MSFT Silverlight --- Flash

Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member

zijn er al mensen bezig met dat nieuwe Silverlight programma van MSFT dat het moet opnemen tegen het alombekende/gevreesde Flash van Adobe. het is wel een kleine download = klein programmaatje?

wat zijn de eerste reacties/ervaringen?
maakt het een serieuze kans om Flash te verslaan of een slag toe te brengen?
heb je omdat te bekijken in je browser een plug-in/player nodig zoals FlashPlayer bij/van Flash?
ik vrees dat MSFT geen pop-ups ivm veiligheid enzo zal gebruiken voor websites/animaties gemaakt in/door het eigen Silverlight programma.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Silverlight moet je eerder positioneren tegen Flex, en niet Flash.
Het is meer een omgeving om RIAs (rich internet applications) te bouwen, dan een animatiepakket. Voordeel van Flex is dat de bestanden dat het ding uitspuwt Flash-bestanden zijn, en de meesten wel al de nodige player zullen hebben, Voordeel van Flex is dat het gebaseerd is op .NET 3.0 met Windows Presentation Foundation als grafische onderlaag (WPF). En er zijn meer .NET-developers dan mensen die Flex/Actionscript meester zijn.

En ja, je hebt een "player" nodig. Voor de verandering ziet dit product van Microsoft er niet slecht uit, 't is zelfs eens niet gebonden aan Windows dacht ik, maar er zullen ports naar OSX en Linux komen.

Je kan eens wat voorbeelden bekijken op http://silverlight.net/ , dan krijg je een idee van wat de technologie toe in staat is.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het marktaandeel van Silverlight is nog wat te klein. Maar het is zeker een technologie om in het oog te houden.
Ben er zelf een klein beetje mee aan het spelen, en moet zeggen dat het wel bevalt :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

L-army schreef:Het marktaandeel van Silverlight is nog wat te klein. Maar het is zeker een technologie om in het oog te houden.
Maak u geen illusies, Microsoft zal dit pushen en als Microsoft iets pusht, dan dien je te volgen.

Ben afgelopen zomer naar TechEd USA geweest en daar was het al Silverlight wat de klok sloeg (naast natuurlijk LINQ en alle XAML-brol). Ik voorspel dat Silverlight een "standaard" (niet officiëel natuurlijk, u begrijpt me wel :P ) wordt en dat het nog niet te lang zal duren ook niet... ;-)
Laatst gewijzigd door cloink 11 feb 2008, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mja Cloink dan nog he, het is op dit moment bij mijn weten nog niet geforced door windows update. Dus op dit moment is de markt nog te klein.

Bestaan er trouwens al linux en mac versies?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Volgens mij wordt Linux (nog) niet ondersteund, Mac OS wel.
Silverlight supports fast, cost-effective delivery of high-quality video to all major browsers running on the Mac OS or Windows.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

L-army schreef:het is op dit moment bij mijn weten nog niet geforced door windows update.
Daar zeg je het: nog niet. ;-)

Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd. Een overname van Yahoo! zou hen hierin wel eens kunnen helpen...

Maar goed, voorlopig is het aandeel nog zeer beperkt ja. Ik vermoed trouwens dat ze gaan wachten tot versie 2 om het echt te pushen, versie 2 ziet er nl. best yum uit (en ik ben heus geen Microsoft-fanboy).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd.
Ik ben helderziend! Kijk eens wat ik zonet te zien kreeg...
Bijlagen
silverlight.jpg
(110.99 KiB) 86 keer gedownload
Blue-Sky
Erelid
Erelid

En dan zou alles moeten werken, ook met IE 7...

Zoals de Provider tabel, de kolom Extra Info

:-)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

cloink schreef:
cloink schreef:Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd.
Ik ben helderziend! Kijk eens wat ik zonet te zien kreeg...
Die heb ik maaaaaaaanden geleden al gezien.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Volgens mij wordt Linux (nog) niet ondersteund, Mac OS wel.
Silverlight supports fast, cost-effective delivery of high-quality video to all major browsers running on the Mac OS or Windows.
Voor linux wordt er ondersteuning gebouwd via Mono.

http://www.mono-project.com/Moonlight
Please help, looking for a way to get rich and fast
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

meon schreef:Voordeel van Flex is dat de bestanden dat het ding uitspuwt Flash-bestanden zijn, en de meesten wel al de nodige player zullen hebben
De meest standaard dingen werken waarschijnlijk wel, maar je moet echt wel opletten met de flash versie die je geïnstalleerd hebt. We hebben zelf een aantal flex controls in huis ontwikkeld die gewoonweg niet werken omwille van bugs in flash (remote soap calls enzo).
Afbeelding
Isoik
Member
Member

Ik ben zeker niet geïnteresseerd in Silverlight als web developer en ben ook niet van plan de plugin ooit te installeren. Flash en Java aan de top :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Isoik schreef:Ik ben zeker niet geïnteresseerd in Silverlight als web developer en ben ook niet van plan de plugin ooit te installeren. Flash en Java aan de top :)
Fantastisch idealistisch. Spreken we over pakweg 2 jaar opnieuw? :D
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Development”