dubieuze verkoopstechnieken van Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Hallo,

Vorige week kreeg ik telefoon van Belgacom om te zeggen dat ik 6 euro korting krijg op mijn eerstvolgende Belgacom factuur.Als rede werd opgegeven dat ik deze korting kreeg omwille van mijn jarenlange trouw aan Belgacom.Ik reageer dus oooh das prettig nieuws en die juffrouw verteld mij dat ik hierover nog een brief zou krijgen van Belgacom ter bevestiging.Wat vind ik maandag in mijn brievenbus ? jawel twee brieven van Belgacom met een nieuw contract waarin ze denken dat ik een of andere nieuwe dienst met de naam "phonemail" wil.Ze doen zelfs alsof ik hierom gevraagd zou hebben.

"ingevolge uw recent contact met een van onze diensten" Belgacom heeft mij opgebeld Ik heb niet eens de vraag gekregen of ik een nieuwe dienst wou laat staan dat ik ermee akkoord ging.Van mijn part mogen ze hun 6 euro korting steken waar de zon niet schijnt.Ik vind dit niet kunnen Belgacom en je mag nog een gepeperd telefoontje verwachten naar de klantendienst.Tenminste als ik een medewerker aan de lijn krijg want eer ze daar oppakken hedde de nieuwe cd van Helmut Lotti gehoord (helemaal gratis).Nergens maar dan ook nergens heb ik mijn akkoord gegeven dat ik wou dat er iets aan mijn telefoonlijn zou gewijzigd worden.Het wordt tijd dat Belgacom nog is op zijn bek gaat zoals de volumepacks die jaren geleden in de schijtwerpers stonden :mrgreen:

de groeten,

Erik
Registered Linux user #286313
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Hebben ze mij ook gelapt toen ik mijn lijn verhuisde. Ah ja, ben toch niet van plan om het komende jaar te gaan overstappen. Is niet correct en ben er ook niet blij mee, maar om er nu een boel heibel over te maken met BC heb ik er ook geen zin in...
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

erik, gelijk heb je. maar de manier waarop je dit hier verteld kan anders.
een beetje beleefde manieren kan geen kwaad. het kan gerust ook zonder vuile woorden.

maar het gaat hier om een individu dat bij belgacom werkt, dus je moet niet gans belgacom aanklagen.

trouwens, die phonemail kan geen kwaad. het is overigens een gratis abonnement. als je wil, pm me je nummer, en ik haal het er af.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Het zal heus wel om meer dan één persoon gaan :)

En dan nog, die één persoon belt misschien dan wel 20 klanten op, en lapt ze het allemaal aan hun laars. En die 19 andere klanten, hebben niet het geluk om hollebollegijs tegen te komen op hun forum, om die gratis optie te verwijderen, en dus een jaar vast zitten.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Het zal heus wel om meer dan één persoon gaan :)

En dan nog, die één persoon belt misschien dan wel 20 klanten op, en lapt ze het allemaal aan hun laars. En die 19 andere klanten, hebben niet het geluk om hollebollegijs tegen te komen op hun forum, om die gratis optie te verwijderen, en dus een jaar vast zitten.
je zit hier niet een jaar aan vast. op opties is dit niet van toepassing.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Kan nog erger.Toen ik belde voor een klacht(die goed is opgelost)vroeg de dame of ik een gsm had.Omdat ik klant was van Base stelde ze voor om een omschakeling te doen en veel goedkoper te bellen met een "internet /mobile voordeelabonnement".Ik zei dat ik geen zin had in een abonnement ,dat ik belde met een herlaadkaart.Toen zei ze dat ze me een infopakket ging toesturen en dat ik dan nog kon beslissen wat te doen.Een paar dagen later kreeg ik een welkom-brief met een simkaart voor proximus ,een formulier om over te stapppen met mijn telefoonummer erop en een contract .Wat er niet inzat was ook maar enige info over prijs en voorwaarden.Ik heb gans dat boeltje weggegooid.Tot hier toe nog altijd niets van gehoord.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

oja, als je zelf wordt opgebeld belt, is dit een extern call center en die lappen allerlei dingen aan je broek omdat ze hun objectieven zouden behalen. die zitten met u als klant totaal niets in.
peewee
Plus Member
Plus Member
Provider

zoals hollebollegijs zegt zijn dit meestal externe callcenters maar dan nog zou dit niet mogen het schaadt idd de naam van Belgacom.
Nu de phonemail verlengt inderdaad je lijn NIET. Die 6 euro korting is een retentie plan de je krijgt als je je lijn verlengt voor een jaar. Als je dit meldt op de klantendienst bij Belgacom dan zullen ze dit ook wel teniet doen. Belgacom weet immers wel dat er zulke praktijken nu eenmaal gebeuren, en dit niet alleen bij Belgacom trouwens.

Ik begrijp wel de manier waarop je zo reageert, ik zou net hetzelfde doen.
Maar daarvoor zijn wij er nog om je gerust te stellen he :-)

Dus Erik laat er je slaap niet voor he, niks gebeurd!
The world is not enough!
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

hollebollegijs schreef:
Ook niet bij het aangaan van slimme diensten (weergave omroeper, voordeelpak ect..) ?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17770
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

kaise1 schreef:
hollebollegijs schreef:
Ook niet bij het aangaan van slimme diensten (weergave omroeper, voordeelpak ect..) ?
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17770
nope
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer
Provider

Omdat ik me met telefonie bezig houdt kreeg ik van mijn grootvader van 92 op het familiefeest zaterdag te horen dat hij brieven gekregen had van belgacom nadat hij was opgebeld voor "vanalles". Hij had gezegd dat alles mbt telefonie niet door hem geregeld werd, maar door de kleinzoon. Hij had ook gezegd dat hij niet geïnteresseerd was.
Op het familiefeest beloofde ik hem contact op te nemen met de belgacom-klantendienst, al wist ik maar half over wat het ging.
's Maandags kwam mijn moeder met een brief aan van mijn grootmoeder van 91 die een brief gekregen had van belgacom met dank omdat ze te kennen zou gegeven hebben:
- haar contract met een jaar te willen verlengen voor 6 euro korting en
- de dienst phone-mail te willen activeren
Bleek dat zij de telefoon had opgenomen, gezegd had dat het haar allemaal niet interesseerde en had toegesmeten. Vlak erop kreeg ze weer dezelfde aan de lijn die bleef aandringen. Weer zei ze dat het haar niet interesseerde en dat ze haar gerust moesten laten.
Ondanks alles kreeg zij dus toch die brieven.
Ik heb dan contact genomen met een medewerker van belgacom op de 080022900 en vroeg of ze bij die call-centers commissie krijgen daarop. Volgens hem niet op de phone-mail, maar wel op de verlenging.
Hij heeft uiteindelijk alles erafgehaald voor zowel mijn grootmoeder als grootvader (die blijkbaar ook phone-mail en verlenging was aangesmeerd) en zich verontschuldigd voor het ongemak.
Strafste van al is dat het bij mijn grootmoeder al de 3 de maal is dat ik die ongevraagde verlenging moet afbellen. De 2de keer was in januari. Toen klaagde mijn grootmoeder ook dat de telefoon niet meer bleef rinkelen. Dus ook toen was ongevraagd die phone-mail erbij opgezet.

Ik heb aan die belgacom-medewerker gezegd dat hij er niks aan kon doen. Tevens heb ik enkele remediëringssuggesties gedaan voor belgacom:

- geen externe call-centers meer inhuren
- externe call-centers beter controleren
- enkel wijzigingen doorvoeren nadat de klant een handtekening gezet heeft. Desnoods sturen ze een brief met een enveloppe zodat de klant die gratis kan terugsturen.

Dat dergelijke acties vooral in het belang zijn van belgacom mag duidelijk wezen:
- voor 6 euro is belgacom zeker dat de klant een jaar langer niet weg kan
- phone mail brengt geld op. Als de telefoon stopt met rinkelen betaal je een gesprek, met systemen als bv. Happy Time levert hun dat al snel 30 ct op.
Daarom ook dat het mij zou verbazen mocht enkel die verlenging commissie oplevern voor degene die de klanten dergelijke "voordelen mag aanbieden".

- belgacom
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

externe callcenters zijn nu eenmaal goedkoper....
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

hollebollegijs schreef:externe callcenters zijn nu eenmaal goedkoper....
Dat zal wel.
Maar hoeveel goedkoper is het als je eigen mensen de ongevraagde verlengingen moeten rechtzetten én als je (misschien op lange termijn, maar toch) klanten verliest door dit soort tactieken ?
If you can't beat them, confuse them.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

hollebollegijs schreef:erik, gelijk heb je. maar de manier waarop je dit hier verteld kan anders.
een beetje beleefde manieren kan geen kwaad. het kan gerust ook zonder vuile woorden.

maar het gaat hier om een individu dat bij belgacom werkt, dus je moet niet gans belgacom aanklagen.

trouwens, die phonemail kan geen kwaad. het is overigens een gratis abonnement. als je wil, pm me je nummer, en ik haal het er af.
Ok je hebt ergens wel een punt wat die vuile woorden betreft
Registered Linux user #286313
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Wat is dat phone mail gedoe eigenlijk, want ik meen dat ik gezien heb dat ze dat ook op mijn lijn gezet hebben.

Edit: laat maar, ik heb het al gevonden. Ge kunt die dienst makkelijk zelf aan en uit zetten.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”