Waarom vertrekken/opzeggen bij Telenet en Belgacom?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

De meest voor de hand liggende lijkt me de belachelijk lage datalimiet en pokkedure abonnementen, je betaald altijd teveel voor vanalles en nog wat, ook al wens je gewoon snel en veel te surfen zonder al die nutteloze trallalla.

De internetklant [laat hen met rust met jullie opdringerige en irritante reclames voor HD/Digitale TV] betaald fors meer dan iemand die 24/24 digitale TV, voor zover het al HD/digitaal is, kijkt en kan het gelag betalen omdat het netwerk overbelast raakt/trager wordt. :twisted:
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

Telenet heeft bij mij een voorafbetaalde verbinding (internet voor iedereen) afgesloten omdat ik het geriskeerd heb een factuur voor extra downloadcapaciteit te betwisten :evil:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

witchqueen schreef:Telenet heeft bij mij een voorafbetaalde verbinding (internet voor iedereen) afgesloten omdat ik het geriskeerd heb een factuur voor extra downloadcapaciteit te betwisten :evil:

en niet te betalen?
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jul 2005, 13:47

Ik ga weg van telenet vanwege de lage downloadlimiet voor veel geld(35GB voor 60 euro ...)
En omdat er geen mogelijkheid is om een abonnement te nemen met een hoge limiet.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

elders krijg je MEER voor MINDER, opstappen is logisch. uitgezonderd voor mensen die geen deftige ADSL kunnen krijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ben er weggegaan wegens te duur voor te weinig.

Qua stabiliteit nooit geen klagen gehad.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
yuan_lee86
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 jan 2007, 13:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

5 jaar geleden zat ik bij belgacom en moest ik de laatste 10 dagen de meter in de gaten houden. was toen nog een lullige 10 GB. de prijs speelt de uiteindelijke doorslag (indertijd versatel unlimited 512 kbps voor 20 of 30 euro weet nimeer goe wat het was, maar in ieder geval minder dan bij belgacom en een download van +-100 GB/maand)

dus bijna de helft van de prijs voor 10X de volume
witchqueen
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:22

@LoSer : uiteraard niet betaald :-)
Maar de maanden die ze daarom afgesloten hebben waren wèl betaald (voorafbetaald in het internet voor iedereen pakket)
Heb nu een andere provider en ipv 1gb voor 30 euro hebben we er 40.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

devilkin schreef:Ben er weggegaan wegens te duur voor te weinig.

Qua stabiliteit nooit geen klagen gehad.
Idem :)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik kan niet weg omdat ik geen ADSL kan krijgen.....

Maar als dat het geval was, was ik al lang weg.
Telenet is lekker qua snelheid en HEEL stabiel.. enkel de ******* limieten... dat doet hen de das om!
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Je kan altijd weg hé, je kan altijd telenet opzeggen.
Nog liever geen internet dan internet bij telenet
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

yuan_lee86 schreef:5 jaar geleden zat ik bij belgacom en moest ik de laatste 10 dagen de meter in de gaten houden. was toen nog een lullige 10 GB. de prijs speelt de uiteindelijke doorslag (indertijd versatel unlimited 512 kbps voor 20 of 30 euro weet nimeer goe wat het was, maar in ieder geval minder dan bij belgacom en een download van +-100 GB/maand)

dus bijna de helft van de prijs voor 10X de volume


Idem ditto hier. Identiek hetzelfde scenario, met verschil dat ik wegging bij Telenet (want BGC kreeg zelfs mijn 56k-flex en mijn analoge telefoon niet goed stabiel, laat staan dat ik bij die jongens ADSL zou hebben genomen) wegens slechte prijs/prestatie ratio.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

rowan schreef:Je kan altijd weg hé, je kan altijd telenet opzeggen.
Nog liever geen internet dan internet bij telenet


wa is da nu voor een belachelijke stelling....

als je internet moet hebben, is GEEN internet GEEN oplossing é..
zucht
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Te duur: 19 euro abo telefoon + gesprekskosten + 45 euro internet. Telecom leek/lijkt een luxeproduct.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik ben weg bij Skynet wegens te duur: te weinig (volume & snelheid) voor te veel geld. Ook niet tevreden over de service naar particulieren.

Ik ben/was wél tevreden over de service naar bedrijven (maar dat lost mijn problemen thuis niet op)
en over de stabiliteit van het netwerk (zowel zakelijk als privé nooit nooit nooit problemen mee gehad) - maar op den duur leverde dat niet meer op tegen de nadelen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Ik was best te spreken over de service en kwaliteit bij BGC. Maar gewoon te weinig volume voor te hoge prijs.
Ik had trouwens de indruk dat met de overschakeling van Skynet naar BGC (naamsverandering product) de helpdesk ook zakte.
Ofwel had juist pech me ne niet zo hulpvaardige helpdesker contact te hebben. Voordien had ik steeds uitstekende e-mail uitwisselingen. Hielpen ook met zaken die strikt genomen niet hun probleem waren, vooral ivbm optimaliseren van mijn download (MTU, aantal halfopen connecties,RWIN, etc).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Zoals alle grote spelers besteedt Belgacom (en Telenet) het overgrote deel van hun support uit aan callcenters zoals IPGlobalnet.
Die mensen hebben weinig of geen feeling met het bedrijf zelf in kwestie, en zullen wss ook niet meer willen doen dan dat ze mogen/kunnen.
Als je als een aapje achter je telefoon moet zitten met forced answering.. daar zakt je motivatie wel van denk ik.......
eco racer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:58

voor mij was die lage limiet er ook teveel aan en de rekening in verhouding te hoog, Telenet en Belgacom melken nog steeds en helaas miljoenen consumenten en dat moet stoppen, je raakt ze enkel door effectief over te schakelen naar een meer concurrentiële ADSL[2+]aanbieder/provider, Dommel CityConnect was niet beschikbaar in Antwerpen en zo'n "trage 6 Mbps of is het 4 bij BGC" zag ik echt niet zitten, dus is het EDPnet geworden. Geen irritante Telemeter toestanden meer en surfen gaat even snel aangezien het ADSL2+ is [via Scarlet] en ik binnen de kilometer van de centrale woon. Als ik content ben bij EDPnet en dommel is beschikbaar dan blijf ik bij EDPnet anders schakel ik wel over. Wie niks onderneemt, blijven ze melken :wink: Overstappen is mogelijk, dus doe het zou ik iedereen adviseren.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hoeveel van die topics moeten we nog van je verwachten 'eco racer' ?
Er zijn er hier al zoveel... 'k Zou zeggen, ga dit allemaal eerder verkondigen in het publiek. Iedereen die dit forum betreedt is al op de hoogte van alternatieve providers, hun kwaliteiten of problemen.

Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ken schreef:Hoeveel van die topics moeten we nog van je verwachten 'eco racer' ?
Er zijn er hier al zoveel... 'k Zou zeggen, ga dit allemaal eerder verkondigen in het publiek. Iedereen die dit forum betreedt is al op de hoogte van alternatieve providers, hun kwaliteiten of problemen.

Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!

das een topic van een maand geleden he...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

LoSeR schreef:Edit: In de kerk zal je een enthousiast publiek hebben! Aanrader!

das een topic van een maand geleden he...[/quote]Geldt ook voor toen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”