Hallo,
misschien aan het overwegen om toch maar digitaal te gaan.
analoge kwaliteit is barslecht tegenwoordig ( i know ze doen het express;)).
Vraagje : is het mogelijk om digitale tv te hebben zonder die installatie van al hun muurbakjes?
Dit is toch maar nodig voor hun interactiviteit (wat ik totaal NIET wil)
Zo te zien kan je tegenwoordig alleen maar digiboxen huren, hebben 2 tv's dus zal op 12€ per maand komen.
Alsook wat gebeurt er dan met je analoog abonnement dat je al betaald hebt?
TIA
Telenet digitale tv zonder installatie?
Het is mogelijk zonder installatie. Maar ze zullen aandringen om toch een installatie te doen (en zelfs zeggen dat het verplicht is door de overheid), maar dit is natuurlijk te begrijpen op digitale TV maken ze maar weinig winst, op VOD wel
Je analoog TV abo moe je blijven betalen, maar je betaald wel maar 12% BTW ipv 21% omdat je digitale TV hebt (kadotje van de overheid).
Je analoog TV abo moe je blijven betalen, maar je betaald wel maar 12% BTW ipv 21% omdat je digitale TV hebt (kadotje van de overheid).
Het ranzigste van alle ranzige boters bij elkaar. Ze zouden beter de BTW op energie en voeding verlagen want DAT is iets wat je ECHT nodig hebt.L-army schreef: maar je betaald wel maar 12% BTW ipv 21% omdat je digitale TV hebt (kadotje van de overheid).
Neem TV-Vlaanderen als je kan. Vrijheid van decoder en geen bakskes binnen op de muur. Meer aanbod voor minder geld. Waarop nog wachten?
Vandaag gaat de opzegbrief naar TN buiten ( Ik heb dit al vaker gezegd maar deze keer is het echt vandaag )
- brooklyn
- Elite Poster
Ik heb zelf geen installatie van telenet, tv staat aan de andere kant van het huis ik wilde die lelijke kabels niet op de muur.
Mijn grootouders hebben ook digitale tv genomen omdat het gewone analoge signaal op hun nieuwe plasma tv BARSLECHT was. Ik zei tegen dat mens van telenet ik hoef jullie installatie niet, maar ze bleef aandringen dat het verplicht was. uiteindelijk moet je gewoon neen blijven zeggen , dan geven ze het vanzelf op.
Mijn grootouders hebben ook digitale tv genomen omdat het gewone analoge signaal op hun nieuwe plasma tv BARSLECHT was. Ik zei tegen dat mens van telenet ik hoef jullie installatie niet, maar ze bleef aandringen dat het verplicht was. uiteindelijk moet je gewoon neen blijven zeggen , dan geven ze het vanzelf op.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
En heb je nu digitale tv zonder de bakskes.Ik hoef die interactiviteit ook niet.Ik denk dat wanneer analoge tv volledig stopt ze wel gewone digitale tv zullen moeten aanbieden .brooklyn schreef:Ik heb zelf geen installatie van telenet, tv staat aan de andere kant van het huis ik wilde die lelijke kabels niet op de muur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Het verwijderen van de analoge zenders zal nog niet voor de komende jaren zijn. Veel mensen willen die telenetbrol niet.frodo schreef:Ik denk dat wanneer analoge tv volledig stopt ze wel gewone digitale tv zullen moeten aanbieden .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
oeie da's minder datte.dpau2820 schreef:Als je met 2 tv's digitaal wilt kijken zul je wel die bakskes nodig hebben + een utp kabel naar elke digibox/corder
anders springt de fraudecontrole in werking
utp kabel is geen probleem van tv naar tv maar die pipo's kennende zullen die bakken komen waar de kabel binnenshuis gaat zeker?
Alsook voor alleen digitale tv, hoeveel bakken hebben ze daarvoor nodig?
weet van internet dat het kan tot 3 oplopen !!!
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Wanneer je geen interactiviteit wil,dan heb je toch geen utp kabel nodig.Of zie ik dat verkeerd?Ik dacht dat het digitale signaal gewoon via de coaxkabel ging.Dat bakje voor de extra zenders werkt toch ook zonder netwerk.dpau2820 schreef:Als je met 2 tv's digitaal wilt kijken zul je wel die bakskes nodig hebben + een utp kabel naar elke digibox/corder
anders springt de fraudecontrole in werking
Maar een schotelantenne op de achtergevel stoort vaak minder dan een berg kastjes in de garage of woonkamer.Goztow schreef:Geen bakskes binnen maar een schotelantenne buiten :-S.
wel als je 2 digiboxen hebt, zo ziet telenet of deze 2 boxen wel degelijk in dezelfde woning staan en zodat je niet, indien je een abbonement hebt op een betaalzender, de andere box bijvoorbeeld bij je ouders gaat zetten.lithion schreef:Als je geen interactiviteit nodig is, dan moet er geen netwerkaansluiting geïnstalleerd worden aan de digibrol.
ook als je een digicorder hebt is de netwerkverbinding eigenlijk wel onmisbaar, daar je anders maar een tv gids hebt van 2 dagen ipv 2 weken, wat het iets moeilijker maakt om te programmeren
Zever in pakskes, dat die fraude-controle in werking gaat klopt. Maar Telenet kan hier wel degelijk iets aan doen, als ze gewoon 2 DTV lijnen toevoegen is het probleem opgelost. Je kan wel geen prime ofzo kijken op ze alletwee, maar je hebt ook geen interactiviteit nodig.
Je hoeft het niet te vragen aan de verkoper om 2 DTV lijnen aan te maken hoor, dat weigeren ze in alle staten Maar het is wel perfect op te lossen op deze manier, en voor die fraude controle was er geen mogelijkheid om 2 of meer DB/DC's op 1 lijn te hangen.
My opinion, kies voor TV Vlaanderen, pakken goedkoper en veel meer vrijheid.
Je hoeft het niet te vragen aan de verkoper om 2 DTV lijnen aan te maken hoor, dat weigeren ze in alle staten Maar het is wel perfect op te lossen op deze manier, en voor die fraude controle was er geen mogelijkheid om 2 of meer DB/DC's op 1 lijn te hangen.
My opinion, kies voor TV Vlaanderen, pakken goedkoper en veel meer vrijheid.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ze verkopen het, maar daarom moet je het nog niet gebruiken... kortom als je de bakjes niet laat installeren dan leggen ze zich daar uiteindelijk wel bij neer, en desnoods laat je ze installeren en sluit je ze gewoon niet aan (al heb je daar geen enkel voordeel bij).dpau2820 schreef:telenet verkoopt interactieve digitale televisie, ttz een digibox/corder met een verbinding met een modem.
Als je dit niet wil zal je met de beperkingen moeten leven of inderdaad zoals L-army zegt op een ander gaan
Zoals iemand anders al aangaf is de netwerkverbinding bijna een must wanneer je ook extra zender paketten hebt, of een Digicorder (EPG >2 dagen).