Beste,
Ik heb hier zojuist een pc geformateerd waarop ik Windows XP Professional SP2 gezet heb. Nu plakt er langs de zijkant een etiket op met de Serial voor het installeren. Als ik deze key indruk tijdens het installeren dan zegt deze constant dat de key niet geldig is...
op het etiket staat:
Windows XP Professional 1 - 2 CPU
OEM Software
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
De key werd weldegelijk correct ingedrukt, heb al verschillende malen geprobeerd.
Argon
Windows Licentie
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Toevallig geen andere cd erin gestoken dan er origineel bijgeleverd was. Je kan niet iedere serial op elke cd gebruiken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Wel ik heb geen originele cd meer, dus zal het waarschijnlijk wel geen OEM cd zijn. Het is een zelf gekopieerde XP met zelf SP2 in geslipstreamed. Nu dacht ik dat deze key geen probleem ging hebben met mijn cd.
Mijn licentie kan toch niet illegaal geraken doordat ik de originele cd kwijt gespeelt ben?
Mvg
Mijn licentie kan toch niet illegaal geraken doordat ik de originele cd kwijt gespeelt ben?
Mvg
- Styno
- Elite Poster
Waarschijnlijk is je XP die je erop gezet hebt op zoek naar een VLK (Volume License Key) en is de key die je op je pc hebt plakken een 'normale' key voor thuisgebruik.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Verschillende versies van XP vereisen verschillende key's.Argon schreef:Wel ik heb geen originele cd meer, dus zal het waarschijnlijk wel geen OEM cd zijn. Het is een zelf gekopieerde XP met zelf SP2 in geslipstreamed. Nu dacht ik dat deze key geen probleem ging hebben met mijn cd.
Mvg
Zo zal een OEM licentie alleen werken met een OEM CD, dus wss
heb je een OEM versie gedownload, maar heb je geen OEM key, of omgekeerd.
[edit] Oeps, ze waren me net voor percies

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Gewoon installeren met andere key en hem dan terug veranderen naar de originele key.
Daarna moet je windows proberen te activeren via telefoon en bellen naar microsoft en zeggen dat je oem key niet meer werkt. Je krijgt dan automatisch een installatie key om je windows xp te activeren.
Easy as that
Owja als ze vragen als je iets verandert hebt aan het je computer zeg je natuurlijk neen. Je hebt enkel windows herinstalleerd omdat die traag word.
Daarna moet je windows proberen te activeren via telefoon en bellen naar microsoft en zeggen dat je oem key niet meer werkt. Je krijgt dan automatisch een installatie key om je windows xp te activeren.
Easy as that
Owja als ze vragen als je iets verandert hebt aan het je computer zeg je natuurlijk neen. Je hebt enkel windows herinstalleerd omdat die traag word.
Gebeurt dat manueel controleren nog?? Laatste keer dat ik belde kreeg ik een automatisch antwoordmachine dat vrij slecht geprogrammeerd stond.Lion schreef:een tip
regelmatig gebruik als ik moet bellen voor activatie
hardeschijf gecrast en opnieuw moeten instaleren
wordt steeds aanvaard
*zwijgt over Micr...*
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier is dat altijd goed verlopen met die 'computerstem'.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
1 ste 2 keren had ik ook de computer.
Nadien een levend Microsoft-persoon aan de lijn
Is ondertussen wel een 1,5 jaren geleden.
Nadien een levend Microsoft-persoon aan de lijn
Is ondertussen wel een 1,5 jaren geleden.

Goed verlopen wel, maar bij mij werde dezelfde vraag soms meerdere keren gesteld, en geheel logisch was het ook niet.Ken schreef:Hier is dat altijd goed verlopen met die 'computerstem'.
"Op hoeveel pc's is deze versie van Windows geïnstalleerd?"
Even pauze, waardoor ik al bijna op 1 gedrukt heb
"Druk op 1 als deze versie op meerdere pc's is geïnstalleerd, druk op 2 als deze versie maar op 1 pc is geïnstalleerd."
Ik zou het persoonlijk andersom doen.