Overschakelen Skynet ADSL naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Dariolini
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007, 17:11

Goede middag

Ik zou graag willen overschakelen van Skynet naar Dommel, maar ik heb hier omtrent nog enkele vraagjes.

Hoe moet de opzeg precies gebeuren? Bel ik eerst naar Belgacom om hier mijn lopende contract op te zeggen? Of moet ik eerst op de site van Dommel een aanvraag doen en daarna pas Belgacom contacteren?

En het zou ook jammer zijn om 2x te betalen, dus ideaal zou zijn dat mijn contract bij Belgacom afloopt op het moment dat het contract bij Dommel start. Is dit te combineren?

Alvast bedankt!
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

heb je problemen bij skynet.adsl?
<Argor\>
Dariolini
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007, 17:11

Nee, geen problemen met adsl zelf, maar ik erger me de laatste tijd meer en meer aan hun downloadlimiet van slechts 12GB per maand. Dit voldoet niet meer tegenwoordig, elke maand zit ik er wel over aangezien we er toch met 3 personen (2 kinderen) intensief gebruik van maken.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Eerst best eens navragen hoe het zit met het opzeggen bij Belgacom.
Als je al langer van een jaar klant bent is er geen probleem en kan je op ieder moment weg en je betaalt maar tot de dag dat je lijn actief was bij Belgacom (dus je kan tot bv. de 5de van de maand betalen).
Als je op ieder moment weg kan, bestel je Dommel.
Na ongeveer 2 weken zal je lijn actief zijn bij Dommel en je krijgt dan je gegevens enzovoort.
Als je lijn actief wordt bij Dommel (dus bij het verkrijgen van de login gegevens), zal automatisch je contract bij Belgacom Skynet opgezegd worden.
Dariolini
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007, 17:11

Ok bedankt!
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Bij Belgacom wel je internet abo. zelf afzeggen, want dat doet Dommel niet.
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Teebee schreef:Bij Belgacom wel je internet abo. zelf afzeggen, want dat doet Dommel niet.

Vanop hun site:
http://www.dommel.com/nl/support/index.php?cust=home

hoe gebeurt de opzeg bij mijn huidige provider?


eenmaal uw account bij ons actief is, kan u zelf de opzeg bij uw huidige provider doen. als dit belgacom/skynet is, gebeurt de overdracht automatisch, zodat er geen expliciete opzeg nodig is.

Een dame van de Belgacom helpdes heeft me dit trouwens bevestigd.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik mocht toch zelf alles regelen, want kreeg een factuur een maand nadat ik bij dommel zat.
Bij belgacom was alles opgezegd, maar mijn skynet runner plus was nog steeds actief.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Voor de zekerheid zou ik toch een aangetekend schrijven sturen naar BGC. Je weet maar nooit...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Goztow schreef:Voor de zekerheid zou ik toch een aangetekend schrijven sturen naar BGC. Je weet maar nooit...

Belgacom stuurt wel vrij snel een bevestigingsbrief als je telefonisch opzegt. Dat lijkt me voldoende bewijs indien er later een probleem is.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Dariolini schreef:Nee, geen problemen met adsl zelf, maar ik erger me de laatste tijd meer en meer aan hun downloadlimiet van slechts 12GB per maand. Dit voldoet niet meer tegenwoordig, elke maand zit ik er wel over aangezien we er toch met 3 personen (2 kinderen) intensief gebruik van maken.

En ik zit er hier met 4 waarvan reeds 3 tieners... ofwel zitten ze on line te gamen ofwel zitten ze op youtube. Je hebt dan ook groot gelijk dat je Skynet laat vallen.

Ik heb Skynet niet opgezegd en op de laatste factuur van BGC zat er ADSL niet meer bij. Ook had ik van BGC zelf de e-mail gekregen dat mijn .NET domeinnaam ging vrijgegeven worden ( die was gratis gekregen van BGC )

Doch op een perfecte aansluiting zou ik niet rekenen of je moet de facturen goed opvolgen van Dommel en goed bekijken vanaf welk moment ze beginnen te lopen.
Baileysker
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2007, 10:28

Dommel zegt belgacom wel zelf op.
Als gloednieuwe klant bij dommel kan ik dit bevestigen.

Gewoon dus eerst inschrijven op de site van dommel, dan krijg je een factuur en een contract toegestuurd.

Telefonisch heeft men gezegd dat zij belgacom opzeggen, maar dat ik wel voor de zekerheid ook eens kon bellen naar bgc.

op dommel ingechreven op 31 oktober, factuur betaald 2 november.
vandaag 7 november brief ontvangen met akkord voor adsl opzegging op 16 november.
Supersnel dus van Dommel.

Heb nu wel nog een vraagje, op hun site staat mijn account al als "actief"
emailadressen kan ik ook al aanmaken en gebruiken.
Kan ik dan vanaf nu al surfen via Dommel, en hoe configureer ik dat.
of moet ik wachten tot 16 november?
Dariolini
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007, 17:11

Een email-adres heb ik ook al kunnen aanmaken, maar als ik deze probeer in te stellen bij MS Outlook, krijg ik telkens een foutmelding. Ik kan emails sturen, maar gene ontvangen.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Zeker dat je met de juiste account stuurt ? (je skynet account staat er mss ook nog op)
Heb je de inkomende (POP) server correct ingevuld ?

Let wel dat je niet de uitgaande mailserver van skynet kan gebruiken op een ADSL verbinding van Dommel en vice versa
Floris Bakker for president!
Dariolini
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2007, 17:11

Ok probleempje is opgelet. Blijkbaar moest ik een andere (zelfgekozen) gebruikersnaam invullen dan de gegeven gebruikersnaam bij Dommel.

Ik heb deze morgen ook een mail gehad van dommel dat ik hun gegevens in mijn router moet zetten. Dit is gebeurd, en ik kan me ook aanmelden op hun site. Blijkbaar maak ik nu al gebruik van het Dommel-netwerk, want als ik iets afhaal gaat het van mijn limiet van Dommel en niet meer van Skynet. Alles verloopt uitstekend tot nu toe.
Wouteru
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:41

Vraagje (vond het antwoord nergens): Moet je als je overstapt naar dommel, en dommel zegt automaisch je contract op, nu nog een maand dubbel betalen of niet?

Mijn moeder doet namelijk de betalingen hier thuis,en wil alleen overstappen als ik alles regel en ze niet dubbel moet betalen :?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wouteru schreef:Vraagje (vond het antwoord nergens): Moet je als je overstapt naar dommel, en dommel zegt automaisch je contract op, nu nog een maand dubbel betalen of niet?

Mijn moeder doet namelijk de betalingen hier thuis,en wil alleen overstappen als ik alles regel en ze niet dubbel moet betalen :?
Geef haar 40 euro zakgeld en vraag gedurende een jaar de 5 euro die ze uitspaart terug. Je wint er dan aan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Kielse schreef:Eerst best eens navragen hoe het zit met het opzeggen bij Belgacom.
Als je al langer van een jaar klant bent is er geen probleem en kan je op ieder moment weg en je betaalt maar tot de dag dat je lijn actief was bij Belgacom (dus je kan tot bv. de 5de van de maand betalen).
Als je op ieder moment weg kan, bestel je Dommel.
Na ongeveer 2 weken zal je lijn actief zijn bij Dommel en je krijgt dan je gegevens enzovoort.
Als je lijn actief wordt bij Dommel (dus bij het verkrijgen van de login gegevens), zal automatisch je contract bij Belgacom Skynet opgezegd worden.


ppgelet, er is een opzegtermijn van 1 maand nu bij belgacom. je kan technich gezien je adsl wel eerder uit dienst laten gaan, maar administratief betaal je nog een maand.

bijvoorbeeld : 21 januari bellen - opzeg op de lijn 22 januari, te betalen tot 21 februari.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Goztow schreef:Voor de zekerheid zou ik toch een aangetekend schrijven sturen naar BGC. Je weet maar nooit...


geen aangetekend schrijven. vooral niet doen.
een fax of mail is ook rechtsgeldig en is meer dan voldoende.
Wouteru
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:41

zo had ik ook al geredeneert, maar zij redeneert zo ni :-D
ist antwoord dus: ja, ge moet nog een maand dubbel betalen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wouteru schreef:zo had ik ook al geredeneert, maar zij redeneert zo ni :-D
ist antwoord dus: ja, ge moet nog een maand dubbel betalen?

Geen maand, denk ik. Dommel zegt op voor je wanneer ze je opleverdatum kennen, meen ik. Dit is meestal een dag of 10 op voorhand. Dus je zou dan zo'n 20 dagen verliezen.

En Hollebolle: mails of faxen "verliezen" sommige providers nogal wel eens... Bij aangetekend schrijven heb je echt bewijs dat je verstuurd hebt.

BGC is hier wel correct in, als ik het me goed herinner, echter.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Goztow schreef:
Wouteru schreef:zo had ik ook al geredeneert, maar zij redeneert zo ni :-D
ist antwoord dus: ja, ge moet nog een maand dubbel betalen?

Geen maand, denk ik. Dommel zegt op voor je wanneer ze je opleverdatum kennen, meen ik. Dit is meestal een dag of 10 op voorhand. Dus je zou dan zo'n 20 dagen verliezen.

En Hollebolle: mails of faxen "verliezen" sommige providers nogal wel eens... Bij aangetekend schrijven heb je echt bewijs dat je verstuurd hebt.

BGC is hier wel correct in, als ik het me goed herinner, echter.


ok, stuur een aangetekende brief en je mag rekenen op een behandelingstermijn van 10 werkdagen. wat naar waar heeft de klant de brief verstuurd, heeft hij de juiste dienst vermeld op de enveloppe of niet? dan mag het nog aangetekend zijn, als hij het naar het verkeerde adres doet, staat hij nog nergens. .

doe je het per fax of mail word dit binnen dit de 2 werkdagen behandeld.
deze komen toe op onze servers (ook de faxen), worden onder de klantenfiche geplaatste en wordt dan via onze applicaties naar de juiste diensten verstuurd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hollebolle: dan doe je toch gewoon beide?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”