FullTelecom komt met...

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ADSL20, voor 20 EUR in de maand, krijg je 20 GB. Ofwel 6/640, ofwel 20/1.
Wie niet genoeg heeft aan 20 GB, kan voor 10 EUR extra, 100 GB in de plaats krijgen :")

http://www.adsl20.be/product.asp
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Scarlet is goed bezig... ;-)

EDIT: al begrijp ik de prijzenpolitiek echt helemaal niet meer, wat is nu bv. het nut van Academic Broadband en het "echte" Full ADSL??

EDIT2: zoals ik al dacht, komt nu deze nieuwe speler héél vaak in mijn top 3 terecht en zelfs erg vaak op nummer 1. Sterk aanbod, zou ik zo zeggen...
ooh. shiny.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Zien ze dan zelf niet dat 25€ voor 60GB een veel leukere aanbieding zou zijn ipv meteen de jump naar 30€/100GB? :?

't Blijft inderdaad een leuke deal, als 't marcheert zoals het hoort :-)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Klinkt idd niet slecht.
Dat is 3,33 GB voor €1/dag. (over 30 dagen gezien)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb iets zeer interresant ontdekt
http://www.adsl20.be/beschikbaar.asp
http://www.adsl20.be/StreetsADSL2.pdf
lijst van alle straten waar adsl2+ beschikbaar is
nu moet je niet meer telefoon nummer hebben om het te weten
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

LoSeR schreef:ik heb iets zeer interresant ontdekt
http://www.adsl20.be/beschikbaar.asp
http://www.adsl20.be/StreetsADSL2.pdf
lijst van alle straten waar adsl2+ beschikbaar is
nu moet je niet meer telefoon nummer hebben om het te weten


nog makkelijker:

http://www.dxadsl.be/adsl-adsl2-beschikbaarheid
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Alleen interessant voor mensen die wonen in die steden, voor anderen niet.
Beschikbaarheid hangt ook af van provider tot provider.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patje schreef:Alleen interessant voor mensen die wonen in die steden, voor anderen niet.
Beschikbaarheid hangt ook af van provider tot provider.


Elders op Userbase.be kan je vinden dat ADSL2+ binnenkort voor iedereen beschikbaar is omdat BGC dit moet aanbieden van het BIPT.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

r2504 schreef:binnenkort


juli is niet zo binnekort :P toch niet als je erop wacht
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Patje schreef:Alleen interessant voor mensen die wonen in die steden, voor anderen niet.

Nou, het 6Mbps aanbod (beschikbaar in gans België) is toch ook niet te versmaden hoor...
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Nou, het 6Mbps aanbod (beschikbaar in gans België) is toch ook niet te versmaden hoor...


Inderdaad... maar op bijna 5 km van een centrale is dat geen optie... het blijft hier dus wachten op VDSL2 (of een gezonde prijs van Telenet).
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Met een beetje geluk krijgen we hier dan eindelijk de volledige ADSL snelheden (8/1Mbit). Dat zal dan 4 jaar na de ons omringende landen zijn - waw!, de Belgacom techniekers zijn nogal straffe cracken. Of heeft de consument dat ook aan zichzelf te danken? :roll:
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

nogChoco schreef:Met een beetje geluk krijgen we hier dan eindelijk de volledige ADSL snelheden (8/1Mbit). Dat zal dan 4 jaar na de ons omringende landen zijn - waw!, de Belgacom techniekers zijn nogal straffe cracken. Of heeft de consument dat ook aan zichzelf te danken? :roll:

excuseer maar als technieker bepalen wij niet de abonementen enzo,
dat zijn de grote directeuren op de bureau's die da doen, dus argument ni echt goed gericht imo
PC1: Intel Core 2 Duo E6850 @3.0GHz; XFX 8800GT 512MB; GA-P35-DS3; 4x1GB DDR2; 2x500GB 1x750GB
PC2: Intel Core Duo 945 @3.4GHz; XFX 6800XT 256MB; Asrock 775 Dualvsta; 2x1GB DDR2; 1x320GB 1x250GB
Tele2 PureADSL 12Mb Unlimited "downloadlimiet" van +-100GB ... per dag
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Okee, mijn excuses want je hebt gelijk dat de techniekers de abos niet bepalen :oops: Jammer, want die zouden wel de technische limieten opzoeken, neem ik aan :|
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

nogChoco schreef:Met een beetje geluk krijgen we hier dan eindelijk de volledige ADSL snelheden (8/1Mbit). Dat zal dan 4 jaar na de ons omringende landen zijn - waw!, de Belgacom techniekers zijn nogal straffe cracken. Of heeft de consument dat ook aan zichzelf te danken? :roll:

Vanwaar haal jij die 8/1Mbit uit ? ik volg niet meteen ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:
nogChoco schreef:Met een beetje geluk krijgen we hier dan eindelijk de volledige ADSL snelheden (8/1Mbit). Dat zal dan 4 jaar na de ons omringende landen zijn - waw!, de Belgacom techniekers zijn nogal straffe cracken. Of heeft de consument dat ook aan zichzelf te danken? :roll:

Vanwaar haal jij die 8/1Mbit uit ? ik volg niet meteen ....
Hij zegt gewoon dat we hier niets van de volledige snelheid bij ADSL krijgen, wat in de omringende landen wel het geval is.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:
nogChoco schreef:Met een beetje geluk krijgen we hier dan eindelijk de volledige ADSL snelheden (8/1Mbit). Dat zal dan 4 jaar na de ons omringende landen zijn - waw!, de Belgacom techniekers zijn nogal straffe cracken. Of heeft de consument dat ook aan zichzelf te danken? :roll:

Vanwaar haal jij die 8/1Mbit uit ? ik volg niet meteen ....
Hij zegt gewoon dat we hier niets van de volledige snelheid bij ADSL krijgen, wat in de omringende landen wel het geval is.

Ja dat is ook wel waar, belgie is nu eenmaal altijd achter op die andere landen.
Maar aan de andere kant kiezen ze hier in belgie voor de gulden middenweg een product van 4Mbit die voor de meeste mensen werkt
en haalbaar is, want hoeveel mensen zouden die 8M aankunnen....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

ok even weer ontopic gaan:
Dit lijkt me wel zeer interessant (Dommel citiconnect kan ik niet krijgen)
Heb ze een mail gestuurd vol met vragen (smallband/€ per extra gigabyte enz) omdat ze weinig info op hun site geven.
Wat denken jullie hiervan? Iemand ervaring met hen? De algemene voorwaarden lijken wel ok op het 1e zicht.
Hun lijst met adressen klopt niet. Mijn straat staat erbij onder Ukkel maar dat ligt in Vorst! Er is trouwens geen enkele straat in Vorst aansluitbaar volgens dat lijstje.
Iemand ervaring met D-link? dit is de goedkoopste adsl2+ modem die ik zo direct kon vinden. Ik zou hem aansluiten op mijn Linksys wrt54g.

Ik zal hun antwoord posten zodra ik die krijg.

Groetjes,
Esben
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

@ Patje

Helemaal gelijk, was toevallig ook op kassa op Ned1 van de week. Orange verkoopt 8Mb abo's maar vanaf 1Mb moet je al niet meer komen klagen, want je hebt breedbandinternet. Het aantal klanten dat effectief op 8mb synct is bijzonder klein.

@ esben

ik heb een d-link routertje staan en ben daar toch tevreden van.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

even ter info: voor het product dat hier beschreven staat (24mpbs down 1mbps up) sluiten ze je volgens de algemene voorwaarden ook aan vanaf dat je 1 mbps down haalt...
Daarom dat ik hen ook heb gemaild of ze kunnen nagaan wat voor snelheden ik zou kunnen halen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Is het nu zo dat het abbo. van de 6mbps over heel Belgie beschikbaar is??(ik bedoel voor mensen die dicht genog tegen een tel.centrale wonen)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Is het nu zo dat het abbo. van de 6mbps over heel Belgie beschikbaar is??(ik bedoel voor mensen die dicht genog tegen een tel.centrale wonen)

Ja.
ooh. shiny.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wel,dan vind ik dit een zeer intressant alternatief,het begint er op te lijken dat Dommel ook andere providers op sleeptouw begint te nemen(de alternatieve providers dan toch)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Block schreef:@ Patje

Helemaal gelijk, was toevallig ook op kassa op Ned1 van de week. Orange verkoopt 8Mb abo's maar vanaf 1Mb moet je al niet meer komen klagen, want je hebt breedbandinternet. Het aantal klanten dat effectief op 8mb synct is bijzonder klein.

@ esben

ik heb een d-link routertje staan en ben daar toch tevreden van.


Dan hadden ze toch eens naar de beschikbare juripudentie moeten kijken.
Solcon heeft in het verleden een rechtzaak op dit punt verloren. (klant kon dus zonder boete per direct opzeggen.)

Zijn er trouwens cijfers die aantonen inderdaad grotendeels minimaal 4mb is? ik heb daar namelijk sterke twijfels over.
Gezien het volume aanslutingen dat ik als belgacom partner gerealiseerd heb denk ik dat ik enig inzicht heb in de markt. Tele2 heeft dat ook trouwens.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

esben schreef:even ter info: voor het product dat hier beschreven staat (24mpbs down 1mbps up) sluiten ze je volgens de algemene voorwaarden ook aan vanaf dat je 1 mbps down haalt...
Daarom dat ik hen ook heb gemaild of ze kunnen nagaan wat voor snelheden ik zou kunnen halen.

Als je uw afstand tot de centrale weet, kan je kijken op bijgaande tabel hoeveel downsnelheid haalbaar is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Of anders bekijk je uw Line attenuation waarden en vergelijk die met volgende tabel
http://www.internode.on.net/residential ... t/extreme/

Zo kan je toch beetje een uitzicht krijgen wat ongeveer haalbaar is.

Greetz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

ik heb een thomson speedtouch(die geen adsl2/2+ ondersteund) modem en ik weet niet hoe ik dat daarin kan zien.
bovendien kan ik niet op de webinterface ervan omdat er een draadloze router tussen zit.
De afstand tot de centrale ken ik ook niet :-(
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

esben schreef:ik heb een thomson speedtouch(die geen adsl2/2+ ondersteund) modem en ik weet niet hoe ik dat daarin kan zien.
bovendien kan ik niet op de webinterface ervan omdat er een draadloze router tussen zit.
De afstand tot de centrale ken ik ook niet :-(

Er bestaat een programmatje waarmee je toch aan die waarden kan, kijk even op volgende site en download
het programma voor uw modem:

http://www.skyuser.co.uk/tools/RouterStats/

maar als je zou willen genieten van Adsl2+ zal je wel een andere modem/router nodig hebben die het wel ondersteund
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:ADSL20, voor 20 EUR in de maand, krijg je 20 GB. Ofwel 6/640, ofwel 20/1.
Wie niet genoeg heeft aan 20 GB, kan voor 10 EUR extra, 100 GB in de plaats krijgen :")

http://www.adsl20.be/product.asp


toegeven, deze aanbieding is wel erg aantrekkelijk.

Na enkele minuten googelen:

Als ik naar de ADSL20 voorwaarden kijk, dan wordt er verwezen naar "Full telecom". Maar Full telecom is onderdeel van Signpost,
en alle Signpost ADSL activiteiten zijn sinds vorig jaar 100% ............ Scarlet, en scarlet ondertussen (bijna ) onderdeel van ...

Wie heeft ervaring met fulltelecom of het adsl20 aanbod ?
Zijn ADSL20 of scarlet ADSL abbo , beiden op hetzelfde (scarlet ) netwerk aangesloten ?
Dus mijn edpnet abbo opzeggen en een nieuw abbo ADSL20 ondertekenen levert mij een jaarlijkse besparing op van 120 €.
Rekening houdende dat ik met lage volume's werk en geen gebruik maak van newsservers
Reacties zijn welkom
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dejean,u heeft gelijk natuurlijk,maar wat het alternatief??
-Mobistar(France Telecom)
-Tele2 KPN (Nederland)
Ik denk dat alle andere,rechtstreeks of onrechtstreeks met Belgacom te maken hebben.
Als de overname van Scarlet door Belgacom doorgaat,maar dit is nog lang niet zeker,ik schat de kansen zeker niet meer dan 50/50.
Als de overname niet doorgaat,ziet het er wel even anders uit,Scarlet heeft nl. enorm veel resellers.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fluppie schreef:Als de overname niet doorgaat,ziet het er wel even anders uit,Scarlet heeft nl. enorm veel resellers.


Die dan plots met een failliete netwerkbeheerder zitten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

deej,dat kan dat Scarlet op het randje staat,maar messchien zijn er nog andere kandidaten overnemers?? KPN (Tele2)of France Telecom(Mobistar)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fluppie schreef:deej,dat kan dat Scarlet op het randje staat,maar messchien zijn er nog andere kandidaten overnemers?? KPN (Tele2)of France Telecom(Mobistar)


KPN wel, Telenet ook, Mobistar weet ik niet. Maar of ze meer gaan willen bieden dan het hoge bod van Belgacom dat valt nog te bezien.
fudgethis
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:35

Ik dacht naar dxadsl over te stappen, een reseller van scarlet als ik me niet vergis. Maar al dat gepraat over de overname door belgacom vind ik maar niks. Als belgacom scarlet overneemt, wat zal er dan gebeuren met het aanbod van resellers?
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

fudgethis schreef:Ik dacht naar dxadsl over te stappen, een reseller van scarlet als ik me niet vergis. Maar al dat gepraat over de overname door belgacom vind ik maar niks. Als belgacom scarlet overneemt, wat zal er dan gebeuren met het aanbod van resellers?


dat blijft.
er verandert niks bij scarlet.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

fudgethis schreef:Ik dacht naar dxadsl over te stappen, een reseller van scarlet als ik me niet vergis. Maar al dat gepraat over de overname door belgacom vind ik maar niks. Als belgacom scarlet overneemt, wat zal er dan gebeuren met het aanbod van resellers?

Ik denk dat Belgacom zich wil indekken, beter de vijand op uw front is hun offensief denk ik ...

Ze weten ook wel dat er veel alternatieven zijn, dus denk niet dat ze dit zomaar allemaal zullen weghalen, maar of er nog veel zullen bijkomen is wel een andere vraag :)

Het lijkt de laatste weken wel of iedereen adsl kan aanbieden :)

binnenkort is m'n beenhouwer ook al adsl provider :D

Maar goed, als antwoord op uw vraag, ik denk niet dat resellers in de problemen zullen komen, Dommel is ook reseller van BGC ...

Ga maar vor uw alternatief, hier alvast gelukkig dx klant
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saffie schreef:Het lijkt de laatste weken wel of iedereen adsl kan aanbieden :)


Dat is ook zo mits je wat centen hebt.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

r2504 schreef:
saffie schreef:Het lijkt de laatste weken wel of iedereen adsl kan aanbieden :)


Dat is ook zo mits je wat centen hebt.


Mag ik dan concluderen dat er velen komen maar dat er ook evenveel terug zullen gaan? Of bekijk ik het nu wat te negatief.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Zambo schreef:
r2504 schreef:
saffie schreef:Het lijkt de laatste weken wel of iedereen adsl kan aanbieden :)


Dat is ook zo mits je wat centen hebt.


Mag ik dan concluderen dat er velen komen maar dat er ook evenveel terug zullen gaan? Of bekijk ik het nu wat te negatief.

Hetzelfde zag je een paar jaar geleden ook in Nederland: de opkomst van een groot aantal virtuele ISP's, daarna vervielen bij velen de limieten, om daarna in een consolidatiegolf terecht te komen waar nog een 4à5 tal grote spelers overblijven (Hier zal het gaan om Belgacom, Telenet, KPN/T2 en Dommel). Het heeft lang geduurd maar we komen er wel !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zambo schreef:Mag ik dan concluderen dat er velen komen maar dat er ook evenveel terug zullen gaan? Of bekijk ik het nu wat te negatief.


Dat hangt van de bedrijfjes in kwestie af... mits een goed business plan hebben ze zeker een plaats (en dat is zo voor alle sectoren). Als je het echter te groots ziet... dan kom je bij in het lijstje van ADSL2FIT en RealDSL.

Langs de andere kant is het ook bepalend wat een Telenet en BGC doen... als daar de volumes zouden stijgen, en prijzen dalen (al kunnen de alternatieve providers dan eveneens volgen) dan is de reden om over te stappen natuurlijk heel wat kleiner.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

area32 schreef:
Zambo schreef:
r2504 schreef:
saffie schreef:Het lijkt de laatste weken wel of iedereen adsl kan aanbieden :)


Dat is ook zo mits je wat centen hebt.


Mag ik dan concluderen dat er velen komen maar dat er ook evenveel terug zullen gaan? Of bekijk ik het nu wat te negatief.

Hetzelfde zag je een paar jaar geleden ook in Nederland: de opkomst van een groot aantal virtuele ISP's, daarna vervielen bij velen de limieten, om daarna in een consolidatiegolf terecht te komen waar nog een 4à5 tal grote spelers overblijven (Hier zal het gaan om Belgacom, Telenet, KPN/T2 en Dommel). Het heeft lang geduurd maar we komen er wel !

Scarlet was hier toch al mee begonnen? Denk aan surfadsl, waar ik vroeger klant was.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”