Ik krijg steeds als ik een mp3 of filmje op YouTube afspeel op een willekeurig moment een brr geluid uit mijn boxen. En het is niet omdat de computer koud heeft
Ik heb al oortjes geprobeerd, andere mp3 codecs en andere codecs packs, winamp, windows media player... met geen resultaat als gevolg. Iemand ooit een vergelijkend probleem voor gehad?
Brr geluid tijdens afspelen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geluidskaart van 10 euro insteken en probleem waarschijnlijk verholpen (maar geen werkende poorten meer vooraan).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Bizar, ik heb dit sinds een paar dagen ook voor (HP laptop, XP SP 2). Ik heb geen tijd gehad om na te gaan waaraan het ligt, maar ik had wel al gedacht aan het gevolg van een of andere (automatische) windows|driver update, of eventueel aan een virus (alhoewel mijn scanner niets aangeeft).DeepFreeZ schreef:Ik krijg steeds als ik een mp3 of filmje op YouTube afspeel op een willekeurig moment een brr geluid uit mijn boxen. En het is niet omdat de computer koud heeft
Ik heb al oortjes geprobeerd, andere mp3 codecs en andere codecs packs, winamp, windows media player... met geen resultaat als gevolg. Iemand ooit een vergelijkend probleem voor gehad?
Uhu maar ik heb deze PC al eens gescand op virussen. Zou dit aan een driverupdate van Microsoft liggen denk je? Lijkt me gekJan_B schreef:Bizar, ik heb dit sinds een paar dagen ook voor (HP laptop, XP SP 2). Ik heb geen tijd gehad om na te gaan waaraan het ligt, maar ik had wel al gedacht aan het gevolg van een of andere (automatische) windows|driver update, of eventueel aan een virus (alhoewel mijn scanner niets aangeeft).DeepFreeZ schreef:Ik krijg steeds als ik een mp3 of filmje op YouTube afspeel op een willekeurig moment een brr geluid uit mijn boxen. En het is niet omdat de computer koud heeft
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Ja, mij eigenlijk ook, maar ik weet niet echt aan wat het anders kan liggen (ik heb bv. niets extra geinstalleerd aan SW of HW). Dus dacht ik maar aan een automatische update van een bv. een driver of windows media player waardoor nu plots een of andere incompatibiliteit of zo getriggerd wordt.DeepFreeZ schreef: Uhu maar ik heb deze PC al eens gescand op virussen. Zou dit aan een driverupdate van Microsoft liggen denk je? Lijkt me gek
Maar ik kan er natuurlijk mijlenver naastzitten ...
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
en dan is het nog een zachte winter
heb ooit ook zoiets gehad, maar dan enkel met WMP, die speelde alles af met een ruis - nooit opgelost gekregen, ben toen overgeschakeld op andere software
heb ooit ook zoiets gehad, maar dan enkel met WMP, die speelde alles af met een ruis - nooit opgelost gekregen, ben toen overgeschakeld op andere software
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dan krijg je rare tekens op het scherm...Peterken schreef:Wie weet er hoe een pc doet als hij/zij koud heeft?
Heel lang geleden, ik denk een jaar of 10, stond de pc op een plaats waar nog geen verwarming lag. Op een dag in de winter startten we de pc op en het enige wat gebeurde waren enkele rare tekens die over het scherm liepen.
Het eerste idee was natuurlijk een virus. Omdat we daar toen nog niet veel van kenden gingen we ermee naar een bevriende ict-er, en daar werkte de pc perfect. Terug thuis werkte hij ook, tot hij enkele uren op zijn plaats stond. Dan kregen we weer die rare tekens.
De oplossing was een dekentje over de pc leggen. Het was een raar zicht, maar het hielp wel.
Terug ontopic: Ofwel is je geluidskaart het aan het begeven, ofwel zit je met een driverprobleem. Start je pc eens op met een linux-cd en kijk als je daar goed geluid hebt. Is het geluid daar ook slecht, ligt het aan je geluidskaart, is het geluid goed, zijn het de drivers of een codec.