Dommel algemene info

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hoi

Momenteel heb ik telenet en ik ga naar dommel...
ik heb momenteel nog geen belgacomtelefoonlijn.

Ik ga een lijntje bestellen bij een belgacomwinkel die komen instaleren
waar moet ik op letten van aansluitingen (stekker met 6gaatjes in om modem op aan te sluiten? :roll: ) of welke aansluiting heb ik nodig om een modem op aan te sluiten?
Welke modem ik woon in de 09 zone (nevele hier zou cityconnect kunnen komen tegen eind 2008 had ik toch eens ergens gelezen) en zou toch een modem willen hebben die compitabel is met cityconnect (als die niet meer kosten dan €60) ik dacht annex-m :? .

Ik heb al eens gebeld naar dommel en die wisten me te vertellen dat ik me op 3.2km van de centrale bevindt = een 4mb profiel (ik lees hier soms wel s een 3.3 , 2.2 mb profiel kan je dan bellen naar dommel dat ze je van 4 naar 3.3 zetten als je te veel disconnects hebt)

Heb je bij dommel een payserver nodig of werkt hun server ook goed genoeg ±330kbs?

Concreet
Welke aansluiting heb nodig om een modem op aan te sluiten? (etherneth,...)
*je kan het contract opsturen per email maar dan moeten die 7pagina's in één pdf gestuurd worden (ik kan maar pagina per pagina inscannenn hoe kan ik die aan elkaar lijmen?)

Normaal zou ik nog verhuizen binnen het jaar (ook 09) dan moet ik belgacom duidelijk maken dat ze alles (telnr & adslsignaal overzetten) en dan ben ik dommel ook nog 50€ schuldig (aan hen moet ik juist mn nieuwe adres doorgeven en het is in orde?)

Graag zou ik hier bevestiging van krijgen & antwoorden (al is het maar op één vraag) op de vragen zijn ook welkom.

*Nu kan ik andere gebruikers niet echt verder helpen maar als ik dommel heb hoop ik dit wel te kunnen doen. Vandaar vraag ik dat jullie me de eerste keer opweg zetten

Alvast bedankt :wink:
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Die Dommel nieuwsservers zijn goed genoeg. De meeste zaken staan zowel op news.dommel.be als op oldnews.dommel.be. Bij beiden kan je max 8 connecties maken, dus 16 connecties in totaal waarmee je toch het uiterste uit je lijn kan krijgen.

Ik ben er alleszinds enorm content van, het is een van de betere alternatieven om te downloaden.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Kijk eenq in het subforum "overstappen" daar zijn al je vragen al meerrmaals beantwoord (gebruik ook de zoekfunctie van het forum.

Suc6.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Devilex schreef:Bij beiden kan je max 8 connecties maken, dus 16 connecties in totaal waarmee je toch het uiterste uit je lijn kan krijgen.
Klopt niet, het is 8 lijntjes in totaal... dacht ook eerst dat het ging, maar toen werd ik gebanned voor 15minuten. Na een beetje nadenken werd het mij duidelijk. Het is de zelfde authentication server voor zowel oldnews, news als textnews :)

Greetzzzz
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

L-army schreef:
Devilex schreef:Bij beiden kan je max 8 connecties maken, dus 16 connecties in totaal waarmee je toch het uiterste uit je lijn kan krijgen.
Klopt niet, het is 8 lijntjes in totaal... dacht ook eerst dat het ging, maar toen werd ik gebanned voor 15minuten. Na een beetje nadenken werd het mij duidelijk. Het is de zelfde authentication server voor zowel oldnews, news als textnews :)

Greetzzzz
Vreemd, Ik kan met Agent perfect op textnews terwijl ik met 8 linenen op news.dommel zit. De snelheid van deze laatste neemt dan wel een dipje :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

modem aansluiten
1) Je steekt ADSL splitters in elk telefooncontact
2) Je koppelt je telefoondraadje aan je modem
3) Je geeft je Dommel login gegevens in je modem in

dus je moet adslsplitters in je telefooncontacten steken?
waar kan je deze kopen...en die splittters eindigen dan op een etherneth poort waar je je modem kan op aanluiten :-D
of ben ik mis
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

q-tec schreef:modem aansluiten
1) Je steekt ADSL splitters in elk telefooncontact
2) Je koppelt je telefoondraadje aan je modem
3) Je geeft je Dommel login gegevens in je modem in

dus je moet adslsplitters in je telefooncontacten steken?
waar kan je deze kopen...en die splittters eindigen dan op een etherneth poort waar je je modem kan op aanluiten :-D
of ben ik mis
Je hebt enkel een splitter nodig als je ook een vast telefoontoestel zal gebruiken. Een bijkomend probleem kan zijn, als er iemand u probeert te bellen kan uw modem disconnecten. Met splitter zul je dit 'probleem'(Ik heb het nog niet gehad en gebruik geen splitter) niet hebben. Een splitter kan je kopen in een belgacomwinkel of multimediawinkels.

Dan in de splitter en modem zit er een RJ11 ingang. Je gebruikt een netwerkkabeltje met rj11connectoren en verbindt die 2.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”