Skynet > edpnet (snelheid?)

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Wat is het hoogste qua snelheden (profiel?) wat ik bij edpnet zou kunnen halen? Nu zou ik op 3328/384 gezet worden.
Ben bijna overgestapt van skynet naar edpnet. (3 Jan.)

Bij skynet haalde ik telkens deze snelheden.
- Download speed : 3410 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 281 kbit/s or 35 kbyte/s

Hieronder lijntest uitgevoerd met Speedtouch Pro

Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

In beste geval een 362 KByte/s. Hoogste profiel bij edpnet is 6114/640. Je zal waarschijnlijk redelijk ver van de (scarlet) centrale wonen daar ze je op een lager profiel zetten.
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Die snelheid moet toch even hoog of hoger kunnen als bij Skynet?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Die Scarlet centrale bestaat niet. EDPNET geeft je een profiel afhankelijk van de afstand tot de centrale, inclusief een veilige marge. Als ze je op een 3.3Mbit profiel zetten en je haalt goeie SNR MARGIN waardes (> 20) dan kan je vragen om je op een 4Mbps profiel te plaatsen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vinny schreef:Wat is het hoogste qua snelheden (profiel?) wat ik bij edpnet zou kunnen halen? Nu zou ik op 3328/384 gezet worden.
Ben bijna overgestapt van skynet naar edpnet. (3 Jan.)

Bij skynet haalde ik telkens deze snelheden.
- Download speed : 3410 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 281 kbit/s or 35 kbyte/s

Hieronder lijntest uitgevoerd met Speedtouch Pro

Afbeelding

Aan uw lijnwaarden te zien is een 4M profiel in uw bereik, maar zeker niet hoger, aangezien uw noisemargin 13db is zal een 6M profiel mogelijk te hoog gegrepen zijn. (iets te ver van de centrale)
Als ze u maar 3.3 geven zou ik er zeker tegenin gaan, want een 4 M is zeker haalbaar, zoals je nu zit bij Skynet
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Ok, alvast bedankt voor de antwoorden ;)
Dumboboe
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007, 01:06
Locatie: Geraardsbergen

1 raad : voor het ogenblik NIET overstappen naar EDPNET. Ze hebben fantastisch veel problemen met snelheden. Ikzelf zit nog op 3.3 Mbps en haal nu 450 Kbps. Dus, wegblijven is mijn enigste raad wat ik U voor het ogenblik kan geven. Heb het probleem al gemeld aan EDPNET maar hebben geen oren. :|
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dumboboe schreef:1 raad : voor het ogenblik NIET overstappen naar EDPNET. Ze hebben fantastisch veel problemen met snelheden. Ikzelf zit nog op 3.3 Mbps en haal nu 450 Kbps. Dus, wegblijven is mijn enigste raad wat ik U voor het ogenblik kan geven. Heb het probleem al gemeld aan EDPNET maar hebben geen oren. :|

Ge zijt dan toch in elk geval één van de weinigen.

Ik zit op een 4 Mbit profiel en haal die maximum snelheid praktisch altijd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TomG schreef:Ge zijt dan toch in elk geval één van de weinigen.
er zijn toch al diverse snelheidsklachten geweest de laatste tijd, zie oa ook de topics Is dit normaal? & edpnet met momenten zeer traag.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TNT
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2007, 23:02
Locatie: Desselgem

Ikzelf ben sedert 3 dagen aangesloten via edpnet.
Reuze tevreden.
Ik had vroeger een belgacom go abbo maar was die datalimiet kotsbeu.
Mijn snelheid was te vergelijken met de uwe,schommelde tussen de 3000 à
3300 kbps.

Sedert een 3 tal dagen haal ik deze:
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 5098 kbit/s or 637 kbyte/s
- Upload speed : 517 kbit/s or 65 kbyte/s
Sun Dec 30 2007 at 23:09:37 UTC+0100

ps:regio Waregem
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Op zondagen lijkt het altijd wat trager te gaan (4000-4500kbps ipv normale 5250 kbps), maar ik merk het enkel bij speedtests, niet tijdens het surfen.

Buiten die ene dag dat ze 'geddost' werden, heeft EDPnet hier altijd gelopen als een 6Mbit trein (zone 053).

Enkel hun abo voorwaarden zijn momenteel ietsje te achterhaald om ze voluit aan te raden, maar toch nog steeds een zeer goeie provider voor mij.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dumboboe schreef:1 raad : voor het ogenblik NIET overstappen naar EDPNET. Ze hebben fantastisch veel problemen met snelheden. Ikzelf zit nog op 3.3 Mbps en haal nu 450 KBps. Dus, wegblijven is mijn enigste raad wat ik U voor het ogenblik kan geven. Heb het probleem al gemeld aan EDPNET maar hebben geen oren. :|

Mja als ge 450 KBps haalt zit ge toch niet op een 3.3Mbit profiel want daar haal je max 360 KBps ofzo op (of ik toch alleszins). De rest van de bandbreedte is overhead. Ik schat dat je op een 4Mbit profiel zit.

Die snelheden vind ik trouwens ook niet echt slecht maar soit, ik weet natuurlijk niet hoe ver je van de centrale zit. Ikzelf zit op 4.2KM en ik heb het geluk van niet echt problemen te hebben met de snelheid (maarja ik zit niet op zo een drukke centrale denk ik).
Laatst gewijzigd door Mette 31 dec 2007, 16:53, in totaal 2 gewijzigd.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mette schreef:
Dumboboe schreef:Ikzelf zit nog op 3.3 Mbps en haal nu 450 Kbps.

Mja als ge 450 Kbps haalt zit ge toch niet op een 3.3Mbit profiel want daar haal je max 360 ofzo op (of ik toch alleszins).

kbps <-> kBps
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Vinny schreef:Wat is het hoogste qua snelheden (profiel?) wat ik bij edpnet zou kunnen halen? Nu zou ik op 3328/384 gezet worden.
Ben bijna overgestapt van skynet naar edpnet. (3 Jan.)

Bij skynet haalde ik telkens deze snelheden.
- Download speed : 3410 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 281 kbit/s or 35 kbyte/s

Hieronder lijntest uitgevoerd met Speedtouch Pro

Afbeelding


Net mailke gekregen van edpnet, ze gaan me op 4Mb zetten :-D
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

kUmbro schreef:
Mette schreef:
Dumboboe schreef:Ikzelf zit nog op 3.3 Mbps en haal nu 450 Kbps.

Mja als ge 450 Kbps haalt zit ge toch niet op een 3.3Mbit profiel want daar haal je max 360 ofzo op (of ik toch alleszins).

kbps <-> kBps

Je hebt idd gelijk, k had mijn bericht wat rap getypt denk ik. Ik heb het bericht aangepast.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

deej schreef:Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).

Nogtans kan je hier zien dat er wel redelijk veel snelheids problemen zijn. :eek:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

deej schreef:Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).


idem ... :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

-=RoG=-Duupje schreef:
deej schreef:Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).

Nogtans kan je hier zien dat er wel redelijk veel snelheids problemen zijn. :eek:

hoe kan je dat nu weten? er zijn mensen die 6km ver wonen en die er <500m wonen....
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

LoSeR schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:
deej schreef:Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).

Nogtans kan je hier zien dat er wel redelijk veel snelheids problemen zijn. :eek:

hoe kan je dat nu weten? er zijn mensen die 6km ver wonen en die er <500m wonen....

Dan wonen de meeste edpnet klanten buiten de "stabiele" zone, en die van dommel binnen de zone?? raar denkpatroon
Dommel meestal boven de 70% eff.
Edpnet meestal onder de 60% eff.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

-=RoG=-Duupje schreef:Nogtans kan je hier zien dat er wel redelijk veel snelheids problemen zijn. :eek:


Ik denk niet dat dat representatief voor het EDPNet klantenbestand. Het zijn vooral de mensen die problemen hebben die als een gek gaan testen om te bewijzen dat er problemen zijn. Ikzelf doe bijna nooit nog testen gewoon omdat ik weet dat mijn lijn altijd het maximum haalt.
TNT
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2007, 23:02
Locatie: Desselgem

Natuurlijk is dit niet representatief.
Als alles op wieltjes loopt ga je helemaal niet je lijn gaan testen.
Een van de grotere spelers op de markt waar ik 3 jaar zonder problemen
bij zat (behalve dat ik bestolen werd :wink: ) heeft anders ook niet zo'n leuke cijfertjes:

http://www.userbase.be/speedtest/db_las ... rovider=18[url][/url]
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

-=RoG=-Duupje schreef:
LoSeR schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:
deej schreef:Ik haal altijd minimum 5 van de 6 Mbit bij EDP en raad hen met plezier aan aan vrienden. Die topics over snelheids problemen lijken me een minderheid van de klanten aan te belangen. Als het goed is hoor je het vaak nooit hé ;-).

Nogtans kan je hier zien dat er wel redelijk veel snelheids problemen zijn. :eek:

hoe kan je dat nu weten? er zijn mensen die 6km ver wonen en die er <500m wonen....

Dan wonen de meeste edpnet klanten buiten de "stabiele" zone, en die van dommel binnen de zone?? raar denkpatroon
Dommel meestal boven de 70% eff.
Edpnet meestal onder de 60% eff.

edpnet geeft dan ook theoretisch 50% snellere lijn 4mbit vs 6mbit
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

edpnet geeft dan ook theoretisch 50% snellere lijn 4mbit vs 6mbit

:lol: lol ja zeg wel Theoretisch met een grote T
en dat enkel deze met problemen testen? sure, daarom dat die van dommel met bijna allemaal boven 80% eff al met probemen zijn??
TNT
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2007, 23:02
Locatie: Desselgem

daarom dat die van dommel met bijna allemaal boven 80%


Ik heb ze juist even geteld en er zijn 60 van de 100 laatste metingen die boven de 3000 kbps geraken.Bijna allemaal dus :wink:
Kan ik daar nu uitmaken dat 40% van de gebruikers van dommel een
slechte verbinding hebben.
Nee,natuurlijk niet.Want die tabbelen geven een vertekend beeld.

O ja,bij edpnet waren 52 van de 100 boven de 3000 kbps.Niet zo een
een groot versschil dus.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Die efficiëntie percentages hebben eigenlijk enkel nut om je eigen vorige metingen te vergelijken. Ze zijn niet geschikt om providers onderling te vergelijken, en ook niet binnen hetzelfde abo-type, aangezien je niet kan weten op welke sync/afstand iemand zit, en welke (tijdelijke) omstandigheden er gelden voor elke meting.

Bij EDPnet heb je 6Mbit, wat dus automatisch een mindere dekkingsgraad geeft en dus is de kans groter dan de klant die topsnelheid niet haalt.

Iemand die op 4Mbit bij EDPnet zit, heeft een gelijkaardige downloadsnelheid van een Dommelaar maar verliest wel een pak percentage aangezien die 6Mbit=100% is, en bij Dommel 4Mbit=100%.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nogChoco schreef:Die efficiëntie percentages hebben eigenlijk enkel nut om je eigen vorige metingen te vergelijken. Ze zijn niet geschikt om providers onderling te vergelijken, en ook niet binnen hetzelfde abo-type, aangezien je niet kan weten op welke sync/afstand iemand zit, en welke (tijdelijke) omstandigheden er gelden voor elke meting.

Bij EDPnet heb je 6Mbit, wat dus automatisch een mindere dekkingsgraad geeft en dus is de kans groter dan de klant die topsnelheid niet haalt.

Iemand die op 4Mbit bij EDPnet zit, heeft een gelijkaardige downloadsnelheid van een Dommelaar maar verliest wel een pak percentage aangezien die 6Mbit=100% is, en bij Dommel 4Mbit=100%.

dat is dus wat ik bedoelde :P
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Volgende keer dan met zoveel woorden zeggen, hé ...LoSeR :P :lol:

Edit: ('t was maar een grapje hoor!)
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Nu zou ik van edpnet 2 weken mn lijn moeten testen op 3Mbit terwijl het vroeger bij skynet op 4.6Mbit stond. dit lijkt me toch echt wel absurd.

Zou een 6Mbit hier haalbaar zijn met deze waarden? (zit op bijna 3Km van centrale)

Dit is een skynet lijntest van 2 Januari, op 3 Jan. de overstap gemaakt naar edpnet.

Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vinny schreef:Nu zou ik van edpnet 2 weken mn lijn moeten testen op 3Mbit terwijl het vroeger bij skynet op 4.6Mbit stond. dit lijkt me toch echt wel absurd.

Zou een 6Mbit hier haalbaar zijn met deze waarden? (zit op bijna 3Km van centrale)

Dit is een skynet lijntest van 2 Januari, op 3 Jan. de overstap gemaakt naar edpnet.

Afbeelding

uw noise is 13db, ik denk niet dat het genoeg is.
Je krijgt 3mbit omdat er geen 4,6 bestaat bij scarlet resellers
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

LoSeR schreef:uw noise is 13db, ik denk niet dat het genoeg is.
Je krijgt 3mbit omdat er geen 4,6 bestaat bij scarlet resellers

Dacht er wel een 4096 profiel bestaat bij edpnet ............ dus moet dat ook lukken, omdat hij bij skynet 13 db haalt met 4640
een 6M zou net niet haalbaar zijn.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

ja bij edpnet bestaat een 4096 (4Mbit) profiel, dus voor deze gaan?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

idd
4096/512 bestaat en is bij Edpnet/Scarlet/Belgacom gekend als LP533
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Patje schreef:
LoSeR schreef:uw noise is 13db, ik denk niet dat het genoeg is.
Je krijgt 3mbit omdat er geen 4,6 bestaat bij scarlet resellers

Dacht er wel een 4096 profiel bestaat bij edpnet ............ dus moet dat ook lukken, omdat hij bij skynet 13 db haalt met 4640
een 6M zou net niet haalbaar zijn.

ah sry, dacht van niet. :oops:
maar 4bit moet dan zeker gaan
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”