Tele2 Allin 12Mb
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
vandaag hebben ze me terug op 12Mbit profiel gezet, maar disconnects blijven nog even erg... De modem reconnect wel veel sneller (vroeger zelfs geen PPP verbinding meer) , maar in de logs zie je wel dat hij praktisch elke 10min. uitvalt.
Toeval of niet, maar in mijn straat is belgacom serieus aan het werken ... op het bordje staat "lassen van glasvezel" Kan ook voor totaal iets anders zijn natuurlijk (zoals vdsl), maar ben toch benieuwd wat het zal geven als de werken gedaan zijn.
Toeval of niet, maar in mijn straat is belgacom serieus aan het werken ... op het bordje staat "lassen van glasvezel" Kan ook voor totaal iets anders zijn natuurlijk (zoals vdsl), maar ben toch benieuwd wat het zal geven als de werken gedaan zijn.
Ik dacht dat Tele2 hun Pure adsl aanbod deden via hun eigen netwerk? Via het Versatel netwerk?spacekiek schreef:Toeval of niet, maar in mijn straat is belgacom serieus aan het werken ... op het bordje staat "lassen van glasvezel" Kan ook voor totaal iets anders zijn natuurlijk (zoals vdsl), maar ben toch benieuwd wat het zal geven als de werken gedaan zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Jij met je diep onderbouwde Belgacom kritieken, zou toch moeten weten hoe het werkt denk je niet?Ik dacht dat Tele2 hun Pure adsl aanbod deden via hun eigen netwerk? Via het Versatel netwerk?
Ik ben nog steeds sneller als 4mbit en het is niet dat ik extra heb moeten betalen voor 12mbit de prijs was gelijk aan de 4mbit dus dan is de omzetting naar 5mbit nog steeds winst. plus dat ik nu een rustige maand heb en aan het einde van deze week toch wel een volume pack bij had moeten kopen als ik nog bij belgacom zou zitten.Dédé schreef:Inderdaad het geheel is stabiel en geen FEC errors meer.dbr schreef: nu op 5mbit werkt het prima dus die 12 mbit komt dan nog wel als het werkt.
Maar ik wacht niet op de "als" het terug eens werkt. Daar geloof ik niet in.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
dbr schreef:Ik ben nog steeds sneller als 4mbit en het is niet dat ik extra heb moeten betalen voor 12mbit de prijs was gelijk aan de 4mbit dus dan is de omzetting naar 5mbit nog steeds winst. plus dat ik nu een rustige maand heb en aan het einde van deze week toch wel een volume pack bij had moeten kopen als ik nog bij belgacom zou zitten.Dédé schreef:Inderdaad het geheel is stabiel en geen FEC errors meer.dbr schreef: nu op 5mbit werkt het prima dus die 12 mbit komt dan nog wel als het werkt.
Maar ik wacht niet op de "als" het terug eens werkt. Daar geloof ik niet in.
Kan wel zijn maar ik heb Tele2 deels gekozen voor de snelheid(en deels voor de download natuurlijk ) dus ik kan wel even geduld hebben op 5Mb maar ik wil dus wel terug naar 12Mb en liefst voor de 2 maanden op proef voorbij zijn...
Doet mij zo een beetje denken aan het kopen van een fiets waarna blijkt dat hij niet goed rijdt met pedalen en de fietsen maker doet deze weg zodat hij kan kijken wat er aan de hand is en stuurt u als klant terug de weg op zonder pedalen, om vooruit te komen moet je je als klant voortbewegen door je voeten op de grond af te stoten.dbr schreef: Ik ben nog steeds sneller als 4mbit en het is niet dat ik extra heb moeten betalen voor 12mbit de prijs was gelijk aan de 4mbit dus dan is de omzetting naar 5mbit nog steeds winst. plus dat ik nu een rustige maand heb en aan het einde van deze week toch wel een volume pack bij had moeten kopen als ik nog bij belgacom zou zitten.
Ondertussen liggen de pedalen ergens in een kastje bij de fietsen maker en doet deze er niets aan en vindt het heel normaal dat de fiets niet voor de volle 100 procent werkt.
De klant betaalt voor een technisch en theoretisch product van 12 / 1 en kan rekeninghoudend met de afstand tot de centrale 10/700 halen maar wat geeft Tele2 met moeite 5/500 en als klant moet je daarmee maar tevreden zijn? Sorry dit lijkt mij gewoon oplichterij.
Is het gegeven dat er volgens u in de tussentijd niets aan wordt gedaan gebaseerd op een feit of op een aanname?Zambo schreef:Ondertussen liggen de pedalen ergens in een kastje bij de fietsen maker en doet deze er niets aan en vindt het heel normaal dat de fiets niet voor de volle 100 procent werkt.dbr schreef: ...
De klant betaalt voor een technisch en theoretisch product van 12 / 1 en kan rekeninghoudend met de afstand tot de centrale 10/700 halen maar wat geeft Tele2 met moeite 5/500 en als klant moet je daarmee maar tevreden zijn? Sorry dit lijkt mij gewoon oplichterij.
De klant kiest voor het product maximaal 12mbit (zo staat het in de voorwaarden) daarvoor krijgt hij nu 5mbit toegegeven dat is een tegenvaller maar wel conform contract.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Mijn vorige operator terug geactiveerd voor internet en telefonie. Alles terug stabiel. Het is inderdaad ietsjes duurder maar het werkt tenminste naar behoren en ik kan erop vertrouwen.Corleone schreef:Zambo schreef:Voila, ik heb terug een stabiel internet en ik kan terug met een gerust hart telefoneren. Allemaal zonder zorgen
Verklaar u nader ?
Ik blijf erbij dat het wegvallen van de telefoon tijdens een gesprek (meerdere keren) niet kan anno 2008.
Een geluk kon ik het Pure adsl 12Mbits twee maanden gratis uitproberen. Nu weet ik dat ik voor een stabiel en goed product beter wat meer uitgeef. Een goede leerschool dus. Tele2 zal er niet door failliet gaan en mijn nieuwe operator is blij dat ze een klant/overloper terug gewonnen hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
... en waarom zeg je er niet bij welke operator?
-
- Member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Alles, maar terug gaan naar Telenet ? Nooit van mijn leven.
Toch het gesprek viel weg schreef je eerder, dus het is wel degelijk mogelijk om een gesprek weg te laten vallen ook in 2008 misschien dat het technisch niet meer mogelijk is in 2009 omdat er een springkussen die het gevallen gesprek terug doet veren tussen geplaatst gaat worden....Zambo schreef:Corleone schreef:Zambo schreef:Voila, ik heb terug een stabiel internet en ik kan terug met een gerust hart telefoneren. Allemaal zonder zorgen
Ik blijf erbij dat het wegvallen van de telefoon tijdens een gesprek (meerdere keren) niet kan anno 2008.
Maar dat is natuurlijk toekomstmuziek voorlopig valt dat arme gesprek gewoon in de diepte!
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Tja, ik dacht dat ook toen ik mijn overstap waagde naar Tele2 en dat het de eerste weken werkte.Lord Utopia schreef:Alles, maar terug gaan naar Telenet ? Nooit van mijn leven.
Maar als het achteraf niet blijkt te werken ga ik toch wel voor zekerheid hoor. Zonder mij dagelijks zorgen hoeven te maken of ik zal kunnen bellen of gebeld worden of mijn internet wel of niet voldoende zal werken.
Sorry, maar het product moet werken en dat deed het niet bij Tele2, dus heb ik gekozen voor stabiliteit en zekerheid en daar wens ik nu wel (met de huidige ADSL2+ en Tele2 ervaring in mijn achterhoofd) 55 Euro per maand voor te betalen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Naja dit wil niet zeggen dat alles wat ADSL is slecht is...
Wat ik dan zou doen is een andere (alternatieve) ADSL provider uittesten.
Wat ik dan zou doen is een andere (alternatieve) ADSL provider uittesten.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jij woont dan in een grote stad, probeer EDPnet of straks DX-Solutions eens?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Mja Zambo zal wss weer voor een jaar vastzitten bij Telenet, Dx-Solutions is van harelbeke dichtbij kortrijk waar ze ook Adsl2+ zullen leveren, daarna doen ze de randgemeenten vd groot steden.Lord Utopia schreef:Jij woont dan in een grote stad, probeer EDPnet of straks DX-Solutions eens?
Dommel komt ook nog met Adsl2+ in kortrijk, zal tegen dan wel goed werken zeker?!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ok guys, ik had het beloofd en heb mijn woord ook gehouden.
Mensen als Goendi, Corleone,... en nog enkelen hebben mij aangesproken gehad over hun problemen met ADSL2+.
Hierop ben ik toen serieus beginnen zoeken, testen tot vervelens toe van de gebruiker etc en vorige week is de issue gevonden.
Sinds gisteren hebben jullie gemerkt dat de snelheid lager is als de 12M, nu morgen krijgt iedere klant (ADSL2+) een mailtje hieromtrent.
Dit mailtje omvat volgende boodschap (wel met andere woorden hé):
om de kwaliteit van ons product te kunnen garanderen wordt een update op het netwerk uitgevoerd. Tijdens deze interventie is de surfsnelheid verlaagd naar 5Mb.
Wat ik verder nog kan zeggen is dat ik velen onder jullie wil bedanken voor de hulp tijdens het testen etc en dat mede daardoor het probleem ontdekt is en nu opgelost wordt.
ik ga hier niet verder op in gaan, hoop dat jullie liever een oplossing zien dan met problemen blijven zitten
Mensen als Goendi, Corleone,... en nog enkelen hebben mij aangesproken gehad over hun problemen met ADSL2+.
Hierop ben ik toen serieus beginnen zoeken, testen tot vervelens toe van de gebruiker etc en vorige week is de issue gevonden.
Sinds gisteren hebben jullie gemerkt dat de snelheid lager is als de 12M, nu morgen krijgt iedere klant (ADSL2+) een mailtje hieromtrent.
Dit mailtje omvat volgende boodschap (wel met andere woorden hé):
om de kwaliteit van ons product te kunnen garanderen wordt een update op het netwerk uitgevoerd. Tijdens deze interventie is de surfsnelheid verlaagd naar 5Mb.
Wat ik verder nog kan zeggen is dat ik velen onder jullie wil bedanken voor de hulp tijdens het testen etc en dat mede daardoor het probleem ontdekt is en nu opgelost wordt.
ik ga hier niet verder op in gaan, hoop dat jullie liever een oplossing zien dan met problemen blijven zitten
Dus daarmee word bedoeld dat de snelheid voor onbepaalde tijd op 5Mb blijft ? Want dat noem ik ni echt een oplossing...320i schreef:ok guys, ik had het beloofd en heb mijn woord ook gehouden.
Mensen als Goendi, Corleone,... en nog enkelen hebben mij aangesproken gehad over hun problemen met ADSL2+.
Hierop ben ik toen serieus beginnen zoeken, testen tot vervelens toe van de gebruiker etc en vorige week is de issue gevonden.
Sinds gisteren hebben jullie gemerkt dat de snelheid lager is als de 12M, nu morgen krijgt iedere klant (ADSL2+) een mailtje hieromtrent.
Dit mailtje omvat volgende boodschap (wel met andere woorden hé):
om de kwaliteit van ons product te kunnen garanderen wordt een update op het netwerk uitgevoerd. Tijdens deze interventie is de surfsnelheid verlaagd naar 5Mb.
Wat ik verder nog kan zeggen is dat ik velen onder jullie wil bedanken voor de hulp tijdens het testen etc en dat mede daardoor het probleem ontdekt is en nu opgelost wordt.
ik ga hier niet verder op in gaan, hoop dat jullie liever een oplossing zien dan met problemen blijven zitten
Wat moet ik hier nu van denken320i schreef:onbepaald ergens wel, maar ze werken er erg hard aan momenteel.
Gezien dat het probleem extern ligt verloopt dit wat trager, maar ze proberen de tijd echt te beperken.
Ik heb nooit geklaagd over storingen of onderbrekingen, want die heb ik niet. Maar werd opeens op 5Mb gezet. Ik stuur een mail naar tele2. Tele2 belt mij op, dat de reden hiervoor is dat er teveel storingen zijn op mijn lijn door mijn binnenbekabeling. Wanneer ik zeg dat ik nooit geklaagd heb over storingen, zijn het blijkbaar "onmerkbare" storingen.
Als ik mijn probleem van de binnenbekabeling zou opgelost hebben zijn ze bereid om mij direct terug op 12Mb te zetten.
Wel een heel vriendelijke persoon aan de telefoon, maar als ik hier nu lees dat het probleem extern ligt, dan vraag ik me af wat ik nog moet geloven.
in het algemeen wil ik nog een kleine toelichting doen.
als jullie contact hadden met de klantendienst en deze meldden dat er een ogenschijnlijk probleem was op de binnenbekabeling, dan kan ik enkel zeggen dat ze deden wat mogelijk was.
Hetgene dat de storingen veroorzaakte gaf ook daadwerkelijk aan dat er een probleem was bij de klant op zijn bekabeling, en niet extern.
Het is pas na een hele resem testen dat we hebben kunnen uitsluiten dat het niet op de bekabeling van de klant lag, maar extern.
als jullie contact hadden met de klantendienst en deze meldden dat er een ogenschijnlijk probleem was op de binnenbekabeling, dan kan ik enkel zeggen dat ze deden wat mogelijk was.
Hetgene dat de storingen veroorzaakte gaf ook daadwerkelijk aan dat er een probleem was bij de klant op zijn bekabeling, en niet extern.
Het is pas na een hele resem testen dat we hebben kunnen uitsluiten dat het niet op de bekabeling van de klant lag, maar extern.
320i schreef:in het algemeen wil ik nog een kleine toelichting doen.
als jullie contact hadden met de klantendienst en deze meldden dat er een ogenschijnlijk probleem was op de binnenbekabeling, dan kan ik enkel zeggen dat ze deden wat mogelijk was.
Hetgene dat de storingen veroorzaakte gaf ook daadwerkelijk aan dat er een probleem was bij de klant op zijn bekabeling, en niet extern.
Het is pas na een hele resem testen dat we hebben kunnen uitsluiten dat het niet op de bekabeling van de klant lag, maar extern.
Kleine moeite om de klantendienst in te lichten denk ik dan zo,ik heb mij veschrikkelijk kwaad gemaakt toen ze op de helpdesk ma bleven zagen over mijn binnenbekabeling terwijl ik allang door had dat het ni dat was.
Ik vind dees trouwens een degoutante 'oplossing' ,zelfs gene termijn er op kleven,maar wel nog dagelijks de 12Mb verkopen,ik verkoop dat zelf ,wat verwachten ze nu dak tegen de klant zeg? De 12 Mb word een 3tal maand verkocht ,en nu ontdekken ze dat het netwerk moet geupgrade worden,weet ge hoe ze dat noemen in de volksmond? Boerenbedrog!
De helpdesk heeft me ook doen geloven dat het aan mijn binnenbekabeling lag. Door dit forum te volgen was het mij al meer dan duidelijk dat er landelijke problemen waren bij Tele2. Nu ja, door de gebrekkige werking (en communicatie) van het product heb ik het dan maar opgezegd en Tele2 vaarwel gezegd. Dus een klant minder en negatieve reclame over het merk Tele2 in mijn omgeving.320i schreef:ok guys, ik had het beloofd en heb mijn woord ook gehouden.
Mensen als Goendi, Corleone,... en nog enkelen hebben mij aangesproken gehad over hun problemen met ADSL2+.
Hierop ben ik toen serieus beginnen zoeken, testen tot vervelens toe van de gebruiker etc en vorige week is de issue gevonden.
Sinds gisteren hebben jullie gemerkt dat de snelheid lager is als de 12M, nu morgen krijgt iedere klant (ADSL2+) een mailtje hieromtrent.
Dit mailtje omvat volgende boodschap (wel met andere woorden hé):
om de kwaliteit van ons product te kunnen garanderen wordt een update op het netwerk uitgevoerd. Tijdens deze interventie is de surfsnelheid verlaagd naar 5Mb.
Wat ik verder nog kan zeggen is dat ik velen onder jullie wil bedanken voor de hulp tijdens het testen etc en dat mede daardoor het probleem ontdekt is en nu opgelost wordt.
ik ga hier niet verder op in gaan, hoop dat jullie liever een oplossing zien dan met problemen blijven zitten
Ik denk dan toch wel dat de technologie ADSL2+ reeds langer is toegepast in de andere landen (want zoals altijd komen wij achter) dus de echte kinderziektes zouden er toch reeds mogen uit zijn. Daar er kan geleerd worden van anderen (nu dit is een algemene vraagstelling/vaststelling, want Dommel zit ook met opstart problemen met hun ADSL2+).
En volgens mij zal het zéér lang duren voor de 12Mb terug is aangezien Tele2 dit als een oplossing ziet,das al tzelfde als dat ge tegen uwe garagist zegt dat uwe auto uitvalt bij 120km/u en hij begrenst hem op 50km/u als oplossing,of nog erger want ik haal met Adsl2+ nu 4,1Mb...
Dan gaan ze Scarlet achterna, 6Mbits promoten en (bijna) iedereen degraderen tot 1mbits internet.Corleone schreef:En volgens mij zal het zéér lang duren voor de 12Mb terug is aangezien Tele2 dit als een oplossing ziet,das al tzelfde als dat ge tegen uwe garagist zegt dat uwe auto uitvalt bij 120km/u en hij begrenst hem op 50km/u als oplossing,of nog erger want ik haal met Adsl2+ nu 4,1Mb...
Lang leve de kleine isp's, als ze echte concurentie willen zullen ze eerst eens goed mogen zorgen dat hun aanbod werkt naar behoren. Pas dan hebben ze recht van spreken, eerder niet.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Een beetje geduld mag ook wel zeker? Welke ISP heeft momenteel ADSL2+ abo met unlimited formule aan zo'n leuke prijs?!
Zolang dit maar niet schering & inslag is heb ik er alle begrip voor, zeker met zo'n nieuwe technologie.
Trouwens, beter stabiel 5Mbit profiel, dan een "om-de-10-minuten-disconnect" 12Mbit profiel ...
320i,
Is er al bekend hoe lang die werken zouden duren? Spreken we over dagen of weken ?
Zolang dit maar niet schering & inslag is heb ik er alle begrip voor, zeker met zo'n nieuwe technologie.
Trouwens, beter stabiel 5Mbit profiel, dan een "om-de-10-minuten-disconnect" 12Mbit profiel ...
320i,
Is er al bekend hoe lang die werken zouden duren? Spreken we over dagen of weken ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
"When the dust has settled" en het buiten kijf staat dat de exacte probleembron werd geidentifieerd en opgelost, zou het toch wel eens leuk zijn om te weten wat er _echt_ fout zat. Gewoon uit nieuwsgierigheid van mijn zijde.
bwa eerlijk zijn mag.
sinds launch van VDSL hebben onze klanten in de regio's waar ze dit actief aanbieden problemen met hun ADSL2+.
Na onderzoek blijkt dat er iets is verandert in de DSLAM's langs Belgacoms zijde waardoor dit veroorzaakt word.
Dat mensen als Goendi bvb dit al langer ervaren blijkt te komen uit het feit dat Belgacom in die streek testen aan het doen was.
Gezien de aard van dit issue heeft Tele2 de mailing gedaan, en proactief trachten te werken (snelheid aanpassen) + BIPT op de hoogte gesteld.
De rest hiervan wordt door ons Legal departement uitgevochten, hier volg ik niets van daar ik op het technische actief ben.
sinds launch van VDSL hebben onze klanten in de regio's waar ze dit actief aanbieden problemen met hun ADSL2+.
Na onderzoek blijkt dat er iets is verandert in de DSLAM's langs Belgacoms zijde waardoor dit veroorzaakt word.
Dat mensen als Goendi bvb dit al langer ervaren blijkt te komen uit het feit dat Belgacom in die streek testen aan het doen was.
Gezien de aard van dit issue heeft Tele2 de mailing gedaan, en proactief trachten te werken (snelheid aanpassen) + BIPT op de hoogte gesteld.
De rest hiervan wordt door ons Legal departement uitgevochten, hier volg ik niets van daar ik op het technische actief ben.