20.000 klanten vs. meerdere 100k klanten? Lijkt me nog een behoorlijk verschil.
Vanzelfsprekend. Maar 20.000 klanten getuigt toch zeker dat ze iets doen en al wat meer gevestigd zijn?
Ik heb geen wantrouwen in Dommel, ik stel me alleen de vraag hoe ze het in de toekomst gaan redden.
Dat is je volste recht, maar op dit moment zou er geen reden moeten zijn tot twijfel. Ze laten zien alles onder controle te hebben en nemen weinig risico's om dit in het gedrang te brengen.
Een bedrijfsstrategie van veel geven, klanten lokken, opties terug afnemen is een gekende en vaak toegepaste bedrijfsstrategie - die bedrijven nog volop in groei - voeren. Ik hoop dat Dommel het nooit moet doen, al vrees ik ervoor (al is het alleen maar uit standpunt van haalbaarheid).
Dat zou inderdaad schandalig zijn. Maar stel nu even dat dit de bedrijfsstrategie zou zijn van Dommel. Hoe hebben ze het dan tot nu toe volgehouden met huidig klantenbestand? Waarom kunnen ze dan zulke lage overboeking aannemen en toont het netwerk geen tekens van verzadiging?
Nu het hooft kunnen bieden aan grootgebruikers kan ik inkomen. Niet als hun klantenbestand exponentieël blijft groeien. Zoiets heet trouwens "slachtoffer van uw eigen succes zijn".
Wat trouwens het geval is voor hun helpdesk. Niettemin hebben ze vacatures openstaan om nieuw personeel hiervoor in dienst te nemen.
In geval van het internet, zoals alles nu gaat, kopen zij gewoon extra bandbreedte in naargelang het klantenbestand toeneemt. Ze geven ook te kennen een verdubbeling van het aantal ADSL klanten te verwachten. Vanzelfsprekend zouden ze hier maatregelen voor moeten getroffen hebben.
Dommel is wel nieuw in waar ze mee bezig zijn, zij het internet verbindingen leveren.
Ik heb hier de data niet van, kun jij ze me even verschaffen?
gevorderde gebruiker (al ga ik hiermee niet akkoord, een gevorderde internet gebruiker is helemaal niet per definitie een leecher, en omgekeerd, maar goed)
Ik herinner me niet dat gezegd te hebben. Ik bedoelde in feite de gebruiker die al wat beter zijn weg kent op het internet en met standaardgebruik niet meer toekomt met zijn 12GB-limiet.
Maar er zijn grenzen, en hun verbindingen lopen nog steeds via het Turboline netwerk van Belgacom (tenzij stukken van hun eigen ADSL2+ infrastructuur dan).
Dat is waar - maar men huurt dan ook bandbreedte bij Belgacom voor de ADSL-klanten.
PS: Ik heb zelf geen Dommel, maar probeer kritisch te denken. No offence, maar sommige Dommel gebruikers verafgoden hun provider en maken het meest kabaal als er iets misloopt (communicatie/technisch probleem/...). Een nuchtere kijk op de zaak...
Toegegeven, ik ben Dommel-klant. Maar als Dommel zich verkeerd gedraagt zal ik daar zeker mijn ogen niet voor dicht doen. Ik hoop mij zo open mogelijk op te stellen om zeker geen fanboy te worden. Ik heb EDPnet snel laten vallen toen ik snelheidsproblemen kreeg maar ik moet nog steeds zeggen dat hun helpdesk/service uitstekend was. Bij Dommel zijn mijn snelheden uitstekend - jammer dat ik dat niet van hun ticketsysteem kan zeggen. Naar verluidt gaat het telefonisch beter.