Allereerst,allemaal een spetterend & vooral gezond 2008 toegewenst
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ik heb sedert gisteren (avond) géén verbinding met EDPet meer.
(surf nu wireless via de connectie van mijn buren)
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)
Jawel hoor, maar niet op de helpdesk.Avenger 2.0 schreef:Heb eens proberen te bellen, maar bij edpnet werkt niemand vandaag.
Ik heb vroeger (over meer als 7 jaar geleden spreek ik dan) bij UPC volledige weekends en halve weken zonder internet gezeten en ook al vind ik het niet normaal, kwa zo'n dingen verbaast mij alleszins niets meer.MrZipper schreef:Is het trouwens normaal dat bij een panne - zelfs met Nieuwjaar - de klanten meer dan 24 uur niet meer kunnen surfen?
Stel dat dit bij Skynet was gebeurd, zou dan half Limburg ook in de kou hebben gestaan? Maw is het bij Skynet ooit gebeurd dat klanten meer dan 24 uur helemaal niet konden surfen?
Waar zit het verschil in de service?
Niet denken dat ik over EDPnet wil klagen, maar ik vraag me dit gewoon af?
De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.FlashBlue schreef:tsja, daar twijfel ik dus ook aan, of men dit bij belgacom evenlang had laten aanslepen, zeker gezien dit geen infrastructuur betreft, maar puur een defecte atm switch, die op 1 2 3 vervangen kan worden normaal gezien...
Ik vind het niet zoooo een ramp, ik kan verder met umts abo van het werk, maar er zijn veel mensen die daar niet op kunnen terugvallen.
Verder heeft er tot vanmiddag niks op edpnet hun site gestaan, en dan komt men hier triomfantelijk verkondigen "we wisten wel ervan hoor" ...
Al bij al kon dit een pak beter afgehandeld worden, daar heb je gelijk in ...
Om te beginnen zal je wel weten dat op dagen dat de helpdesk gesloten is, mensen moeten terugvallen op de "gekende problemen" pagina om te weten of er al dan niet iets aan de hand is. Die pagina updaten als het probleem bekend is, hoeft geen prioriteit te zijn boven het oplossen van het probleem, maar is wel zo netjes naar de klanten toe natuurlijk...EDPnet schreef:De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.
Overigens is intussen gebleken dat het niet een defecte atm-switch betreft, maar een defecte fiberlijn _naar_ die atm-switch. Deze leased line is in beheer van Belgacom, en kennelijk konden onze concullega's er op de overgang van oud naar nieuw inderdaad niet eerder iemand naartoe krijgen dan een kleine dag na het ontstaan van de storing.
Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde sla's met Belgacom voor kritische verbindingen, wij hebben nog nooit meer dan 24 uur moeten wachten op herstelling van een defecte fiber, zelfs op de gekste feestdagen, momenten.EDPnet schreef:De beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen.FlashBlue schreef:tsja, daar twijfel ik dus ook aan, of men dit bij belgacom evenlang had laten aanslepen, zeker gezien dit geen infrastructuur betreft, maar puur een defecte atm switch, die op 1 2 3 vervangen kan worden normaal gezien...
Ik vind het niet zoooo een ramp, ik kan verder met umts abo van het werk, maar er zijn veel mensen die daar niet op kunnen terugvallen.
Verder heeft er tot vanmiddag niks op edpnet hun site gestaan, en dan komt men hier triomfantelijk verkondigen "we wisten wel ervan hoor" ...
Al bij al kon dit een pak beter afgehandeld worden, daar heb je gelijk in ...
Overigens is intussen gebleken dat het niet een defecte atm-switch betreft, maar een defecte fiberlijn _naar_ die atm-switch. Deze leased line is in beheer van Belgacom, en kennelijk konden onze concullega's er op de overgang van oud naar nieuw inderdaad niet eerder iemand naartoe krijgen dan een kleine dag na het ontstaan van de storing.
Tomsworld schreef:Blijkbaar hebben jullie daar wat bespaard, edpnet ?
exact ...deej schreef: Wie is "wij"? Ik daag je uit een ISP te noemen die wel overal ontdubbelde lijnen naar al z'n ATM switches heeft en dan daarmee consumer abbonementen aanbiedt aan 30-35€ per maand.
Maar hey als morgen alle klanten dubbel willen betalen om nooit meer downtime te hebben, dan zullen de ISPs wel dubbele lijnen leggen.
Die bgc techniekers ligge nog allemaal hun roes uit te slape in hun camionetteAvenger 2.0 schreef:Zou volgens de statuspagina in de nacht van dinsdag 1 op woensdag 2 januari opgelost worden. Maar ligt nu blijkbaar nog altijd uit...
Toch even iets ontkrachten... Belgacom heeft wachtdiensten en een stevig bemand NOC voor dergelijke zaken. Het zou me ten stelligste verbazen dat ze een dag wachten met iets op te lossen van die aard als er effectief een SLA in de dienstverlening bijzit. Een SLA voor dergelijke zaken gaat dan over een interventie binnen de 4 uur, onsite. Als dat gerapporteerd is om 22.00 uur op de 31ste, impliceert dat dus dat er iemand staat om 02.00 uur op nieuwjaarsnacht. Zelfs -als- ze zich daar, om welke reden dan ook, niet aan kunnen houden, zal dat dus echt wel -niet- duren tot 08.00 uur 2 dagen later! Dat zou -ruim- 24 uur na de voorziene tussenkomst moeten zijn. En voor diegenen die hieraan twijfelen... Belgacom heeft 20.000 mensen in dienst, en op feestdagen is er nog steeds circa 200 man aan het werk (en dan heb ik het niet over on-call ingenieurs/techniekers). Als dit al allemaal klopt, dan zal er wel een fysisch dermate ernstig probleem zijn dat het een tijd duurt om dit op te lossen. En als dat zo is, dan heeft Belgacom altijd alternatieve bekabeling om een tijdelijk alternatief te bieden, waardoor ze hun SLA alsnog halen. Dat die techniekers dan hun roes uitslapen, dat klopt dus echt niet. Professionele en residentiele klanten worden gans anders bediend!Die bgc techniekers ligge nog allemaal hun roes uit te slape in hun camionette Laughing , wa wilde dan Tongue
Op de website van Edpnet staat het volgende :MrZipper schreef:Dit begint echt vervelend te worden, we zijn straks 36 uur verder, nog steeds geen connectie met EDPnet![]()
Ben nu wel echt een beetje teleurgesteld in EDPnet...
Heeft iemand een update voor mij?
Straf, een SLA op een verbinding waar ge 30 euro/maand voor betaald.doeternietoe schreef:Ik eis 1.5 euro terug op mijn rekening.
Per 24 uur dat internet niet werkt is 1 euro verlies.
30 euro abonnement, 744 uren/maand, 24 uur down -> 3 %
--> 1 euro.
Mijn mail is verstuurt voor de terug vordering.
Ik stel voor dat iedereen dit doet.
1.5 euro maakt mij niks uit maar als je teveel download betaal je ook.
Is meer een principe kwestie.
Nog straffer is dat ze bij Scarlet blijkbaar geen deftige SLA hebben...TomG schreef: Straf, een SLA op een verbinding waar ge 30 euro/maand voor betaald.
Ze zeggen juist dat deze panne iedere ISP op Broba II platgelegd heeft. Deze topic staat dan wel bij EDPnet, maar dat was blijkbaar ook de enige ISP die het aan z'n klanten meegedeeld heeft.doeternietoe schreef:Ik ben edpnet zo kotsbeu
Slechte speed en nu dit