FullTelecom komt met...

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Rafken,Als Scalet overgenomen word door BC,denk ik wel dat er het een en ander zal veranderen,de huurprijs van de Scarlet lijnen bijvoorbeeld?(voor de resellers)
Na de overname kunnen ze ook Scarlet gewoon ontmantelen,en de lijnen verhuren aan andere ,er kan gewoon van alles gebeuren,ik geloof nooit dat Scarlet zijn prijzen en abbo's zal kunnen behouden zoals die nu zijn.Het verschil met BC is immers zeeeer groot.
NB> ook Telindus is overgenomen door BC,gewoon ontmanteld,en samengesmolten met BC
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet heeft trouwens hetzelfde gedaan met UPC in Leuven... al hun mooie voorwaarden zijn ondertussen als sneeuw onder de zon verdwenen.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

r2504 schreef:Telenet heeft trouwens hetzelfde gedaan met UPC in Leuven... al hun mooie voorwaarden zijn ondertussen als sneeuw onder de zon verdwenen.


Nu moet je daar wel bij vermelden dat dat een formele overname was, Telenet was toen al overgenomen door Liberty Global ook moederbedrijf van Upc.
Dus Upc is enkel overgenomen om de marges van Telenet hoog te houden. En om zonder boetegeld van lopende contracten af te komen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

fluppie schreef:Rafken,Als Scalet overgenomen word door BC,denk ik wel dat er het een en ander zal veranderen,de huurprijs van de Scarlet lijnen bijvoorbeeld?(voor de resellers)
Na de overname kunnen ze ook Scarlet gewoon ontmantelen,en de lijnen verhuren aan andere ,er kan gewoon van alles gebeuren,ik geloof nooit dat Scarlet zijn prijzen en abbo's zal kunnen behouden zoals die nu zijn.Het verschil met BC is immers zeeeer groot.
NB> ook Telindus is overgenomen door BC,gewoon ontmanteld,en samengesmolten met BC


Ligt een beetje aan de voorwaarden die er gesteld zijn en/of gesteld worden.
Scarlet kan in het overname contract bedongen hebben dat het netwerk intact moet blijven.

Mocht dat niet zo zijn dan kan of de Europese commissie of het Bipt dat alsnog afdwingen.

Gebeurd beide niet is die kans inderdaad aanwezig en waarschijnlijk.
Gelul over dat Belgacom een budgetprovider zou willen houdt natuurlijk niet lang stand, als het aandeel van hun eigen dure producten slinkt zullen ze snel de kraan dichtdraaien.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het netwerk kan hetzelfde blijven,maar ik vrees dat de prijzen van de abbó s van Scarlet langzaam maar zeker zullen naar omhoog worden getrokken.
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

Heb hiernet dankzij de link die eerder werd gegeven mijn gegevens kunnen verkrijgen:
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : ALCB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 01 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 23.0 20.0
Attenuation [dB] : 7.0 5.0
OutputPower [dBm] : 13.0 12.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 1207 512


Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 12396 5255
Upstream : 4041 1713
Current Connection
Downstream : 12396 5255
Upstream : 4041 1713
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 0
Received HEC : 0
Transmitted FEC : 0
Transmitted CRC : 0
Transmitted HEC : 0

Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Loss of link: 0 failures
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Loss of link: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures current day
Errored seconds: 0 seconds
Far end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds

Al die nulletjes ivm errors zal zijn omdat ik net de modem heb reset omdat ik er anders niet opkan.

Voor hoever ik heb begrepen uit andere posts zijn dit zeer goede waarden en kan ik hoge snelheden halen met adsl2+ (op voorwaarde dat ik een compatibele modem koop natuurlijk 8) )?

SNR is hier margin hé?
Waar zie ik de sync speed?
en ik veronderstel dat zowel de download als de upload waarden belangrijk zijn voor line attenuation en SNR?

Ik heb nogaltijd geen antwoord op mijn e-mail dus ik heb hen nog een mail gestuurd, als ik daar geen antwoord op krijg zal ik is bellen.

Mvg,

Esben
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Uit hetgeen ik kan opmaken zie ik:
Downstream : 9660 4096
Upstream : 1207 512


De eerste is de te halen snelheid, de tweede is de huidige snelheid waarmee je synct. Atm dus een 4Mbit. De Margin (Signal2Noise ratio) is 23 wat wijst rond de 30Km denk ik. Staar je daar overigens niet altijd op blind. Mijn modem geeft 43dB aan, maar we zitten wel bijna tegen de 6Km aan.

In een notedop: als je straat in de lijst staat en je hebt zo'n modem, dan zal het mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

SantaSCSI schreef:Uit hetgeen ik kan opmaken zie ik:
Downstream : 9660 4096
Upstream : 1207 512


De eerste is de te halen snelheid, de tweede is de huidige snelheid waarmee je synct. Atm dus een 4Mbit. De Margin (Signal2Noise ratio) is 23 wat wijst rond de 30Km :eek: denk ik. Staar je daar overigens niet altijd op blind. Mijn modem geeft 43dB aan, maar we zitten wel bijna tegen de 6Km aan.

In een notedop: als je straat in de lijst staat en je hebt zo'n modem, dan zal het mogelijk zijn.

SNR wordt niet vergeleken met de afstand maar wel met de Line attenuation, bij Esben is dat 7db en 5db wat zou overeen komen tussen 500m en 1km van de centrale
esben schreef:downstream Upstream
Margin [dB] : 23.0 20.0
Attenuation [dB] : 7.0 5.0
OutputPower [dBm] : 13.0 12.0

Mvg,

Esben
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

Haha, ik zit in brussel dus 30km van de node zou inderdaad wel erg sterk zijn.
Maar die SNR is dus geen goede waarde?
Ik zou als ik dus een adsl2+ abonnement neem slechts 9660 kbit down halen??? dat is niet erg snel voor op 0.5 tot 1 km van de node te zitten... :|
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

esben schreef:Haha, ik zit in brussel dus 30km van de node zou inderdaad wel erg sterk zijn.
Maar die SNR is dus geen goede waarde?
Ik zou als ik dus een adsl2+ abonnement neem slechts 9660 kbit down halen??? dat is niet erg snel voor op 0.5 tot 1 km van de node te zitten... :|

Die waarden moeten helemaal niet zo begrepen worden

Downloadsnelheid
Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s. Voor ADSL2 (zonder plus) is dit maximaal 12Mbit/s. De effectieve downloadsnelheid is echter sterk afhankelijk van de afstand tussen de telefoonaansluiting en de telefooncentrale en de kwaliteit van het koper. Ook is van belang dat de modem zo dicht mogelijk op het ISRA-punt (KPN-aansluiting in de woning) zit. De kabel doortrekken naar een wandcontactdoos is funest:

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
<0,7 km 24 Mbps
<1,2 km 22 Mbps
<1,6 km 20 Mbps
<1,9 km 20 Mbps
<2,1 km 16 Mbps
<2,3 km 14 Mbps
<2,5 km 12 Mbps
<2,7 km 10 Mbps
<3,1 km 8 Mbps
<3,4 km 6 Mbps
<3,9 km 4 Mbps
<4,7 km 2 Mbps
<5,3 km 1 Mbps

Die snr waarde is wel goed hoor
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Heeft er ondertussen al iemand ervaring met ADSL20? Werkt het vlot? Goeie helpdesk?
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Niemand die al ADSL20 heeft?
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Spink schreef:Niemand die al ADSL20 heeft?


Mijn snelheidstest voor www.adsl20.be

646,8 KB/s download
68,6 KB/s upload

en dit voor 20 € p/maand ( wel éénmalige activatiekost van 50 € )

Uiterst tevreden over helpdesk ( 078/077534 ) en zeker over mijn connectie...! Wel nog geen adls2+!!!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”