Tele2 Allin 12Mb

Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat me eigenlijk al was opgevallen voor het telefonie gedeelte is dat de verbinding voor een kiestoon (het overgaan van de telefoon als teken dat de verbinding met de correspondent wordt gemaakt) soms lang op zich liet wachten en dat ik soms een tweede keer moest proberen en dan lukte het wel. Dus eigenlijk snel iemand bellen is slecht voor het hart Shocked want je weet nooit of het gaat lukken.


Dit klopt wel niet hoor. Als jij een kiestoon hoort, is het teken dat de lijn actief is aan jouw zijde. Als je dan een nummer vormt, hoor je geen 'beltoon', maar een 'inkiezingstoon', wat aangeeft dat de centrale de bestemmeling heeft gevonden en probeert om deze te bereiken. Dat wil niet effectief zeggen dat aan de andere kant bvb de telefoon ook overgaat... Het een heeft niets te zien met het ander ;) Zelfs als je die inkiezingstoon niet hoort, wil dat niet zeggen dat de centrale je bestemming niet tracht te bereiken. Nooit afgaan op wat je aan jouw zijde hoort wannee je een nummer vormt is de raadgeving, tenzij je heel goed weet hoe het geheel functioneert ;)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Corleone schreef:Alé,na nog een avond vol disconnects nog ma is teruggebeld met helpdesk....zucht,nu gaan ze mn verbinding nog trager zetten alhoewel ik nu al weet dat dat niet de oplossing is,doen ze daar ook nog ander dingen dan de snelheid verlagen bij problemen? Ik zit op 856 meter van de centrale en heeft 4 dagen perfect gewerkt op volle snelheid! Mij is het duidelijk dat het probleem of bij hun of in de centrale zit...nu hen nog overtuigen...

Zelfde hier, na 2 dagen geen internet meer, meer als een week verder probleem nog niet opgelost.ze hebben het nu over een duo interventie, dat is allemaal leuk er gebeurd alleen steeds niets.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Goendi schreef:
Wat me eigenlijk al was opgevallen voor het telefonie gedeelte is dat de verbinding voor een kiestoon (het overgaan van de telefoon als teken dat de verbinding met de correspondent wordt gemaakt) soms lang op zich liet wachten en dat ik soms een tweede keer moest proberen en dan lukte het wel. Dus eigenlijk snel iemand bellen is slecht voor het hart Shocked want je weet nooit of het gaat lukken.


Dit klopt wel niet hoor. Als jij een kiestoon hoort, is het teken dat de lijn actief is aan jouw zijde. Als je dan een nummer vormt, hoor je geen 'beltoon', maar een 'inkiezingstoon', wat aangeeft dat de centrale de bestemmeling heeft gevonden en probeert om deze te bereiken. Dat wil niet effectief zeggen dat aan de andere kant bvb de telefoon ook overgaat... Het een heeft niets te zien met het ander ;) Zelfs als je die inkiezingstoon niet hoort, wil dat niet zeggen dat de centrale je bestemming niet tracht te bereiken. Nooit afgaan op wat je aan jouw zijde hoort wannee je een nummer vormt is de raadgeving, tenzij je heel goed weet hoe het geheel functioneert ;)


Normaal:

Ik toets op mijn telefoonboek knop van mijn telefoon, ik selecteer de correspondent, en druk op de groen knop, ik hoor een geluid van de telefoon die het nummer kiest, heel kort wachten en dan begint langs mijn kant het tuten zoals bij de ander het bellen verloopt.

Ervaring Tele2:

Ik toets op mijn telefoonboek knop van mijn telefoon, ik selecteer de correspondent, en druk op de groen knop, ik hoor een geluid van de telefoon die het nummer kiest en dan hoor ik niets meer, totale stilte, ik weet ondertussen ook dat langs de andere kant de telefoon overgaat maar het signaal van het tuten (zoals het rinkelen bij de correspondent) niet hoor in mijn hoorn net zoals ik niets van de correspondent op dat moment hoor in mijn hoorn.

Als ik dan deze stappen nogmaals opnieuw herhaal na vijf minuten gewacht te hebben lukt het dan wel terug.

Komt er ongeveer op neer op iets van 60/40 (lukt direct / lukt na een tweede poging)

Kan er niets aan doen maar zo wens ik geen telefoon te hebben. Dit dient gewoon te werken. Punt uit.
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Theoretisch gezien is het Tele2 all-in pure adsl 12Mb een mooi alternatief voor de standaard abonnementen bij Belgacom en Telenet.

Maar als het om bijgod welke redenen na een maand uitvalt en het (bijna) onmogelijk is een simpel telefoontje te plegen dan hoeft het voor mij echt niet hoor. Jammer voor Tele2 ik draag hen nog altijd een goed hart toe. Het is duidelijk voor mij dat door de binnenbekabeling nooit echt goed zal lukken met gelijk welke ADSL product. Het kon evengoed gebeuren met Belgacom of Dommel of EDPnet of Scarlet of ...
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Dédé schreef:Theoretisch gezien is het Tele2 all-in pure adsl 12Mb een mooi alternatief voor de standaard abonnementen bij Belgacom en Telenet.

Maar als het om bijgod welke redenen na een maand uitvalt en het (bijna) onmogelijk is een simpel telefoontje te plegen dan hoeft het voor mij echt niet hoor. Jammer voor Tele2 ik draag hen nog altijd een goed hart toe. Het is duidelijk voor mij dat door de binnenbekabeling nooit echt goed zal lukken met gelijk welke ADSL product. Het kon evengoed gebeuren met Belgacom of Dommel of EDPnet of Scarlet of ...



Maar dat is een verschil met mij , ik heb twee jaar Belgacom ADSL en TV gehad zonder problemen , dit probleem begon bij mij na 4 dagen Tele2 , met BGC nooit maar dan ook nooit een disconnect gehad. Het enige wat ze op de helpdesk doen is de snelheid verlagen maar bij mij helpt dat in elk geval niet , ik stel al mijn hoop in op 320i nu want nog is bellen heeft weinig zin denk ik , wat gaan ze nu doen ? Nog is de snelheid verlagen ? Is er niet snel een oplossing stap ik maar over op edpnet vermoedelijk , ik kan daar ook de 24Mb krijgen, maar ook daar is het precies niet altijd rozengeur en maneschijn , straks ga ik nog verplicht zijn om terug BGC in huis te halen. Je moet dan weten dat ik Tele2 Allin verkoop , hoe kan ik dat product nu verkopen en aanprijzen op deze manier ?
Afbeelding
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Heb andere modem aangesloten (enkel adsl) maar ook hier mee heb ik disconnects.... :cry:
Afbeelding
Afbeelding
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoeveel heb je in de 4 "goeie" dagen gedownload? het kan zijn dat ze daardoor u saboteren zodat hun netwerk niet wordt overbelast :(
het is maar een denkspoor...
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

lol , zeker niet overdreven veel ze ne gig of 8 ,9 denk...
Afbeelding
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik toets op mijn telefoonboek knop van mijn telefoon, ik selecteer de correspondent, en druk op de groen knop, ik hoor een geluid van de telefoon die het nummer kiest, heel kort wachten en dan begint langs mijn kant het tuten zoals bij de ander het bellen verloopt.


OK... Lees nu nog eens wat ik zei? Daar staat dus -letterlijk- in dat het 'bellen' zoals jij dat noemt langs jou kant, niet impliceert dat het aan de andere zijde -ook- belt. Dat is een totale misvatting...
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Goendi schreef:
Ik toets op mijn telefoonboek knop van mijn telefoon, ik selecteer de correspondent, en druk op de groen knop, ik hoor een geluid van de telefoon die het nummer kiest, heel kort wachten en dan begint langs mijn kant het tuten zoals bij de ander het bellen verloopt.


OK... Lees nu nog eens wat ik zei? Daar staat dus -letterlijk- in dat het 'bellen' zoals jij dat noemt langs jou kant, niet impliceert dat het aan de andere zijde -ook- belt. Dat is een totale misvatting...


ok, ik geloof je wel en onderschat je technische kennis absoluut niet. Het is gewoon een gegeven dat het bellen stroever verloopt en niet altijd lukt zoals ik al jaren gewoon ben om te bellen.

Als er geen verbinding wordt gemaakt, als er geen geluid doorkomt. er zijn zo een aantal objectieve indicatoren die aangeven dat het niet zo goed werkt. Als je twee keer moet proberen een verbinding tot stand te brengen, lijkt mij dat ook wel niet ok hoor.

Nu ik heb het geprobeerd, het is niet gelukt om technische redenen. ok ik leg mij daarbij neer hoor.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dbr schreef:
Corleone schreef:Alé,na nog een avond vol disconnects nog ma is teruggebeld met helpdesk....zucht,nu gaan ze mn verbinding nog trager zetten alhoewel ik nu al weet dat dat niet de oplossing is,doen ze daar ook nog ander dingen dan de snelheid verlagen bij problemen? Ik zit op 856 meter van de centrale en heeft 4 dagen perfect gewerkt op volle snelheid! Mij is het duidelijk dat het probleem of bij hun of in de centrale zit...nu hen nog overtuigen...

Zelfde hier, na 2 dagen geen internet meer, meer als een week verder probleem nog niet opgelost.ze hebben het nu over een duo interventie, dat is allemaal leuk er gebeurd alleen steeds niets.


Ik heb Tele2 12MB sinds begin december, enorm stabiele verbinding, geen disconnects, geen snelheidsschommelingen, maar sinds 29/01 heb ik ook enorm veel last van het wegvallen van m'n internetverbinding: PPP valt weg, niet DSL lampje.

Even gebeld met de helpdesk en die hebben me tijdelijk op een 5Mbit profiel gezet. Blijkbaar zijn er algemene problemen in regio Antwerpen, maar ik heb blijkbaar dezelfde symptomen ... in regio GENT , so beware :-)
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

spacekiek schreef:
dbr schreef:
Corleone schreef:Alé,na nog een avond vol disconnects nog ma is teruggebeld met helpdesk....zucht,nu gaan ze mn verbinding nog trager zetten alhoewel ik nu al weet dat dat niet de oplossing is,doen ze daar ook nog ander dingen dan de snelheid verlagen bij problemen? Ik zit op 856 meter van de centrale en heeft 4 dagen perfect gewerkt op volle snelheid! Mij is het duidelijk dat het probleem of bij hun of in de centrale zit...nu hen nog overtuigen...

Zelfde hier, na 2 dagen geen internet meer, meer als een week verder probleem nog niet opgelost.ze hebben het nu over een duo interventie, dat is allemaal leuk er gebeurd alleen steeds niets.


Ik heb Tele2 12MB sinds begin december, enorm stabiele verbinding, geen disconnects, geen snelheidsschommelingen, maar sinds 29/01 heb ik ook enorm veel last van het wegvallen van m'n internetverbinding: PPP valt weg, niet DSL lampje.

Even gebeld met de helpdesk en die hebben me tijdelijk op een 5Mbit profiel gezet. Blijkbaar zijn er algemene problemen in regio Antwerpen, maar ik heb blijkbaar dezelfde symptomen ... in regio GENT , so beware :-)


Tele2 heeft dus landelijke problemen als ik dat zo mag samenvatten. regio Antwerpen, Gent en Kortrijk. Men kiest dus voorlopig voor de "Scarlet" oplossing. Voortdurend de profielen verlagen. tja zo kan het ook gedaan worden hé.

Deze morgen enkele minuten bezig geweest om mijn verbinding op gang te krijgen. Ik viel er gewoon uit na 1 minuut. en het ergste van al is dat het telefonie gedeelte er ook direct uit ligt. En dat kan/mag niet volgens mij.

Nu hoe dan ook mijn opzegbrief is de deur uit. Ik wens een werkend product en geen product waarvan je niet eens weet of het gaat werken of niet, of je gaat kunnen bellen of gebeld worden of niet. Sorry Tele2
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

spacekiek schreef:
dbr schreef:
Corleone schreef:Alé,na nog een avond vol disconnects nog ma is teruggebeld met helpdesk....zucht,nu gaan ze mn verbinding nog trager zetten alhoewel ik nu al weet dat dat niet de oplossing is,doen ze daar ook nog ander dingen dan de snelheid verlagen bij problemen? Ik zit op 856 meter van de centrale en heeft 4 dagen perfect gewerkt op volle snelheid! Mij is het duidelijk dat het probleem of bij hun of in de centrale zit...nu hen nog overtuigen...

Zelfde hier, na 2 dagen geen internet meer, meer als een week verder probleem nog niet opgelost.ze hebben het nu over een duo interventie, dat is allemaal leuk er gebeurd alleen steeds niets.


Ik heb Tele2 12MB sinds begin december, enorm stabiele verbinding, geen disconnects, geen snelheidsschommelingen, maar sinds 29/01 heb ik ook enorm veel last van het wegvallen van m'n internetverbinding: PPP valt weg, niet DSL lampje.

Even gebeld met de helpdesk en die hebben me tijdelijk op een 5Mbit profiel gezet. Blijkbaar zijn er algemene problemen in regio Antwerpen, maar ik heb blijkbaar dezelfde symptomen ... in regio GENT , so beware :-)


En zijn de disconnects voorbij op 5Mb? Bij mij ook sinds 29/01...degoutant...
Afbeelding
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Alé nog ma is gebeld,nu hebben ze me ook op 5Mb,ksnap die mensen ni,er zijn verschillende mensen die sinds 29/01 disconnects hebben en echt het enige dat die kunnen aanbieden als oplossing is snelheid verlagen...zucht,kheb in elk geval gezegd dak daar ni met gediend ben,ben ondertussen al trager dan dak met BGC was,kheb onze contactpersoon gecontacteerd en die ging het eens nakijken,als die geen oplossing kent gaat de opzegbrief de deur uit!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Corleone schreef:En zijn de disconnects voorbij op 5Mb? Bij mij ook sinds 29/01...degoutant...


Ik heb het nog niet kunnen testen, sinds gisterenavond pas op 5Mbit en zit nu op't werk ... 'k zal vanavond eens kijken of mijn modem een connectie heeft kunnen houden.

Enfin, ik heb alvast toch een beetje geduld ... ik vind het een goed product met unlimited download, who can beat that ?

Zolang ze er maar geen gewoonte van maken, heb ik er totaal geen probleem mee...
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

spacekiek schreef:
Corleone schreef:En zijn de disconnects voorbij op 5Mb? Bij mij ook sinds 29/01...degoutant...


Ik heb het nog niet kunnen testen, sinds gisterenavond pas op 5Mbit en zit nu op't werk ... 'k zal vanavond eens kijken of mijn modem een connectie heeft kunnen houden.

Enfin, ik heb alvast toch een beetje geduld ... ik vind het een goed product met unlimited download, who can beat that ?

Zolang ze er maar geen gewoonte van maken, heb ik er totaal geen probleem mee...



Mja,geduld is ni mijne sterkste kant...ik bijt stukken uit mn bureau alst ni werkt zo kwaad kan ik mij daar inmaken...
Afbeelding
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Mjah toch best egduld hebben... Ik heb een case lopen via de ombudsdienst, en we vermoeden dat er iets serieus mis is met de firmware van speedtouch modems in het algemeen. Die FEC errors zijn moordend voor een degelijke connectie, en de output power fluctuaties lijken me ook verre van normaal. p een hogere snelheid ga j er meer last van hebben, omdat je SN margin daalt, en daardoor je lijn gevoeliger wordt, waardoor je meer verbrekingen hebt dan op een lager profiel.

Kvrees dat Tele2 hiervoor afhankelijk gaat zijn van Thompson om die firmwares te laten functioneren zoals ze zouden moeten functioneren... ADSL no issues, ADSL2+ des te meer (buggy shit)
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Goendi schreef:Mjah toch best egduld hebben... Ik heb een case lopen via de ombudsdienst, en we vermoeden dat er iets serieus mis is met de firmware van speedtouch modems in het algemeen. Die FEC errors zijn moordend voor een degelijke connectie, en de output power fluctuaties lijken me ook verre van normaal. p een hogere snelheid ga j er meer last van hebben, omdat je SN margin daalt, en daardoor je lijn gevoeliger wordt, waardoor je meer verbrekingen hebt dan op een lager profiel.

Kvrees dat Tele2 hiervoor afhankelijk gaat zijn van Thompson om die firmwares te laten functioneren zoals ze zouden moeten functioneren... ADSL no issues, ADSL2+ des te meer (buggy shit)



Nope geen modemprobleem want khad mn BGC Philips aangesloten en die had evenveel disconnects als de thompson...
Afbeelding
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nope geen modemprobleem want khad mn BGC Philips aangesloten en die had evenveel disconnects als de thompson...


Wel degelijk modem probleem, want met aangepaste firmware op een andere speedtouch zijn de problemen veel minder voelbaar. Ook had die modem niks FEC errors of synchroverlies op een 4096kbit profiel.

Pls... Kheb 3 weken zitten foefelen met die verbinding in communicatie met Tele2, ga aub nu ni beginnen discussieren over iets da al redelijk vaststaat eh...
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goendi schreef:Wel degelijk modem probleem, want met aangepaste firmware op een andere speedtouch zijn de problemen veel minder voelbaar. Ook had die modem niks FEC errors of synchroverlies op een 4096kbit profiel.

Pls... Kheb 3 weken zitten foefelen met die verbinding in communicatie met Tele2, ga aub nu ni beginnen discussieren over iets da al redelijk vaststaat eh...


@Corleone mss moet jij da ook eens proberen

@Goendi: Hoe heb je het gedaan?
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Goendi schreef:
Nope geen modemprobleem want khad mn BGC Philips aangesloten en die had evenveel disconnects als de thompson...


Wel degelijk modem probleem, want met aangepaste firmware op een andere speedtouch zijn de problemen veel minder voelbaar. Ook had die modem niks FEC errors of synchroverlies op een 4096kbit profiel.

Pls... Kheb 3 weken zitten foefelen met die verbinding in communicatie met Tele2, ga aub nu ni beginnen discussieren over iets da al redelijk vaststaat eh...



Wel ik weet alleen dat bij mij de Philips het niet beter doet dan de Thompson , ik had evenveel disconnects...

Nu hebben ze me sinds vandaag op een 5Mb gezet en ik heb nog geen enkele disconnect gehad dus er is een voorlopige oplossing voor mij maar ik wil niet dat ze dit bekijken als een definitieve oplossing , ik wil terug op 12Mb maar nu kan ik al wel wat geduldiger zijn aangezien ik geen disconnect meer heb alle 10 minuten en mn internet nu bruikbaar is.
Laatst gewijzigd door Corleone 01 feb 2008, 17:31, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Uptime: 0 days, 7:27:19
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 5.120
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 32,30 / 634,72
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 13,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 24,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 65 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 65 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Ook geen FEC errors meer enzo , mn upload hebben ze blijkbaar ook lager gezet...
Afbeelding
Afbeelding
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Deze avond, een mens komt thuis van zijn werk en wil zijn computer eens aanzetten. Lap, geen verbinding mogenlijk (internet en voice liggen er terug uit. Dus harde reset van de modem, wachten tot alle lichtjes branden en nu pas op het net.

Kijk het werkt gewoon niet en dus is mijn opzegbrief binnen. Ik wens een werkend product en geen product waar je letterlijk om de vijf minuten problemen mee hebt.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Ik ben reeds overgeschakeld op 12Mb allin sinds begin december.
Sindsdien nooit problemen gehad, zeer stabiele verbinding zowel qua internet als telefoon.
Nochtans heb ik ook een boel FEC errors, maar in mijn verbinding merk ik er niets van.
Wat is eigenlijk het effect van die FEC errors?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Rudolf schreef:Ik ben reeds overgeschakeld op 12Mb allin sinds begin december.
Sindsdien nooit problemen gehad, zeer stabiele verbinding zowel qua internet als telefoon.
Nochtans heb ik ook een boel FEC errors, maar in mijn verbinding merk ik er niets van.
Wat is eigenlijk het effect van die FEC errors?

FEC: Forward Error Correction, het proces van foutcorrectie door het toevoegen van gegevens aan verzonden data
als je geen last hebt vd verbinding niks van aantrekken :)

zie ook eens de Pdf voor meer uitleg over FEC

http://www.delta-star.nl/pdf/COFDM%20pa ... itrate.pdf
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Ik wist wat het was, maar ik vroeg mij alleen af wat het merkbaar effect hiervan was, aangezien ik niets negatiefs ondervind en anderen blijkbaar wel.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

... even corrigeren wat ik hier in verschillende posts lees...
het is THOMSON en niet thomPson
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Zopas voor de vierde keer vandaag een harde reset van de modem moeten doen omdat zowel telefonie als internet eruit lag.

Gelukkig was het twee maanden gratis op proef.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Dédé schreef:Zopas voor de vierde keer vandaag een harde reset van de modem moeten doen omdat zowel telefonie als internet eruit lag.

Gelukkig was het twee maanden gratis op proef.



Er is duidelijk een probleem bij Tele2 zelf , bij mij hebben ze het opgelost door me voorlopig op 5Mb te zetten tot ze het probleem zelf hebben verholpen , mss kan je dat ook vragen ? Heb totaal geen problemen meer , het is wel een stuk trager natuurlijk...
Afbeelding
Afbeelding
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Corleone schreef:
Dédé schreef:Zopas voor de vierde keer vandaag een harde reset van de modem moeten doen omdat zowel telefonie als internet eruit lag.

Gelukkig was het twee maanden gratis op proef.



Er is duidelijk een probleem bij Tele2 zelf , bij mij hebben ze het opgelost door me voorlopig op 5Mb te zetten tot ze het probleem zelf hebben verholpen , mss kan je dat ook vragen ? Heb totaal geen problemen meer , het is wel een stuk trager natuurlijk...


1. Na 5 minuten bellen werd de verbinding verbroken
2. harde reset van de modem
3. 15 minuten kunnen bellen totdat de verbinding opnieuw werd verbroken
4. bellen met de gsm naar de helpdesk
5. hebben mij op een 512 / 5120 profiel gezet

Men is dus absoluut niet in staat om een product te leveren die voldoet aan hun theoretische specificaties.

Dit noem ik wanbeleid.

Opzeg brief is weg, ik ben er niet mee gediend dat het onmogelijk is om te bellen en te internetten.

Als mijn gsm factuur binnen komt stuur ik aangetekende brief met eis tot terugbetaling van de gemaakte kosten die ik heb moeten doen door een product van Tele 2 of T2 die absoluut niet werkt. Indien men hier niet op ingaat zal ik verder stappen ondernemen naar de ombudsdienst toe om Tele2 of T2 in gebreke te stellen.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Dédé schreef:
Corleone schreef:
Dédé schreef:Zopas voor de vierde keer vandaag een harde reset van de modem moeten doen omdat zowel telefonie als internet eruit lag.

Gelukkig was het twee maanden gratis op proef.



Er is duidelijk een probleem bij Tele2 zelf , bij mij hebben ze het opgelost door me voorlopig op 5Mb te zetten tot ze het probleem zelf hebben verholpen , mss kan je dat ook vragen ? Heb totaal geen problemen meer , het is wel een stuk trager natuurlijk...


1. Na 5 minuten bellen werd de verbinding verbroken
2. harde reset van de modem
3. 15 minuten kunnen bellen totdat de verbinding opnieuw werd verbroken
4. bellen met de gsm naar de helpdesk
5. hebben mij op een 512 / 5120 profiel gezet

Men is dus absoluut niet in staat om een product te leveren die voldoet aan hun theoretische specificaties.

Dit noem ik wanbeleid.

Opzeg brief is weg, ik ben er niet mee gediend dat het onmogelijk is om te bellen en te internetten.

Als mijn gsm factuur binnen komt stuur ik aangetekende brief met eis tot terugbetaling van de gemaakte kosten die ik heb moeten doen door een product van Tele 2 of T2 die absoluut niet werkt. Indien men hier niet op ingaat zal ik verder stappen ondernemen naar de ombudsdienst toe om Tele2 of T2 in gebreke te stellen.


Ik heb hetzelfde profiel nu en tis een pak trager ma wel bruikbaar , en nog altijd sneller dan mn ADSL Go van BGC , maar ik wil ook wel niet dat dit als de oplossing aanzien word want dat is ze niet , dit is goed om mij ff stil te houden :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Lol , er is zelfs geen 24u/36u disconnect meer opt moment precies :p


Uptime: 1 day, 16:11:21
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 5.120
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 413,89 / 6,06
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 13,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 24,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 65 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 65 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Afbeelding
Afbeelding
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

Corleone schreef:Lol , er is zelfs geen 24u/36u disconnect meer opt moment precies :p


Ik wist zelfs niet dat Tele2 of T2 met die 36 uurs disconnects werkte op hun eigen netwerk. Ik ben al eens meer dan 10 dagen actief geweest. Voordat alle problemen begonnen en ik verschillende keren per dag een harde reset moest doen omdat ik mijn correspondent via de telefoon kwijt was of omdat ik niet kon bellen wegens uitvallen van de verbinding. Of omdat er gewoon geen internet was.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Corleone schreef:Ik heb hetzelfde profiel nu en tis een pak trager ma wel bruikbaar , en nog altijd sneller dan mn ADSL Go van BGC , maar ik wil ook wel niet dat dit als de oplossing aanzien word want dat is ze niet , dit is goed om mij ff stil te houden :lol:


Same here, maar het werkt wel. Ik ga nog een weekje wachten en zien wat ze dan te vertellen hebben... Het mag idd geen permanente oplossing zijn. Helaas zijn er nu eenmaal weinig alternatieven voor zo'n type abonnement.
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

spacekiek schreef:Het mag idd geen permanente oplossing zijn. Helaas zijn er nu eenmaal weinig alternatieven voor zo'n type abonnement.


Is absoluut geen geldige regel om een 12Mbits/1Mbits abonnements formule landelijk te verlagen tot een max van 5 Mbtis/ 512kbs wat dus de voorbije dagen duidelijk is gebeurd.

Het probleem ligt duidelijk bij Tele2 of T2 en het is ongehoord dat men de klant (ik dus) telkens de indruk geeft dat het aan mijn bedrading ligt.

Kijk ik ben waarschijnlijk de zoveelste ontgoochelde klant van Tele2 of T2. Nu door dit voorval zal ik ook geen positieve reclame meer maken in mijn omgeving en familie voor het Pure ADSL 12Mbits product die op zich een waardig alternatief was voor het standaard expressnet product van Telenet, theoretisch althans in de praktijk is het een veredeld 4mbits lijntje. Hierdoor verliest Tele2 of T2 potentieel toch wel klanten. Nu daar zal men wel niet van wakker liggen want ze hebben een verkoopsdeal met de boekhandel ECI.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kdenk da ek het nu zo ongeveer weet Dédé...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Een veredelde 4Mbits lijntje krijg ja als je een All-in pure adsl 12 Mbits besteld bij Tele2 of T2

Afbeelding
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Dédé schreef:Is absoluut geen geldige regel om een 12Mbits/1Mbits abonnements formule landelijk te verlagen tot een max van 5 Mbtis/ 512kbs wat dus de voorbije dagen duidelijk is gebeurd.


Zambo schreef:Een veredelde 4Mbits lijntje krijg ja als je een All-in pure adsl 12 Mbits besteld bij Tele2 of T2



Zeker niet beginnen veralgemenen.
Er zijn nog klanten die best tevreden zijn, maar in deze fora hoor je meestal alleen de problemen.


http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 9692 kbit/s or 1212 kbyte/s
- Upload speed : 690 kbit/s or 86 kbyte/s
Mon Feb 4 2008 at 10:33:25 UTC+0100
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Dédé schreef:
spacekiek schreef:Het mag idd geen permanente oplossing zijn. Helaas zijn er nu eenmaal weinig alternatieven voor zo'n type abonnement.


Is absoluut geen geldige regel om een 12Mbits/1Mbits abonnements formule landelijk te verlagen tot een max van 5 Mbtis/ 512kbs wat dus de voorbije dagen duidelijk is gebeurd.
Hierdoor verliest Tele2 of T2 potentieel toch wel klanten. Nu daar zal men wel niet van wakker liggen want ze hebben een verkoopsdeal met de boekhandel ECI.

Persoonlijk ben ik blij met de huidige 5mbit op 12mbit haalde ik slechtere resultaten. ok de download was hoger maar de verbinding slechter, nu op 5mbit werkt het prima dus die 12 mbit komt dan nog wel als het werkt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

dbr schreef:nu op 5mbit werkt het prima dus die 12 mbit komt dan nog wel als het werkt.


Inderdaad het geheel is stabiel en geen FEC errors meer.

Maar ik wacht niet op de "als" het terug eens werkt. Daar geloof ik niet in.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”