Ik bel via VOIP via 3starsnet dus ik kan ook al 2 maand niet meer bellen/gebeld worden. Tenzij op het nummer van mijn discovery line natuurlijk. Tof hétw2007 schreef://off topic
Kunt ge geen phonebanking doen?
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik bel via VOIP via 3starsnet dus ik kan ook al 2 maand niet meer bellen/gebeld worden. Tenzij op het nummer van mijn discovery line natuurlijk. Tof hétw2007 schreef://off topic
Kunt ge geen phonebanking doen?
Dat hoor je steeds vaker tegenwoordig... Een kleine stap verder is "ik kan mijn rekeningen niet betalen want ik heb geen internetverbinding". Komaan, omdat alles nu uitvoerig gedigitaliseerd is, is het een onoverkomelijk ongemak om het manueel te doen, maar hoe denk je dat het vroeger was? Toen was het élke maand manueel!Ja inderdaad, ik zit al bijna 2 maanden zonder internet thuis... dat is toch echt niet accebtabel in een wereld waarin men denkt om van internet een basisrecht te maken. Ik moet naar de bank met ingevulde overschrijvingsformulieren mijn betalingen gaan doen (dat is al 10 jaar geleden ofzo dat ik daarvoor nog mocht gaan aanschuiven). Ik stel me ook de vraag wanneer hun service enkele dagen plat ligt wat men als gebruiker kan doen. Zijn er eigenlijk wel SLA's naar gewone eindgebruikers toe, of moeten die gewoon maar alles slikken.
Waar melden ze dat ? Tiens ... ik herinner mij daar niets van toen ik 15 november bestelde. Er stond nergens een waarschuwing dat ze pas vanaf 15 december konden opleveren ...Goendi schreef: En hier zijn we nog geeneens een maand ver, want face it: ze melden zelf VANAF 15/12/2007, en iedereen weet evengoed dat in die periode ook nog eens een pak feestdagen komen. Dat heeft op zich geen gevolgen voor het werk dat Dommel kan doen, maar het kan wel de leveringstermijnen uitstellen bij hun leveranciers. Als er dan iets niet 100% goed is, en je moet in die periode je leveranciers op de vingers tikken, dan begrijp ik dat dat niet op enkele dagen geregeld is...
Mensen het is hier een discussie die kan blijven duren,laat ons nu gewoon toch overeen komen dat ze eerlijk moeten zijn tegen de mensen die regelmatig bellen en zeggen tegen die datum leveren we uiterlijk en niet telkens weer hetzelfde antwoord van tegen eind volgende week , ik heb de laatste 3 weken telkens gebeld en kreeg altijd hetzelfde antwoord,EERLIJKHEID is toch het minste dat ze kunnen geven tov hun nieuwe klanten,als ze pas tegen eind januari kunnen opleveren dat ze dat dan ook zeggen maar dan weten we dat ook tenminste, en dan hoeven we niet continue te bellen,draai het of keer het voor de mensen die de 15 de november besteld hebben en nog altijd niks weten is het extreem lang wachten(ook voor mij ) , en mensen die dan zonder internet gevallen zijn is het zeker niet leuk .Goendi schreef:Dat hoor je steeds vaker tegenwoordig... Een kleine stap verder is "ik kan mijn rekeningen niet betalen want ik heb geen internetverbinding". Komaan, omdat alles nu uitvoerig gedigitaliseerd is, is het een onoverkomelijk ongemak om het manueel te doen, maar hoe denk je dat het vroeger was? Toen was het élke maand manueel!Ja inderdaad, ik zit al bijna 2 maanden zonder internet thuis... dat is toch echt niet accebtabel in een wereld waarin men denkt om van internet een basisrecht te maken. Ik moet naar de bank met ingevulde overschrijvingsformulieren mijn betalingen gaan doen (dat is al 10 jaar geleden ofzo dat ik daarvoor nog mocht gaan aanschuiven). Ik stel me ook de vraag wanneer hun service enkele dagen plat ligt wat men als gebruiker kan doen. Zijn er eigenlijk wel SLA's naar gewone eindgebruikers toe, of moeten die gewoon maar alles slikken.
Persoonlijk vind ik dat het inderdaad lang duurt alvorens er opgeleverd wordt, maar daarnaast vind ik wél dat ze het correct aanpakken. Je betaalt een initiele aansluitingskost/eerste maand, maar je effectieve abonnementskost zal pas echt in rekening gebracht worden vanaf dag 1 dat je opgeleverd bent. Ik heb 6 maand gewacht op mijn verhuis bij Tele2, niet prettig, maar pas na 3 maand begon ik het echt op mijn heupen te krijgen hoor... En hier zijn we nog geeneens een maand ver, want face it: ze melden zelf VANAF 15/12/2007, en iedereen weet evengoed dat in die periode ook nog eens een pak feestdagen komen. Dat heeft op zich geen gevolgen voor het werk dat Dommel kan doen, maar het kan wel de leveringstermijnen uitstellen bij hun leveranciers. Als er dan iets niet 100% goed is, en je moet in die periode je leveranciers op de vingers tikken, dan begrijp ik dat dat niet op enkele dagen geregeld is...
Heb daarnet nog maar eens contact opgenomen met de verkoopsafdeling van dommel en heb te horen gekregen dat het voor de 15 de januari zou zijn,dit is wel voor de mensen die als eerste hun bestelling geplaatst hebben.Goztow schreef:Misschien denken ze zelf telkens dat het tegen xx wel zal lukken maar komt er telkens een nieuw probleem bij?
Eerst was er inderdaad helemaal geen sprake van een datum. Enkel kon je het nog niet bestellen via de site. Op 15 november hebben ze dan de mogelijkheid gegeven om cityconnect te bestellen. Er was hier nog steeds geen sprake van 15 december, er stond gewoon dat het tot 10 werkdagen kon duren. Na enkele weken hebben de mensen die gebeld of gemaild hebben de opleveringsdatum van 15 december doorgekregen. Nu zeggen ze 15 januari, maar ik denk persoonlijk dat er ook 15 januari niks gaat gebeuren en dat de volgende streefdatum 15 februari zal zijn. Dat is de enige constante die ik hier zie.ditCh schreef:Waar melden ze dat ? Tiens ... ik herinner mij daar niets van toen ik 15 november bestelde. Er stond nergens een waarschuwing dat ze pas vanaf 15 december konden opleveren ...
Je zou voor de rechter gaan en een emotionele schadevergoeding eisenm0djo schreef:Dit is een regelrechte schande aant worden ... Ik ben nog nooit, door geen enkel bedrijf of persoon zo behandeld geworden. Ethisch handelen, al ooit van gehoord?
En tegen mij zeiden ze gisteren nog dat het deze week zou zijn... En nogmaals, ze zouden dan op 15 januari enkel nog maar de orders van de eersten uitsturen, dan ben je nog altijd niet geactiveerd.fieldoxide schreef:Heb daarnet nog maar eens contact opgenomen met de verkoopsafdeling van dommel en heb te horen gekregen dat het voor de 15 de januari zou zijn,dit is wel voor de mensen die als eerste hun bestelling geplaatst hebben.
We zullen dit maar geloven zeker ?
Dat is NOOIT meegedeeld bij de lancering van het product ... pas vanaf dat men begon te horen naar een opleverdatum hebben ze er snel zelf een opleverdatum opgeplakt. Er is dus nooit sprake geweest van 15/12 totdat het te heet onder hun voeten werd en ze er toch snel een datum op wilden plakken ...L-army schreef: Ik vrees dat dommel volledig in zijn recht is, er is geen enkele keer een valse belofte gemaakt. Er is wel degelijk gezegt dat ze VANAF 15/12 zouden opleveren. Dit wil zeggen dat ze gerust een maand kunnen wachten met opleveren.
broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
Ik geef je 100% gelijk. Velen zijn echter ex-UPC klanten en moest voor 31/12 hun opzeg doen, of aan telenet vastzitten. Of we daar dan aan een jaarcontract vast zaten was mij tot op 31/12 niet duidelijk. Nu nog niet eigenlijk, maar dat maakt niks meer uit.davygky542 schreef:Als je een abo hebt bij een andere provider en je hebt deze al langer dan de initiele periode kan je om de maand opzeggen zonder extra kosten. Waarom zeg je je huidig abo dan al op alvorens het abo van dommel in orde is?????
Laat dit gewoon door lopen voor een maandje, je betaald dan misschien 30 of 40 euro'tjes teveel maar eerst opzeggen en dan klagen vind ik bullshit.
Nee, dat wil ik zeker niet zeggen. Maar leer eens begrijpen dat cityconnect een nieuw product is dat nog nergens bestaat. Dommel heeft niet de resources of de financieële middelen om 200 beta testers in leuven aan te stellen. Dus moeten ze het met de beperkte middelen stellen die ze hebben.broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
dan moeten ze dat ook duidelijk op de site zettenL-army schreef:Nee, dat wil ik zeker niet zeggen. Maar leer eens begrijpen dat cityconnect een nieuw product is dat nog nergens bestaat. Dommel heeft niet de resources of de financieële middelen om 200 beta testers in leuven aan te stellen. Dus moeten ze het met de beperkte middelen stellen die ze hebben.broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
Als je rekening houd met mijn stelling dan vind ik het zeker niet vreemd dat ze 15/12 niet onmiddelijk begonnen zijn met leveren.
Trouwens, die 15/12 is uiteraard nooit op papier gegeven door dommel. Maar hij is wel verteld aan verschillende mensen.
Zoals ik al verschillende keren aangehaalt heb in dit topic, nu vind iedereen het nodig om te klagen over het "te laat" leveren van het product. Maar ik durf er voor te weden dat deze zelfde mensen de eerste zullen zijn om te zeggen dat cityconnect een fantastisch product is.
Just my 0,02 EUR
een officiele communicatie van dommel naar z'n klanten is er idd tot op heden nog niet geweest. op het moment van inschrijven (15/11) was er geen enkele aanwijzing dat oplevering 2 maanden(?) op zich zou laten wachten. waarom ze het produkt zo vroeg aangekondigd hebben zal ook wel duidelijk zijn voor de meeste - de situatie is vooral vervelend voor mensen die ondertussen zonder internet gevallen zijn. dommel gaat niet echt vrijuit in deze hoe fantastisch het produkt dat ze gaan leveren ook moge zijnLoSeR schreef:dan moeten ze dat ook duidelijk op de site zettenL-army schreef:Nee, dat wil ik zeker niet zeggen. Maar leer eens begrijpen dat cityconnect een nieuw product is dat nog nergens bestaat. Dommel heeft niet de resources of de financieële middelen om 200 beta testers in leuven aan te stellen. Dus moeten ze het met de beperkte middelen stellen die ze hebben.broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
Als je rekening houd met mijn stelling dan vind ik het zeker niet vreemd dat ze 15/12 niet onmiddelijk begonnen zijn met leveren.
Trouwens, die 15/12 is uiteraard nooit op papier gegeven door dommel. Maar hij is wel verteld aan verschillende mensen.
Zoals ik al verschillende keren aangehaalt heb in dit topic, nu vind iedereen het nodig om te klagen over het "te laat" leveren van het product. Maar ik durf er voor te weden dat deze zelfde mensen de eerste zullen zijn om te zeggen dat cityconnect een fantastisch product is.
Just my 0,02 EUR
In dat geval moet je tegen de klanten die willen intekenen zeggen dat het nog maanden of jarenL-army schreef:
Nee, dat wil ik zeker niet zeggen. Maar leer eens begrijpen dat cityconnect een nieuw product is dat nog nergens bestaat. Dommel heeft niet de resources of de financieële middelen om 200 beta testers in leuven aan te stellen. Dus moeten ze het met de beperkte middelen stellen die ze hebben.
Als je rekening houd met mijn stelling dan vind ik het zeker niet vreemd dat ze 15/12 niet onmiddelijk begonnen zijn met leveren.
Trouwens, die 15/12 is uiteraard nooit op papier gegeven door dommel. Maar hij is wel verteld aan verschillende mensen.
Zoals ik al verschillende keren aangehaalt heb in dit topic, nu vind iedereen het nodig om te klagen over het "te laat" leveren van het product. Maar ik durf er voor te weden dat deze zelfde mensen de eerste zullen zijn om te zeggen dat cityconnect een fantastisch product is.
Just my 0,02 EUR
Dus omdat je daarna misschien een goed product krijgt mogen ze ons nu zo bedriegen?L-army schreef:Nee, dat wil ik zeker niet zeggen. Maar leer eens begrijpen dat cityconnect een nieuw product is dat nog nergens bestaat. Dommel heeft niet de resources of de financieële middelen om 200 beta testers in leuven aan te stellen. Dus moeten ze het met de beperkte middelen stellen die ze hebben.broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
Als je rekening houd met mijn stelling dan vind ik het zeker niet vreemd dat ze 15/12 niet onmiddelijk begonnen zijn met leveren.
Trouwens, die 15/12 is uiteraard nooit op papier gegeven door dommel. Maar hij is wel verteld aan verschillende mensen.
Zoals ik al verschillende keren aangehaalt heb in dit topic, nu vind iedereen het nodig om te klagen over het "te laat" leveren van het product. Maar ik durf er voor te weden dat deze zelfde mensen de eerste zullen zijn om te zeggen dat cityconnect een fantastisch product is.
Just my 0,02 EUR
Ik heb gisteren nog gebeld en ze zijn heel karig in het geven van oorzaken,het enige dat je altijd te horen krijgt is problemen met de apparatuur.Freakazoid schreef:broli schreef:Ja volgens L-army geeft het woord "vanaf" dommel alle vrijheid om zelfs pas in 2050 te beginnen leverenen.
![]()
Hilarisch hoe L-army dommel toch nog verdedigt, en dat met foute argumenten. Voor de 10x keer: vanaf 15/12 heeft nooit ergens gestaan, behalve in deze topic. Als je zegt vanaf 15/12 dan betekent dit start op die datum, anders heeft het geen zin om een datum te zeggen!
Als nog eens iemand belt (ik kan die within temptation muziek niet meer aanhoren), probeer dan wat meer los te wringen als volgende week. Er moet daar toch een onderliggende reden zijn.
Als je kan upgraden tijdens de loop van je contract dan is het niet slecht buiten dat ja mss 30€ ofzo verliest. Anders zit je een jaar vast voor je kan upgradenljd schreef:Zeg dan tijdelijk je cityconnect op en neem netconnect, je kan mss maar wat later overschakelen maar je hebt dan toch internet
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat indien je netconnect neemt je niet zomaar kan overschakelen naar Cityconnect. Je hangt voor een jaar vast aan Netconnect.ljd schreef:Zeg dan tijdelijk je cityconnect op en neem netconnect, je kan mss maar wat later overschakelen maar je hebt dan toch internet
Vreemd. Ik heb dat enkele weken geleden aan Dommel gevraagd en die zeiden dat dat perfect mogelijk was.Uzzi schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat indien je netconnect neemt je niet zomaar kan overschakelen naar Cityconnect. Je hangt voor een jaar vast aan Netconnect.ljd schreef:Zeg dan tijdelijk je cityconnect op en neem netconnect, je kan mss maar wat later overschakelen maar je hebt dan toch internet
Iemand hier zei dat ze voor Netconnect zelf ook een turboline met een oyo moeten bestellen bij BGC.. zal er niet inzitten dus.Uzzi schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat indien je netconnect neemt je niet zomaar kan overschakelen naar Cityconnect. Je hangt voor een jaar vast aan Netconnect.ljd schreef:Zeg dan tijdelijk je cityconnect op en neem netconnect, je kan mss maar wat later overschakelen maar je hebt dan toch internet
Dat zou vrij dom zijn, als het enkel in het eerste jaar kan. Want na het eerste jaar heb je bijna altijd een 1 maand opgezegd bij de meeste ISP's. Aka, kan je even goed je account opzeggen, en een cityconnect bestellen. Zelfde effect.tw2007 schreef:Ik heb hier nochtans op UB ook gelezen dat Dommel telefonisch gezegd heeft dat men van netconnect naar cityconnect kan veranderen gedurende het eerste jaar, maar dat de activatiekost opnieuw moet betaald worden. Misschien sloeg dit echter op contracten waarvan het eerste jaar al verstreken was...
met dat verschil dat je bij een "officiële" overschakeling niet zonder internetconnectie komt te zitten. afgaande op de verhalen in deze thread is bij opzeggen van netconnect en aanvragen van een nieuwe cityconnect aansluiting de kans vrij groot dat je wel zonder internet valt.Arqentus schreef: Dat zou vrij dom zijn, als het enkel in het eerste jaar kan. Want na het eerste jaar heb je bijna altijd een 1 maand opgezegd bij de meeste ISP's. Aka, kan je even goed je account opzeggen, en een cityconnect bestellen. Zelfde effect.
Lijkt me grondige miscommunicatie hoor.