Telenet digitale tv zonder installatie?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hallo,

misschien aan het overwegen om toch maar digitaal te gaan.
analoge kwaliteit is barslecht tegenwoordig ( i know ze doen het express;)).
Vraagje : is het mogelijk om digitale tv te hebben zonder die installatie van al hun muurbakjes?
Dit is toch maar nodig voor hun interactiviteit (wat ik totaal NIET wil)

Zo te zien kan je tegenwoordig alleen maar digiboxen huren, hebben 2 tv's dus zal op 12€ per maand komen.

Alsook wat gebeurt er dan met je analoog abonnement dat je al betaald hebt?

TIA
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is mogelijk zonder installatie. Maar ze zullen aandringen om toch een installatie te doen (en zelfs zeggen dat het verplicht is door de overheid), maar dit is natuurlijk te begrijpen op digitale TV maken ze maar weinig winst, op VOD wel ;)

Je analoog TV abo moe je blijven betalen, maar je betaald wel maar 12% BTW ipv 21% omdat je digitale TV hebt (kadotje van de overheid).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

L-army schreef: maar je betaald wel maar 12% BTW ipv 21% omdat je digitale TV hebt (kadotje van de overheid).

Het ranzigste van alle ranzige boters bij elkaar. Ze zouden beter de BTW op energie en voeding verlagen want DAT is iets wat je ECHT nodig hebt.

Neem TV-Vlaanderen als je kan. Vrijheid van decoder en geen bakskes binnen op de muur. Meer aanbod voor minder geld. Waarop nog wachten?

Vandaag gaat de opzegbrief naar TN buiten ( Ik heb dit al vaker gezegd maar deze keer is het echt vandaag 8) )
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Geen bakskes binnen maar een schotelantenne buiten :-S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb zelf geen installatie van telenet, tv staat aan de andere kant van het huis ik wilde die lelijke kabels niet op de muur.
Mijn grootouders hebben ook digitale tv genomen omdat het gewone analoge signaal op hun nieuwe plasma tv BARSLECHT was. Ik zei tegen dat mens van telenet ik hoef jullie installatie niet, maar ze bleef aandringen dat het verplicht was. uiteindelijk moet je gewoon neen blijven zeggen , dan geven ze het vanzelf op.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

brooklyn schreef:Ik heb zelf geen installatie van telenet, tv staat aan de andere kant van het huis ik wilde die lelijke kabels niet op de muur.
Mijn grootouders hebben ook digitale tv genomen omdat het gewone analoge signaal op hun nieuwe plasma tv BARSLECHT was. Ik zei tegen dat mens van telenet ik hoef jullie installatie niet, maar ze bleef aandringen dat het verplicht was. uiteindelijk moet je gewoon neen blijven zeggen , dan geven ze het vanzelf op.


En heb je nu digitale tv zonder de bakskes.Ik hoef die interactiviteit ook niet.Ik denk dat wanneer analoge tv volledig stopt ze wel gewone digitale tv zullen moeten aanbieden .
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

frodo schreef:Ik denk dat wanneer analoge tv volledig stopt ze wel gewone digitale tv zullen moeten aanbieden .

Het verwijderen van de analoge zenders zal nog niet voor de komende jaren zijn. Veel mensen willen die telenetbrol niet.
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

Als je met 2 tv's digitaal wilt kijken zul je wel die bakskes nodig hebben + een utp kabel naar elke digibox/corder
anders springt de fraudecontrole in werking
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

dpau2820 schreef:Als je met 2 tv's digitaal wilt kijken zul je wel die bakskes nodig hebben + een utp kabel naar elke digibox/corder
anders springt de fraudecontrole in werking

oeie da's minder datte.
utp kabel is geen probleem van tv naar tv maar die pipo's kennende zullen die bakken komen waar de kabel binnenshuis gaat zeker?

Alsook voor alleen digitale tv, hoeveel bakken hebben ze daarvoor nodig?
weet van internet dat het kan tot 3 oplopen !!!
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

dpau2820 schreef:Als je met 2 tv's digitaal wilt kijken zul je wel die bakskes nodig hebben + een utp kabel naar elke digibox/corder
anders springt de fraudecontrole in werking


Wanneer je geen interactiviteit wil,dan heb je toch geen utp kabel nodig.Of zie ik dat verkeerd?Ik dacht dat het digitale signaal gewoon via de coaxkabel ging.Dat bakje voor de extra zenders werkt toch ook zonder netwerk.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als je geen interactiviteit nodig is, dan moet er geen netwerkaansluiting geïnstalleerd worden aan de digibrol.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Goztow schreef:Geen bakskes binnen maar een schotelantenne buiten :-S.


Maar een schotelantenne op de achtergevel stoort vaak minder dan een berg kastjes in de garage of woonkamer.
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

lithion schreef:Als je geen interactiviteit nodig is, dan moet er geen netwerkaansluiting geïnstalleerd worden aan de digibrol.

wel als je 2 digiboxen hebt, zo ziet telenet of deze 2 boxen wel degelijk in dezelfde woning staan en zodat je niet, indien je een abbonement hebt op een betaalzender, de andere box bijvoorbeeld bij je ouders gaat zetten.

ook als je een digicorder hebt is de netwerkverbinding eigenlijk wel onmisbaar, daar je anders maar een tv gids hebt van 2 dagen ipv 2 weken, wat het iets moeilijker maakt om te programmeren
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zever in pakskes, dat die fraude-controle in werking gaat klopt. Maar Telenet kan hier wel degelijk iets aan doen, als ze gewoon 2 DTV lijnen toevoegen is het probleem opgelost. Je kan wel geen prime ofzo kijken op ze alletwee, maar je hebt ook geen interactiviteit nodig.

Je hoeft het niet te vragen aan de verkoper om 2 DTV lijnen aan te maken hoor, dat weigeren ze in alle staten ;) Maar het is wel perfect op te lossen op deze manier, en voor die fraude controle was er geen mogelijkheid om 2 of meer DB/DC's op 1 lijn te hangen.

My opinion, kies voor TV Vlaanderen, pakken goedkoper en veel meer vrijheid.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

telenet verkoopt interactieve digitale televisie, ttz een digibox/corder met een verbinding met een modem.
Als je dit niet wil zal je met de beperkingen moeten leven of inderdaad zoals L-army zegt op een ander gaan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dpau2820 schreef:telenet verkoopt interactieve digitale televisie, ttz een digibox/corder met een verbinding met een modem.
Als je dit niet wil zal je met de beperkingen moeten leven of inderdaad zoals L-army zegt op een ander gaan


Ze verkopen het, maar daarom moet je het nog niet gebruiken... kortom als je de bakjes niet laat installeren dan leggen ze zich daar uiteindelijk wel bij neer, en desnoods laat je ze installeren en sluit je ze gewoon niet aan (al heb je daar geen enkel voordeel bij).

Zoals iemand anders al aangaf is de netwerkverbinding bijna een must wanneer je ook extra zender paketten hebt, of een Digicorder (EPG >2 dagen).
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”