Graag had ik een vraag gesteld aan de technische "knobbels " onder de forumgasten.
Ikzelf ben helemaal niet op de hoogte van die technische spullen.
Mijn doelstelling is draadloos op het net gaan met een desktop ( niet uitgerust voor draadloos surfen ) en een laptop met ingebouwde wifi.
Kunnen jullie mij hierover een toelichting geven wat ik zou moeten doen en ook wat ik het best zou gebruiken?
Kennen jullie een website met een uitvoerige uitleg?
In de Krefel zag ik een D-Link wlan Router/Modem staan waarop er vermeld stond ADSL2+.
Zijn deze modems "adsl2+" ook geschikt voor de gewone adsl tot 6 mbps?
Alvast bedankt
Adsl draadloos surfen ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je bent dus op zoek naar een wireless router/AP, en een wireless PCI kaart voor je PC.
ADSL2+ modems zijn normaal steeds backwards compatible en kunnen dus ook overweg met de standaard ADSL. De enige vraag die je je kan stellen is of je een gecombineerde modem/router wil, of als aparte toestellen (stel dat je later naar VDSL wil, dan kan je op die manier je wireless router gewoon behouden en enkel de modem vervangen).
ADSL2+ modems zijn normaal steeds backwards compatible en kunnen dus ook overweg met de standaard ADSL. De enige vraag die je je kan stellen is of je een gecombineerde modem/router wil, of als aparte toestellen (stel dat je later naar VDSL wil, dan kan je op die manier je wireless router gewoon behouden en enkel de modem vervangen).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kort en bondig: Ja die ondersteunen ook de gewone 6 mbpsjjvk schreef:In de Krefel zag ik een D-Link wlan Router/Modem staan waarop er vermeld stond ADSL2+.
Zijn deze modems "adsl2+" ook geschikt voor de gewone adsl tot 6 mbps?
Alvast bedankt
Dus gewone Adsl en Adsl2+
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik heb hier nog een linksys WAG200G staan die ik wegdoe (aankoop van eind augustus 07)... pm indien interesse
mvg,
mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een combo neemt inderdaad minder plaats in... en misschien is dat belangrijk afhankelijk van waar je hem kan plaatsen.Draco888 schreef:Maakt geen verschil of hij nu een VDSL2 modem aan die combo hangt of een router alleen he. alleen neemt een combo minder plaats in en heeft maar een stopcontact.
Feit blijft echter dat indien hij bv. de WAG200G van xenne zou kopen, hij binnen enkele maanden misschien een nieuwe kan kopen omdat hij VDSL2 wil... en dan is hij gans z'n wireless gedeelte ook kwijt.
De keuze is aan hem... ik wijs hem gewoon op de gevolgen van combo's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Mja dat is waar, maar wie zegt dat VDSL2 er zal zijn . En wie zegt dat in de eerste fase er wel internet gaat aangeboden worden. En niet enkel HD Tv van bgc.r2504 schreef:Een combo neemt inderdaad minder plaats in... en misschien is dat belangrijk afhankelijk van waar je hem kan plaatsen.Draco888 schreef:Maakt geen verschil of hij nu een VDSL2 modem aan die combo hangt of een router alleen he. alleen neemt een combo minder plaats in en heeft maar een stopcontact.
Feit blijft echter dat indien hij bv. de WAG200G van xenne zou kopen, hij binnen enkele maanden misschien een nieuwe kan kopen omdat hij VDSL2 wil... en dan is hij gans z'n wireless gedeelte ook kwijt.
De keuze is aan hem... ik wijs hem gewoon op de gevolgen van combo's.