Overstappen van telenet naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik wil weg bij telenet en wil naar Dommel...

Wat moet ik hiervoor allemaal doen? :s
Dit is de eerste maal dat ik overstap.

Dit is wat ik al heb begrepen:

Ik moet een discoveryline bij belgacom aanvragen
vraag: Behoud ik dan mijn huidig telefoonnummer?
Daarna moet ik een ADSLlijn aanvragen bij dommel ' netconnect '.
Dommel zal mij laten weten wanneer dit geactiveerd wordt, en ik schrijf naar telenet wanneer ze mijn internet mogen komen weghalen ( nadat ik bij dommel zit )..

Maar ik snap niet dat ik mijn telefonie en internet op aparte datums moet afzeggen :s Of kan dit op dezelfde moment?

Gelieve hier wat info rond te geven :)

Groetjes,
raro
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Wil je ook voor telefonie overstappen of niet?
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ja, als er toch geen abonomentskosten zijn, waarom niet :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

1. Je gaat naar een belgacom winkel en vraag en discovery line aan. Je zegt dat ze jouw nummer van telenet moeten overnemen.
2. Als je terug bent koop je via het internet een fritzbox :) Voip bellen
3. Als je lijn actief is , stuur je een aangetekende verzending met je opzeg naar telenet.
4. Je gaat naar de dommel website en je vraagt internet aan.
5. 2 weken later heb je internet via dommel en kan je goedkoop bellen via voip
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Merci,

Ik zal jullie laten weten hoe alles is gegaan
[ naa een aantal weken ]
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

raro11 schreef:Merci,

Ik zal jullie laten weten hoe alles is gegaan
[ naa een aantal weken ]


Laat je in de BGC winkel niet vangen. Ze gaan vragen of je internet wil etc, en u proberen hun Skynet aan te smeren.
Nix zeggen van internet, en u zeker nix laten aansmeren.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ljd schreef:1. Je gaat naar een belgacom winkel en vraag en discovery line aan. Je zegt dat ze jouw nummer van telenet moeten overnemen.
2. Als je terug bent koop je via het internet een fritzbox :) Voip bellen
3. Als je lijn actief is , stuur je een aangetekende verzending met je opzeg naar telenet.
4. Je gaat naar de dommel website en je vraagt internet aan.
5. 2 weken later heb je internet via dommel en kan je goedkoop bellen via voip


toch enkele opmerkingen op je puntjes:
2. koop deze via ebay ofzo want als je geluk hebt bespaar je een dikke 50€ of meer.
3. doe dit pas als je dommel internet echt effectief hebt en je via hen kan surfen. dan betaal je misschien een maand extra voor telenet maar dan ben je zeker dat je niet zonder connectie komt te zitten.
5. dit kan ook 4 weken duren. volgens hen is het 2 weken maar er kan al eens iets mislopen, zowel bij belgacom als bij dommel. in mijn geval was het misgelopen bij dommel en was ik blij dat ik telenet nog niet opgezegd had.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Telenet zet je internet stop , 30 dagen nadat ze jouw aangetekende verzending hebben ontvangen. Dus normaal zou je safe moeten zitten als je het op dezelfde dag allemaal regelt
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

darkzero schreef:2. koop deze via ebay ofzo want als je geluk hebt bespaar je een dikke 50€ of meer.

Maar wees dan zeker dat je een originele "Annex A" versie ("International version") hebt en geen (geconverteerde) "Annex B" !

Ben de mijne vandaag nieuw gaan kopen omdat je op eBay zo goed als geen Annex A versies kan vinden. 150€ heeft hij me gekost. Diegene die je dan vind zijn relatief duur (eentje waarvoor ik geboden had sloot af op 115€, en het was een tweedehandse) en vaak anderstalig (meestal Duits). En om nu voor 35€ te beginnen sukkelen...
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

cloink schreef:Ben de mijne vandaag nieuw gaan kopen omdat je op eBay zo goed als geen Annex A versies kan vinden. 150€ heeft hij me gekost. Diegene die je dan vind zijn relatief duur (eentje waarvoor ik geboden had sloot af op 115€, en het was een tweedehandse) en vaak anderstalig (meestal Duits). En om nu voor 35€ te beginnen sukkelen...


xenne heeft mij dit toch anders uitgelegd:
xenne schreef:analoge telefoonaansluiting heet Annex A, voor ADSL in combinatie met ISDN geldt Annex B

en er zal ook wel een andere taal te kiezen zijn zeker, desnoods via firmware/software update? kan iemand dit bevestigen?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

darkzero schreef:en er zal ook wel een andere taal te kiezen zijn zeker, desnoods via firmware/software update? kan iemand dit bevestigen?

Je kan inderdaad de firmware updaten, alleen is er voor de meer recente modellen minder info beschikbaar...

Wat echter niet kan is van een "Annex B" een echte "Annex A" maken. De hardware verschilt nl. ! Je zal her en der lezen dat het wel kan en het is dan ook zo (firmwarematig), maar wees er van bewust dat je omgebouwde "Annex B" prestaties zal leveren die ver onder die van een echte "Annex A" liggen.

Op dit forum (helaas zo goed als eentalig Duits) vind je meer info: http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=444

Hier was't simpel (zoals ik al zei): ik ga voor die luttele paar euro's niet beginnen klooien. :P
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

cloink schreef:Ben de mijne vandaag nieuw gaan kopen omdat je op eBay zo goed als geen Annex A versies kan vinden.


http://stores.benl.ebay.be/Turbocom-BVB ... idZ2QQtZkm
Gozzy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007, 19:52

ljd schreef:2. Als je terug bent koop je via het internet een fritzbox :) Voip bellen



Kan iemand uitleggen hoe dit werkt en wat de tarieven zijn ?

Zit momenteel bij telenet en denk dees maand dommel te bestellen , nu gebruik ik voipstunt en kan heel voordelig bellen , is dit hetzelfde met adsl ?

Greetz
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Yip, voipstunt, viopcheap, je kan instellingen in je modem doen. En dan kan je via je gewone telefoon via voip bellen.
Gozzy
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007, 19:52

ljd schreef:Yip, voipstunt, viopcheap, je kan instellingen in je modem doen. En dan kan je via je gewone telefoon via voip bellen.



Das wel mooi hé :)
Nadat ik de modem heb ingesteld om via voip te bellen kunnen ze mij dan bereiken via mijn gewoon nummer ook of enkel voip?

Als ik nu via een "klasieke" telefoon wil bellen heb ik daar een voip telefoon vor nodig ( vb via usb op pc aansluiten) maar deze blijft gescheiden van men vaste lijn , hoe zit het met voip?

Greetz
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Al je inkomende gesprekken zullen gewoon rinkelen op je klassieke telefoon. In je fritzbox moet je instellen dat alle uitgaande gespreken via voip gaan.
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

ok, heb mij m'n vader net dommel aangevraagd.
Hij had al belgacom lijn dus dat was makkelijker.

Van zodra je je login gegevens hebt gekregen ( DSLXXXX@dommel of schedom ) kan je dan op internet met dommel? ( als ik die settings overneem in de modem [ Speedtouch Home ] )
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Je krijgt eerst je login en pswd en dan kan je op https://crm.schedom-europe.net/ nakijken wanneer de ADSL actief is. De dag dat ADSL actief is (kan je zien als het lampje brand op je ADSL modem) dan kan het nog enkele uren duren voordat je op Internet kan. Is bij mij zeer vlot verlopen om /+ 11h00 was het signaal actief en tegen 14h00 kon ik surfen.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
raro11
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2007, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

hmm, kben net naar hem geweest en ik had hem al op internet gezet.
Zal dan maar gewoon geluk gehad hebben :)

En het was snel ook! 4dagen geleden eerste proforma betaald :D
Nu nog wachten tot ze komen met hun digitel modem..

Ik heb een vraagje, als je over 4 modems beschikt, kan je dan 4X tegelijk op internet? ( 4 gelijktijdige ppoe passthroughs toegestaan )

Dan zou je dus over 4(Dynamische) Ip's beschikken..
En als je een router gebruikt en daar 4 pc's op koppelt,telt dat dan ook 4 ppoe passthroughs of maar voor 1? [ want je gebruikt tenslotte geen 4 ip's, maar maar 1tje ]
tursun
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2007, 16:32
Locatie: Antwerpen, Hoboken

beste,

ik ben een paar maanden geleden verhuisd, heb nu al enkele maanden Telenet en het bevalt me echter niet, zo te zien jullie ook niet :-). Ik heb wel een heel positief beeld gevormd van dommel, is echt iets voor jogeren(gamen, downloaden, streamen...), maar ik heb enekele vragen. In deze topic waren bijna al mijn vragen beantwoordt, maar tog zijn er enkele punten die ik niet volledig begrijp. Ik zal het uitleggen hoe ik dat begrepen heb.

1.Discovery Line bij BGC aanvragen
2.Fritzbox gaan kopen met originele Annex A!!!

Code: Selecteer alles

=>vraag 1: moet ik dan nog eens appart ADSL2+ modem kopen? of is fritzbox een universele modem zelf ?

vraag 2: Indien ik in de toekomst een cityconnect van dommel wil aanschaffen heb ik een nieuwe fritzbox nodig met Annex M ?

vraag 3: is het bellen via VoIP echter goodkoop indien ik naar iemand bel die geen VoIP gebruikt, en hoe zit het met BASE, Mobista, Proxymus?


En ten slotte mensen ik heb een probleempje, zo als jullie al gelezen hebben moet ik het discovery line nog aanvragen, maar ik wil de afstand van de centrale weten, zo dat ik weet of ik redelijke snelheden kan hallen. en mijn buren ken ik niet om eventueel hun nummer door te geven en zich daarop baseren :)

Alvast bedankt voor het lezen.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

tursun schreef: en mijn buren ken ik niet om eventueel hun nummer door te geven en zich daarop baseren :)

Alvast bedankt voor het lezen.

een telefoonboek wil wel eens helpen.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

tursun schreef:ik ben een paar maanden geleden verhuisd, heb nu al enkele maanden Telenet en het bevalt me echter niet, zo te zien jullie ook niet :-). Ik heb wel een heel positief beeld gevormd van dommel, is echt iets voor jogeren(gamen, downloaden, streamen...), maar ik heb enekele vragen. In deze topic waren bijna al mijn vragen beantwoordt, maar tog zijn er enkele punten die ik niet volledig begrijp. Ik zal het uitleggen hoe ik dat begrepen heb.

Vergeet niet dat je bij telenet vastzit aan een jaarcontract, dus als je nog maar een paar maanden bij telenet zit en nog geen volledig jaar zul je toch nog die resterende maanden abbonement moeten betalen... :-(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

je zal waarschijnlijk nog vast hangen aan telenet idd, maar ik zal toch maar je vraagjes beantwoorden

=>vraag 1: moet ik dan nog eens appart ADSL2+ modem kopen? of is fritzbox een universele modem zelf ?
modem zit in de FRITZ!Box, evt. ook WiFi als je dat wil

vraag 2: Indien ik in de toekomst een cityconnect van dommel wil aanschaffen heb ik een nieuwe fritzbox nodig met Annex M ?
die bestaan volgens mij niet eens. die FRITZ!Box kan wel aan ADSL2 aan, maar je gaat die hoge uploadsnelheden niet kunnen halen, die je sobieso maar gaat halen als je dicht bij de centrale zit vermoed ik.

vraag 3: is het bellen via VoIP echter goodkoop indien ik naar iemand bel die geen VoIP gebruikt, en hoe zit het met BASE, Mobista, Proxymus?
naar vaste lijnen in belgie en enkele buitenlanden is het gratis, maar je moet bv wel 12euro per 4 maand storten (afh. van provider). naar gsm's bellen is niet gratis, exacte tarief hangt af van gebruikte provider bv 0.200/min
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tursun
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2007, 16:32
Locatie: Antwerpen, Hoboken

bedankt voor jullie antwoorden, i.v.m. telefoonboek )) idd het heeft geholpen, mandaag zal ik belgacom contactrene om de afstand te weten komen of gaat het ook per e-mail naar hun helpdesk? ma ja die upload snelheden van de toekomstige cityconnect zijn idd niet zo belangerijk, het is meestal download die telt :). heb juist gechekt moet nog 6 maanden vast aan telenet zitten en dan ben ik officeel vrij om mij contract op te zeggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raro11 schreef:Ik heb een vraagje, als je over 4 modems beschikt, kan je dan 4X tegelijk op internet? ( 4 gelijktijdige ppoe passthroughs toegestaan )

Dan zou je dus over 4(Dynamische) Ip's beschikken..
En als je een router gebruikt en daar 4 pc's op koppelt,telt dat dan ook 4 ppoe passthroughs of maar voor 1? [ want je gebruikt tenslotte geen 4 ip's, maar maar 1tje ]


De PPoE sessie wordt aangemaakt in je modem/router... en niet vanop je PC. Aan een modem/router kan je dus in theorie een onbeperkt aantal PC's aansluiten waarvoor het ganse PPoE volledig transparant is (de PC's hebben gewoon een normale TCP/IP verbinding met de modem/router).

4 modems aansluiten kan dus niet... en is trouwens totaal overbodig.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

tursun schreef:bedankt voor jullie antwoorden, i.v.m. telefoonboek )) idd het heeft geholpen, mandaag zal ik belgacom contactrene om de afstand te weten komen of gaat het ook per e-mail naar hun helpdesk? ma ja die upload snelheden van de toekomstige cityconnect zijn idd niet zo belangerijk, het is meestal download die telt :). heb juist gechekt moet nog 6 maanden vast aan telenet zitten en dan ben ik officeel vrij om mij contract op te zeggen.


Succes. Ik ben sinds augustus ook van Telenet naar Dommel overgestapt. De vrijheid die je krijgt is eigenlijk te zot voor worden. Je kan doen en laten wat je wilt. Vroeger wachtte ik zelfs tot het nachttarief om 50mb te downen.

Heb wel gewacht met opzeggen van Telenet tot ik volledig actief was met Dommel. itt tot anderen hier op het forum was mijn Telenet opzeg zonder problemen verlopen. Mijn moeder heeft mij nog gezegd dat Telenet mij heeft proberen te bereiken maar ik was niet thuis. Maar goed ook want ik wou hun smeekbede niet horen :D
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Chanfan schreef:
tursun schreef:bedankt voor jullie antwoorden, i.v.m. telefoonboek )) idd het heeft geholpen, mandaag zal ik belgacom contactrene om de afstand te weten komen of gaat het ook per e-mail naar hun helpdesk? ma ja die upload snelheden van de toekomstige cityconnect zijn idd niet zo belangerijk, het is meestal download die telt :). heb juist gechekt moet nog 6 maanden vast aan telenet zitten en dan ben ik officeel vrij om mij contract op te zeggen.


Succes. Ik ben sinds augustus ook van Telenet naar Dommel overgestapt. De vrijheid die je krijgt is eigenlijk te zot voor worden. Je kan doen en laten wat je wilt. Vroeger wachtte ik zelfs tot het nachttarief om 50mb te downen.

Heb wel gewacht met opzeggen van Telenet tot ik volledig actief was met Dommel. itt tot anderen hier op het forum was mijn Telenet opzeg zonder problemen verlopen. Mijn moeder heeft mij nog gezegd dat Telenet mij heeft proberen te bereiken maar ik was niet thuis. Maar goed ook want ik wou hun smeekbede niet horen :D


Wat is er met je modem gebeurt? (die van Internet). Heb je daar ook geld voor teruggekregen? Of hebben ze daarover iets gevraagd? Heb je waarborg betaald gehad?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:Wat is er met je modem gebeurt? (die van Internet). Heb je daar ook geld voor teruggekregen? Of hebben ze daarover iets gevraagd? Heb je waarborg betaald gehad?
als je waarborg betaalde zul je die ook terug krijgen. ik heb het persoonlijk wel 3 keer moeten vragen, maar het is in orde gekomen. de modem komen ze niet ophalen, die kan je gerust meegeven met het grof huisvuil
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”