Scarlet - Plat sinds 31/12 22u

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Tis weer van dat... Scarlet One ligt al een tijdje uit.

De lampjes van de scarletbox branden zoals het hoort. Via de webpage van de box kan je zien dat hij constant probeert connectie te maken maar
het lukt niet. Achterburen met Scarlet One hebben de zelfde shit.

Hebben al 2x 30minuten naar de muziek op hun helplijn (via GSM) zitten luisteren maar niets...

Voor mij loopt de emmer over. Ik zat al slechts op 1 Mbit lijn maar nu stop ik ermee. Ik ga naar Telenet.

Je krijgt nergens informatie vast. Het trekt gewoon op niets.
50€ per maand voor internet en gratis telefonie.
Tarara-ja, kijk eens naar m'n GSM kosten om de helpdesk te contacteren.

Pffff, we wachten maar af....
(Vanop een skynetlijn van familie)
Anybody into motorcycles?
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Na 40 minuten iemand aan de lijn en die legt gewoon de telefoon in.
Anybody into motorcycles?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Ja EDPnet lag hier ook uit (gaat via scarlet netwerk). Blijkbaar ergens een defecte lijn in hasselt. Hier werkt het nu terug (na bijna 48 uur!). Naar Telenet gaan is niet echt een oplossing zou ik zeggen (slechtere helpdesk, duurdere prijzen en lage limiet), ga dan liever naar dommel ofzo.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Ik was voorheen Skynet klant maar omwille van slechte nieuwsserver ben ik toen naar Scarlet One gegaan.

Na 1 jaar zeer tevreden klant te zijn, zijn we verhuisd naar onze nieuwbouw. Daar heeft gedurende 1 jaar alles mooi gelopen op 3,3Mbit.

Helaas hebben we toen te maken gekregen met veel connectie verliezen en hebben ze ons teruggeschoefd naar 1Mbit. Aangezien daarna de telefoon ook niet meer 100% werkte (ineens niet meer compatible) waren
we al niet echt meer content.

Nu een downtime van 31/12 22u00 tot 2/1 15u00 zonder dat je ergens informatie kan krijgen van waar het probleem ligt (het kon evengoed m'n box zijn) vond ik er echt over.

M'n overburen hebben skynet en die halen ook geen hoge snelheden dus probeer ik de kabel maar eens 2 maanden gratis omdat het vertrouwen van de telefoonlijn eigenlijk ver weg is.

Als dit ook niet werkt dan weet ik het ook niet meer. Dan verhuis ik naar Maastricht of zo denk ik...
Anybody into motorcycles?
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Avenger 2.0 schreef:slechtere helpdesk.
Is dat mogelijk??? Nog slechter dan die van Scarlet?
Anybody into motorcycles?
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek

Bij ons in de zone 03/886 ook zonder internet sinds zondagavond. Vanaf vandaag terug in orde. Heb volgende klachtenmail gestuurd:

Geachte,

Wij (enkele ADSL klanten van de zone 03/886) hebben enkele dagen zonder internet gezeten. Graag had ik gevraagd of er geen tussenkomst van uwertwege kan gebeuren? Persoonlijk vind ik ook dat tegenwoordig de service en snelheid te wensen overlaat (verbinding valt regelmatig weg, de ene keer zéér trage verbinding (snelheid van de oude telefoonverbinding), de andere keer snelle verbinding, de verbruikersmeter dat nog altijd niet werkt, enz). Graag had ik hierop een antwoordje & een evt. vergoeding gehad of u zult klanten verliezen en ik zal waarschijnlijk niet de eerste zijn!!

Hopend op een positief antwoord,
Mvg,
Wim Schaerlaecken
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Ik heb hier in Zonhoven niks gemerkt. Thans toch vlakbij Hasselt en ook zone 011. Geluk gehad...
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Heeft die persoon van de helpdesk gewoon opgenomen en opnieuw ingelegd zonder iets te zeggen dan ?
Floris Bakker for president!
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

cavecat schreef:Heeft die persoon van de helpdesk gewoon opgenomen en opnieuw ingelegd zonder iets te zeggen dan ?
Neen neen, ik was met hem aan het spreken maar je krijgt van die mensen enkel volgende zaken:
- Het wordt zo snel mogelijk opgelost
- De fout ligt aan uw router
- De fout ligt aan een niet compatible telefoontoestel

Toen heb ik m'n klachten eens voorgelegd en terwijl ik die aan het verklaren was heeft hij gewoon ingelegd.
Anybody into motorcycles?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Zo fout ...

Op dat moment moeten ze toch al geweten hebben dat er "iets" aan de hand was ?
Floris Bakker for president!
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Ieder keer als ik belde in het verleden lag het altijd aan "iets" anders, het was nooit hun fout. Ach nog 6 weken en ik ben ervan af.

Ik hoop dat Telenet meevalt...
Anybody into motorcycles?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2239
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

w_boelen schreef: Ik hoop dat Telenet meevalt...
Zolang je geen problemen hebt wel. En anders tja, dat zul je wel merken 8)
fusionbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 aug 2005, 17:41
Bedankt: 3 keer

Ik ben 2 jaar geleden vertrokken van Telenet naar Scarlet na slechte ervaringen.

Telenet ging plots supertraag. Ook gebeld naar de helpdesk. Uwe modem is in orde, het zal wel aan uwe computer liggen, herinstalleer eens uwe windows blablabla. Van pure miserie opgezegd.

Een maand later stond zo'n telenet camionet 2 huizen verder. Een tijdje later komt die buurman bij mij aanbellen. "Heb je ook zo traag internet?". Ik zeg "ja, daarom heb ik het verleden maand buitengesmeten".
Ze zijn toen de hele week bezig geweest voor zijn deur. Diepe put gegraven, heel kastje vervangen.
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Ik hou m'n hart al vast.
Anybody into motorcycles?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

w_boelen schreef:Ik hou m'n hart al vast.
Ik ben geen grote fan van telenet (limieten, prijs & traffic shaping), maar ik moet zeggen hun support is wel goed. 3 keer geen internet gehad op al die tijd dat ik al klant ben (bijna sinds het begin).

Een keer lag het aan voeding van de modem en die is direct opgestuurd per koerier, ik had em de volgende dag.
Ook een keer de modem zelf die defect was, 2 dagen later had ik een nieuwe.
De laatste keer lag aan bekabeling (oxidatie), dat was opgelost 2 dagen later.

Voor de rest nooit maar dan echt nooit problemen gehad.
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek

Antwoord van Scarlet (maar heb al geantwoord dat het 3 dagen was):

Op 2 januari hebben wij inderdaad onderhoudswerken op de centrale waarop u verbindt uitgevoerd. Een kleine 200 klanten konden hierdoor gedurende een tijd niet meer surfen. Hiervoor onze excuses. Deze onderhoudswerken werden uitgevoerd om de snelheidsproblemen waar u over spreekt uit de wereld te helpen. Wij hopen dan ook dat u sinds gisteren reeds een verbeterde dienstverlening merkt.

Betreffende de volumemeter heeft u volkomen gelijk. Deze problemen spelen nu reeds verschillende weken op. Ik kan u echter verzekeren dat wij alles in het werk stellen om dit ongemak zo spoedig mogelijk te verhelpen.

We hebben in elk geval reeds om aan dit ongemak tegemoet te komen, beslist het gebruikte volume tot het einde van 2007 niet aan te rekenen. De "fair use" policy blijft echter wel gelden. Indien we merken dat klanten van deze outage gaan gebruik maken om excessief veel te downloaden zullen we wel overgaan tot de facturatie van dit overmatig gebruik.

Gezien de aard en de duur van uw onderbreking kunnen wij niet overgaan tot het uitkeren van een vergoeding.

Hoogachtend,

Jan Geuens
Afdeling klantenservice Scarlet
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

w_boelen schreef:Ieder keer als ik belde in het verleden lag het altijd aan "iets" anders, het was nooit hun fout. Ach nog 6 weken en ik ben ervan af.

Ik hoop dat Telenet meevalt...
hun helpdesk is zelfde hoor
1) uw router
2) uw spyware
3) we kunnen betaalde technieker sturen
4) zie 1
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

LoSeR schreef:
w_boelen schreef:Ieder keer als ik belde in het verleden lag het altijd aan "iets" anders, het was nooit hun fout. Ach nog 6 weken en ik ben ervan af.

Ik hoop dat Telenet meevalt...
hun helpdesk is zelfde hoor
1) uw router
2) uw spyware
3) we kunnen betaalde technieker sturen
4) zie 1
5) Windows opnieuw installeren
? :P
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
LoSeR schreef:
w_boelen schreef:Ieder keer als ik belde in het verleden lag het altijd aan "iets" anders, het was nooit hun fout. Ach nog 6 weken en ik ben ervan af.

Ik hoop dat Telenet meevalt...
hun helpdesk is zelfde hoor
1) uw router
2) uw spyware
3) we kunnen betaalde technieker sturen
4) zie 1
5) Windows opnieuw installeren
? :P
ah ja dat ook
dat was wel 1 keer goe lachen
ik kwam bij iemand pc "repareren" en ze hadden slechte inet connectie
toen had ik ook mijn eigen pc mee, die perfect werkte bij mij thuis.
toen ik naar die helpdesk belde vroegen ze idd van ja spyware etc, etc..
en toen dak zei ja tis juist helemaal geinstalleerd, zei men: ja het ligt dan aan uw config of firewall :)
dan heb ik mijn argument van "mijn pc die perfect thuis werkt, maar niet hier" naar boven gehaald
antwoord die ik dan te horen kreeg was nieuw: ik weet het niet
ze konden wel technieker sturen :)
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

Ik ga zo dadelijk eens naar de administratieve helpdesk bellen om te kijken of ze tussenkomen in de gemaakte kosten.
Anybody into motorcycles?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Dat vermoed ik niet.
Zie de voorwaarden (kleine lettertjes) :-(
w_boelen
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:02

ik heb m'n aangetekende opzegbrief verstuurd met daarin een opsomming van de gedane kosten en schade en betaal gewoon m'n volgende factuur niet helemaal.

We zullen eens zien of ze voor 8 euro verdere stappen ondernemen.
Ik zal wel even tegendraads werken en daarna zien we wel.

Het gaat me ook niet om die 8 euro maar gewoon uit principe.
Anybody into motorcycles?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”