upstream adsl go en plus naar 400kbit ..

Nieuws omtrent telecom
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:belgacom gaat deze wijzigingen niet bekendmaken via de grote klok zoals telenet heeft gedaan. ze doen het in alle stilte.
hollebollegijs neem dit niet persoonlijk want na al mijn posts zou je misschien die indruk krijgen maar mijn relatie met Belgacom is gewoon enorm verslechterd en vooral door de slechte of zelfs het ontbreken van communicatie.
Ik denk dat een Sales Account Manager (Branch Large Account) niet echte de grote klok is.

We vragen al ruimschoots een jaar om een hogere uploadsnelheid op onze VDSL abonnementen maar dat kan/kon niet.

Ook als we vragen naar de toekomstplannen van VDSL2 krijgen we geen antwoord.
En we vragen hier echt niet dat we volledig geinformeerd worden.
Gewoon een simpele, ja of neen op de vraag of de upload van VDSL2 wezenlijk hoger zal zijn dan de huidige 400 kbit/sec

In ons geval is het duidelijk dan het niet gaat om stiekem een servertje te draaien maar gewoon om comfortabel te kunnen werken met onze eigen servers die achter de SDSL en leased lines hangen.

Omdat Belgacom hier geen oplossing kan bieden beginnen we ons te informeren over de alternatieven. Onze account manager is hiervan op de hoogte en dan nog is er niemand die zegt: "wachten even, er zijn veranderingen op komst".

Straks moet ik nog een bedankbriefje naar Telenet sturen en hen vragen wat hun volgende stap is want dan weet ik ook meteen wat Belgacom gaat doen :evil:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:belgacom gaat deze wijzigingen niet bekendmaken via de grote klok zoals telenet heeft gedaan. ze doen het in alle stilte.
hollebollegijs neem dit niet persoonlijk want na al mijn posts zou je misschien die indruk krijgen maar mijn relatie met Belgacom is gewoon enorm verslechterd en vooral door de slechte of zelfs het ontbreken van communicatie.
Ik denk dat een Sales Account Manager (Branch Large Account) niet echte de grote klok is.

We vragen al ruimschoots een jaar om een hogere uploadsnelheid op onze VDSL abonnementen maar dat kan/kon niet.

Ook als we vragen naar de toekomstplannen van VDSL2 krijgen we geen antwoord.
En we vragen hier echt niet dat we volledig geinformeerd worden.
Gewoon een simpele, ja of neen op de vraag of de upload van VDSL2 wezenlijk hoger zal zijn dan de huidige 400 kbit/sec

In ons geval is het duidelijk dan het niet gaat om stiekem een servertje te draaien maar gewoon om comfortabel te kunnen werken met onze eigen servers die achter de SDSL en leased lines hangen.

Omdat Belgacom hier geen oplossing kan bieden beginnen we ons te informeren over de alternatieven. Onze account manager is hiervan op de hoogte en dan nog is er niemand die zegt: "wachten even, er zijn veranderingen op komst".

Straks moet ik nog een bedankbriefje naar Telenet sturen en hen vragen wat hun volgende stap is want dan weet ik ook meteen wat Belgacom gaat doen :evil:
ik neem dit helemaal niet persoonlijk hoor maar ik begrijp je volledig hoor. wijzigingen worden zelfs intern pas op het laatste moment bekend gemaakt aan alle collega's die voor sales werken, ik ben er eentje van, en dat is soms heel erg dat je niet weet wat de toekomst brengt.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik denk dat het overduidelijk is dat Astralon geen residential customer is, maar een vrij grote professionele klant vertegenwoordigt. Je zou toch verwachten dat de relatie en de communicatie ietsje beter verzorgd is met grote klanten die voor meer inkomsten zorgen dan enkele duizenden residential klanten samen. Bedrijven moeten nu eenmaal plannen maken voor de toekomst, en dan heeft men liever een stabiel aanbod van een concurrerende aanbieder, dan een mogelijk beter maar momenteel onbekend aanbod van de huidige aanbieder.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Astralon geen residential customer is, maar een vrij grote professionele klant vertegenwoordigt. Je zou toch verwachten dat de relatie en de communicatie ietsje beter verzorgd is met grote klanten die voor meer inkomsten zorgen dan enkele duizenden residential klanten samen. Bedrijven moeten nu eenmaal plannen maken voor de toekomst, en dan heeft men liever een stabiel aanbod van een concurrerende aanbieder, dan een mogelijk beter maar momenteel onbekend aanbod van de huidige aanbieder.
YEP !
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:Yep, volgens de informatie die ik heb wel. Wel nog steeds geen officieel antwoord van mijn account manager.
Maar ja, Belgacom heeft ook nog niets gecommuniceerd over de wijzigingen van de Go en Plus terwijl ze duidelijk bezig zijn met de profielen aan te passen.

Da's ook de reden waarom ik de Speed Test data voor VDSL gepost heb, dan hebben de VDSL gebruikers toch iets waar ze zich kunnen aan vastklampen.
Het blijft natuurlijk afwachten geblazen want vorig jaar heb ze ons al eens een paar dagen op dit profiel (was wel nog 9 Mbit down denk ik) gezet en het was gewoon heerlijk. :oops:
Heb het ook eens ervaren, dacht wat is dit nu, effe checken of na het opnieuw laten synchroniseren ik nog steeds dezelfde upload zou hebben, nou nee, bummer :-D

Het zou wel mooi zijn moesten we met een 2048 up lijnprofiel zitten in de zeer zeer nabije toekomst 8)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag is een deel van West-Vlaanderen aan de beurt, dus we zullen nog wat geduld moeten hebben...

Code: Selecteer alles

Belgacom/Skynet VDSL Boost  15076 1688 89% 09-01-2008 10:09 HAR5672T  
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Lol net testje gedaan bij iemand hier met ADSL Plus ..

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3398 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Jan 9 2008 at 10:21:46 UTC+0100

Zone 056 ( Ledegem )
Blue-Sky
Erelid
Erelid

localhost schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Astralon geen residential customer is, maar een vrij grote professionele klant vertegenwoordigt. Je zou toch verwachten dat de relatie en de communicatie ietsje beter verzorgd is met grote klanten die voor meer inkomsten zorgen dan enkele duizenden residential klanten samen.
Ook de residentieele klanten, welke al langer de optie Multi hebben mochten wel beter ingelicht worden...
Nu pas heb ik begrepen waarom men niet wou reageren om 'n lijntest te doen, dit met de bedoeling me op een hoger profiel te zetten.
(terwijl ik er bijna zeker van was dan 'n hogere sync mogelijk was)

De blauwe tekst ter attentie @ hollebollegijs
:?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 09 jan 2008, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

We zitten al in Waregem :P

Code: Selecteer alles

Belgacom/Skynet VDSL Boost  14813 1269 87% 09-01-2008 10:48 56WAR  
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kitt schreef:Lol net testje gedaan bij iemand hier met ADSL Plus ..

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3398 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 423 kbit/s or 53 kbyte/s
Wed Jan 9 2008 at 10:21:46 UTC+0100

Zone 056 ( Ledegem )
Hey Kitt , hier ook Ledegem, nog geen upgrade .......
Blijkbaar eerst de mensen met Adsl Plus
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Blue-Sky schreef:
localhost schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Astralon geen residential customer is, maar een vrij grote professionele klant vertegenwoordigt. Je zou toch verwachten dat de relatie en de communicatie ietsje beter verzorgd is met grote klanten die voor meer inkomsten zorgen dan enkele duizenden residential klanten samen.
Ook de residentieele klanten, welke al langer de optie Multi hebben mochten wel beter ingelicht worden...
Nu pas heb ik begrepen waarom men niet wou reageren om 'n lijntest te doen, dit met de bedoeling me op een hoger profiel te zetten.
(terwijl ik er bijna zeker van was dan 'n hogere sync mogelijk was)

De blauwe tekst ter attentie @ hollebollegijs
:?
kan niet op alles reageren hé. :-D
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ja, ik begrijp je hoor, en deze reply is dan ook niet negatief bedoeld, ...
Je hebt al verschillende forum members geholpen met "stuur me eens 'n PM"

In verband met de blauwe tekst, ik zelf heb nog wel even geduld tot Belgacom dat gefixt heeft.

:wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Blue-Sky schreef:Ja, ik begrijp je hoor, en deze reply is dan ook niet negatief bedoeld, ...
Je hebt al verschillende forum members geholpen met "stuur me eens 'n PM"

In verband met de blauwe tekst, ik zelf heb nog wel even geduld tot Belgacom dat gefixt heeft.

:wink:
weet ik hoor.
probeer hier intern ook eens wat info los te krijgen over de wijzigingen die belgacom nog wil doorvoeren op korte termijn ivm adsl of adsl2+
Kristofvds
Starter
Starter

Het officiële persbericht is net door Belgacom verstuurd;
vanaf 10 januari wordt de upgrade uitgevoerd, aldus het bericht.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Belgacom geeft haar ADSL-klanten meer
Vanaf donderdag 10 januari surfen de ADSL-klanten van Belgacom nog comfortabeler voor dezelfde prijs. Belgacom wil immers altijd optimaal aan de behoeften van haar klanten beantwoorden. De klant gebruikt zijn ADSL-lijn voor steeds meer verschillende doeleinden als foto's op het internet zetten of muziek en film downloaden. Die zaken vragen almaar meer bandbreedte en langere laadtijden.

Door de snelheid van de instapabonnementen te verhogen gaan ze een film kunnen downloaden :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hellsnake schreef:Belgacom geeft haar ADSL-klanten meer
Vanaf donderdag 10 januari surfen de ADSL-klanten van Belgacom nog comfortabeler voor dezelfde prijs. Belgacom wil immers altijd optimaal aan de behoeften van haar klanten beantwoorden. De klant gebruikt zijn ADSL-lijn voor steeds meer verschillende doeleinden als foto's op het internet zetten of muziek en film downloaden. Die zaken vragen almaar meer bandbreedte en langere laadtijden.

Door de snelheid van de instapabonnementen te verhogen gaan ze een film kunnen downloaden :lol:
Dezelfde reden als Telenet he, die zeggen ook dat sites als Youtube belangerijke worden, daarom de snelheid maal4 doen, zodat ze nóg meer videootjes kunnen bekijken :D
tomg1804
Pro Member
Pro Member

LOL
Voor de abonnementen waarmee je eventueel één film per maand kan downloaden verhoogt echter alleen maar de uploadsnelheid.
Maar ja, om een film deftig te kunnen DOWNloaden moet je natuurlijke een deftige UPloadsnelheid hebben. :lol:

Maar nu serieus, ze zeggen zelf dat klanten steeds meer muziek of films downloaden.
Logisch zou dus geweest zijn de limieten drastisch omhoog en nog logischer afschaffen.
Maar logica en belgacom (of telenet) dat gaat blijkbaar niet samen. :roll:
tomg1804
Pro Member
Pro Member

+ nog even het bewijs dat ze nog in de oertijd zitten.
officiele persbericht belgacom schreef:ADSL Light: De downloadsnelheid stijgt van 1 naar 2 Mbs, waardoor bijvoorbeeld een game of een
volledig muziekalbum downloaden zal kunnen in ongeveer 2 minuten in plaats van 4.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tomg1804 schreef:+ nog even het bewijs dat ze nog in de oertijd zitten.
officiele persbericht belgacom schreef:ADSL Light: De downloadsnelheid stijgt van 1 naar 2 Mbs, waardoor bijvoorbeeld een game of een
volledig muziekalbum downloaden zal kunnen in ongeveer 2 minuten in plaats van 4.
Wauw, en spel van 1,5 gibibyte downloaden op 2 minuten.

Ik weet niet wat ze pakken bij Belgacom, maar wat het ook is, ik wil er ook wat van!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

localhost schreef:

Ik weet niet wat ze pakken bij Belgacom, maar wat het ook is, ik wil er ook wat van!
bejeweled enzo :lol:

van waar komt die avatar?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:
localhost schreef:

bejeweled enzo :lol:

van waar komt die avatar?
ik vermoed dat het gaat over de games van de belgacom site zelf, de voordelen bij een go en plus enzo...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hellsnake schreef:van waar komt die avatar?
http://www.simpsonizeme.com/
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:
hellsnake schreef:van waar komt die avatar?
http://www.simpsonizeme.com/
Inderdaad.
Origineel op http://amedee.be/pasfoto
Lijkt het er wat op?
Dédé
Member
Member

Tja, meer kan je niet verwachten uit die torens uit Brussel. Ze leven inderdaad nog in de oertijd en ze zijn er nog trots op ook om valse feiten te verkopen. Die spelen daar nog letterlijk met de blokskes zoals in de kindertuin :eek:

Alle alternatieve operatoren bieden reeds (of zullen in de toekomst) hogere snelheden aan(bieden) voor upl. Nu al tot 1Mbits voor een goedkopere prijs dan hun standaard abonnement (straks zelfs tot 3Mbits). En Belgacom amper 400

blokskes = tetris en consoorten
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Is dit het volledige bericht of wordt er ook iets gezegd over VDSL?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

localhost schreef:Origineel op http://amedee.be/pasfoto
Lijkt het er wat op?
Ik vind de huidige avatar vleiend... :lol:
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Astralon schreef:

Is dit het volledige bericht of wordt er ook iets gezegd over VDSL?
Officiële persbericht vind je hier: http://www.belgacom.com/group/6/2008010 ... -meer.html
Ik zal het er ook maar meteen bijzeggen dat er niets in staat over VDSL.
(zoals je op die foto die erbij staat ziet, bellen ze daar precies nog met een draaischijf... belgacom een vooruitstrevend bedrijf, maak dat de ganzen wijs. :-D )
Laatst gewijzigd door tomg1804 09 jan 2008, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Belgacom torens = tetris blokjes ;-)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:
localhost schreef:Origineel op http://amedee.be/pasfoto
Lijkt het er wat op?
Ik vind de huidige avatar vleiend... :lol:
't Is zo goed als wat diene site er default van maakt.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

AgentVortex schreef:
Astralon schreef:Yep, volgens de informatie die ik heb wel. Wel nog steeds geen officieel antwoord van mijn account manager.
Maar ja, Belgacom heeft ook nog niets gecommuniceerd over de wijzigingen van de Go en Plus terwijl ze duidelijk bezig zijn met de profielen aan te passen.

Da's ook de reden waarom ik de Speed Test data voor VDSL gepost heb, dan hebben de VDSL gebruikers toch iets waar ze zich kunnen aan vastklampen.
Het blijft natuurlijk afwachten geblazen want vorig jaar heb ze ons al eens een paar dagen op dit profiel (was wel nog 9 Mbit down denk ik) gezet en het was gewoon heerlijk. :oops:
Heb het ook eens ervaren, dacht wat is dit nu, effe checken of na het opnieuw laten synchroniseren ik nog steeds dezelfde upload zou hebben, nou nee, bummer :-D

Het zou wel mooi zijn moesten we met een 2048 up lijnprofiel zitten in de zeer zeer nabije toekomst 8)
Ik blijf het vreemd vinden dat Belgacom niets communiceert over VDSL terwijl er wel merkbaar testen aan de gang zijn ... Kan niemand hier wat meer licht op werpen ?

Anderzijds is er nooit veel communicatie of commerciële activiteit rond het VDSL-abbonnement geweest, en is de verhoging van de downloadsnelheid ook geruisloos gepasseerd, van 9 naar 17 destijds ...

We zullen maar wat afwachten zekers ? :???: :lol:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

AgentVortex schreef:We zullen maar wat afwachten zekers ? :???: :lol:
Ik in ieder geval niet.

Ik ben de non-communicatie van Belgacom en Proximus beu en als er een andere provider wel een serieus voorstel kan doen voor "Lochristi Valley" dan zijn we weg.

Het probleem is dat er voorlopig geen enkele provider (Telenet is geen alternatief) een merkelijk hogere upload aanbiedt in Lochristi.
Het voordeel is dat we het hier om net iets meer gaat dan alleen maar een xDSL abonnementje.

Daarstraks nog met mijn account manager gesproken en die was totaal niet betrokken.
Oh ja, er wordt nog eens gereorganizeerd bij Belgacom dus eigenlijk hebben we een andere account manager alleen weten ze nog niet wie :cry:

Anderzijds moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb (gebaseerd op wat hier gepost wordt) dat alle providers een serieus communicatieprobleem hebben.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

En dat voor communicatiebedrijven, hé Astr ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

Astralon schreef:Ik in ieder geval niet.

Ik ben de non-communicatie van Belgacom en Proximus beu en als er een andere provider wel een serieus voorstel kan doen voor "Lochristi Valley" dan zijn we weg.

Het probleem is dat er voorlopig geen enkele provider (Telenet is geen alternatief) een merkelijk hogere upload aanbiedt in Lochristi.
Het voordeel is dat we het hier om net iets meer gaat dan alleen maar een xDSL abonnementje.

Daarstraks nog met mijn account manager gesproken en die was totaal niet betrokken.
Oh ja, er wordt nog eens gereorganizeerd bij Belgacom dus eigenlijk hebben we een andere account manager alleen weten ze nog niet wie :cry:

Anderzijds moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb (gebaseerd op wat hier gepost wordt) dat alle providers een serieus communicatieprobleem hebben.
Als het om net iets meer gaat dsn een xDSL abonnementje, ga ik er vanuit dat je genoeg budget hebt voor glasvezel ...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

hollebollegijs schreef:
localhost schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Astralon geen residential customer is, maar een vrij grote professionele klant vertegenwoordigt. Je zou toch verwachten dat de relatie en de communicatie ietsje beter verzorgd is met grote klanten die voor meer inkomsten zorgen dan enkele duizenden residential klanten samen. Bedrijven moeten nu eenmaal plannen maken voor de toekomst, en dan heeft men liever een stabiel aanbod van een concurrerende aanbieder, dan een mogelijk beter maar momenteel onbekend aanbod van de huidige aanbieder.
YEP !
Ik vrees dat daar Belgacom nog veel werk heeft samen met Telindus ik spreek dus ook van de grote klanten. We botsen de laatste tijd op absurde commerciele problemen, totaal niet technisch. Die service kan je niet verhuizen want die gaat eol dan, maar zo kan het wel. Een nieuwe kan niet, maar een oude reactiveren wel etc etc etc.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

You lost me... Lochristi Valley's connectiviteit is gebaseerd op xDSL lijnen, omdat er geen Telenet is? En ik die dacht dat er daar Telenet fiber binnenliep, en een ge draad? :s
Xi
Pro Member
Pro Member

Nu staat het op de product pages dat go en plus 400Kbit zijn.

ik heb ook net nog eens een testje gedaan en ik kwam niet eens aan 400kbit meer, niet prettig.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
You lost me... Lochristi Valley's connectiviteit is gebaseerd op xDSL lijnen, omdat er geen Telenet is? En ik die dacht dat er daar Telenet fiber binnenliep, en een ge draad? :s
Sorry Goendi, ik gebruikte "Lochristi Valley" als woordspeling (dat is ook de reden waarom het tussen haakjes staat).
We hebben niets met Hostbasket of wie dan ook in het gebouw daar te maken. Onze servers staan trouwens niet in Lochristi maar verspreid over verschillende locaties.
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Astralon schreef:Sorry Goendi, ik gebruikte "Lochristi Valley" als woordspeling (dat is ook de reden waarom het tussen haakjes staat).
tussen aanhalingstekens :wink:
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Xi schreef:Nu staat het op de product pages dat go en plus 400Kbit zijn.

ik heb ook net nog eens een testje gedaan en ik kwam niet eens aan 400kbit meer, niet prettig.
ik haalde gister op mijn vdsl lijn up 203, down 8900

gewoon schandalig
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Astralon schreef:
Goendi schreef:
Sorry Goendi, ik gebruikte "Lochristi Valley" als woordspeling (dat is ook de reden waarom het tussen haakjes staat).
We hebben niets met Hostbasket of wie dan ook in het gebouw daar te maken. Onze servers staan trouwens niet in Lochristi maar verspreid over verschillende locaties.
Lochristi Valley, naar analogie met Silicon Valley of Flanders Language Valley. Toevallig zijn er in Lochristi enkele IT-bedrijven gevestigd (niet alleen Hostbasket maar ook andere), iets meer dan gemiddeld dan dat je in zo'n relatief klein dorp zou verwachten. De nabijheid van Gent zal daar zeker iets mee te maken hebben.
Vandaar de woordspeling "Lochristi Valley".
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”