City Parking op luchthaven Charleroi supersnel uit de kosten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Op donderdag 7 februari komen we terug van een minitrip van 5 dagen in de nieuwe terminal en parking van Charleroi. Ik betaal mijn parkeerticket met mijn kredietkaart. Op het schermpje verschijnt het bedrag, ok en betaald. Gisteren check ik online mijn uitgavenstaat van mijn kredietkaart. Blijkt dat City Parking mij vijfmaal dat bedrag heeft aangerekend! Zo gaat het wel snel!
Vlug een mailtje naar het bedrijf gestuurd met alle info, ik kreeg natuurlijk een automatisch antwoord terug. Dan toch ook maar Banksys verwittigd en gevraagd om dit bedrag te betwisten, bleek dat er gisteren al een heleboel mensen dit probleem gemeld hadden. De zaak wordt nu rechtgezet. Zo verdien je wel de investeringen snel terug.... :-)
Van het bedrijf in kwestie heb ik nog steeds geen verontschuldiging ontvangen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het probleem ligt dus bij je CC maatschappij.

Twee jaar terug op vakantie hadden we een excursie geboekt naar de top van een (slapende) vulkaar in Hawaii. Ik had mijn CC gegevens doorgegeven enkele weken voor vertrek. We moesten aan een kruising (middle of nowhere) parkeren en wachten op he minibusje. Toen die aankwam zei de chauffeur dat er een probleem was met de betaling... Hij belde naar 'the office" en men zei dat ze het bedrag niet konden aanrekenen omdat aanvraag gewigerd werd. Ik wist perfect dat we hooguit de helft van onze limiet hadden uitgegeven. Gelukkig konden we de tickets betalen met travellercheque . Na de excursie (zonsondergang op de top, dan met telescopen naar de sterren gekeken en een uur naar beneden rijden) en de tocht terug naar ons guesthouse was het al 2 uur 's nachts en belde ik (Skype) naar BCC. De eerste reaktie was dat we maar contact moeten nemen met onze bank om de limiet te verhogen want we hadden al te veel uitgergeven. Ik bleef volhouden dat dit onmogelijk was en na een "" ogenblikje" wachten kwam dan een "sorry, u hebt gelijk, al uw uitgaven in de US zijn dubbel geboekt". Gelukkig werd dit direct rechtgetrokken want ik kon natuurlijk ook niet meer tanken of de resterende uitgaven regelen met mijn CC.
Het was wel uiterst vervelend dat we bekeken werden door de chauffeur en medepassagiers alsof we iets geboekt hadden dat we niet konden betalen. :twisted:
Door het tijdsverschil (-12 uur) konden we alleen bellen tijdens de late avond en nacht natuurlijk :-(
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Yep, zelfde voorgehad vorige maand: etentje in restaurant, ik betaal en klaar is kees. Tot ik mijn uitgavenstaat zag: 2 x 175€ aangerekend...

Dus telefoontje naar restaurant: patron was al 2 dagen bezig om deze fout van BCC recht te zetten, zo goed als alle klanten hadden nl. al geklaagd.

Soms vraag ik me toch af of zo'n zaken niet beter gecontroleerd moeten worden... :?
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En ineens weet ik weer waarom ik geen cc moet hebben :lol:

(mijn hobby zal er ook wel iets mee te maken hebben :oops: )
If you can't beat them, confuse them.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CueBoy schreef:En ineens weet ik weer waarom ik geen cc moet hebben :lol:


Ik gebruik ze bijna alleen voor verlofzaken. Het leven is dan wel wat gemakkelijker. Voor wij een CC hadden mochten we steeds cash een waarborg geven voor onze huurwagen in de US. Na het inleveren kregen we dan onze paar honderd $ terug die we na thuiskomst weer konden inwisselen voor BEFjes. Niet alleen dekt de cc onze waarborg, de vrijstelling van de verzekering van de huurwagen is ook gedekt. Logement boeken zonder CC is al helemaal niet te doen. Een noodzakelijk kwaad dus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

on4bam schreef:Ik gebruik ze bijna alleen voor verlofzaken.

Een andere reden... if you catch my drift 8)
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

CueBoy schreef:En ineens weet ik weer waarom ik geen cc moet hebben :lol:



ik verblijf in de US sinds sept '07 (en nog minstens tot aug '08). Het zou voor mij vreselijk moeilijk zijn zonder credit card...
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Ik heb mij om al die redenen en meer de multicard van Banca Monte Pasci Belgio aangeschaft. Is een debet Mastercard, er kan nooit meer afgehaald worden dan erop staat ...
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”