hollebollegijs schreef:voodoodoll schreef:r2504 schreef:hollebollegijs schreef:mag ik u op één ding wijzen ivm de hoge prijzen. dat de klant zelf ook grote schuld treft en niet alleen de grote providers. de klant heeft altijd die prijzen betaald zonder al te veel gezanik. dus dat uitmelken hebben ze dan ook gedeeltelijk aan hun eigen te danken.
Nou breekt men klompt
Het is de klant z'n schuld ook dat Belgacom eerst lange tijd een monopolie had op DSL diensten en de klant gewoon geen keuze had om die hoge prijzen te betalen zeker ?
Ik denk dat er al jaren protest is tegen de praktijken van BGC maarblijkbaar heeft dat weinig gevolgen... het enige wat ze doen is netjes Telenet achterna hollen.
Je uitspraak klinkt al even absurd dan de NMBS (nog zo'n staatsbedrijf) dat de vertragingen van z'n treinen toeschrijft aan "reizigersbewegingen" (maw. het in en uitstappen van de reizigers).
Absoluut trieste uitspraak van een Belgacom-medewerker
nee hoor, niks van hoor, geen trieste uitspraak, maar gewoon keiharde realiteit.
tja, sommigen blijken er niks hier van te snappen. het monopolie is verleden tijd. als de klant vandaag zijn duur belgacom abonnement blijft betalen, waarom zou belgacom dan zijn prijzen laten zakken. als er vele klanten zouden gaan lopen omdat het te duur is, dan zou belgacom wel iets doen, maar nu, nee, ze hebben groot gelijk, hoe zou je zelf zijn. zolang je klanten komen en blijven betalen maar ja, voodoodoll snapt het blijkbaar niet.
Het is toch wel straf dat je zegt dat dit ook de klant zijn schuld is, je kijkt precies ook niet verder dan je neus lang is.
De consumenten die overwegen om te veranderen van provider komen uiteindelijk toch weer terug in de handen van de grote bedrijven. Als je een ADSL abonnement aanvraagt bij een andere provider betaal je in elk geval een deel aan Belgacom. Idem voor abonnementen waar je zogezegd geen Belgacom lijn voor nodig hebt, als je dat niet meer betaalt voor deze keuze blijf je toch Belgacom steunen omdat de kleinere ADSL providers Belgacom centrales huren. Wat je ook doet je kunt je niet ontdoen van deze.
Voor de consumenten die de stap gezet hebben komen uiteindelijk ook weer volledig in de handen van de "big guys", omdat ze toch andere providers blijven opkopen, het in gebeurt met Chello, Tiscalli, enz. en nu ook met Scarlet.
Het is gewoon een kwestie van tijd voor dit gebeurt met Dommel. Je houd er ook geen rekening mee hoe vervelend dit is voor al de mensen die verandering willen zien, en deze moeten dan ook altijd extra kosten betalen voor "installaties", enz. en wordt er elke keer ook een jaarcontract (soms langer: 12+ maanden) onder hun neus geschoven.
Dit is helemaal geen kwestie van "angst" of "toelaten", de consument heeft gewoon geen andere keus. Monopolie gedaan zeg je? Daar lach ik mee, oftewel wordt het versterkt door opkopingen, verhuren van centrales aan kleinere providers of verhuren van telefoonlijnen aan klanten zodat deze ADSL kunnen gebruiken bij een "alternatieve" provider.
Er zijn natuurlijk dan ook consumenten die minder technisch begaafd zijn en dus ook minder kennen op dit vlak, het is ook logisch dat deze "angst" hebben voor de stap te zetten en panikeren bij elke biep van hun hardware. Als je hier je mening op baseert ben je zelf binnen 4 muurtjes bezig. En dan moet je ook nog kijken naar de gemeentes met beperkte internet toegang waarvan ik een ben, die dus surfen aan een -1Mbps lijn en betalen voor een 6Mbps abonnement. Als je de stap durft zetten kom je er in de meeste gevallen ook nadelig vanaf.
---
Ik vind het goed dat onze twee grote providers ook overwegen om glasvezel te gaan plaatsen, hopelijk zal dit zijn voor de nabije toekomst. Dit zal inderdaad wel voor een stijging in werk aanbiedingen zorgen en dus onze economie omhoog brengt.
Maar wat ik ook hoop is dat ze dit wat anders gaan aanpakken zoals ze nu bezig zijn met hun te hoge prijzen, maar ja zoals ze zeggen: dromen zijn bedrog.