zijn er al mensen bezig met dat nieuwe Silverlight programma van MSFT dat het moet opnemen tegen het alombekende/gevreesde Flash van Adobe. het is wel een kleine download = klein programmaatje?
wat zijn de eerste reacties/ervaringen?
maakt het een serieuze kans om Flash te verslaan of een slag toe te brengen?
heb je omdat te bekijken in je browser een plug-in/player nodig zoals FlashPlayer bij/van Flash?
ik vrees dat MSFT geen pop-ups ivm veiligheid enzo zal gebruiken voor websites/animaties gemaakt in/door het eigen Silverlight programma.
MSFT Silverlight --- Flash
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Silverlight moet je eerder positioneren tegen Flex, en niet Flash.
Het is meer een omgeving om RIAs (rich internet applications) te bouwen, dan een animatiepakket. Voordeel van Flex is dat de bestanden dat het ding uitspuwt Flash-bestanden zijn, en de meesten wel al de nodige player zullen hebben, Voordeel van Flex is dat het gebaseerd is op .NET 3.0 met Windows Presentation Foundation als grafische onderlaag (WPF). En er zijn meer .NET-developers dan mensen die Flex/Actionscript meester zijn.
En ja, je hebt een "player" nodig. Voor de verandering ziet dit product van Microsoft er niet slecht uit, 't is zelfs eens niet gebonden aan Windows dacht ik, maar er zullen ports naar OSX en Linux komen.
Je kan eens wat voorbeelden bekijken op http://silverlight.net/ , dan krijg je een idee van wat de technologie toe in staat is.
Het is meer een omgeving om RIAs (rich internet applications) te bouwen, dan een animatiepakket. Voordeel van Flex is dat de bestanden dat het ding uitspuwt Flash-bestanden zijn, en de meesten wel al de nodige player zullen hebben, Voordeel van Flex is dat het gebaseerd is op .NET 3.0 met Windows Presentation Foundation als grafische onderlaag (WPF). En er zijn meer .NET-developers dan mensen die Flex/Actionscript meester zijn.
En ja, je hebt een "player" nodig. Voor de verandering ziet dit product van Microsoft er niet slecht uit, 't is zelfs eens niet gebonden aan Windows dacht ik, maar er zullen ports naar OSX en Linux komen.
Je kan eens wat voorbeelden bekijken op http://silverlight.net/ , dan krijg je een idee van wat de technologie toe in staat is.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Maak u geen illusies, Microsoft zal dit pushen en als Microsoft iets pusht, dan dien je te volgen.L-army schreef:Het marktaandeel van Silverlight is nog wat te klein. Maar het is zeker een technologie om in het oog te houden.
Ben afgelopen zomer naar TechEd USA geweest en daar was het al Silverlight wat de klok sloeg (naast natuurlijk LINQ en alle XAML-brol). Ik voorspel dat Silverlight een "standaard" (niet officiëel natuurlijk, u begrijpt me wel ) wordt en dat het nog niet te lang zal duren ook niet...
Laatst gewijzigd door cloink 11 feb 2008, 20:54, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Volgens mij wordt Linux (nog) niet ondersteund, Mac OS wel.
Silverlight supports fast, cost-effective delivery of high-quality video to all major browsers running on the Mac OS or Windows.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Daar zeg je het: nog niet.L-army schreef:het is op dit moment bij mijn weten nog niet geforced door windows update.
Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd. Een overname van Yahoo! zou hen hierin wel eens kunnen helpen...
Maar goed, voorlopig is het aandeel nog zeer beperkt ja. Ik vermoed trouwens dat ze gaan wachten tot versie 2 om het echt te pushen, versie 2 ziet er nl. best yum uit (en ik ben heus geen Microsoft-fanboy).
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik ben helderziend! Kijk eens wat ik zonet te zien kreeg...cloink schreef:Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd.
- Bijlagen
-
- silverlight.jpg
- (110.99 KiB) 86 keer gedownload
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Die heb ik maaaaaaaanden geleden al gezien.cloink schreef:Ik ben helderziend! Kijk eens wat ik zonet te zien kreeg...cloink schreef:Wanneer ze "the time fit" zien, dan kan je binnenkort iets "cruciaals" niet meer downloaden of bekijken zonder eerst even Silverlight te hebben gedownload en geïnstalleerd.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Voor linux wordt er ondersteuning gebouwd via Mono.Astralon schreef:Volgens mij wordt Linux (nog) niet ondersteund, Mac OS wel.
Silverlight supports fast, cost-effective delivery of high-quality video to all major browsers running on the Mac OS or Windows.
http://www.mono-project.com/Moonlight
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
De meest standaard dingen werken waarschijnlijk wel, maar je moet echt wel opletten met de flash versie die je geïnstalleerd hebt. We hebben zelf een aantal flex controls in huis ontwikkeld die gewoonweg niet werken omwille van bugs in flash (remote soap calls enzo).meon schreef:Voordeel van Flex is dat de bestanden dat het ding uitspuwt Flash-bestanden zijn, en de meesten wel al de nodige player zullen hebben
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Fantastisch idealistisch. Spreken we over pakweg 2 jaar opnieuw?Isoik schreef:Ik ben zeker niet geïnteresseerd in Silverlight als web developer en ben ook niet van plan de plugin ooit te installeren. Flash en Java aan de top
ooh. shiny.