De meest voor de hand liggende lijkt me de belachelijk lage datalimiet en pokkedure abonnementen, je betaald altijd teveel voor vanalles en nog wat, ook al wens je gewoon snel en veel te surfen zonder al die nutteloze trallalla.
De internetklant [laat hen met rust met jullie opdringerige en irritante reclames voor HD/Digitale TV] betaald fors meer dan iemand die 24/24 digitale TV, voor zover het al HD/digitaal is, kijkt en kan het gelag betalen omdat het netwerk overbelast raakt/trager wordt.
Telenet heeft bij mij een voorafbetaalde verbinding (internet voor iedereen) afgesloten omdat ik het geriskeerd heb een factuur voor extra downloadcapaciteit te betwisten
witchqueen schreef:Telenet heeft bij mij een voorafbetaalde verbinding (internet voor iedereen) afgesloten omdat ik het geriskeerd heb een factuur voor extra downloadcapaciteit te betwisten
Ik ga weg van telenet vanwege de lage downloadlimiet voor veel geld(35GB voor 60 euro ...)
En omdat er geen mogelijkheid is om een abonnement te nemen met een hoge limiet.
5 jaar geleden zat ik bij belgacom en moest ik de laatste 10 dagen de meter in de gaten houden. was toen nog een lullige 10 GB. de prijs speelt de uiteindelijke doorslag (indertijd versatel unlimited 512 kbps voor 20 of 30 euro weet nimeer goe wat het was, maar in ieder geval minder dan bij belgacom en een download van +-100 GB/maand)
dus bijna de helft van de prijs voor 10X de volume
@LoSer : uiteraard niet betaald
Maar de maanden die ze daarom afgesloten hebben waren wèl betaald (voorafbetaald in het internet voor iedereen pakket)
Heb nu een andere provider en ipv 1gb voor 30 euro hebben we er 40.
yuan_lee86 schreef:5 jaar geleden zat ik bij belgacom en moest ik de laatste 10 dagen de meter in de gaten houden. was toen nog een lullige 10 GB. de prijs speelt de uiteindelijke doorslag (indertijd versatel unlimited 512 kbps voor 20 of 30 euro weet nimeer goe wat het was, maar in ieder geval minder dan bij belgacom en een download van +-100 GB/maand)
dus bijna de helft van de prijs voor 10X de volume
Idem ditto hier. Identiek hetzelfde scenario, met verschil dat ik wegging bij Telenet (want BGC kreeg zelfs mijn 56k-flex en mijn analoge telefoon niet goed stabiel, laat staan dat ik bij die jongens ADSL zou hebben genomen) wegens slechte prijs/prestatie ratio.
Ik ben weg bij Skynet wegens te duur: te weinig (volume & snelheid) voor te veel geld. Ook niet tevreden over de service naar particulieren.
Ik ben/was wél tevreden over de service naar bedrijven (maar dat lost mijn problemen thuis niet op)
en over de stabiliteit van het netwerk (zowel zakelijk als privé nooit nooit nooit problemen mee gehad) - maar op den duur leverde dat niet meer op tegen de nadelen.
Ik was best te spreken over de service en kwaliteit bij BGC. Maar gewoon te weinig volume voor te hoge prijs.
Ik had trouwens de indruk dat met de overschakeling van Skynet naar BGC (naamsverandering product) de helpdesk ook zakte.
Ofwel had juist pech me ne niet zo hulpvaardige helpdesker contact te hebben. Voordien had ik steeds uitstekende e-mail uitwisselingen. Hielpen ook met zaken die strikt genomen niet hun probleem waren, vooral ivbm optimaliseren van mijn download (MTU, aantal halfopen connecties,RWIN, etc).
Zoals alle grote spelers besteedt Belgacom (en Telenet) het overgrote deel van hun support uit aan callcenters zoals IPGlobalnet.
Die mensen hebben weinig of geen feeling met het bedrijf zelf in kwestie, en zullen wss ook niet meer willen doen dan dat ze mogen/kunnen.
Als je als een aapje achter je telefoon moet zitten met forced answering.. daar zakt je motivatie wel van denk ik.......
voor mij was die lage limiet er ook teveel aan en de rekening in verhouding te hoog, Telenet en Belgacom melken nog steeds en helaas miljoenen consumenten en dat moet stoppen, je raakt ze enkel door effectief over te schakelen naar een meer concurrentiële ADSL[2+]aanbieder/provider, Dommel CityConnect was niet beschikbaar in Antwerpen en zo'n "trage 6 Mbps of is het 4 bij BGC" zag ik echt niet zitten, dus is het EDPnet geworden. Geen irritante Telemeter toestanden meer en surfen gaat even snel aangezien het ADSL2+ is [via Scarlet] en ik binnen de kilometer van de centrale woon. Als ik content ben bij EDPnet en dommel is beschikbaar dan blijf ik bij EDPnet anders schakel ik wel over. Wie niks onderneemt, blijven ze melken Overstappen is mogelijk, dus doe het zou ik iedereen adviseren.
Hoeveel van die topics moeten we nog van je verwachten 'eco racer' ?
Er zijn er hier al zoveel... 'k Zou zeggen, ga dit allemaal eerder verkondigen in het publiek. Iedereen die dit forum betreedt is al op de hoogte van alternatieve providers, hun kwaliteiten of problemen.
Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Ken schreef:Hoeveel van die topics moeten we nog van je verwachten 'eco racer' ?
Er zijn er hier al zoveel... 'k Zou zeggen, ga dit allemaal eerder verkondigen in het publiek. Iedereen die dit forum betreedt is al op de hoogte van alternatieve providers, hun kwaliteiten of problemen.
Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!
LoSeR schreef:Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!
das een topic van een maand geleden he...[/quote]Geldt ook voor toen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps Fixed phone = OVH VoIP Entreprise Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21 TV = FTA IPTV + Netflix Network = 100% MikroTik powered Car = Tesla Model 3 (Team blue)