niet opgelost en van miserie een andere provider genomen...

wie weet is dit een methode voor "veel" verbruikers buiten te jagen...
beetje gelijk adsl2fit vroeger?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nee nee, dommel zal niet snel grootverbruikers buiten jagen. De reden van die disconnects zal wel aan andere factoren liggen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Andere modem?
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Reeds getest met de modem van mijn zoon, wel eens waar, zelfde merk en type. Foutmelding waren gelijk.
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

welke modem gebruik je?
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

gdornez schreef:Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.


U zit in het zelfde bootje als ik met Dommel. Ik heb 4 maanden gewacht op fantsoenlijk internet na talloze interventies van GBC technieker.
Ik kon amper aan 100kbs downloaden en had om de zoveel minuten een disconnect. Dan nog maar te zwijgen over de newsserver die willekeurig connecte.

De facturen begonnen torenhoog op te stapelen en ik had zelfs geen fantsoenlijk internet en na 4 maanden had ik zelfs nog geen telefoonmodem ontvangen!

Hun installatie hing met haken en draden in elkaar, echt zo amateuristisch van die BGC technieker.

Die shit opgezegd en Telenet terug laten komen. Op een half uur had hij zijn Installatie keurig afgewerkt getest en vriendelijk info gegeven.
Feit is als die mannen langskomen het fantsoenlijk is en werkt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De BGC techniekers die bij mij langskwamen hebben mijn probleem altijd kunnen oplossen. Zal ook wel beetje afhangen van wat het probleem is en wie komt, zeker ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
gdornez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 mar 2007, 20:27
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Rekening tussen komst BCG ontvangen: €69.91, niet slecht hé voor zo'n interventie!!!
__________________________

Met vriendelijke groeten,

Geert
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”