Ik heb een geschil lopen via de ombudsdienst over het niet halen van de 4mbit op de adsl lijn met dommel.Graag had ik in contact gekomen met mensen die vroeger een aansluiting hadden bij belgacom, overstapten naar dommel en sindsdien een lager profiel hebben gekregen omdat de lijn synchronisatiefouten vertoont(door te verre afstand van de centrale?). ikzelf zit nu op een 3.3mbit profiel en nog steeds heb ik gemiddeld 3 keer per dag een onderbreking in de lijn op 4km van de centrale.Waarschijnlijk zijn er nog mensen in mijn situatie en daarom dacht ik van de krachten te bundelen en een oplossing voor dit probleem via de ombudsdienst te bekomen. Personen die een log kunnen maken van hun lijngegevens (versterking, onderbrekingen met tijdstip aanduiding, s/n waarde enz...) en die hetzelfde probleem hebben (dus profielverlaging omdat ze teveel onderbrekingen hadden), en die het probleem willen mee aankaarten via de omdusdienst kunnen hun verhaal kwijt via dit forum of mij mailen via *knip*. En mensen...dit is een serieuze kwestie en dus gelieve alleen te reageren indien je met bewijslast je verhaal kan staven.
//Edit door L-army: E-mail adres verwijderd, dergelijke persoonlijke informatie dient niet op een openbaar forum te staan. Wie de TS wil contacteren kan dit via PM
klacht via ombudsdienst...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wow, gaat gij daarvoor met de ombudsmand praten? 't Is nog steeds ADSL = afstandsgebonden, en als plots uw verbinding heel slecht is, gaat dat heel weinig met Belgacom of Dommel te maken hebben. Gij woont nu eenmaal op 4 km, wat redelijk ver is.
Als ge disconnects blijft hebben, moet je naar een nog lager profiel.
Als ge snelheid wilt, ga naar Telenet. Ze ontvangen u met open armen
Als ge disconnects blijft hebben, moet je naar een nog lager profiel.
Als ge snelheid wilt, ga naar Telenet. Ze ontvangen u met open armen
Inderdaad
Bij een particulier abonnement zijn er geen snelheidsgaranties.
Volgens de deployment curve voor ADSL, mag je nog blij zijn dat je 3.3Mbit haalt op 4km.
Om eerlijk te zijn denk ik dus dat je geen poot hebt om op te staan, en zeer weinig eisen kunt stellen.
Bij een particulier abonnement zijn er geen snelheidsgaranties.
Volgens de deployment curve voor ADSL, mag je nog blij zijn dat je 3.3Mbit haalt op 4km.
Om eerlijk te zijn denk ik dus dat je geen poot hebt om op te staan, en zeer weinig eisen kunt stellen.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk) Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is. Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien. Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale). Jullie hebben wel gelijk dat dommel geen garantie op een 4mbit lijn geeft. Wel leuk natuurlijk die kleine lettertjes maar dan moeten ze geen reclame maken voor een 4mbit lijn en hun leuze was en is nog steeds "alles blijft hetzelfde"...NIET DUS. en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
Wat heeft een onderbreking nu te maken met capaciteits problemen?piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk) Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is. Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien. Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale). Jullie hebben wel gelijk dat dommel geen garantie op een 4mbit lijn geeft. Wel leuk natuurlijk die kleine lettertjes maar dan moeten ze geen reclame maken voor een 4mbit lijn en hun leuze was en is nog steeds "alles blijft hetzelfde"...NIET DUS. en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
Een onderbreking zal hoogst waarschijnlijk veroorzaakt worden door een sync drop. d.w.z dat je modem de communicatie met de Belgacom DSLAM verliest. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals onder andere een slechte modem, slechte binnenhuisbekabeling, slechte Belgacom telefoonlijn, brakke DSLAM poort, ...
Afhankelijk van de modem die je gebruikt, kan je zelf je syncwaarden nakijken en in de logfiles zou je moeten kunnen zien wat de oorzaak is van de onderbreking.
Het zal echter GEEN capaciteitsprobleem zijn zoals jij hier aanhaalt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat heeft niets te maken met bandbreedte problemen, ik denk dat je redelijk nieuw bent met ADSL technologie? Een klant dat zwijgt, en gewoon op internet wilt, als het dan problemen heeft, direct moord en brand schreeuwen?
Er staat duidelijk bij dat dat maximumwaarden zijn, net zoals dat is bij Belgacom en andere providers.
Er staat duidelijk bij dat dat maximumwaarden zijn, net zoals dat is bij Belgacom en andere providers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Utopia heeft gelijk.
Nota, ik begrijp dat de TS teleurgesteld is en ik zou dat ook zijn, maar
Van de ombudsman ga je heel waarschijnlijk een zelfde soort antwoord krijgen.
Nota, ik begrijp dat de TS teleurgesteld is en ik zou dat ook zijn, maar
.... is wishful thinking. BGC garandeert dat ook niet bij een gewone consumer lijn, geen enkele ISP doet dit voor consumer abo's, en ze zullen pas echt reageren als je sync onder de 1.1 valt, alles "vanaf" daar valt voor quasi alle ISP's onder de noemer "broadband" en er wordt pas een toegeving gedaan (afbreken abo of verlagen prijs) indien zelfs die 1.1mbps niet stabiel te krijgen valt.een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale
Van de ombudsman ga je heel waarschijnlijk een zelfde soort antwoord krijgen.
Laatst gewijzigd door kaween 23 jan 2008, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Vroeger is nu niet meer... en daar kunnen diverse redenen voor zijn, of zowat alles tussen je modem en de BGC centrale. Zomaar in het wilde weg klachten gaan openen lijkt me dus niet echt bevorderlijk.piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk)
Dan is het de taak van Dommel om dit met BGC te bespreken... en misschien je zelfs op een lager profiel dan 3.3 Mbit te plaatsen. Bij ADSL heb je nu éénmaal geen garanties... stel dat de kwaliteit van het koperpaar er dus op achteruit gaat, tja dan is dat spijtig.piet.pienter schreef:Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is.
Blijkbaar begrijp je de materie ook niet... sync snelheden hebben NIETS, maar dan ook NIETS te maken met bandbreedte. Desnoods heeft Dommel alles op een 56 Kbits modem hangen.piet.pienter schreef:Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien.
Nogmaals... je hebt geen waarborgen bij ADSL, niet bij Dommel, en ook niet bij BGC. Het is trouwens identiek dezelfde lijn, tenzij er een probleem is in de centrale zelf had je identiek hetzelfde probleem nu bij BGC.piet.pienter schreef:Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale).
Dat is nu eenmaal hoe ADSL werkt... ook een lijntest gaat je die garantie niet geven.piet.pienter schreef:en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
-
- Starter Plus
het feit dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard is een teken dat de klacht gegrond is.Ik hoef als klant toch geen adsl materie te kennen? Mensen die hetzelfde synchronistieprobleem hebben kunnen me steeds een pm sturen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik zou toch eerst je adsl splitter en binnenbekabeling eens controleren. mss ook eens testen met een andere modem. Want direct moord en brand roepen over dingen waar je soms totaal verkeerd over bent zou ik ook niet doen.
Je kabel van waar je Telefoonlijn binnenkomt naar je modem zou toch maar max 2 meter zijn.
Je kabel van waar je Telefoonlijn binnenkomt naar je modem zou toch maar max 2 meter zijn.
Heb via de ombudsman ook een klacht lopen tegen dommel. Dat komt omdat ik nog steeds geen activatiedatum heb ontvangen voor mijn Cityconnect. Mijn ticket staat al meer dan 6 weken open op hun helpdesk, en ze antwoorden totaal naast de kwestie als de ombudsman hun vragen stelt. Ze zeggen dat ik kostenloos mijn abonnement mag opzeggen als ik wil...dat is niet wat ik wil, ik wil alleen duidelijkheid. Ik vind dat provoceren (als onze werkwijze u niet aanstaat, dan trap het maar af). Ik wil gewoon weten wanneer ik al dan niet aangesloten ga worden. Ze zien vragen van de klant duidelijk als iets vervelends en hebben het liefst dat de klant alles slikt en zwijgt. Ik denk dan ook niet dat dommel u dus een antwoord van enige toegevoegde waarde zal leveren.piet.pienter schreef:het feit dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard is een teken dat de klacht gegrond is.Ik hoef als klant toch geen adsl materie te kennen? Mensen die hetzelfde synchronistieprobleem hebben kunnen me steeds een pm sturen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Het feit dat de ombudsman je klacht ontvankelijk heeft verklaard, betekent dat de klacht aan alle vormvereisten voldoet. Dit betekent dat alle nodige gegevens in de klacht staan, zodat ze verwerkt kan worden. Hiermee doet de ombudsman echter geen enkele uitspraak over de inhoud (de grond) van de klacht.piet.pienter schreef:het feit dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard is een teken dat de klacht gegrond is.Ik hoef als klant toch geen adsl materie te kennen? Mensen die hetzelfde synchronistieprobleem hebben kunnen me steeds een pm sturen...
Ik wens je in ieder geval veel succes met je klacht. Ik heb in het verleden een discussie gehad met Evonet omdat mijn synchsnelheid van 4Mbit/s naar 1,1Mbit/s was verlaagd. Zij weigerden om deze terug te verhogen (zelfs niet naar 2,2). Ik heb uiteindelijk het onderspit moeten delven en ben naar Edpnet verhuisd en heb daar reeds meer dan een jaar een 2,2Mbit/s verbinding zonder problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk) Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is. Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien. Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale). Jullie hebben wel gelijk dat dommel geen garantie op een 4mbit lijn geeft. Wel leuk natuurlijk die kleine lettertjes maar dan moeten ze geen reclame maken voor een 4mbit lijn en hun leuze was en is nog steeds "alles blijft hetzelfde"...NIET DUS. en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
piet.pienter je bent hier wat zever uit je nek aan het slaan hoor. Wat heeft bandbreedte nu met je snelheidsprobleem te maken ?
Als je hier het forum is heel goed nakijkt dan zal je een x aantal berichten tegen komen van mensen die hetzelfde probleem hebben als jij. En je zal dan ook zien dat dit niet alleen bij Dommel is maar ook bij andere providers zoals oa Belgacom . Als je eerst bij Belgacom was en nu overgestapt bent naar Dommel dan veranderd er niks aan je lijn alleen je moet de login van Dommel gebruiken
Tiens, Ketterke leeft ook nog En zoals gewoonlijk om andere mensen af te breken. Vriendelijk zeggen dat je 't niet eens bent met wat de poster zegt kan ook he
Ik heb ook jarenlang zonder problemen op BGC 4Mbit gestaan. En bij Dommel nu op 3.3 omdat er voortdurend disconnects waren.
Waar het aan ligt weet ik niet, maar normaal is het niet. Pesterijtje van BGC misschien? In ieder geval hoef je niet op hulp van Dommel of BGC te rekenen. Een klacht bij de OM heeft mijn steun, wordt er tenminste eens aan de bel getrokken bij Dommeltje.
Moomin
Ik heb ook jarenlang zonder problemen op BGC 4Mbit gestaan. En bij Dommel nu op 3.3 omdat er voortdurend disconnects waren.
Waar het aan ligt weet ik niet, maar normaal is het niet. Pesterijtje van BGC misschien? In ieder geval hoef je niet op hulp van Dommel of BGC te rekenen. Een klacht bij de OM heeft mijn steun, wordt er tenminste eens aan de bel getrokken bij Dommeltje.
Moomin
-
- Starter Plus
Dat is nou net wat ik graag wat ik zou willen aantonen via de ombudsdienst.tbscope schreef:Het is dan wel dezelfde lijn, maar toch een andere aansluiting op een andere DSLAM.
Zou me niks verwonderen als BGC verouderde (lees: afgedankte BGC) DSLAMs gebruikt voor 3rd party aansluitingen.
Mijn lijn is dus veranderd naar een discoverylijn en als ze dus een 3th party aansluiting geven ben ik de pineut, en komt dommel ten onrechte in een slecht dadlicht te staan.
Wat je hier soms te lezen krijgt over Belgacom, is toch echt wel lachwekkend te noemen.
Denken jullie nu echt dat Belgacom zich hiermee gaat bezig houden?
Beseffen jullie wel wat voor schadevergoedingen Belgacom te wachten staan moest dit ooit kunnen bewezen worden?
Beseffen jullie wel wat voor schadevergoedingen Belgacom te wachten staan moest dit ooit kunnen bewezen worden?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zou het ook raar vinden, maar heb jij een andere verklaring? Iets klopt er toch niet meer, en aangezien het daarvoor wel goed ging, op diezelfde lijn..Mr.T schreef:Wat je hier soms te lezen krijgt over Belgacom, is toch echt wel lachwekkend te noemen.
Dommel kan er technisch niks aan doen dat je nog altijd disconnects krijgt op een 3,3mbit profiel, ze maken hiervoor immers gebruik van de Turboline infrastructuur van Belgacom en dit is volledig in handen van Belgacom. Maar als je met Skynet kon syncen op 4mbit zonder disconnects en nu amper 3,3 haalt mét disconnects, dan zou Dommel dit echter wel moeten aanklagen bij Belgacom.
Als je zou syncen op 3,3mbit en slechts 150KB/s zou halen in een speedtest, dan ligt het probleem wel bij Dommel. Maar zelfs dan, geen enkele ISP garandeert snelheden op consumer abonnementen, maar Dommel kennende zouden zij wel hun best doen om dat op te lossen.
Als je zou syncen op 3,3mbit en slechts 150KB/s zou halen in een speedtest, dan ligt het probleem wel bij Dommel. Maar zelfs dan, geen enkele ISP garandeert snelheden op consumer abonnementen, maar Dommel kennende zouden zij wel hun best doen om dat op te lossen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik versta ook iets niet, ik 4.9 km van de centrale, heb een 2.2 mbit profiel (dommel)(ervaring 3.3 mbit profiel niet mogelijk), 2 huizen verder in de wijk belgacom tv ? geen ROP's aanwezig hier !?
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ROP is voor VDSL en VDSL2. uw geburen hebben op die manier wellicht Belgacom TV kunnen krijgen, bij Dommel (ADSL) hang je rechtstreeks aan de centrale.kaise1 schreef:Ik versta ook iets niet, ik 4.9 km van de centrale, heb een 2.2 mbit profiel (dommel)(ervaring 3.3 mbit profiel niet mogelijk), 2 huizen verder in de wijk belgacom tv ? geen ROP's aanwezig hier !?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dat betwijfel ik xenne, want het punt is dat er hier geen ROP’s te bespeuren vallen en dus waarschijnlijk geen vdsl aansluiting, heb weinig contact met die buur maar weet dat hij onlangs BGC tv heeft , enfin ga em toch eens proberen aan te spreken daarover…
Probeer anders is wat bij mij werkt:
Instellingen modem veranderen:
PPPoA (ipv PPPoE)
VC MUX (ipv LLC)
Dial on demand uit
Idle time : 0
Mijn Belkin disconnect meerdere keren per dag bij elke andere configuratie, maar met deze loopt alles vlotjes, geen onaangekondigde disconnects en zelfs ietsje betere snelheden.
Instellingen modem veranderen:
PPPoA (ipv PPPoE)
VC MUX (ipv LLC)
Dial on demand uit
Idle time : 0
Mijn Belkin disconnect meerdere keren per dag bij elke andere configuratie, maar met deze loopt alles vlotjes, geen onaangekondigde disconnects en zelfs ietsje betere snelheden.
Ik heb hier ook nog geen ROP gezien maar mijn buur heeft wel BGC tv op een VDSL 17/2 profiel. Zijn wireless is onbeveiligd dus ik heb het zelf kunnen vaststellen.kaise1 schreef:Dat betwijfel ik xenne, want het punt is dat er hier geen ROP’s te bespeuren vallen en dus waarschijnlijk geen vdsl aansluiting, heb weinig contact met die buur maar weet dat hij onlangs BGC tv heeft , enfin ga em toch eens proberen aan te spreken daarover…