Internet-connectie setup wijzigen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ik heb dus na alles netjes betaald te hebben mijn accountgegevens gekregen van dommel echter waar moet ik deze invoeren een vriend van me zei in mijn router instellingen maar daar zie ik het nergens staan ! Ik ben trouwens ook nog steeds Belgacom Go

Router :USRobotics USR5463 Wireless Router
Modem : Thomson Ethernet

Alvast bedankt !
Cactus
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 13:17
Locatie: Antwerpen

afhankelijk van welk toestel de adsl verbinding maakt ga je daar uw belgacom gegevens aanpassen naar die van dommel.
als uw router gaat inbellen moet je ze daar aanpassen. is het de modem die de connectie maakt moet je ze via de webpagina van de thomson wijzigen
mvg
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

En hoe geraak ik op die pagina ?
Cactus
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006, 13:17
Locatie: Antwerpen

haal uw router er tussen uit en sluit de modem rechtstreeks aan.
meestal is het ip van alcatel/thomson 10.0.0.138
succes
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Als ik in de model easy setup doe kan ik alleen belgacom kiezen hoe neem ik hier dommel ?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maxim schreef:Als ik in de model easy setup doe kan ik alleen belgacom kiezen hoe neem ik hier dommel ?
Omdat je die modem vroeger bij Belgacom gekocht hebt kan je alleen Belgacom kiezen. Je kan dit oplossen door je modem (firmware van de modem) te flashen.

Edit: welk type van modem heb je ?
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

500 series :)
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Thomson SpeedTouch 510
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maxim schreef:Thomson SpeedTouch 510
Kijk dan eens op de volgende website, hier staat de laatste nieuwe firmware voor je modem. Als je lampjes op de bovenzijde van de modem staan dan neem je het tweede model, je ziet het wel alles staat erbij. :)

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ik heb mijn firmware geupgrade ! nu kan ik kiezen tussen in easy setup kiezen tussen : -Routed PPPoE
-Routed PPPoA
-Bridged Ethernet

Wat moet ik hiervan selecteren?
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ok ik moest dus pppoe nemen :) nu moet ik nog deze 2 gegevens weten
Enter the PPPoE Access Concentrator Name. en Enter the PPPoE Service Name.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maxim schreef:Ok ik moest dus pppoe nemen :) nu moet ik nog deze 2 gegevens weten
Enter the PPPoE Access Concentrator Name. en Enter the PPPoE Service Name.
Volgens mij kan je daar ingeven wat je wil, vooral bij het laatste (PPPoE Service Name), je geeft gewoon een naam aan die PPPoE service.
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ik had net als PPPoE Access Concentrator Name en PPPoE Service Name Dommel ingegeven en hij was bezig met verbinden maar hij kreeg geen verbinding (Internet lichtje flikkerde oranje naar groen) Nu heb ik mij terug ingelogt met belgacom gegevens zodat k terug internet heb wil dit zeggen dat mijn lijn nog niet geactiveerd is ?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Maxim schreef:Ik had net als PPPoE Access Concentrator Name en PPPoE Service Name Dommel ingegeven en hij was bezig met verbinden maar hij kreeg geen verbinding (Internet lichtje flikkerde oranje naar groen) Nu heb ik mij terug ingelogt met belgacom gegevens zodat k terug internet heb wil dit zeggen dat mijn lijn nog niet geactiveerd is ?
Voor mij is het al een hele tijd geleden (meer dan 2 jaar) maar ik dacht dat je 2x inloggegevens ontvangt. de eerste keer voor de status en dan de 2de keer je inloggegevens "voor het leven" ;)

Ik weet niet meer juist hoe het zat, je kan eens zoeken hier op het forum want er zijn nog al mensen geweest met die vraag.
Omdat je lampje knippert, denk ik dat je lijn nog niet geactiveerd is, de lampjes moet oplichten gelijk als je bent verbonden met je Belgacom account.
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ik heb 2 keer mijn adsl account gegevens gekregen deze zijn echter 2 keer dezelfde
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

Je kan pas online met dommel als je van belgacom komt als er "status : the adsl signal is requested" ofzo iets staat
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

En waar komt dit dan ergens te staan ?
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

En waar komt dit dan ergens te staan ?
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

op u crm pagina => my packages=> op i klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is wel geen gezonde situatie, 2 NAT's opbouwen na elkaar. Je Speedtouch is al een router, en daarna zet je de die us-robotics die ook nog eens router is... Je kan beter je router (US-robotics) laten inbellen via je modem. Het eenige dat je dan moet doen is je speedtouch in bridged-mode zetten en daarna je us-robotics laten inbellen via PPPoE.

Greetzzz
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

L-army schreef:Is wel geen gezonde situatie, 2 NAT's opbouwen na elkaar. Je Speedtouch is al een router, en daarna zet je de die us-robotics die ook nog eens router is... Je kan beter je router (US-robotics) laten inbellen via je modem. Het eenige dat je dan moet doen is je speedtouch in bridged-mode zetten en daarna je us-robotics laten inbellen via PPPoE.

Greetzzz


Inderdaad, dat heb ik trouwens al meermaals aangeklaagd hier op het forum :)
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Dit staat er ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Maxim schreef:status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Dit staat er ?


wachten op belgacom dus ...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

L-army schreef:Is wel geen gezonde situatie, 2 NAT's opbouwen na elkaar. Je Speedtouch is al een router, en daarna zet je de die us-robotics die ook nog eens router is... Je kan beter je router (US-robotics) laten inbellen via je modem. Het eenige dat je dan moet doen is je speedtouch in bridged-mode zetten en daarna je us-robotics laten inbellen via PPPoE.

Greetzzz
Je kan de speedtouch als router laten werken en de USR als switch, zo heb ik dit hier gedaan.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

ditCh schreef:
Maxim schreef:status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Dit staat er ?


wachten op belgacom dus ...

ik kon vanaf dan er al op sinds ik van belgacom kwam...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

OmarH schreef:
ditCh schreef:
Maxim schreef:status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Dit staat er ?


wachten op belgacom dus ...

ik kon vanaf dan er al op sinds ik van belgacom kwam...
en aangezien Maxim ook nog bij Belgacom is zou het al moeten werken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Waaraan kan het dan liggen dat mijn modem oranje groen blijft flikkeren ? en hoe zet ik hem juist in bridged mode ofzoiets .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

OmarH schreef:ik kon vanaf dan er al op sinds ik van belgacom kwam...


Ik heb de hele thread niet gevolgd, maar als je idd van Belgacom komt kan je normaal gezien onmiddellijk inloggen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is niet altijd het geval dat je onmiddelijk kan inloggen. De reden waarom niet is mij wel ongekend, maar het is zo dat niet iedereen onmiddelijk op dommel kan als je van Belgacom komt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Heb net even gebeld naar dommel blijkbaar is mijn lijn nog niet geactiveerd raar dat ze dat dan niet in de mail met inloggegevens zetten dat de lijn pas 7 maart geactiveerd word :) dus het zal afwachten zijn tot dan ! maar dan zou het in principe dus perfect moete werken met mijn huidige opstelleling ? Ook is mijn speedtouch 510 helemaal geen router :s het is alleen een modem
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Maxim schreef:Heb net even gebeld naar dommel blijkbaar is mijn lijn nog niet geactiveerd raar dat ze dat dan niet in de mail met inloggegevens zetten dat de lijn pas 7 maart geactiveerd word :) dus het zal afwachten zijn tot dan ! maar dan zou het in principe dus perfect moete werken met mijn huidige opstelleling ? Ook is mijn speedtouch 510 helemaal geen router :s het is alleen een modem


Een 510 is wel degelijk een router. Hij heeft echter maar 1 lan poort.
2 mogelijke 'propere' oplossingen zonder een extra tussennetwerk:

- speedtouch in bridge mode, en de router de PPPOE sessie laten maken
- speedtouch in normale mode, en aansluiten op een lan poort van de router. Op de router DHCP, NAT etc volledig uitschakelen.

Als je alles laat zoals het nu is zal het ook werken, maar dat wordt moeilijk om aan port forwarding te doen oa.
Maxim
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:49

Ja dus mijn lijn is gisteren geactiveerd echter knippert mijn lichtje nog steeds hetzelfde :s ik heb al geprobeert mijn router ertussenuit te halen en via 1 pc in te loggen maar dat lukt ook niet , ik klik gewoon op de easy setup geef bij account name en wachtwoord de info die ik van dommel gekregen heb en noem de service dommel maar hij wil niet verbinden waar kan dit aan liggen ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”