Ik heb onlangs een huis gekocht, en nu wil ik daar een soort multimedia domotica systeem in gaan installeren.
Mijn huidige situatie op appartement nu komt in de buurt, maar voldoet niet: ik heb 1 mediacenter draaien waarop alle muziek en mijn films staan. Dit mediacenter gebruik ik ook voor live TV en dingen op te nemen. Via een laptop kijk ik nu draadloos op mijn slaapkamer: opgenomen TV en muziek via een standaard windows share, live TV via ORB (zie wwW.orb.com).
Wat wil ik nu in mijn huis graag zien:
Ik zou graag 1 grote "server" plaatsen waar alle multimedia bewaard wordt: muziek, films, opgenomen TV, ...
Dit alles zou makkelijk moeten kunnen afgespeeld worden op verschillende plaatsen. Ik denk hierbij bv aan een thinclient met een klein touchscreen in de badkamer om muziek te spelen, een groter scherm in de slaapkamer voor muziek+film, een volwaardig scherm in de woonkamer...
Heeft er iemand ervaring met zoiets? Tips, opmerkingen,...? Alles is welkom

Ohja, bekabeling naar kamers is geen probleem, daar heb ik mijn plan al voor, ik ben vooral op zoek naar tips en info over de softwarekant van het verhaal!