Adsl draadloos surfen ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jjvk
Starter Plus
Starter Plus

Graag had ik een vraag gesteld aan de technische "knobbels " onder de forumgasten.
Ikzelf ben helemaal niet op de hoogte van die technische spullen.
Mijn doelstelling is draadloos op het net gaan met een desktop ( niet uitgerust voor draadloos surfen ) en een laptop met ingebouwde wifi.
Kunnen jullie mij hierover een toelichting geven wat ik zou moeten doen en ook wat ik het best zou gebruiken?
Kennen jullie een website met een uitvoerige uitleg?

In de Krefel zag ik een D-Link wlan Router/Modem staan waarop er vermeld stond ADSL2+.
Zijn deze modems "adsl2+" ook geschikt voor de gewone adsl tot 6 mbps?

Alvast bedankt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je bent dus op zoek naar een wireless router/AP, en een wireless PCI kaart voor je PC.

ADSL2+ modems zijn normaal steeds backwards compatible en kunnen dus ook overweg met de standaard ADSL. De enige vraag die je je kan stellen is of je een gecombineerde modem/router wil, of als aparte toestellen (stel dat je later naar VDSL wil, dan kan je op die manier je wireless router gewoon behouden en enkel de modem vervangen).
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Errr....r2504.... heb je dat eerst is doorgedacht?
Maakt geen verschil of hij nu een VDSL2 modem aan die combo hangt of een router alleen he. alleen neemt een combo minder plaats in en heeft maar een stopcontact.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

jjvk schreef:In de Krefel zag ik een D-Link wlan Router/Modem staan waarop er vermeld stond ADSL2+.
Zijn deze modems "adsl2+" ook geschikt voor de gewone adsl tot 6 mbps?

Alvast bedankt
Kort en bondig: Ja die ondersteunen ook de gewone 6 mbps
Dus gewone Adsl en Adsl2+
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb hier nog een linksys WAG200G staan die ik wegdoe (aankoop van eind augustus 07)... pm indien interesse

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Draco888 schreef:Maakt geen verschil of hij nu een VDSL2 modem aan die combo hangt of een router alleen he. alleen neemt een combo minder plaats in en heeft maar een stopcontact.
Een combo neemt inderdaad minder plaats in... en misschien is dat belangrijk afhankelijk van waar je hem kan plaatsen.

Feit blijft echter dat indien hij bv. de WAG200G van xenne zou kopen, hij binnen enkele maanden misschien een nieuwe kan kopen omdat hij VDSL2 wil... en dan is hij gans z'n wireless gedeelte ook kwijt.

De keuze is aan hem... ik wijs hem gewoon op de gevolgen van combo's.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Draco888 schreef:Maakt geen verschil of hij nu een VDSL2 modem aan die combo hangt of een router alleen he. alleen neemt een combo minder plaats in en heeft maar een stopcontact.
Een combo neemt inderdaad minder plaats in... en misschien is dat belangrijk afhankelijk van waar je hem kan plaatsen.

Feit blijft echter dat indien hij bv. de WAG200G van xenne zou kopen, hij binnen enkele maanden misschien een nieuwe kan kopen omdat hij VDSL2 wil... en dan is hij gans z'n wireless gedeelte ook kwijt.

De keuze is aan hem... ik wijs hem gewoon op de gevolgen van combo's.
Mja dat is waar, maar wie zegt dat VDSL2 er zal zijn :-D . En wie zegt dat in de eerste fase er wel internet gaat aangeboden worden. En niet enkel HD Tv van bgc.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Je kan toch altijd de modem (eenmaal die is ingesteld) gewoon aan de (combo)router hangen met een ethernet kabel.

Natuurlijk zit je op dat moment weer met twee toestellen, maar uw router kunt ge behouden.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”