internet valt veel uit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Weslee
Starter Plus
Starter Plus

heb al maanden dezelfde setup en nu ineens begint men internet constant stil te vallen

ik herstart dan de router softwarematig and daarna is het weer voor en kleine tijd in orde tot het weer uitvalt

(router is niet draadloos)

waaraan kan dat zijn? :eek:

thx
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wat noemt ge uitvallen? Geen 'surf' meer, maar wel nog alle lampjes die branden? Of de modem die z'n synchronisatie verliest? En welke modem/router gebruik je?
Weslee
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:Wat noemt ge uitvallen? Geen 'surf' meer, maar wel nog alle lampjes die branden? Of de modem die z'n synchronisatie verliest? En welke modem/router gebruik je?
ja geen connectie meer tot internet

heb US ROBOTICS ADSL 4 ROUTER

internet valt gewoon om de 5 minutes (min of meer niet exact) uit het lijkt of de router de connectie niet kan houden
denk dat het die "synchonisatie" is waar ge het over hebt

dan restart ik de router via het routeradres in mijn webbrowser en dan kan ik weer online.......tot het weer uitvalt na een korte tijd

:help:

thx allot
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Laat je lijn eens uittesten door je provider ..... kan zijn dat er ergens een probleem in met de bekabeling van de centrale tot bij je thuis.

Graafwerken die schade hebben veroorzaakt aan een kabel ... vocht in de kabel .. kan vanalles zijn.
Mocht dat OK zijn,... dan is er waarschijnlijk een probleem aan je decoder,.. misschien ook aan de interne bedrading bij je thuis ...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Best uw lijn laten uit meten (lijntest) bellen op gratis nr 0800 22312
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Weslee
Starter Plus
Starter Plus

Patje schreef:Best uw lijn laten uit meten (lijntest) bellen op gratis nr 0800 22312
dus gewoon naar dat nummer bellen en zeggen dat het is voor een lijntest?
en dan gaan die kunnen zien of er iets is aan de lijn is onmiddelijk?

hoe werkt dat juist

ook heb ik op het internet wat zitten zoeken achter synchonisatieproblemen en ik lees dat zoiets ook kan liggen aan een slecht werkende splitter

kan een splitter zomaar ineens minder goed beginnen werken?
een paar dagen geleden had ik niks van problemen hoe kan dat nu ineens kapot gaan?

damn dit is vervelend

thx
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Weslee schreef:
Patje schreef:Best uw lijn laten uit meten (lijntest) bellen op gratis nr 0800 22312

hoe werkt dat juist

ook heb ik op het internet wat zitten zoeken achter synchonisatieproblemen en ik lees dat zoiets ook kan liggen aan een slecht werkende splitter

kan een splitter zomaar ineens minder goed beginnen werken?
een paar dagen geleden had ik niks van problemen hoe kan dat nu ineens kapot gaan?
damn dit is vervelend

thx
Ja bellen op dat nr en dan nr 3 of 4 toetsen voor verbindings problemen, dan zal er een operator de telefoon opnemen
en vertel hem dat je problemen hebt met uw lijn.
Hij zal dan enkele metingen doen op uw lijn
een splitter kan idd plots kapot gaan, vb mijn frietketel werkte woensdag nog, vandaag doet hij het niet meer ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Weslee schreef:

hoe werkt dat juist

damn dit is vervelend

thx
Hoe het werkt weet ik niet,.. ook aan de hand van GPRS ofzo als ik me niet vergis voor de lokatie bepaling van de storing.
Ik zat ooit met een storing, brom, op mijn gewone tel.lijn, internet en BTV werkten nog goed.
De lijn werd uitgemeten door de operator, er was idd. een probleem,.. er kwamen techniekers langs,.. de grondwerkers bij manier van spreken,.. die haalden allerlei gesofiticeerde aparatuur boven,... spectrum analysers e.d. en die konden tot op 20 cm lokaliseren onder de grond waar het probleem zich kon bevinden .... guess what ... ze zaten er vandeneerstekeer bal op ... straf !
Bij mij was het een beschadiging aan de kabel waardoor er vocht was ingeraakt.
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bel het nummer 080022312 optie 2. Liefst met de GSM, ook volledig gratis en dan kunnen ze daar beter lijn metingen doen. Indien je niet met de GSM belt kunnen ze je nog eens terug laten bellen om de splitter te testen.

Zij kunnen daar van alles zien. Indien ze niet dadelijk een probleem op de lijn zien kunde best eerst een andere modem testen van iemand anders, want indien ze een technieker gaan sturen en het zou aan de modem liggen gaat die betalend zijn. En technieker kost evenveel als nieuwe modem :twisted:
Afbeelding
kwaksalver
Member
Member

Weslee schreef:heb al maanden dezelfde setup en nu ineens begint men internet constant stil te vallen

ik herstart dan de router softwarematig and daarna is het weer voor en kleine tijd in orde tot het weer uitvalt

(router is niet draadloos)

waaraan kan dat zijn? :eek:

thx
Hier exacht hetzelfde probleem. Ik bel er niet meer voor, dan komen ze toch weer met hun verhaaltje van: we zullen je lijn trager zetten, dan werkt het wel..

Werkt hier al een jaar perfect en plots krijg ik disconnects, lijkt mij echt wel een fout aan hun zijde..
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

kwaksalver schreef:Hier exacht hetzelfde probleem. Ik bel er niet meer voor, dan komen ze toch weer met hun verhaaltje van: we zullen je lijn trager zetten, dan werkt het wel..

Werkt hier al een jaar perfect en plots krijg ik disconnects, lijkt mij echt wel een fout aan hun zijde..
idem
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

snakeboots schreef:Bel het nummer 080022312 optie 2. Liefst met de GSM, ook volledig gratis en dan kunnen ze daar beter lijn metingen doen. Indien je niet met de GSM belt kunnen ze je nog eens terug laten bellen om de splitter te testen.

Zij kunnen daar van alles zien. Indien ze niet dadelijk een probleem op de lijn zien kunde best eerst een andere modem testen van iemand anders, want indien ze een technieker gaan sturen en het zou aan de modem liggen gaat die betalend zijn. En technieker kost evenveel als nieuwe modem :twisted:
bij mij lag het probleem wel degelijk aan de modem (dlink) dus zelf geen bgc modem.
en toch was de interventie gratis. :-D (omdat ik het niet kon weten en de binnenbekabeling in orde was)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”