Compromis datalimieten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Hoi,

sta me toe even volgend hersenspinsel uit te doeken te doen via een rekensommetje:

Telenet heeft ongeveer 1 000 000 internet- en telefonieklanten. Ik weet niet hoeveel daarvan internetklanten zijn, maar ik doe een berekende gok op 800 000.

Als we aannemen dat 3% van de klanten maandelijks over zijn limiet gaat en 10 volumeblokken kopen, dan komen we op 16 000 klanten die elke maand +-€10 extra betalen, maw een meerbedrag voor telenet van €160 000.

Nu het compromis, wat hier wellicht niet in goede aarde zal vallen, maar toch wil ik er eens wat feedback van hebben ;).

Stel nu dat Telenet voor alle klanten de abonnementen met €0.5 doet opslaan, dan krijgen ze €400 000 extra per maand. Als ze daar nu tegenover zetten dat ze de datalimieten serieus omhoog trekken, is "iedereen" tevreden. Telenet krijgt meer geld binnen en mensen die met de datalimieten sukkelen zijn tevreden gesteld.
Hoeveel hoger de datalimieten moeten worden laat ik open voor suggestie, maar uitgaande van het duopolie en een portie bedrijfskunde lijkt me 10GB voor Comfortnet, 30GB voor Expressnet en 70GB voor Turbonet realistisch. Daarmee zal Telenet ook ineens een vrij competitief abonnement hebben voor klassieke ADSL-aanbieders met Comfortnet.


Who's with me? ;)


ps: uitgaande van mijn berekening zou een algemene prijsverhoging van €0.25 al voldoende zijn, maar mocht dit voorstel ooit voorgedragen worden door TIK, zal €0.5 voor Telenet interessanter zijn

ps2: ik heb natuurlijk de verreiste upgrades van het netwerk niet in rekening gebracht, aangezien ik de impact van extra downloadtraffiek op de netwerkcapaciteit niet kan inschatten aangezien daar weinig of geen gegevens van zijn...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nooit zullen wij voordragen aan Telenet om de prijzen te laten stijgen, nóg maar eens. Even more: wij vragen meer voor hetzelfde, of als het kan, minder :)

95% komt niet aan de datalimiet, waarom zouden 95% gebruikers daarvan de dupe moeten zijn?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

EDPnet geeft 60GB voor 39,95€/maand
DxADSL geeft 75GB voor 39,95€/maand
Dommel geeft 100GB voor 35,95€/maand
enz...

Telenet is al pokkeduur, om marktconform te zijn zou een expressnet abo eigenlijk 100GB moeten bevatten ZONDER prijsstijging.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het probleem is niet de kostprijs maar wel de state of mind bij Telenet. Om één of andere bizarre reden lijken zij te denken dat het in hun voordeel is om hun product niet te upgraden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Lord Utopia schreef:Nooit zullen wij voordragen aan Telenet om de prijzen te laten stijgen, nóg maar eens. Even more: wij vragen meer voor hetzelfde, of als het kan, minder :)

95% komt niet aan de datalimiet, waarom zouden 95% gebruikers daarvan de dupe moeten zijn?
Wie komt er bij de Provider Belgacom niet toe met de limieten als ADSL Go gebruiker?

In hun formule ADSL Multi heb je 'n maandelijks volume van 17 GB.
Hierbij kan men een volume pak van 5 GB bij bestellen. (5 Euro/maand)


Het is inderdaad minder als Dommel aanbiedt.

Misschien kan dit nog aangepast/herbekeken worden in het programma van cloink ?
Wat men ook probeert in dat programma, het Belgacom Logo zie ik nooit verschijnen.

=============
http://beta.xs.be/
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 01 feb 2008, 09:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Blue-Sky schreef:In hun formule ADSL Multi heb je 'n maandelijks volume van 17 GB.

Het "probleem" is dat deze Multi-optie op zich 5€ kost. Je krijgt hiervoor dan oa. 5Gb extra, oftewel 1€/Gb. Het heeft dus geen zin om dit apart op te nemen in de vergelijking, daar extra Gb's op een Go sowiso 1€ kosten. Uiteraard is een Multi optie interessanter dan een "gewoon" 5Gb-pack op een Go, maar met dit soort extra's (meer pc's, software-cadeautjes, ...) wordt geen rekening gehouden bij de berekening (kan ook niet).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Wover schreef:Telenet heeft ongeveer 1 000 000 internet- en telefonieklanten. Ik weet niet hoeveel daarvan internetklanten zijn, maar ik doe een berekende gok op 800 000.

850.000 bij de laatste publicatie door TN.

Wover schreef:Als we aannemen dat 3% van de klanten maandelijks over zijn limiet gaat en 10 volumeblokken kopen, dan komen we op 16 000 klanten die elke maand +-€10 extra betalen, maw een meerbedrag voor telenet van €160 000.

In een willekeurige maand gaat er 6% over.
Er zijn geen cijfers bekend hoeveel klanten er iedere maand over gaan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat interessanter is, is het aantal klanten dat 90 % + gebruikt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Goztow schreef:Wat interessanter is, is het aantal klanten dat 90 % + gebruikt.


en dat zegt dan nog steeds niets.

als je op 9gb zit, ga je die legale HDDVD ook niet meer downloaden, want dan kom je niet toe met je 12GB
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hehe... de prijs nog wat verhogen, breng ze niet op ideeen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

bambipower schreef:
Goztow schreef:Wat interessanter is, is het aantal klanten dat 90 % + gebruikt.


en dat zegt dan nog steeds niets.

als je op 9gb zit, ga je die legale HDDVD ook niet meer downloaden, want dan kom je niet toe met je 12GB
Het geeft wel al een veel betere indicatie dan enkele diegenen die de koopkracht en wil hebben om blokken bij te kopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goztow schreef:
bambipower schreef:
Goztow schreef:Wat interessanter is, is het aantal klanten dat 90 % + gebruikt.


en dat zegt dan nog steeds niets.

als je op 9gb zit, ga je die legale HDDVD ook niet meer downloaden, want dan kom je niet toe met je 12GB
Het geeft wel al een veel betere indicatie dan enkele diegenen die de koopkracht en wil hebben om blokken bij te kopen.

Kijk eens naar mijn sig.
En in werkelijkheid is het zelfs nog veel minder dan dat, maar anders kreeg ik geen klein grafiekje waarop je nog iets kan zien.
In werkelijkheid is de bobbel op het einde kleiner, en ligt de piek nog wat meer naar voor.
Laatst gewijzigd door localhost 01 feb 2008, 13:08, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Blue-Sky schreef:
Lord Utopia schreef:Nooit zullen wij voordragen aan Telenet om de prijzen te laten stijgen, nóg maar eens. Even more: wij vragen meer voor hetzelfde, of als het kan, minder :)

95% komt niet aan de datalimiet, waarom zouden 95% gebruikers daarvan de dupe moeten zijn?
Wie komt er bij de Provider Belgacom niet toe met de limieten als ADSL Go gebruiker?

In hun formule ADSL Multi heb je 'n maandelijks volume van 17 GB.
Hierbij kan men een volume pak van 5 GB bij bestellen. (5 Euro/maand)


Het is inderdaad minder als Dommel aanbiedt.

Misschien kan dit nog aangepast/herbekeken worden in het programma van cloink ?
Wat men ook probeert in dat programma, het Belgacom Logo zie ik nooit verschijnen.

=============
http://beta.xs.be/


ikke kom sommige maanden met mijn 35 gb vdsl boost abo soms juist toe
maarja moet ook bekennen ik ben bijna iedere dag thuis en internet is voor mij een sociaal contact middel (wegens rugproblemen dus minder mobiel)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

X- en Y-as benomen, hé local...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Vergelijkingen met providers als dommel, dxadsl e.d. zijn niet aan de orde, aangezien je het probleem in de context van het duopolie dat Telenet en Belgacom hebben moet zien. Telenet heeft geen behoefte om hun limieten op te trekken omdat die andere providers amper een bedreiging vormen.

Vandaar dus een compromis, het is misschien wat egoïstisch tov van klanten die niet over hun limiet gaan, maar die kunnen dan bv overstappen naar het comfortnet abonnement dat 10GB biedt...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goztow schreef:X- en Y-as benomen, hé local...

X-as: % van het volume. Het kleine bultje ligt ergens rond de 90% en is niet op schaal.
Y-as: kan je dan wel raden, zeker?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Bij TN betalen 1 000 000 gemiddeld 40 euro/maand,bij belgacom zijn het er wat meer.
Maar laat ons TN als vb. nemen.Al die mensen moeten minstens 30 dagen op voorhand betaald hebben .
40 000 000€ die een maand te vroeg betaald zijn ,brengen ook al serieus wat op.
Zelfs als ze maar 5 % intrest vangen,brengt dat al 166 666 euro/maand op.

Ze hebben het niet nodig om die 0.25€ meer te vragen

Ze pakken het wel.

Telt ook voor de andere leden van de internetmaf***

We moeten op voorhand betalen,zonder garantie op een (tevredenstellende) levering

Op het einde van de levering(reset) kunnen we maar weten
of we de diensten hebben gekregen,waar we minstens 30 dagen daarvoor,
gedwongen zijn geweest,voor te betalen.

Zou het niet logiser dat men betaald als het product zonder problemen geleverd is ?

Dan op voorhand te moeten betalen voor de problemen die men kan meemaken tijdens de levering ?

Met excuses en proficiat aan hen die nog nooit problemen hebben gehad
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Moest Telenet nu eens de kostprijs van hun abonnement halveren en de datalimiet vervijfvoudigen.... hmmm... ja, dan zou ik eventueel geïnteresseerd zijn in Internet van Telenet.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Wover schreef:Stel nu dat Telenet voor alle klanten de abonnementen met €0.5 doet opslaan, dan krijgen ze €400 000 extra per maand. Als ze daar nu tegenover zetten dat ze de datalimieten serieus omhoog trekken, is "iedereen" tevreden. Telenet krijgt meer geld binnen en mensen die met de datalimieten sukkelen zijn tevreden gesteld.
Hoeveel hoger de datalimieten moeten worden laat ik open voor suggestie, maar uitgaande van het duopolie en een portie bedrijfskunde lijkt me 10GB voor Comfortnet, 30GB voor Expressnet en 70GB voor Turbonet realistisch. Daarmee zal Telenet ook ineens een vrij competitief abonnement hebben voor klassieke ADSL-aanbieders met Comfortnet.

Als telenet nu eens zou stoppen met zo overdadig veel reclame te maken, ze zullen meer kunnen besparen dan die €400.000 per maand door 'indexering'.
En nog iets: met minder dan wat de ex-upc'ers van datzelfde telenet krijgen mag/kan men niet tevreden zijn: wat dus betekent minimum 42gig voor expressnet en 65gig voor turbo.

En zoals zo dikwijls al gezegd, dat moesten ze nu de limieten plots afschaffen hun zelfs nog meer zou kunnen opbrengen.
Maar als ze wachten tot mensen naar de 'limietloze' concurrentie zijn, dan moeten ze goed weten dat eens weg, altijd weg voor velen is.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

"It costs 5 tims more to gain a customer than it takes to keep one."
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Goztow schreef:"It costs 5 tims more to gain a customer than it takes to keep one."

... en om deze reden doen ze er dus ook alles uit hun imago ongeschonden te houden (reacties op de in media uitgesmeerde klachten, "indrukwekkende" knop-druk-acties,...).

Het is voor hun veel minder aan de orde om te investeren in netwerk en hogere datavolumes dan om hun klanten te behouden en dus veel geld tegen marketing aan te gooien.

Overigens is het in hun ogen geen probleem ook dat ruim gerekend 10% (afgaande op bovenstaande posts) een probleem heeft met de voorziene datalimiet.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

den 20ste deze maand sluiten ze me aan op de DSLAM - ADSL2+ via Scarlet/EDPnet - 39.95 + 6.85 euro per maand, krijg je wel 60 GB. Als Telenet 42.91 + 0.50 euro zou kosten en ze geven 30 GB is dit 1 goedkoper en 2 dan zouden de klanten tenminste blijven. Nu is het te laat. Whe're never come back. Bye Bye Kabelboeven :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Overigens is het in hun ogen geen probleem ook dat ruim gerekend 10% (afgaande op bovenstaande posts) een probleem heeft met de voorziene datalimiet.


Het zal vroeg of laat wel een probleem worden... en dan zou het wel eens te laat kunnen zijn. Bekijk de cijfertjes maar eens in hun jaarverslag... er gaat daar serieus wat volk lopen ieder jaar, en de kans dat die nog ooit terugkomen is enorm klein.
Jelle
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:58

En reken maar dat ze bij Telenet weten dat bepaalde klanten ervoor wegblijven.

Ik kreeg vandaag telefoon van Telenet. Omdat ik klant was bij hen voor (analoge) televisie, kon ik korting krijgen op m'n telefoon en internet. De dame in kwestie vroeg eerst waar ik nu zat en wat ik hiervoor betaalde (Tele2 All-In).
De volgende vraag verraste me een beetje. Meteen kreeg ik de vraag wat het datavolume was van mijn abonnement en als ik dit volledig nodig had. Toen ik zei dat ik 15GB had en dat ik dit opgebruikte, veranderde ze meteen van onderwerp en vroeg naar mijn interesse in digitale tv.

Raar toch, dat ze meteen naar het datavolume vragen van je huidige abonnement, en snel van onderwerp veranderen als je bij een "alternatieve" provider zit.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik werd gisteren ook gebeld over een enquete over ons Prime abonnement. Kwam opeens ook een deel telefonie en internet bij kijken. Ze vroeg me hoeveel ik voor internet betaalde, toen ik mijn Netconnect+Boost prijs zij was de volgende vraag meteen of ik een adsl light/go had. En toen ik zei dat ik bij Dommel zat wist ze van geen kanten waar ik het over had, aan de stem te horen was het net alsof ze dacht dat ik ermee aant lachen was. Ze kennen echt niemand anders dan BGC en Scarlet daar bij TN he.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Misschien omdat BGC en Scarlet klanten de enige zijn die zouden kunnen geïnteresseerd zijn in overstappen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Goztow schreef:Misschien omdat BGC en Scarlet klanten de enige zijn die zouden kunnen geïnteresseerd zijn in overstappen?


tja, dommel is niet gekend. hun eigen schuld ook.
het is inderdaad maar een kleine speler.
ik wil eens zien binnen enkele jaren wie er nog gaat zijn. Belgacom, Telenet, KPN (met Tele2), misschien Scarlet als ze niet opgekocht worden en voor de rest, zal het niet veel raars zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hun eigen schuld, alsof het slecht is om onbekend te zijn, voor Dommel zelf dan. Binnen enkele jaren zullen de groten én de kleine ook nog bestaan, wees maar zeker, Scarlet zal weer opgekocht worden.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Jelle schreef:De volgende vraag verraste me een beetje. Meteen kreeg ik de vraag wat het datavolume was van mijn abonnement en als ik dit volledig nodig had. Toen ik zei dat ik 15GB had en dat ik dit opgebruikte, veranderde ze meteen van onderwerp en vroeg naar mijn interesse in digitale tv.

Allez, zou het eindelijk beginnen dagen bij telenet, worden ze eindelijk wakker dat klanten weglopen én wegblijven omwille van hun datalimieten.
Laat ons dus hopen dat ze, nu ze zich er precies stilaan van bewust worden, snel de limieten verhogen tot minstens UPC-niveau, en nog beter afschaffen.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

bij belgacom TV geven ze de ADSL 4 Mbps klanten 7 Mbps, die 3 Mbps zou men nodig hebben voor al die digitale trallala ... het kan toch niet dat dat netwerk van BGC/Telenet nooit vertraagd/platligt of gaat door die digitale TV? :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

eco racer schreef:bij belgacom TV geven ze de ADSL 4 Mbps klanten 7 Mbps, die 3 Mbps zou men nodig hebben voor al die digitale trallala ... het kan toch niet dat dat netwerk van BGC/Telenet nooit vertraagd/platligt of gaat door die digitale TV? :wink:
Dt is niet waar, ze geven je 4 Mbps, de rest voor je digitale tv, als ze kunnen. Anders nemen ze 3,5 Mb van je 4 Mb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rafken schreef:tja, dommel is niet gekend. hun eigen schuld ook.


Dommel kiest ervoor om hun groei met eigen middelen te financieren. Het is een strategie die veilig is, maar ook trager gaat zodat men liever geen massale toestroom heeft van nieuwe klanten.

Het alternatief zou zijn om de groei met externe middelen te financieren (leningen bv) wat een zeker risico met zich meebrengt, en meestal ook de kosten laat stijgen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

eco racer schreef:Whe're never come back.


Ik zou met het uitgespaarde geld eens een cursus Engels gaan volgen ;).
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

vandaag nog is naar telenet gebeld en er zou als Mach3 er komt ook een verhoging van de traffic plaatsvinden in 2008 !!!
Althans dat zei die dame/jonge vrouw aan de telefoon :!:
tegen dan zal scarlet ook al wel VDSL aan gaan bieden zeker?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Zie daar ! *wijst omhoog* Een vliegend varken !
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

eco racer schreef:vandaag nog is naar telenet gebeld en er zou als Mach3 er komt ook een verhoging van de traffic plaatsvinden in 2008 !!!
Althans dat zei die dame/jonge vrouw aan de telefoon :!:
tegen dan zal scarlet ook al wel VDSL aan gaan bieden zeker?


Verspreiden ze die leugens nu nog altijd bij telenet?
Vorig jaar heeft de dienst van kwaliteitsopvolging mij dit ook verteld omdat ik nog zou blijven. Omdat ik mijn contract wou opzeggen. Toen vertelde ze me dat de snelheid zowel donw als up vervijfvoudigd zou worden. En de limieten zouden ook aangepast worden. Dit zou gebeuren in het eerste kwartaal van 2008. Allemaal leugens om klanten te houden. :evil:
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

eco racer schreef:vandaag nog is naar telenet gebeld en er zou als Mach3 er komt ook een verhoging van de traffic plaatsvinden in 2008 !!!

Zoals nonkie zei: zijn ze die leugens nu inderdaad nog altijd aan het verspreiden?
De limietverhoging mag er gerust komen, er hadden eigenlijk geen limieten meer moeten bestaan, we zijn verdorie 2008.
Maar zulke uitspraken van die telefonisten zijn waarschijnlijk maar nonsens, zeker omdat telenet nog maar een paar maand geleden zelf heeft gezegd dat mach3 er maar in 2009 komt.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=77476
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

het lijkt me niet logisch eerst de snelheid en dan het volume op te trekken ... voor zij die genoeg hebben aan ExpressNet/TurboNet surfsnelheid maar niet toekomen met het volume was die snelheidsverhoging ook niet echt nodig, ik zou wel eens willen weten als we een onafhankelijke poll zouden organiseren [meer snelheid of meer volume] welke van de 2 het zou halen. Kan/mag dat niet op dit forum een topic over hogere snelheid of meer volume? Het is zeer de vraag of het netwerk van Telenet daar performant genoeg voor is :wink:
Afbeelding
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

eco racer schreef:het lijkt me niet logisch eerst de snelheid en dan het volume op te trekken ...

Dit is nochtans de logica die telenet hanteert. :-(

eco racer schreef:ik zou wel eens willen weten als we een onafhankelijke poll zouden organiseren [meer snelheid of meer volume] welke van de 2 het zou halen.

Daar kan ook zeer simpel op geantwoord worden: als je het aan alle klanten zou vragen, zou snelheid winnen.
Om de simpele reden dat het er door telenet zo is 'ingeklopt' bij de mensen met hun agressieve reclames: snelheid, snelheid, snelheid ('t is leuk te weten dat je de snelste bent. :roll: )

Als je echter de vragen opsplitst: hogere snelheid, 2de vraag hoger volume? zal de meerderheid wel voor beiden kiezen.
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

kan er hier iemand zo'n poll maken? :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”