Op donderdag 7 februari komen we terug van een minitrip van 5 dagen in de nieuwe terminal en parking van Charleroi. Ik betaal mijn parkeerticket met mijn kredietkaart. Op het schermpje verschijnt het bedrag, ok en betaald. Gisteren check ik online mijn uitgavenstaat van mijn kredietkaart. Blijkt dat City Parking mij vijfmaal dat bedrag heeft aangerekend! Zo gaat het wel snel!
Vlug een mailtje naar het bedrijf gestuurd met alle info, ik kreeg natuurlijk een automatisch antwoord terug. Dan toch ook maar Banksys verwittigd en gevraagd om dit bedrag te betwisten, bleek dat er gisteren al een heleboel mensen dit probleem gemeld hadden. De zaak wordt nu rechtgezet. Zo verdien je wel de investeringen snel terug....
Van het bedrijf in kwestie heb ik nog steeds geen verontschuldiging ontvangen.
City Parking op luchthaven Charleroi supersnel uit de kosten
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het probleem ligt dus bij je CC maatschappij.
Twee jaar terug op vakantie hadden we een excursie geboekt naar de top van een (slapende) vulkaar in Hawaii. Ik had mijn CC gegevens doorgegeven enkele weken voor vertrek. We moesten aan een kruising (middle of nowhere) parkeren en wachten op he minibusje. Toen die aankwam zei de chauffeur dat er een probleem was met de betaling... Hij belde naar 'the office" en men zei dat ze het bedrag niet konden aanrekenen omdat aanvraag gewigerd werd. Ik wist perfect dat we hooguit de helft van onze limiet hadden uitgegeven. Gelukkig konden we de tickets betalen met travellercheque . Na de excursie (zonsondergang op de top, dan met telescopen naar de sterren gekeken en een uur naar beneden rijden) en de tocht terug naar ons guesthouse was het al 2 uur 's nachts en belde ik (Skype) naar BCC. De eerste reaktie was dat we maar contact moeten nemen met onze bank om de limiet te verhogen want we hadden al te veel uitgergeven. Ik bleef volhouden dat dit onmogelijk was en na een "" ogenblikje" wachten kwam dan een "sorry, u hebt gelijk, al uw uitgaven in de US zijn dubbel geboekt". Gelukkig werd dit direct rechtgetrokken want ik kon natuurlijk ook niet meer tanken of de resterende uitgaven regelen met mijn CC.
Het was wel uiterst vervelend dat we bekeken werden door de chauffeur en medepassagiers alsof we iets geboekt hadden dat we niet konden betalen.
Door het tijdsverschil (-12 uur) konden we alleen bellen tijdens de late avond en nacht natuurlijk
Twee jaar terug op vakantie hadden we een excursie geboekt naar de top van een (slapende) vulkaar in Hawaii. Ik had mijn CC gegevens doorgegeven enkele weken voor vertrek. We moesten aan een kruising (middle of nowhere) parkeren en wachten op he minibusje. Toen die aankwam zei de chauffeur dat er een probleem was met de betaling... Hij belde naar 'the office" en men zei dat ze het bedrag niet konden aanrekenen omdat aanvraag gewigerd werd. Ik wist perfect dat we hooguit de helft van onze limiet hadden uitgegeven. Gelukkig konden we de tickets betalen met travellercheque . Na de excursie (zonsondergang op de top, dan met telescopen naar de sterren gekeken en een uur naar beneden rijden) en de tocht terug naar ons guesthouse was het al 2 uur 's nachts en belde ik (Skype) naar BCC. De eerste reaktie was dat we maar contact moeten nemen met onze bank om de limiet te verhogen want we hadden al te veel uitgergeven. Ik bleef volhouden dat dit onmogelijk was en na een "" ogenblikje" wachten kwam dan een "sorry, u hebt gelijk, al uw uitgaven in de US zijn dubbel geboekt". Gelukkig werd dit direct rechtgetrokken want ik kon natuurlijk ook niet meer tanken of de resterende uitgaven regelen met mijn CC.
Het was wel uiterst vervelend dat we bekeken werden door de chauffeur en medepassagiers alsof we iets geboekt hadden dat we niet konden betalen.
Door het tijdsverschil (-12 uur) konden we alleen bellen tijdens de late avond en nacht natuurlijk
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Yep, zelfde voorgehad vorige maand: etentje in restaurant, ik betaal en klaar is kees. Tot ik mijn uitgavenstaat zag: 2 x 175€ aangerekend...
Dus telefoontje naar restaurant: patron was al 2 dagen bezig om deze fout van BCC recht te zetten, zo goed als alle klanten hadden nl. al geklaagd.
Soms vraag ik me toch af of zo'n zaken niet beter gecontroleerd moeten worden...
Dus telefoontje naar restaurant: patron was al 2 dagen bezig om deze fout van BCC recht te zetten, zo goed als alle klanten hadden nl. al geklaagd.
Soms vraag ik me toch af of zo'n zaken niet beter gecontroleerd moeten worden...
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
CueBoy schreef:En ineens weet ik weer waarom ik geen cc moet hebben
Ik gebruik ze bijna alleen voor verlofzaken. Het leven is dan wel wat gemakkelijker. Voor wij een CC hadden mochten we steeds cash een waarborg geven voor onze huurwagen in de US. Na het inleveren kregen we dan onze paar honderd $ terug die we na thuiskomst weer konden inwisselen voor BEFjes. Niet alleen dekt de cc onze waarborg, de vrijstelling van de verzekering van de huurwagen is ook gedekt. Logement boeken zonder CC is al helemaal niet te doen. Een noodzakelijk kwaad dus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- trobbelke
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
- Locatie: Lindale, TX
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
CueBoy schreef:En ineens weet ik weer waarom ik geen cc moet hebben
ik verblijf in de US sinds sept '07 (en nog minstens tot aug '08). Het zou voor mij vreselijk moeilijk zijn zonder credit card...
Ik heb mij om al die redenen en meer de multicard van Banca Monte Pasci Belgio aangeschaft. Is een debet Mastercard, er kan nooit meer afgehaald worden dan erop staat ...
GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......