Telemeter wordt pas over vier weken op nul gezet??

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Als ex-UPC-klant (met een simpel Easy-abonnement) kom ik vandaag voor 't eerst in aanraking met de Telemeter. Ik zit blijkbaar aan 80% van m'n basislimiet. OK, best mogelijk dat ik in januari al zo "veel" heb geïnternet.

Maar tot mijn verbijstering zal mijn teller pas op 23 februari, over vier weken, op nul gezet worden.

Wil dit zeggen dat mijn "telemeterperiode" altijd op de 23e van de maand ingaat? Dat wil dan ook zeggen dat ik op 4 dagen 80% van mijn limiet zou hebben opgesoupeerd. Quasi onmogelijk, tenzij er een kaper op de kust is.
Het kan best zijn dat ik in januari al 80% gebruikt heb, maar dan verwacht ik wel dat de teller op 31/1 gereset wordt!

Ik snap er niet veel van.. Of zie ik iets over het hoofd? Wat te doen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Dat klopt ja :)

De Telemeter wordt gereset op je facturatiedatum, in jouw geval de 23ste van de maand :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

klik eens op detail bekijken, dan zie je overzicht van hoeveel je dagelijks verbruikt hebt
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

OK... Ik was de wifi-beveiligingsinstellingen van mijn vergeten terug in te stellen :| Van de week had ik de MAC-filter tijdelijk uitgeschakeld om een nieuw toestel te kunnen verbinden. En daar hebben mijn buren blijkbaar ook van geprofiteerd.
Mea culpa!
Dédé
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2008, 20:11
Locatie: Under the bleu sky

woutervhb schreef:Als ex-UPC-klant (met een simpel Easy-abonnement) kom ik vandaag voor 't eerst in aanraking met de Telemeter.


Welkom bij Telenet :eek:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

woutervhb schreef:OK... Ik was de wifi-beveiligingsinstellingen van mijn vergeten terug in te stellen :| Van de week had ik de MAC-filter tijdelijk uitgeschakeld om een nieuw toestel te kunnen verbinden. En daar hebben mijn buren blijkbaar ook van geprofiteerd.
Mea culpa!

Leuke buren heb jij :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

woutervhb schreef:OK... Ik was de wifi-beveiligingsinstellingen van mijn vergeten terug in te stellen :| Van de week had ik de MAC-filter tijdelijk uitgeschakeld om een nieuw toestel te kunnen verbinden.


Stel WPA of WPA2 in... MAC filtering is nu niet echt een super beveiliging.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:
woutervhb schreef:OK... Ik was de wifi-beveiligingsinstellingen van mijn vergeten terug in te stellen :| Van de week had ik de MAC-filter tijdelijk uitgeschakeld om een nieuw toestel te kunnen verbinden.


Stel WPA of WPA2 in... MAC filtering is nu niet echt een super beveiliging.

Sterker nog, het is geen beveiliging, maar enkel een doekje voor de wonde (verkeer wordt namelijk niet eens geëncrypteerd, kan je dus in principe zo uit de lucht filteren).
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

TomG schreef:
r2504 schreef:
woutervhb schreef:OK... Ik was de wifi-beveiligingsinstellingen van mijn vergeten terug in te stellen :| Van de week had ik de MAC-filter tijdelijk uitgeschakeld om een nieuw toestel te kunnen verbinden.


Stel WPA of WPA2 in... MAC filtering is nu niet echt een super beveiliging.

Sterker nog, het is geen beveiliging, maar enkel een doekje voor de wonde (verkeer wordt namelijk niet eens geëncrypteerd, kan je dus in principe zo uit de lucht filteren).


hmmm MAC-spoofing :twisted:
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Het gekke, of juist vervelende, is dat mijn ene computer niet wil connecteren wanneer ik WPA/PSK/TKIP instel op m'n router. Het is een laptop van een zestal jaar oud, met WinXP nochtans. Met m'n andere computer ik nog wel connecteren. Al vanalles geprobeerd. En na een tijdje geef ik het op, en zet ik de encryptie uit maar wel MAC-filtering aan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

woutervhb schreef:Het gekke, of juist vervelende, is dat mijn ene computer niet wil connecteren wanneer ik WPA/PSK/TKIP instel op m'n router.


Heb je deze fixes geladen... http://support.microsoft.com/?kbid=893357
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bedankt voor de tips. Maar met de WPA-update lukt het nog niet.
Dan maar WEP...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”