vragen na één dag testen met FRITZ!Box Fon
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A aangekocht, Firmware version 39.04.41 - er zitten 2 telefoons op aangesloten
installatie ging verrassend vlot (met dank aan bijgeleverde CD), kwaliteit van uitgaande oproepen zijn prima. maar toch zit ik met nog redelijk wat vraagjes die de experts waarschijnlijk wel zullen kunnen beantwoorden:
- bij inkomende oproepen staat er in de call list altijd "unknown", op telefoon zelf staat er "onbekend", is dit te verhelpen?
- ik bel voorlopig met voipbuster, bij de opties staat er daar Selection *121# - wat is dit juist??
- is het mogelijk (gratis) intern te bellen van toestel 1 naar toestel 2? hoe? als ik gewoon '1' of '2' bel is het altijd bezet?
- bij Dialing Rules kan je instellen welke nummers je met vaste lijn wil bellen, bv de noodnummers. is het mogelijk bv al de gratis (0800.....) nummers te bellen met de belgacomlijn? hoe? je kan daar blijkbaar niet gebruik maken van de *
- als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
- als je nu verschillende services gebruikt, bv voipcheap en voipbuster- hoe weet je dan met wat je belt - kan je automatisch bepaalde nummers aan voipbuster toewijzen, andere aan voipcheap? of...
- is het mogelijk naar een computer te bellen? indien ja, hoe werkt dat?
- als voipbuster op m'n pc aanstaat verliest die altijd z'n connectie omdat ik inlog op een andere computer, ik veronderstel dat het dan op de Fritzbox is - is dit te vermijden?
sorry voor de vele vragen
mvg
xenne
installatie ging verrassend vlot (met dank aan bijgeleverde CD), kwaliteit van uitgaande oproepen zijn prima. maar toch zit ik met nog redelijk wat vraagjes die de experts waarschijnlijk wel zullen kunnen beantwoorden:
- bij inkomende oproepen staat er in de call list altijd "unknown", op telefoon zelf staat er "onbekend", is dit te verhelpen?
- ik bel voorlopig met voipbuster, bij de opties staat er daar Selection *121# - wat is dit juist??
- is het mogelijk (gratis) intern te bellen van toestel 1 naar toestel 2? hoe? als ik gewoon '1' of '2' bel is het altijd bezet?
- bij Dialing Rules kan je instellen welke nummers je met vaste lijn wil bellen, bv de noodnummers. is het mogelijk bv al de gratis (0800.....) nummers te bellen met de belgacomlijn? hoe? je kan daar blijkbaar niet gebruik maken van de *
- als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
- als je nu verschillende services gebruikt, bv voipcheap en voipbuster- hoe weet je dan met wat je belt - kan je automatisch bepaalde nummers aan voipbuster toewijzen, andere aan voipcheap? of...
- is het mogelijk naar een computer te bellen? indien ja, hoe werkt dat?
- als voipbuster op m'n pc aanstaat verliest die altijd z'n connectie omdat ik inlog op een andere computer, ik veronderstel dat het dan op de Fritzbox is - is dit te vermijden?
sorry voor de vele vragen
mvg
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Niet dat ik weet. Je kreeg waarschijnlijk op je BC telefoon ook geen caller ID.xenne schreef:heb een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A aangekocht, Firmware version 39.04.41 - er zitten 2 telefoons op aangesloten
RTFMxenne schreef:- ik bel voorlopig met voipbuster, bij de opties staat er daar Selection *121# - wat is dit juist??
-------
Selection Keyboard shortcut for the Internet number
When a new Internet number is configured, a keyboard shortcut for this number is created automatically. The keyboard shortcut allows you to establish a connection using one of the configured Internet numbers, regardless of the extension's configuration.
To make a call using a special Internet number, first enter the keyboard shortcut displayed in the "Internet Number ID" column (e.g., *121#). Enter the desired destination number. The connection will be established.
---------
Weer: RTFM Het staat duidelijk uitgelegd (Hint: "R" en dan 1 of 2 )xenne schreef:- is het mogelijk (gratis) intern te bellen van toestel 1 naar toestel 2? hoe? als ik gewoon '1' of '2' bel is het altijd bezet?
Gebruik gewoon 0800 i.p.v. 0800*xenne schreef:- bij Dialing Rules kan je instellen welke nummers je met vaste lijn wil bellen, bv de noodnummers. is het mogelijk bv al de gratis (0800.....) nummers te bellen met de belgacomlijn? hoe? je kan daar blijkbaar niet gebruik maken van de *
Yep, tegen betaling een geografisch nummer (DID)aanvragen bij een VOIPproviderxenne schreef:- als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
RTFMxenne schreef:- als je nu verschillende services gebruikt, bv voipcheap en voipbuster- hoe weet je dan met wat je belt - kan je automatisch bepaalde nummers aan voipbuster toewijzen, andere aan voipcheap? of...
Nopexenne schreef:- is het mogelijk naar een computer te bellen? indien ja, hoe werkt dat?
Yep, een 2e account nemen. Je kan maar 1 keer inloggen met dezelfde login dus als je VOIPbuster opstart en laat inloggen dan logt de fritzbox af.xenne schreef:- als voipbuster op m'n pc aanstaat verliest die altijd z'n connectie omdat ik inlog op een andere computer, ik veronderstel dat het dan op de Fritzbox is - is dit te vermijden?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
heb ik anders opgelost, op de linksys SPA3102 is er een optie om gateway's op te geven. Daar log ik in via 'tel'@sip.voipcheap.com om mijn nummer door te geven, op die manier kan ik kiezen met welk telefoon ik zogezegd bel, vaste telefoon of gsm('s), die nummers moeten dan wel gerigistreed zijn bij uw voip-account. Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt op de Fritz!Box.xenne schreef:
Yep, tegen betaling een geografisch nummer (DID)aanvragen bij een VOIPprovider
groeten,
Ronald
- xenne
- Elite Poster
klopt maar een mens wil meer voor minder (geld)on4bam schreef:Niet dat ik weet. Je kreeg waarschijnlijk op je BC telefoon ook geen caller ID.
eerst telefoon opnemen voor de kiestoon te horen, dat was mijn fout (met zo'n draadloze toestellen doe je dat niet meer hé)Weer: RTFM Het staat duidelijk uitgelegd (Hint: "R" en dan 1 of 2 )
dat werkt blijkbaar jaGebruik gewoon 0800 i.p.v. 0800*
21.12.07 19:13 0800666111 Fixed-line network (waarvoor telenet al niet goed is)
will doRTFM
ik had hier nochtans al gelezen dat het wel mogelijk was (om naar computer te bellen dus)Nope
ah zo, maar veel nut heeft voipbuster op pc eigenlijk niet meer nu ik gewoon kan bellen, ik zou het enkel nog gebruiken om mijn belwaarde/freedays in de gaten te houden, maar dat kan ook door in te loggen op de siteYep, een 2e account nemen. Je kan maar 1 keer inloggen met dezelfde login dus als je VOIPbuster opstart en laat inloggen dan logt de fritzbox af.
bedankt voor de antwoorden
- xenne
- Elite Poster
gekocht op ebay - 149euro + 5euro verzending ; levering met factuur - perfecte aankoopNickG schreef:Xenne, waar heb je je box gehaald? En wat het je ervoor betaald? Ben zelf nog altijd op zoek naar de goedkoopste winkel
Als je met de computer belt via Voipbuster kan je in het configuratiescherm van Voipbuster elk gewenst nummer opgeven dat moet worden meegestuurd als ID. Dit nummer wordt wel geverifieerd door je op dit nummer te bellen en te vragen een bepaalde code in te voeren met het toetsenbord van het telefoontoestel.xenne schreef: - als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
Het is ook mogelijk meerdere (ook GSM) nummers op te geven, wat zeer nuttig is bij het versturen van SMS.
- xenne
- Elite Poster
als ik bel via PC werkt dit idd, maar niet als ik bel via telefoon die aangesloten is op de boxPro schreef:Als je met de computer belt via Voipbuster kan je in het configuratiescherm van Voipbuster elk gewenst nummer opgeven dat moet worden meegestuurd als ID. Dit nummer wordt wel geverifieerd door je op dit nummer te bellen en te vragen een bepaalde code in te voeren met het toetsenbord van het telefoontoestel.xenne schreef: - als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
Het is ook mogelijk meerdere (ook GSM) nummers op te geven, wat zeer nuttig is bij het versturen van SMS.
-
- Member
in de menu heb je ergens sip.voipbuster.com moeten invullen als registar/proxy-server. Daar moet je gewenste telefoonnummer voorplaatsen gevolgd door @xenne schreef:als ik bel via PC werkt dit idd, maar niet als ik bel via telefoon die aangesloten is op de boxPro schreef:Als je met de computer belt via Voipbuster kan je in het configuratiescherm van Voipbuster elk gewenst nummer opgeven dat moet worden meegestuurd als ID. Dit nummer wordt wel geverifieerd door je op dit nummer te bellen en te vragen een bepaalde code in te voeren met het toetsenbord van het telefoontoestel.xenne schreef: - als ik bel via voipbuster staat er bij de ontvanger steeds geen nummer, is dit te verhelpen?
vb [email protected]
Hierdoor vertel je aan voipbuster welk van uw geregistreede nummers voipbuster moet gebruiken om door te geven aan de gene dat u belt.
Bij voipcheap werkt dit, normaal bij voipbuster zou dit ook moeten werken gezien ze beiden onder de betamax-groep vallen.
Wat ik wel niet weet is of er op de frit!box mogelijkheden bestaan waar je met meerdere voipaccount kunt werken, dan zou je de mogelijkheid hebben meerdere accounts op die manier in te stellen
groeten,
Ronald
- xenne
- Elite Poster
dat is blijkbaar niet mogelijk bij Fritzbox, heb het proberen ingeven zoals je zegt maar dan krijg je de melding "Please check the entry in Registrar field and remove space and other Illegal characters". er staat bovenaan wel nog "Internet number", ik weet eigenlijk niet goed wat ik daar moet invullen... voipbuster kent geen VOIP-nummer toe, ik kan misschien proberen van daar mijn gewoon vast nummer in te vullenronron261 schreef:in de menu heb je ergens sip.voipbuster.com moeten invullen als registar/proxy-server. Daar moet je gewenste telefoonnummer voorplaatsen gevolgd door @
vb [email protected]
het betreft dus (ongeveer, want dit is voor de 7050) deze pagina:
-
- Member
Xenne,
dat is jammer dat de fritz!box dat niet ondersteund en geen mogelijkheid heeft om voip-gateway's aan te maken, zoals de linksys.
Anders had je een gemakelijke manier om het nummer mee te sturen.
Op die manier kan ik kiezen tussen het vast nummer en 2 gsm's.
Tot nu toe is het enkel nog niet gelukt om via de linksys, één van de gsm door te schakelen om te bellen naar het buitenland. Zal wel nog een oplossing vinden daarvoor. En om het nummer zichtbaar te maken op het telefoontoestel is er ergens een bug, de ene maal komt die op de telefoon, de andere maal niet.
Mogelijks kan het de telefoon zijn, die niet overweg kan met die linksys.
groeten,
Ronald
dat is jammer dat de fritz!box dat niet ondersteund en geen mogelijkheid heeft om voip-gateway's aan te maken, zoals de linksys.
Op die manier kan ik kiezen tussen het vast nummer en 2 gsm's.
Tot nu toe is het enkel nog niet gelukt om via de linksys, één van de gsm door te schakelen om te bellen naar het buitenland. Zal wel nog een oplossing vinden daarvoor. En om het nummer zichtbaar te maken op het telefoontoestel is er ergens een bug, de ene maal komt die op de telefoon, de andere maal niet.
Mogelijks kan het de telefoon zijn, die niet overweg kan met die linksys.
groeten,
Ronald
- xenne
- Elite Poster
kvrees dat het niet op te lossen is, niet dat het zo erg is - 't enige vervelende is wel dat m'n kennissen de gewoonte hebben van geheime/onbekende of privénummers te negerenronron261 schreef:Xenne,
weer er iemand of het wachtmuziekje ("please hold the line") te personaliseren is? en zo ja - hoe?
mvg,
- xenne
- Elite Poster
bedankt voor de link. ik heb het daar *ergens* gevondenblidi schreef:Misschien eens rondneuzen op het volgende forum
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1188696
Code: Selecteer alles
Het is eindelijk gelukt!
Nummerweergave voor uitgaande gesprekken middels een Fritz!Box FON WLAN 7140 (Annex A internationale) en een voipbuster account.
Wat heb ik hiervoor gedaan?
- VoipBuster updaten naar v3.02 build 428
ga naar Extra's -> Opties -> Caller ID -> Edit mijn VoipBuster profie, voer je Thuis nummer in, bijvoorbeeld 0031731234567 en verifieer deze.
- Open de configuratiewebpagina van je Fritz!Box
ga naar Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> Klik op het knopje 'Edit' naast je bestaande nummer -> Vul je internet number in (in mijn geval hetzelfde nummer als hierboven) en vink de optie Use internet number for registration aan! -> Apply
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hmm, werkt wel niet.xenne schreef:Code: Selecteer alles
Het is eindelijk gelukt! Nummerweergave voor uitgaande gesprekken middels een Fritz!Box FON WLAN 7140 (Annex A internationale) en een voipbuster account. Wat heb ik hiervoor gedaan? - VoipBuster updaten naar v3.02 build 428 ga naar Extra's -> Opties -> Caller ID -> Edit mijn VoipBuster profie, voer je Thuis nummer in, bijvoorbeeld 0031731234567 en verifieer deze. - Open de configuratiewebpagina van je Fritz!Box ga naar Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> Klik op het knopje 'Edit' naast je bestaande nummer -> Vul je internet number in (in mijn geval hetzelfde nummer als hierboven) en vink de optie Use internet number for registration aan! -> Apply
- xenne
- Elite Poster
bij mij wel zenne ... mvg, xennecloink schreef:Hmm, werkt wel niet.xenne schreef:Code: Selecteer alles
Het is eindelijk gelukt! Nummerweergave voor uitgaande gesprekken middels een Fritz!Box FON WLAN 7140 (Annex A internationale) en een voipbuster account. Wat heb ik hiervoor gedaan? - VoipBuster updaten naar v3.02 build 428 ga naar Extra's -> Opties -> Caller ID -> Edit mijn VoipBuster profie, voer je Thuis nummer in, bijvoorbeeld 0031731234567 en verifieer deze. - Open de configuratiewebpagina van je Fritz!Box ga naar Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> Klik op het knopje 'Edit' naast je bestaande nummer -> Vul je internet number in (in mijn geval hetzelfde nummer als hierboven) en vink de optie Use internet number for registration aan! -> Apply
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Toch niet vergeten om te "verify"en?cloink schreef: Hmm, werkt wel niet.
Je wordt dan opgebeld en moet een code invoeren.
Daarna werkte het hier ook (tnx voor de tips). Fritzbox 7170 en VOIPcheap.
Bye, Maurice
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Nee, niet vergeten. Misschien was ik wat te ongeduldig (binnen de minuut na de verify al getest)? Zal het morgen nog eens overdoen...on4bam schreef:Toch niet vergeten om te "verify"en?
- xenne
- Elite Poster
het kan misschien ook wel aan het toestel liggen waar je naar belt.cloink schreef:Nee, niet vergeten. Misschien was ik wat te ongeduldig (binnen de minuut na de verify al getest)? Zal het morgen nog eens overdoen...on4bam schreef:Toch niet vergeten om te "verify"en?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Wat bedoel je eigenlijk concreet met "voip gateways aanmaken"?ronron261 schreef:Xenne,
-
- Elite Poster
Bij de Fritz!box moet je dit anders instellen.xenne schreef:dat is blijkbaar niet mogelijk bij Fritzbox, heb het proberen ingeven zoals je zegt maar dan krijg je de melding "Please check the entry in Registrar field and remove space and other Illegal characters"ronron261 schreef:in de menu heb je ergens sip.voipbuster.com moeten invullen als registar/proxy-server. Daar moet je gewenste telefoonnummer voorplaatsen gevolgd door @
vb [email protected]
Je moet je geverifieerde nummer ingeven bij "Internet number", daaronder gewoon uw loginnaam, wachtwoord en registrar (sip.voipcheap.com) invullen, en tenslotte "Use Internet number for registration" aanvinken. Dan wordt dit nummer wél meegestuurd met uw uitgaande gesprekken.
- xenne
- Elite Poster
je kan er niet naast kijken, maar je ziet die optie enkel in de expert modecloink schreef:Kuch...
Ik zie allicht scheel, maar kan iemand een screenshotje maken van waar die optie precies staat?Use Internet number for registration
- xenne
- Elite Poster
fkes een update na 5 tal dagen Fritz!Box. alles werkt goed, het énige dat ik al paar keer voor gehad heb is dat hij naar gsm's belt met de vaste lijn ipv het voipbuster account iemand een idee waarom dat zou gebeuren?. dit laatste weerhoudt me nog een beetje van m'n classic lijn om te zetten naar discovery.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Je kan instellen dat hij je vaste lijn gebruikt indien de VoIP-dienst niet reageert. Ik heb dat gewoon uitgeschakeld. Liever even geen verbinding dan pokkedure verbinding...xenne schreef:fkes een update na 5 tal dagen Fritz!Box. alles werkt goed, het énige dat ik al paar keer voor gehad heb is dat hij naar gsm's belt met de vaste lijn ipv het voipbuster account iemand een idee waarom dat zou gebeuren?. dit laatste weerhoudt me nog een beetje van m'n classic lijn om te zetten naar discovery.
- xenne
- Elite Poster
waar stel je dat juist in? want ik vind het niet meteen en als je het dan zo instelt zijn dan de hulpdiensten nog bereikbaar?cloink schreef:Je kan instellen dat hij je vaste lijn gebruikt indien de VoIP-dienst niet reageert. Ik heb dat gewoon uitgeschakeld. Liever even geen verbinding dan pokkedure verbinding...xenne schreef:fkes een update na 5 tal dagen Fritz!Box. alles werkt goed, het énige dat ik al paar keer voor gehad heb is dat hij naar gsm's belt met de vaste lijn ipv het voipbuster account iemand een idee waarom dat zou gebeuren?. dit laatste weerhoudt me nog een beetje van m'n classic lijn om te zetten naar discovery.
- xenne
- Elite Poster
ok - ik heb het al gevonden en blijkbaar is het nog steeds mogelijk de call list te gebruiken om bep. nummers wél met vaste lijn te bellen (de noodnummers, 1919, 0800 etc) . bedankt
-
- Member
Hiermee bedoel ik van welke voip-provider je wil gebruik maken voor bepaalde telefoonnummers. Of via de zelfde voip-provider verschillende eigen telefoonnummers doorgeven, vb vaste lijn, 1ste gsm, 2 gsm. Of een kombinatie daarvan.Edward Valckx schreef:Wat bedoel je eigenlijk concreet met "voip gateways aanmaken"?ronron261 schreef:Xenne,
groeten
Ronald
-
- Elite Poster
Het beste is om een belregel ["1" -> vaste lijn] in te stellen. Alle nummers die met een 1 beginnen (100, 101, 112, 1230, ...) zullen dan via de vaste lijn verlopen. Moest iemand ooit zo'n nummer moeten draaien in nood, werkt het tenminste.xenne schreef:ok - ik heb het al gevonden en blijkbaar is het nog steeds mogelijk de call list te gebruiken om bep. nummers wél met vaste lijn te bellen (de noodnummers, 1919, 0800 etc) . bedankt
-
- Elite Poster
Uiteraard is dit ook mogelijk met de Fritz!box. Via de belregels kan je instellen welke nummers via welke operator gaan.ronron261 schreef:Hiermee bedoel ik van welke voip-provider je wil gebruik maken voor bepaalde telefoonnummers.
Het is toch de VOIP provider die bepaalt welk nummer uitgestuurd wordt bij het bellen? Wat kan jij dan kiezen?ronron261 schreef:Of via de zelfde voip-provider verschillende eigen telefoonnummers doorgeven, vb vaste lijn, 1ste gsm, 2 gsm.
Een combinatie?! Je kan toch altijd slechts één nummer meezenden?ronron261 schreef:Of een kombinatie daarvan.
- xenne
- Elite Poster
is zo ingesteld nu - bedankt voor de tip.Edward Valckx schreef:Het beste is om een belregel ["1" -> vaste lijn] in te stellen. Alle nummers die met een 1 beginnen (100, 101, 112, 1230, ...) zullen dan via de vaste lijn verlopen. Moest iemand ooit zo'n nummer moeten draaien in nood, werkt het tenminste.xenne schreef:ok - ik heb het al gevonden en blijkbaar is het nog steeds mogelijk de call list te gebruiken om bep. nummers wél met vaste lijn te bellen (de noodnummers, 1919, 0800 etc) . bedankt
- xenne
- Elite Poster
volgend probleem tegen gekomen, kan niet bellen naar 078XXXXXX . veronderstel geen ondersteuning van 078 nummers door de betamax-clonen? naar 070 gaat blijkbaar wel...
- xenne
- Elite Poster
078 is toch gewoon zonaal tarief? wel raar dat 070 dan wel gaat, kan nu goedkoop naar dommel bellen niet gratis, maar slechts € 0.010/minljd schreef:Meestal werken betaalde nummers niet omdat die duurder zijn dan hun tarieven.
- xenne
- Elite Poster
misschien nog fkes onder de aandacht brengen nu de feesten achter ons liggen slaagt iemand er hier in 078 te bellen met een betamax cloon? zo ja - hoe?xenne schreef:volgend probleem tegen gekomen, kan niet bellen naar 078XXXXXX . veronderstel geen ondersteuning van 078 nummers door de betamax-clonen?
mvg,