Constante disconnects
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Vandaag (01/04) omstreeks 07:30 uur, constante disconnects in de zone 050/81.....
Nog lotgenoten?
Ook de mail liet het afweten.
Nog lotgenoten?
Ook de mail liet het afweten.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
switch pppoe <=> pppoa?AeroFury schreef:Ik heb iets raars aan de hand.
Vanmiddag disconnect gehad.
Nu kan ik geen verbinding meer maken met teamspeak servers en krijg ik geen servers te zien in counter-strike: source.
Ik kan wel nog op websites e.d.

Ik bedoel dat je eens kan proberen van connectietype te veranderen in je modeminstellingen. Over welke router/modem hebben we het? Hoe is het overigens gebeurd? Opeens plots anders, of isde modem gerest of iets dergelijke?

-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Gisteravond rond 22:00 uur had ik er terug last van. Belgacom zal dan wel niet meer aan het werken zijn. Maar ik doe in elk geval in het gebuurte.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)
En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.
En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.
en na een tijdje komt het weer goed? (hier had je trouwens mss beter even een ander topic over gemaakt)AeroFury schreef:Gewoon gisterenmiddag viel m'n verbinding even weg. (msn enzo viel uit)
En wanneer ik terug verbinding had, kan ik bv geen verbinding maken met steam friends, vind hij geen counter-strike: source server meer. Ook teamspeak kan hij niet meer connecteren.

Nee, het herstelde zich niet vanzelf.
Maar ik heb het zelf kunnen oplossen.
Door mijn firewall af te leggen. Nochtans gebruik ik die firewall al een maand en nog nooit problemen mee gehad (NOD32). Wss een update ofzo?
Toch bedankt om te helpen.
Maar ik heb het zelf kunnen oplossen.
Door mijn firewall af te leggen. Nochtans gebruik ik die firewall al een maand en nog nooit problemen mee gehad (NOD32). Wss een update ofzo?
Toch bedankt om te helpen.
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Deze disconnects blijven aanhouden. Volgens de log van mijn router verliest hij constant de DSL synchronisatie.
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je zal ondertussen wel een ticketnummer gekregen hebben zeker. gaat automatisch, je hebt dus je eerste ticket aangemaakt. ik moet wel zeggen dat dommel traag reageert op zijn tickets, voor dergelijk probleem zou je misschien beter eens bellen, niet dat ik de kans hoog inschat dat het iets zal opleverengdornez schreef:Gezien ik nog nooit problemen gehad heb met Dommel, heb ik hem via het contropanel een mail gestuurd, is dit voldoende, meestal wordt hier van een "ticket aanmaken" gesproken. Hoe doe ik dit?

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Inderdaad. Vandaag rond 13 a 14u was het terug van dat.Thallyos schreef:Hier ook in regio 051 de laatste dagen heel frequent disconnects gehad. Op dit moment lijkt alles wel terug te werken, al een tijdje stabiel nu terug.
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Volgens de logfile waren de disconnects deze nacht minder, slechts twee met een tussenperiode van 4 uur.
Gisteren reeds telefonisch contact gehad met Dommel. Gezien ook bij de disconnects het powerlichtje van de FritzBox uitging, raden zij mij aan even de router te vervangen en opnieuw te bekijken.
Deze avond afspraak met zoon die gelijkaardig toestel heeft.
Houden jullie op de hoogte.
Gisteren reeds telefonisch contact gehad met Dommel. Gezien ook bij de disconnects het powerlichtje van de FritzBox uitging, raden zij mij aan even de router te vervangen en opnieuw te bekijken.
Deze avond afspraak met zoon die gelijkaardig toestel heeft.
Houden jullie op de hoogte.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.
Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.
Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik heb vandaag continue last.. per toeval 051/30 telefoonzone/centraleThallyos schreef:Volgens mijn routerlogs heb ik hier geen problemen meer gehad. Laatste disconnect was gisterenmorgen en sindsdien een stabiele verbinding gehad.
Wat de problemen ook waren, ik denk dat ze hier opgelost zijn.
om de 2min valt de sessie zelf weg ; en het publiek ip binnen de ppoe sessie al na 10s....
momenteel op Mobistar Everywhere aan't werken

alle bekabeling al uit&in gestoken; adsl modem al gerestored;
toestel al vervangen door backup toestel...
geen verbetering aan deze kant...
is er eigenlijk wel telefonische support in de weekends?
System Up Time
Message Contents
02:48:09
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:48:09
xDSL linestate down
02:48:02
PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:47:59
PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:47:58
PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:46:53
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:46:30
xDSL linestate down
02:45:14
xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:44:50
xDSL linestate down
02:43:34
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:43:06
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:43:06
xDSL linestate down
02:41:58
PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:41:58
PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:41:57
PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:41:50
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:41:26
xDSL linestate down
02:40:08
xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:39:46
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:39:46
xDSL linestate down
02:38:36
PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:38:36
PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:38:35
PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:37:48
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:37:24
xDSL linestate down
02:36:06
xDSL linestate up (downstream: 4640 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:35:41
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.28.xxx]
02:35:41
xDSL linestate down
02:34:30
PPP link up (PPPoE_1) [83.101.28.xx
02:34:30
PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:34:29
PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:34:26
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:33:57
xDSL linestate down
02:32:42
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:32:18
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:32:18
xDSL linestate down
02:31:43
PPP link up (PPPoE_1) [83.101.15.xxx]
02:31:43
PPP CHAP Chap receive success : authentication ok
02:31:42
PPP CHAP Receive challenge (rhost = BAS-KORTRIJK)
02:31:02
xDSL linestate up (downstream: 4608 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:30:35
xDSL linestate down
02:29:20
xDSL linestate up (downstream: 4576 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
02:28:51
PPP link down (PPPoE_1) [83.101.15.xxx
02:28:51
xDSL linestate down
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
idem... heb ook alles vervangen ze komen vrijdag in de voormiddag langs...gdornez schreef:Morgen komt een technieker van BCG langs, probleem is nog steeds niet opgelost. Reeds alles vervangen: router, splitter.
heb al bij iemand enkele straten verder geweest die ook bij dommel zit en daar vloog het...
bij mij elke minuut een disconnect nu... surfen valt mee...een F5 gaat;
de meeste IM kunnen de disconnect nog overbruggen...
maar ssh/terminal server/VOIP/VPN sessies en P2P hebben er lastig mee
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
wie weet is dit een methode voor "veel" verbruikers buiten te jagen...murda schreef:Bij schoonouders ook altijd disconnects gehad. Mensen van Belgacom langs geweest enz en het is na 4 maand nog niet opgelost en van miserie een andere provider genomen...
beetje gelijk adsl2fit vroeger?
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 03 maa 2007, 20:27
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Reeds getest met de modem van mijn zoon, wel eens waar, zelfde merk en type. Foutmelding waren gelijk.
__________________________
Met vriendelijke groeten,
Geert
Met vriendelijke groeten,
Geert
U zit in het zelfde bootje als ik met Dommel. Ik heb 4 maanden gewacht op fantsoenlijk internet na talloze interventies van GBC technieker.gdornez schreef:Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen stopcontact BCG en splitter was het volgens BCG opgelost. Zij kregen geen disconnects op hun router die zij geïnstalleerd hadden. Terug geswitcht op mijn router, niet onmiddellijk disconnects, maar na het bestuderen van de log deze morgen, om de 4 uur opnieuw disconnects. Zelfde foutmeldingen, dus we zijn terug naar af. Nu nog bang de factuur van BCG afwachten.
Ik kon amper aan 100kbs downloaden en had om de zoveel minuten een disconnect. Dan nog maar te zwijgen over de newsserver die willekeurig connecte.
De facturen begonnen torenhoog op te stapelen en ik had zelfs geen fantsoenlijk internet en na 4 maanden had ik zelfs nog geen telefoonmodem ontvangen!
Hun installatie hing met haken en draden in elkaar, echt zo amateuristisch van die BGC technieker.
Die shit opgezegd en Telenet terug laten komen. Op een half uur had hij zijn Installatie keurig afgewerkt getest en vriendelijk info gegeven.
Feit is als die mannen langskomen het fantsoenlijk is en werkt.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13626
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De BGC techniekers die bij mij langskwamen hebben mijn probleem altijd kunnen oplossen. Zal ook wel beetje afhangen van wat het probleem is en wie komt, zeker
.

Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
