Dommel down zone 052?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Zit hier al een hele tijd zonder (dommel) internet... zijn er nog met dit probleem?
Benieuws wat er nu weer loos kan zijn.
Jammer dat belgacom stopt met de inbel lijnen, sinds ik bij dommel zit heb ik daar al veel geniet van gehad
Benieuws wat er nu weer loos kan zijn.
Jammer dat belgacom stopt met de inbel lijnen, sinds ik bij dommel zit heb ik daar al veel geniet van gehad
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Overschakelen naar Belgacom he, die hebben nooit een outage he
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hier geen probleem (zone 09 btw)
eigenlijk nog nooit outage gehad bij dommel, waar ik bij telenet minstens 4 keer per jaar droog stond (tgv werken of technische problemen)
eigenlijk nog nooit outage gehad bij dommel, waar ik bij telenet minstens 4 keer per jaar droog stond (tgv werken of technische problemen)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zone 09
Ik had zowel gisterenavond als deze avond (nog steeds BTW, zit nu op mijn BGC account) geen internet. Router kan wel met dommel connecten en krijgt ip & dns servers e.d.
Ik heb nog maar 3 dagen Dommel internet, ik hoop maar dat dit geen routine wordt. Gelukkig heb ik nog BGC (wel al op smallband), maar binnen enkele weken zal dit niet meer zo zijn...
Ik had zowel gisterenavond als deze avond (nog steeds BTW, zit nu op mijn BGC account) geen internet. Router kan wel met dommel connecten en krijgt ip & dns servers e.d.
Ik heb nog maar 3 dagen Dommel internet, ik hoop maar dat dit geen routine wordt. Gelukkig heb ik nog BGC (wel al op smallband), maar binnen enkele weken zal dit niet meer zo zijn...
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
AArg en zeggen dat zone 09 op 100 meter van m'n deur start.
Dommel heeft dit wel vaker... mochten belgacom en/of telenet nu eens menselijke limieten hanteren zou de keuze snel gemaakt zijn
(ben trouwens nog internet klant geweest bij beide operatoren)
Dommel heeft dit wel vaker... mochten belgacom en/of telenet nu eens menselijke limieten hanteren zou de keuze snel gemaakt zijn
(ben trouwens nog internet klant geweest bij beide operatoren)
Pff, waarom heb ik berichten als deze niet een paar weken vroeger gelezen dan...
Heb lang moeten zagen voor ze hier thuis akkoord waren om van internet te veranderen, als het niet stabiel loopt, zal ik het wel te horen krijgen
Als je zegt, dit gebeurt wel vaker, hoeveel keer is dat dan ongeveer, en voor hoelang meestal?
Greetz
Tom
Heb lang moeten zagen voor ze hier thuis akkoord waren om van internet te veranderen, als het niet stabiel loopt, zal ik het wel te horen krijgen
Als je zegt, dit gebeurt wel vaker, hoeveel keer is dat dan ongeveer, en voor hoelang meestal?
Greetz
Tom
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Moest het vaker gebeuren, zouden we hier wel meer topics over zien, denk ik... Ik hoop dat het opgelost geraakt!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Welja, dat dacht ik ook voordat ik besliste om Dommel te nemen ipv BGC. Maar heb het nu sinds donderdagmiddag en heb al 2x meegemaakt dat internet niet meer werkte, vandaar die plotse onzekerheid...Goztow schreef:Moest het vaker gebeuren, zouden we hier wel meer topics over zien, denk ik... Ik hoop dat het opgelost geraakt!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Niet dat ik twijfel aan je deskundigheid, maar kan het geen software of firewall probleem zijn? Heb je het eigenlijke probleem al kunnen opsporen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Heb al zitten kijken naar verschillende instellingen, maar het is niet alleen op mijn pc maar ook op alle andere aangesloten op mijn netwerk hier. Plus, als ik gewoon de login gegevens van mijn router verander van Dommel naar BGC werkt het wel, direct, zonder andere instellingen te veranderen. Het lijkt mij dus zeer sterk dat het een probleem hier is.Goztow schreef:Niet dat ik twijfel aan je deskundigheid, maar kan het geen software of firewall probleem zijn? Heb je het eigenlijke probleem al kunnen opsporen?
Ik was wel, zowel vandaag als gisteren, azureus aan het draaien en een aantal torrents met een groot aantal connecties aan het downloaden. Heb daar vroeger soms problemen mee gehad met mijn router, maar dat was direct opgelost door een reset. Nu lost het niks op...
Enig advies altijd geapprecieerd natuurlijk
Hier ligt dommel er ook uit hoor sinds een uur ofzo, router is verbonden maar geen internet. Zone 054. En nee dit gebeurt niet vaak, eerste keer dat ik het meemaak eigenlijk in meer dan een jaar (zat tot voor kort wel in zone hasselt).
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Zoals nu het geval is gebeurt niet echt a gogo maar toch wel af en toe (paar keer per jaar) hangt ook van de zone af.
Ik zie toch geregeld eens een topic over de 'verbinding' bij dommel. Persoonlijk vind ik deze al VEEL verbeterd tov in het begin dat ik erbij zat. Toen had ik zowat elke avond een brakke verbinding. (disconnects a gogo etc) Die zijn nu weg resten alleen nog de occasionele outages. Ach ja als je bij telenet na een kleine week door je limiet heen zit is de fun er ook af niewaar. Denk dat ik dan maar eens ga maffen.
Ik zie toch geregeld eens een topic over de 'verbinding' bij dommel. Persoonlijk vind ik deze al VEEL verbeterd tov in het begin dat ik erbij zat. Toen had ik zowat elke avond een brakke verbinding. (disconnects a gogo etc) Die zijn nu weg resten alleen nog de occasionele outages. Ach ja als je bij telenet na een kleine week door je limiet heen zit is de fun er ook af niewaar. Denk dat ik dan maar eens ga maffen.
Blijkbaar wist mijn router al zijn logs bij elke restart, met als gevolg dat ik dus zo goed als blanco logs heb. Dit krijg ik bij elke login:Goztow schreef:Wat zeggen de router logs dan? Die zouden toch moeten uitsluitsel geven?
Dec/22/2007 23:57:14 PPPoE line connected
Dec/22/2007 23:57:12 Manual Dialup Try to establish PPPoE line
Dec/22/2007 23:57:06 AP mode Ready. Channel : 11 SSID : ******
Dec/22/2007 23:57:06 System started
-
- Pro Member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Problemen in de 09 zone
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
yep zone 09 eruit.
moest mss vroeger hier komen checken
zit al uren te sukkelen , verstond ermij niet aan ...
router zegt CONNECTED en heb een IP, ook bij een restart van de router krijg ik direct terug een IP, maar geen internet.
dacht dan DNS, maar op Ip lukt erook niks
Weird
Het zou wel handig zijn moesten ze een newsupdate doen over deze problemen, ge begin ... just een paar dagen dommel en daar gaat die al plat
moest mss vroeger hier komen checken
zit al uren te sukkelen , verstond ermij niet aan ...
router zegt CONNECTED en heb een IP, ook bij een restart van de router krijg ik direct terug een IP, maar geen internet.
dacht dan DNS, maar op Ip lukt erook niks
Weird
Het zou wel handig zijn moesten ze een newsupdate doen over deze problemen, ge begin ... just een paar dagen dommel en daar gaat die al plat
Laatst gewijzigd door Digger 23 dec 2007, 00:21, in totaal 1 gewijzigd.
Ik hoop alleen maar dat Dommel hiervan op de hoogte is en dat ze ook s nachts en in het weekend werken . Hopelijk zijn ze niet teveel gefocust op hun cityconnect in Leuven en denken ze ook nog aan hun 'gewone' netconnect klanten...
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
langs de andere kant, het is half 1
ik ga mij wassen en gaan slapen
op die ééne dag steekt da nu niet.
Telenet had/heeft dit ook nog regelmatig.
en derbij ... misschien is het één of andere klote stunt van Belgacom om hen een kloot af te trekken, wie weet ?
PS: de DNS serevrs zijn het niet, want op IP kan iik ook niet naar het werk connecteren
Greetzzz
ik ga mij wassen en gaan slapen
op die ééne dag steekt da nu niet.
Telenet had/heeft dit ook nog regelmatig.
en derbij ... misschien is het één of andere klote stunt van Belgacom om hen een kloot af te trekken, wie weet ?
PS: de DNS serevrs zijn het niet, want op IP kan iik ook niet naar het werk connecteren
Greetzzz
Laatst gewijzigd door Digger 23 dec 2007, 00:35, in totaal 2 gewijzigd.
Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.Digger schreef:lang de andere kant, het is half 1
ik ga mij wassen en gaan slapen
op die ééne dag steekt da nu niet.
Telenet had/heeft dit ook nog reelmatig.
en derbij ... misschien is het één of andere klote stunt van Belgacom om hen een kloot af te trekken, wie weet ?
Greetzzz
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
het is geen dns probleem !!!
surf maar eens naar
http://www.yahoo.com
of
http://216.109.112.135
same problem
surf maar eens naar
http://www.yahoo.com
of
http://216.109.112.135
same problem
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.
Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
hij zegt alleen dat hij nooit verbindingsproblemen had, het is niet nodig om hem direct aan te vallen.Digger schreef:Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
ga dan slapen inplaats van te wachten tot je internet weer werktDigger schreef:niks van aantrekken, het ligt aan mij ik z'n muug
Mja, ik ben weggegaan zoals de meesten, wegens het belachelijke volume. Ik wou alleen maar zeggen dat connectieproblemen niet bij alle providers zo voor de hand liggen, ik vind het eerlijk gezegd zelfs verrassend dat dit bij Telenet het geval zou zijn. Ik wist wel, toen ik naar Dommel overgeschakeld ben, dat hun netwerk waarschijnlijk niet zo stabiel zou zijn als dat van Belgacom. Ze moeten zich toch ergens hun lage prijs kunnen veroorloven...Digger schreef:Mja, misschien was dit wel zo bij Telenet, maar in de 7 jaar dat ik ADSL heb gehad bij Skynet/BGC heb ik nooit een connectieprobleem gehad.
Waarom ben je dan weggegaan als het DAAR ZO GOED was ?
Zal deze raad ook maar opvolgen, het is duidelijk geen DNS probleem want ook met opendns servers werkt het hier niet.hellsnake schreef:ga dan slapen inplaats van te wachten tot je internet weer werktDigger schreef:niks van aantrekken, het ligt aan mij ik z'n muug
Hopelijk is het tegen morgenvroeg opgelost...
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 15:50
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
juist ff gebeld met dommel.
er is inderdaad een probleem
en als het help ... ze zijn ermee bezig
btw: vriendelijk persoon daarjuist bij de helpdesk op dit uur van de dag, chapeau !!
er is inderdaad een probleem
en als het help ... ze zijn ermee bezig
btw: vriendelijk persoon daarjuist bij de helpdesk op dit uur van de dag, chapeau !!
Ent is gedaan, van 22u40 tot 2u05 ongeveer.
Valt wel mee he.
Had ook ff gebeld en vriendelijk antwoord, hoewel de toon een beetje verveeld leek, ma ja na 1u.... kan da ergens wel begrijpen.
BTW die opmerking over hun netwerk, voor het grootste gedeelte is dat het BGC netwerk hoor TW (de laatste panne in O-Vl paar maanden geleden was trouwens een fout van BGC)
Valt wel mee he.
Had ook ff gebeld en vriendelijk antwoord, hoewel de toon een beetje verveeld leek, ma ja na 1u.... kan da ergens wel begrijpen.
BTW die opmerking over hun netwerk, voor het grootste gedeelte is dat het BGC netwerk hoor TW (de laatste panne in O-Vl paar maanden geleden was trouwens een fout van BGC)
lol allé mannen (en dames), 3-4 urr is echt niks hoor, heb veel erger meegemaakt in mijn scarlet periode.
En als ge der echt zo van over uw toeren geraakt konde misschien ff ne goeie film zien, raad een van Gaston en Leo hun meesterwerken aan: "de Paniekzaaiers"
Is wel grappig, dacht nog zou ik nu bellen of ni? andere twee keren was het steeds onder 4u opgelost, half uur nadak belde wast al zover.
Thx Dommel, communiceren is ni uw sterkste punt, maar ge staat er wel voor uw klanten.
En als ge der echt zo van over uw toeren geraakt konde misschien ff ne goeie film zien, raad een van Gaston en Leo hun meesterwerken aan: "de Paniekzaaiers"
Is wel grappig, dacht nog zou ik nu bellen of ni? andere twee keren was het steeds onder 4u opgelost, half uur nadak belde wast al zover.
Thx Dommel, communiceren is ni uw sterkste punt, maar ge staat er wel voor uw klanten.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
er staat wel degelijk iets op de site :Draco888 schreef:Thx Dommel, communiceren is ni uw sterkste punt, maar ge staat er wel voor uw klanten.
Code: Selecteer alles
December 23 - 2007 - 2:28 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: outage in gent,brussels and antwerp-region
due to a fibercut in brussels we have experienced a general dsl-outage in gent,antwerp and brussels between 11.30 pm and 02.00 am. the oncall-engineer has been dispatched onsite at 0.00 am. the problem has been solved now and all services are operational again.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Had het over hun communicatie int algemeen Xenne
Dommel is een van de beste providers in Be, en zeker van die ik ooit had (enkel het oude PI was nog iets beter voor de aasgieren van Scarlet het verpestten). Maar hun communicatie blijkt soms toch nog hun achilleshiel. Moet er wel bij zeggen, over 3 weken ben ik een jaar bij hun en heb ze eigenlijk nog niet moeten contacteren (behalve dan voor mijn boostpack te bestellen), dus voor mij zit da wel snor.
PS: cablecut? Was dat de vorige keer ook niet zoiets? Geloof dat toen ne BGC werknemer "per ongeluk" de verbinding in de centrale van Gent had onderbroken. (in Juni of Juli alsk het goed heb)
Dommel is een van de beste providers in Be, en zeker van die ik ooit had (enkel het oude PI was nog iets beter voor de aasgieren van Scarlet het verpestten). Maar hun communicatie blijkt soms toch nog hun achilleshiel. Moet er wel bij zeggen, over 3 weken ben ik een jaar bij hun en heb ze eigenlijk nog niet moeten contacteren (behalve dan voor mijn boostpack te bestellen), dus voor mij zit da wel snor.
PS: cablecut? Was dat de vorige keer ook niet zoiets? Geloof dat toen ne BGC werknemer "per ongeluk" de verbinding in de centrale van Gent had onderbroken. (in Juni of Juli alsk het goed heb)