Goede middag
Ik zou graag willen overschakelen van Skynet naar Dommel, maar ik heb hier omtrent nog enkele vraagjes.
Hoe moet de opzeg precies gebeuren? Bel ik eerst naar Belgacom om hier mijn lopende contract op te zeggen? Of moet ik eerst op de site van Dommel een aanvraag doen en daarna pas Belgacom contacteren?
En het zou ook jammer zijn om 2x te betalen, dus ideaal zou zijn dat mijn contract bij Belgacom afloopt op het moment dat het contract bij Dommel start. Is dit te combineren?
Alvast bedankt!
Overschakelen Skynet ADSL naar Dommel
Nee, geen problemen met adsl zelf, maar ik erger me de laatste tijd meer en meer aan hun downloadlimiet van slechts 12GB per maand. Dit voldoet niet meer tegenwoordig, elke maand zit ik er wel over aangezien we er toch met 3 personen (2 kinderen) intensief gebruik van maken.
Eerst best eens navragen hoe het zit met het opzeggen bij Belgacom.
Als je al langer van een jaar klant bent is er geen probleem en kan je op ieder moment weg en je betaalt maar tot de dag dat je lijn actief was bij Belgacom (dus je kan tot bv. de 5de van de maand betalen).
Als je op ieder moment weg kan, bestel je Dommel.
Na ongeveer 2 weken zal je lijn actief zijn bij Dommel en je krijgt dan je gegevens enzovoort.
Als je lijn actief wordt bij Dommel (dus bij het verkrijgen van de login gegevens), zal automatisch je contract bij Belgacom Skynet opgezegd worden.
Als je al langer van een jaar klant bent is er geen probleem en kan je op ieder moment weg en je betaalt maar tot de dag dat je lijn actief was bij Belgacom (dus je kan tot bv. de 5de van de maand betalen).
Als je op ieder moment weg kan, bestel je Dommel.
Na ongeveer 2 weken zal je lijn actief zijn bij Dommel en je krijgt dan je gegevens enzovoort.
Als je lijn actief wordt bij Dommel (dus bij het verkrijgen van de login gegevens), zal automatisch je contract bij Belgacom Skynet opgezegd worden.
Vanop hun site:Teebee schreef:Bij Belgacom wel je internet abo. zelf afzeggen, want dat doet Dommel niet.
http://www.dommel.com/nl/support/index.php?cust=home
hoe gebeurt de opzeg bij mijn huidige provider?
eenmaal uw account bij ons actief is, kan u zelf de opzeg bij uw huidige provider doen. als dit belgacom/skynet is, gebeurt de overdracht automatisch, zodat er geen expliciete opzeg nodig is.
Een dame van de Belgacom helpdes heeft me dit trouwens bevestigd.
- Teebee
- Elite Poster
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
- Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik mocht toch zelf alles regelen, want kreeg een factuur een maand nadat ik bij dommel zat.
Bij belgacom was alles opgezegd, maar mijn skynet runner plus was nog steeds actief.
Bij belgacom was alles opgezegd, maar mijn skynet runner plus was nog steeds actief.
Belgacom stuurt wel vrij snel een bevestigingsbrief als je telefonisch opzegt. Dat lijkt me voldoende bewijs indien er later een probleem is.Goztow schreef:Voor de zekerheid zou ik toch een aangetekend schrijven sturen naar BGC. Je weet maar nooit...
En ik zit er hier met 4 waarvan reeds 3 tieners... ofwel zitten ze on line te gamen ofwel zitten ze op youtube. Je hebt dan ook groot gelijk dat je Skynet laat vallen.Dariolini schreef:Nee, geen problemen met adsl zelf, maar ik erger me de laatste tijd meer en meer aan hun downloadlimiet van slechts 12GB per maand. Dit voldoet niet meer tegenwoordig, elke maand zit ik er wel over aangezien we er toch met 3 personen (2 kinderen) intensief gebruik van maken.
Ik heb Skynet niet opgezegd en op de laatste factuur van BGC zat er ADSL niet meer bij. Ook had ik van BGC zelf de e-mail gekregen dat mijn .NET domeinnaam ging vrijgegeven worden ( die was gratis gekregen van BGC )
Doch op een perfecte aansluiting zou ik niet rekenen of je moet de facturen goed opvolgen van Dommel en goed bekijken vanaf welk moment ze beginnen te lopen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 okt 2007, 10:28
Dommel zegt belgacom wel zelf op.
Als gloednieuwe klant bij dommel kan ik dit bevestigen.
Gewoon dus eerst inschrijven op de site van dommel, dan krijg je een factuur en een contract toegestuurd.
Telefonisch heeft men gezegd dat zij belgacom opzeggen, maar dat ik wel voor de zekerheid ook eens kon bellen naar bgc.
op dommel ingechreven op 31 oktober, factuur betaald 2 november.
vandaag 7 november brief ontvangen met akkord voor adsl opzegging op 16 november.
Supersnel dus van Dommel.
Heb nu wel nog een vraagje, op hun site staat mijn account al als "actief"
emailadressen kan ik ook al aanmaken en gebruiken.
Kan ik dan vanaf nu al surfen via Dommel, en hoe configureer ik dat.
of moet ik wachten tot 16 november?
Als gloednieuwe klant bij dommel kan ik dit bevestigen.
Gewoon dus eerst inschrijven op de site van dommel, dan krijg je een factuur en een contract toegestuurd.
Telefonisch heeft men gezegd dat zij belgacom opzeggen, maar dat ik wel voor de zekerheid ook eens kon bellen naar bgc.
op dommel ingechreven op 31 oktober, factuur betaald 2 november.
vandaag 7 november brief ontvangen met akkord voor adsl opzegging op 16 november.
Supersnel dus van Dommel.
Heb nu wel nog een vraagje, op hun site staat mijn account al als "actief"
emailadressen kan ik ook al aanmaken en gebruiken.
Kan ik dan vanaf nu al surfen via Dommel, en hoe configureer ik dat.
of moet ik wachten tot 16 november?
-
- Pro Member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
- Locatie: Eiverbeu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Zeker dat je met de juiste account stuurt ? (je skynet account staat er mss ook nog op)
Heb je de inkomende (POP) server correct ingevuld ?
Let wel dat je niet de uitgaande mailserver van skynet kan gebruiken op een ADSL verbinding van Dommel en vice versa
Heb je de inkomende (POP) server correct ingevuld ?
Let wel dat je niet de uitgaande mailserver van skynet kan gebruiken op een ADSL verbinding van Dommel en vice versa
Floris Bakker for president!
Ok probleempje is opgelet. Blijkbaar moest ik een andere (zelfgekozen) gebruikersnaam invullen dan de gegeven gebruikersnaam bij Dommel.
Ik heb deze morgen ook een mail gehad van dommel dat ik hun gegevens in mijn router moet zetten. Dit is gebeurd, en ik kan me ook aanmelden op hun site. Blijkbaar maak ik nu al gebruik van het Dommel-netwerk, want als ik iets afhaal gaat het van mijn limiet van Dommel en niet meer van Skynet. Alles verloopt uitstekend tot nu toe.
Ik heb deze morgen ook een mail gehad van dommel dat ik hun gegevens in mijn router moet zetten. Dit is gebeurd, en ik kan me ook aanmelden op hun site. Blijkbaar maak ik nu al gebruik van het Dommel-netwerk, want als ik iets afhaal gaat het van mijn limiet van Dommel en niet meer van Skynet. Alles verloopt uitstekend tot nu toe.
Vraagje (vond het antwoord nergens): Moet je als je overstapt naar dommel, en dommel zegt automaisch je contract op, nu nog een maand dubbel betalen of niet?
Mijn moeder doet namelijk de betalingen hier thuis,en wil alleen overstappen als ik alles regel en ze niet dubbel moet betalen
Mijn moeder doet namelijk de betalingen hier thuis,en wil alleen overstappen als ik alles regel en ze niet dubbel moet betalen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geef haar 40 euro zakgeld en vraag gedurende een jaar de 5 euro die ze uitspaart terug. Je wint er dan aan.Wouteru schreef:Vraagje (vond het antwoord nergens): Moet je als je overstapt naar dommel, en dommel zegt automaisch je contract op, nu nog een maand dubbel betalen of niet?
Mijn moeder doet namelijk de betalingen hier thuis,en wil alleen overstappen als ik alles regel en ze niet dubbel moet betalen
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ppgelet, er is een opzegtermijn van 1 maand nu bij belgacom. je kan technich gezien je adsl wel eerder uit dienst laten gaan, maar administratief betaal je nog een maand.Kielse schreef:Eerst best eens navragen hoe het zit met het opzeggen bij Belgacom.
Als je al langer van een jaar klant bent is er geen probleem en kan je op ieder moment weg en je betaalt maar tot de dag dat je lijn actief was bij Belgacom (dus je kan tot bv. de 5de van de maand betalen).
Als je op ieder moment weg kan, bestel je Dommel.
Na ongeveer 2 weken zal je lijn actief zijn bij Dommel en je krijgt dan je gegevens enzovoort.
Als je lijn actief wordt bij Dommel (dus bij het verkrijgen van de login gegevens), zal automatisch je contract bij Belgacom Skynet opgezegd worden.
bijvoorbeeld : 21 januari bellen - opzeg op de lijn 22 januari, te betalen tot 21 februari.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
geen aangetekend schrijven. vooral niet doen.Goztow schreef:Voor de zekerheid zou ik toch een aangetekend schrijven sturen naar BGC. Je weet maar nooit...
een fax of mail is ook rechtsgeldig en is meer dan voldoende.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13592
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geen maand, denk ik. Dommel zegt op voor je wanneer ze je opleverdatum kennen, meen ik. Dit is meestal een dag of 10 op voorhand. Dus je zou dan zo'n 20 dagen verliezen.Wouteru schreef:zo had ik ook al geredeneert, maar zij redeneert zo ni
ist antwoord dus: ja, ge moet nog een maand dubbel betalen?
En Hollebolle: mails of faxen "verliezen" sommige providers nogal wel eens... Bij aangetekend schrijven heb je echt bewijs dat je verstuurd hebt.
BGC is hier wel correct in, als ik het me goed herinner, echter.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ok, stuur een aangetekende brief en je mag rekenen op een behandelingstermijn van 10 werkdagen. wat naar waar heeft de klant de brief verstuurd, heeft hij de juiste dienst vermeld op de enveloppe of niet? dan mag het nog aangetekend zijn, als hij het naar het verkeerde adres doet, staat hij nog nergens. .Goztow schreef:Geen maand, denk ik. Dommel zegt op voor je wanneer ze je opleverdatum kennen, meen ik. Dit is meestal een dag of 10 op voorhand. Dus je zou dan zo'n 20 dagen verliezen.Wouteru schreef:zo had ik ook al geredeneert, maar zij redeneert zo ni
ist antwoord dus: ja, ge moet nog een maand dubbel betalen?
En Hollebolle: mails of faxen "verliezen" sommige providers nogal wel eens... Bij aangetekend schrijven heb je echt bewijs dat je verstuurd hebt.
BGC is hier wel correct in, als ik het me goed herinner, echter.
doe je het per fax of mail word dit binnen dit de 2 werkdagen behandeld.
deze komen toe op onze servers (ook de faxen), worden onder de klantenfiche geplaatste en wordt dan via onze applicaties naar de juiste diensten verstuurd.