Een interessante link met goed overzicht vind je hier.
P.S.: ik zit zelf bij Keytrade voor het sparen en heb het me nog niet beklaagd
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ben ik hier ook van plan ( voor lopende rekeningen dan ).Lord Utopia schreef:Over een paar jaar is mijn moeder overgeschakeld van Dexia naar Argenta, en maar goed ook
Kleinere bank is zóveel beter als een grote, arrogante bank
Ik neem aan dat je moeder dan ook Nederlandse is? Was dat geen vereiste (domicilie in Nederland)?Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.
Nee, dat is geen vereiste.cloink schreef:Ik neem aan dat je moeder dan ook Nederlandse is? Was dat geen vereiste (domicilie in Nederland)?Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.
Héél erg vreemd, ben je hier zeker van? Dus ik kan zodadelijk, als particulier, een rekening openen bij een Nederlandse bank en Nederlandse betaalkaarten krijgen (chipknip)? Ik lees echt overal dat je een SOFI-nummer moet hebben of zakelijke statuten moet voorleggen...Lord Utopia schreef:Nee, dat is geen vereiste.
Nou...Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.
Ja, ik weet niet hoe het zit, maar ze heeft daar geld staan.cloink schreef:Nou...Lord Utopia schreef:Ja, wel, mijn moeder zit in de nederlandse variant.
Vergeet niet dat je eerst 1000€ op je rekening moet storten voor ze de kaarten opsturen. Daarna heb je ze binnen een week. Je moet dit normaal 1 maand na de aanvraag doen.cloink schreef:Ik ben net van Dexia naar Deutsche Bank gestapt. Helaas is de overzet nog niet compleet (begonnen in november), daar DB blijkbaar een beetje traag is met het uitleveren van betaalkaarten.
I know en dat is voor de eerste rekening ook prima gelukt (op +/- 2 weken waren de rekeningen geopend en had ik mijn kaarten). Het is voor de tweede rekening (onder dezelfde "account") dat het probleem zich stelt. Deze is nu toch al een maand geopend, er stond in week 1 1000€ op en toch zie ik geen kaarten opdoemen. Zelfs een week geleden toch maar eens een mailtje gestuurd, doch tot op heden geen reactie.ZMD schreef:Vergeet niet dat je eerst 1000€ op je rekening moet storten voor ze de kaarten opsturen. Daarna heb je ze binnen een week. Je moet dit normaal 1 maand na de aanvraag doen.
Heb de mijne ook net aangevraagd.ljd schreef:ik heb vandaag mijn spaarrekening aangevraagd bij rabobank.be
Kijk eens naar hun e-Spaar rekening.wasa schreef:Zit nu al 15 jaar bij Argenta, maar ik vind hun spaarrente niet echt meer fantastisch (1,75% + 1,35% aangroei)
Zoals... voor mij doet het alles wat het moet.wasa schreef:de online banking kan echt wel beter.
als je de demo van deutsche bank vergelijkt met argenta zie ik toch grote verschillen. en beleggingsopties zijn veel uitgebreider. ik hou er ook niet van dat er geen digipass gebruikt wordt, het lijkt me te risicovol. maar op de spaargids websites zijn de reacties idd niet echt lovend, ze komen een beetje over als telenet, nieuwe klanten lokken maar dan slechte service geven aan bestaande (zeer traag online bankieren, ...) , en daar heb ik mijn buik nu wel van vol eerlijk gezegdr2504 schreef:Kijk eens naar hun e-Spaar rekening.wasa schreef:Zit nu al 15 jaar bij Argenta, maar ik vind hun spaarrente niet echt meer fantastisch (1,75% + 1,35% aangroei)
Zoals... voor mij doet het alles wat het moet.wasa schreef:de online banking kan echt wel beter.
r2504, bij de e-spaar rekening, heb je dan nog altijd recht op een gratis visa kaart bij de zichtrekening? ik neem aan van wel. maar wat is dan het verschil tussen de maxi en de e-spaar, behalve dat je geen geld meer op het kantoor kan afhalen van je spaarrekening? maar wel van je zichtrekening als je van je spaar naar je zichtrekening overzet? komt beetje vreemd over.r2504 schreef:Kijk eens naar hun e-Spaar rekening.wasa schreef:Zit nu al 15 jaar bij Argenta, maar ik vind hun spaarrente niet echt meer fantastisch (1,75% + 1,35% aangroei)