//Edit door L-army: E-mail adres verwijderd, dergelijke persoonlijke informatie dient niet op een openbaar forum te staan. Wie de TS wil contacteren kan dit via PM
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat heeft een onderbreking nu te maken met capaciteits problemen?piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk) Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is. Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien. Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale). Jullie hebben wel gelijk dat dommel geen garantie op een 4mbit lijn geeft. Wel leuk natuurlijk die kleine lettertjes maar dan moeten ze geen reclame maken voor een 4mbit lijn en hun leuze was en is nog steeds "alles blijft hetzelfde"...NIET DUS. en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
.... is wishful thinking. BGC garandeert dat ook niet bij een gewone consumer lijn, geen enkele ISP doet dit voor consumer abo's, en ze zullen pas echt reageren als je sync onder de 1.1 valt, alles "vanaf" daar valt voor quasi alle ISP's onder de noemer "broadband" en er wordt pas een toegeving gedaan (afbreken abo of verlagen prijs) indien zelfs die 1.1mbps niet stabiel te krijgen valt.een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale
Vroeger is nu niet meer... en daar kunnen diverse redenen voor zijn, of zowat alles tussen je modem en de BGC centrale. Zomaar in het wilde weg klachten gaan openen lijkt me dus niet echt bevorderlijk.piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk)
Dan is het de taak van Dommel om dit met BGC te bespreken... en misschien je zelfs op een lager profiel dan 3.3 Mbit te plaatsen. Bij ADSL heb je nu éénmaal geen garanties... stel dat de kwaliteit van het koperpaar er dus op achteruit gaat, tja dan is dat spijtig.piet.pienter schreef:Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is.
Blijkbaar begrijp je de materie ook niet... sync snelheden hebben NIETS, maar dan ook NIETS te maken met bandbreedte. Desnoods heeft Dommel alles op een 56 Kbits modem hangen.piet.pienter schreef:Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien.
Nogmaals... je hebt geen waarborgen bij ADSL, niet bij Dommel, en ook niet bij BGC. Het is trouwens identiek dezelfde lijn, tenzij er een probleem is in de centrale zelf had je identiek hetzelfde probleem nu bij BGC.piet.pienter schreef:Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale).
Dat is nu eenmaal hoe ADSL werkt... ook een lijntest gaat je die garantie niet geven.piet.pienter schreef:en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
Heb via de ombudsman ook een klacht lopen tegen dommel. Dat komt omdat ik nog steeds geen activatiedatum heb ontvangen voor mijn Cityconnect. Mijn ticket staat al meer dan 6 weken open op hun helpdesk, en ze antwoorden totaal naast de kwestie als de ombudsman hun vragen stelt. Ze zeggen dat ik kostenloos mijn abonnement mag opzeggen als ik wil...dat is niet wat ik wil, ik wil alleen duidelijkheid. Ik vind dat provoceren (als onze werkwijze u niet aanstaat, dan trap het maar af). Ik wil gewoon weten wanneer ik al dan niet aangesloten ga worden. Ze zien vragen van de klant duidelijk als iets vervelends en hebben het liefst dat de klant alles slikt en zwijgt. Ik denk dan ook niet dat dommel u dus een antwoord van enige toegevoegde waarde zal leveren.piet.pienter schreef:het feit dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard is een teken dat de klacht gegrond is.Ik hoef als klant toch geen adsl materie te kennen? Mensen die hetzelfde synchronistieprobleem hebben kunnen me steeds een pm sturen...
Het feit dat de ombudsman je klacht ontvankelijk heeft verklaard, betekent dat de klacht aan alle vormvereisten voldoet. Dit betekent dat alle nodige gegevens in de klacht staan, zodat ze verwerkt kan worden. Hiermee doet de ombudsman echter geen enkele uitspraak over de inhoud (de grond) van de klacht.piet.pienter schreef:het feit dat de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk heeft verklaard is een teken dat de klacht gegrond is.Ik hoef als klant toch geen adsl materie te kennen? Mensen die hetzelfde synchronistieprobleem hebben kunnen me steeds een pm sturen...
piet.pienter schreef:vroeger gaf belgacom een 4mbitlijn zonder problemen (uitgezonderd hun belachtelijke download natuurlijk) Dommel geeft geen garantie maar geeft via de ombudsdienst wel toe dat onderbrekingen zijn en dat BELGACOM hiervoor niet aansprakelijk is. Dus dommel koopt te weinig bandbreedte bij belgacom om hun lijnen van 4mbit te kunnen voorzien. Daar wil ik dus iets aan doen. Dus belgacom kon wel wat dommel niet kan...een gewaarborgde 4mbit lijn tot bij de klant ook al woont die 4km van de centrale). Jullie hebben wel gelijk dat dommel geen garantie op een 4mbit lijn geeft. Wel leuk natuurlijk die kleine lettertjes maar dan moeten ze geen reclame maken voor een 4mbit lijn en hun leuze was en is nog steeds "alles blijft hetzelfde"...NIET DUS. en als klant weet je op voorhand niet of je de 4mbit haalt of niet. Een lijntest zou wonderen doen voor contract afsluiting....
Dat is nou net wat ik graag wat ik zou willen aantonen via de ombudsdienst.tbscope schreef:Het is dan wel dezelfde lijn, maar toch een andere aansluiting op een andere DSLAM.
Zou me niks verwonderen als BGC verouderde (lees: afgedankte BGC) DSLAMs gebruikt voor 3rd party aansluitingen.
Ik zou het ook raar vinden, maar heb jij een andere verklaring? Iets klopt er toch niet meer, en aangezien het daarvoor wel goed ging, op diezelfde lijn..Mr.T schreef:Wat je hier soms te lezen krijgt over Belgacom, is toch echt wel lachwekkend te noemen.
Denken jullie nu echt dat Belgacom zich hiermee gaat bezig houden?
Beseffen jullie wel wat voor schadevergoedingen Belgacom te wachten staan moest dit ooit kunnen bewezen worden?
ROP is voor VDSL en VDSL2. uw geburen hebben op die manier wellicht Belgacom TV kunnen krijgen, bij Dommel (ADSL) hang je rechtstreeks aan de centrale.kaise1 schreef:Ik versta ook iets niet, ik 4.9 km van de centrale, heb een 2.2 mbit profiel (dommel)(ervaring 3.3 mbit profiel niet mogelijk), 2 huizen verder in de wijk belgacom tv ? geen ROP's aanwezig hier !?
Ik heb hier ook nog geen ROP gezien maar mijn buur heeft wel BGC tv op een VDSL 17/2 profiel. Zijn wireless is onbeveiligd dus ik heb het zelf kunnen vaststellen.kaise1 schreef:Dat betwijfel ik xenne, want het punt is dat er hier geen ROP’s te bespeuren vallen en dus waarschijnlijk geen vdsl aansluiting, heb weinig contact met die buur maar weet dat hij onlangs BGC tv heeft , enfin ga em toch eens proberen aan te spreken daarover…