jelte schreef:haja, er staan steken naar Belgacom in, dus dat mag niet op userbase zeker
Staat ook al op tweakers.net, jullie staan achter
Je steekt je borst naar voren en doet alsof jullie de wereld gaan veroveren met jullie actie.
Sorry, maar in mijn ogen zijn momenteel 3224 stemmen op 2 dagen tijd ZEER ZWAK ... Ik zou dus mijn borst maar terug achteruit trekken ...
Komaan, doe jij het beter. We challenge you.
Als alles toch zo goed gaat als jij het zelf doet, dan kun jij toch tenminste 10.000 stemmen halen op 2 dagen
Kan er iemand een mailtje sturen naar Belgacom? Die kunnen het ook op hun portal zetten. Zullen ze misschien met plezier doen om telenet wat te koeieneren
Please help, looking for a way to get rich and fast
Tjah de actie van het valse persbericht over de afschaffing van de limieten een week geleden heeft inderdaad Telenet meer pijn gedaan dan dit.
het probleem is dat vooral de kleinere abonnementen zouden meer datavolume moeten krijgen omdat niemand eigenlijk goedkoop (<20€) internet kan krijgen omdat daar normaal surfen totaal onmogelijk is.
Zoals je ziet is de groei in internet voor de volgende 6 jaar beperkt tot nog geen 50%, dus zolang de gemiddelde prijs die wij betalen in Belgie zo'n 35€ is zullen ze nog altijd poen scheppen met hopen.
Mocht die gemiddelde prijs dalen naar 25€, dat zouden ze pas voelen... Maarja zolang Belgacom verplicht een telefoonlijn aan te schaffen ed denk ik dat internet per gsm in 2010 goedkoper zal zijn dan internet via adsl of kabel.
Wat een gezever.
Kijk eens op het forum van Tik en je zal zien dat ze al jaren een actie aan het voeren zijn tegen die limieten. Zonder resultaat uiteraard want zolang iedereen blijft en op tijd de facturen betaald is er geen probleem
Enige oplossing: overstappen naar een provider met "deftige" prijzen à la Dommel. De rest zoals deze (zoveelste ) actie is bullsh*t en brengt niets op.
jelte schreef:haja, er staan steken naar Belgacom in, dus dat mag niet op userbase zeker
Staat ook al op tweakers.net, jullie staan achter
Je steekt je borst naar voren en doet alsof jullie de wereld gaan veroveren met jullie actie.
Sorry, maar in mijn ogen zijn momenteel 3224 stemmen op 2 dagen tijd ZEER ZWAK ... Ik zou dus mijn borst maar terug achteruit trekken ...
Komaan, doe jij het beter. We challenge you.
Als alles toch zo goed gaat als jij het zelf doet, dan kun jij toch tenminste 10.000 stemmen halen op 2 dagen
De eerste 2 dagen van http://geendatalimiet.be was het ook maar ongeveer zoveel, en die zijn uiteindelijk tot 60.075 geraakt.
Luc heeft gezegd dat hij er ene geeft als we tot 100.000 geraken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
BungaMan schreef:Kan er iemand een mailtje sturen naar Belgacom? Die kunnen het ook op hun portal zetten. Zullen ze misschien met plezier doen om telenet wat te koeieneren
Belgacom gaat dat niet op hun portal zetten
Deze actie is ook op hun gericht.
rottekop schreef:Overstappen... daar raak je hen echt.
Inderdaad, daarom zou men ook beter een website maken "IkBenOvergestapt.be" waar iedereen zijn oud en nieuw abonnement kan opgeven als hij overstapt. Kan men meteen onderaan het bedrag zien dat men iedere maand misloopt.
Het doet veel meer pijn om te lezen hoeveel klanten (en vooral centen) ze minder hebben, dan dat er enkele duizenden iets gaan downloaden op 30 december.
hollebollegijs schreef:en denk je nu echt dat dit gaat helpen?
En zo zie je maar hoe men er bij BGC over denkt... maw. wat de klant wil is niet belangrijk. Je zou echter denken dat BGC zou leren uit het verleden, maar 800.000 telefoonlijnen minder laat het besef blijkbaar nog niet doordringen. Waarschijnlijk moet men ook eerst enkele honderdduizende ADSL lijnen verliezen voor men wakker schiet.
rottekop schreef:Overstappen... daar raak je hen echt.
Inderdaad, daarom zou men ook beter een website maken "IkBenOvergestapt.be" waar iedereen zijn oud en nieuw abonnement kan opgeven als hij overstapt. Kan men meteen onderaan het bedrag zien dat men iedere maand misloopt.
Daar knelt net het schoentje, veel mensen kunnen niet overschakelen of kijken niet verder dan hun neus lang is naar alternatieven.
jelte schreef:Daar knelt net het schoentje, veel mensen kunnen niet overschakelen of kijken niet verder dan hun neus lang is naar alternatieven.
Van zij die kabel hebben niet... maar alle BGC klanten kunnen zonder problemen overstappen aangezien men reeds ADSL heeft. Voor al die mensen kan het dus gemiddeld zonder problemen 25% goedkoper.
Als je dus op een website aangeeft hoeveel duizenden deze stap reeds maakten, en welk bedrag men heeft uitgespaard dan geeft dit misschien extra vertrouwen.
De meeste weten trouwens gewoon niet eens dat er alternatieven bestaan.
rottekop schreef:Overstappen... daar raak je hen echt.
Inderdaad, daarom zou men ook beter een website maken "IkBenOvergestapt.be" waar iedereen zijn oud en nieuw abonnement kan opgeven als hij overstapt. Kan men meteen onderaan het bedrag zien dat men iedere maand misloopt.
Het doet veel meer pijn om te lezen hoeveel klanten (en vooral centen) ze minder hebben, dan dat er enkele duizenden iets gaan downloaden op 30 december.
hollebollegijs schreef:en denk je nu echt dat dit gaat helpen?
En zo zie je maar hoe men er bij BGC over denkt... maw. wat de klant wil is niet belangrijk. Je zou echter denken dat BGC zou leren uit het verleden, maar 800.000 telefoonlijnen minder laat het besef blijkbaar nog niet doordringen. Waarschijnlijk moet men ook eerst enkele honderdduizende ADSL lijnen verliezen voor men wakker schiet.
belgacom luistert zeer zeker naar de klant. en diegene die klagen bedraagt minder dan 5%. de rest is dus tevreden. en voor minder dan 5% gaat men de boel niet zomaar aanpassen omdat deze dat willen.
de analoge lijn is aan het uitsterven. dus die opmerking slaat kant noch wal. nog enkele jaren en deze lijn is helemaal verdwenen, maar intussen heeft belgacom andere inkomsten zoals belgacom tv, hostings, bellen via voip enz... belgacom blijft dus niet stilstaan.
en oja, ik zal hier vragen of ze boel op 30 december niet willen platlagen.
er zal dan niet veel gesurft worden en daar sta je dan met je idiote actie.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs schreef:belgacom luistert zeer zeker naar de klant. en diegene die klagen bedraagt minder dan 5%. de rest is dus tevreden. en voor minder dan 5% gaat men de boel niet zomaar aanpassen omdat deze dat willen.
Bij BGC is het 5%, bij Telenet is het 6%... en dat zijn dan die effectief een probleem hebben, dan spreken we nog niet over de klanten die problemen vermijden, of die reeds elders zitten.
Toch goed dus voor minstens 200.000 klanten... toch wel een luxe dat je daar geen interesse in hoeft te hebben, zo zie je maar wat de huidige werkwijze opbrengt... anders laat je geen potentieel van minstens 200.000 klanten links liggen !
Euh... het is mij eigenlijk niet duidelijk wat die actie nu juist inhoudt naast steun betuigen door in te schrijven.
Enerzijds zou dit anders moeten zijn dan geendatalimiet.be destijds door er niet simpelweg een petitie van te maken maar uit bovenstaand bericht kan ik weinig/niks opmaken dat het anders is
Op TIK of dagvandedownload wordt ik ook niet meteen veel wijzer...
UPDATE:
Ok ik heb het al: was op de een of andere manier op de verkeerde pagina (subpagina) terechtegekomen waar die uitleg niet stond
Zou het niet beter zijn om hier in de aankondiging ook uit te leggen wat die actie inhoudt?
Laatst gewijzigd door Peterken 17 dec 2007, 15:50, in totaal 1 gewijzigd.
hollebollegijs schreef:belgacom luistert zeer zeker naar de klant. en diegene die klagen bedraagt minder dan 5%. de rest is dus tevreden. en voor minder dan 5% gaat men de boel niet zomaar aanpassen omdat deze dat willen.
Bij BGC is het 5%, bij Telenet is het 6%... en dat zijn dan die effectief een probleem hebben, dan spreken we nog niet over de klanten die problemen vermijden, of die reeds elders zitten.
Toch goed dus voor minstens 200.000 klanten... toch wel een luxe dat je daar geen interesse in hoeft te hebben, zo zie je maar wat de huidige werkwijze opbrengt... anders laat je geen potentieel van minstens 200.000 klanten links liggen !
En hoeveel procent van de TN/BGC klanten klaagt niet en loopt toch tegen de beperking van het volume op...
Dat zouden er wel eens meer kunnen zijn dan die 5 en 6%!
Ik zie het nut ook niet zo in. Dit lijkt mij een halve petitie met niet echt een actie aan verbonden waar telenet of belgacom ook maar iets van gaan merken.
Beter zou zijn om bvb gebruikers van dezelfde regio te organiseren en deze allemaal op dezelfde tijdstip eens het netwerk vol te trekken.
bvb als duizend man van stad antwerpen + randgemeenten gedurende een uur (bvb van 19h tot 20h) downloaden en dan hun snelheid monitort en dit dan doen op verschillende tijdstippen en regio's te doen kan je als het ware een telenet netwerk test doen. En dan kom je misschien tot concrete data dat inderdaad telenet hun netwerk een limietloos internet niet aankan of dat ze hun netwerk enkel als excuus gebruiken om klanten verplichten zwaardere abbo's te nemen en volume blokken bij te kopen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Ik heb op Tik/PuB meer dan een jaar geleden ( kan wel al 2 jaar zijn ) het idee al aangevoerd om op eenzelfde tijdstip massaal te beginnen downloaden ( linux-distro's uiteraard ) Echter éénmalig is niet voldoende maar het zou iedere maand moeten gebeuren tot er echt wat gedaan wordt.
Zoals r2405 het aangeeft is ook een zeer goed idee: laat iedereen registreren naar wat hij overgestapt is. Zo kunnen wij mee genieten van hun verliezen
Zaterdag was er weer een telefoontje van BGC. Het was een dame die de Nederlandse taal niet goed onder controle heeft.
Zij: u bent nog geen ADSL klant bij BGC. Hebt u geen zin om het eens te proberen?
Ik: neen, ik ben er nu al een paar maanden weg.
Zij: Hebt u een computer?
Ik: ja, maar ik ben al 2 jaar bij BGC geweest en ik ben er reeds een paar maanden weg. ( zucht )
zij ( denk denk ) : waarom bent u weg gegaan?
Ik: omdat het te duur was voor hetgene ik kreeg.
Zij: hoeveel betaalt u nu?
Ik: 63 euro per maand.
Zij: dat is geen klein bedrag!
Ik: klopt maar het was wel goedkoper dan BGC want daar betaalde ik 93/ maand en dan nog voor minder.
Zij: wij hebben geen packages van 93 euro.
Ik: toch wel. Ik heb er een optie bij genomen.
Zij ( denk denk ) welke provider heeft u nu dan?
Ik: Dommel
Zij: en wat is het voordeel?
Ik: dat ik nu 200GB krijg en geen 35GB zoals bij BGC.
Zij: hebt u dan zoveel nodig?
Ik: soms wel, soms niet maar 35 is onvoldoende.
Zij: ok, ik ga dit noteren.
Op welke provider of systeem zit je nu en wat verkies je?
Telenet - een hogere snelheid
Telenet - een hogere / geen limiet
ADSL - een hogere snelheid
ADSL - een hogere / geen limiet
VDSL/ADSL2+ - een hogere snelheid
VDSL/ADSL2+ - een hogere / geen limiet
Kabel andere - een hogere snelheid
Kabel andere - een hogere / geen limiet
Ik ben eens benieuwd. Volgens mij willen telenetters minder limieten, ADSL gebruikers meer snelheid (ze hebben immers al opties om hogere limieten tegen een mooie prijs te hebben) en VDSL en ADSL2+ gebruikers dan weer minder limieten (want die zijn al lekker snel).
Laatst gewijzigd door NuKeM 17 dec 2007, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
Ik wil ook voornamelijk goedkoper internet, maar bon... Zolang er maar iets gedaan wordt.
Dit staat trouwens ook op Tweakers en het is echt grappig om die reacties van die Nederlanders te lezen. Na de onduidelijkheid hoeveel onze limieten bedragen, kwamen ze dan toch te weten dat het van 500MB (allez, 400 in't echt ma kom) tot 35GB gaat. En dan die reacties: "35GB???!!! Daar zit je toch in 2 dagen overheen!" Alles maar over die 35GB, terwijl de meeste toch maar 12GB hebben. Dan zouden ze nog meer uit hun dak gaan, ze snappen het zelfs niet dat iemand kan toekomen met 35GB. Nuff said hoe belachelijk die limieten dus zijn.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
rottekop schreef:Zoals r2405 het aangeeft is ook een zeer goed idee: laat iedereen registreren naar wat hij overgestapt is. Zo kunnen wij mee genieten van hun verliezen
Op die manier krijg je trouwens ook een overzicht van hoeveel mensen overstappen en naar waar, en of het getal stijgt per maand. Weet je meteen ook wie de populaire providers zijn.
Dat is inderdaad een goed idee, persoonlijk heb ik geen tijd om dat in userbase te steken, maar ik zal het eens voorleggen aan de collega's.
We waren iets gelijkaardig altijd al van plan (al jaren ), maar kom.
Het zou wel leuk zijn als iedere gebruiker zijn provider pad kan bijhouden met eventuele commentaren. Zo kunnen we inderdaad een beeld krijgen (van een heel klein deel) van de situatie.
NuKeM schreef:Ik heb van deze topic ook een poll gemaakt:
Op welke provider of systeem zit je nu en wat verkies je?
Telenet - een hogere snelheid
Telenet - een hogere / geen limiet
ADSL - een hogere snelheid
ADSL - een hogere / geen limiet
VDSL/ADSL2+ - een hogere snelheid
VDSL/ADSL2+ - een hogere / geen limiet
Kabel andere - een hogere snelheid
Kabel andere - een hogere / geen limiet
Ik ben eens benieuwd. Volgens mij willen telenetters minder limieten, ADSL gebruikers meer snelheid (ze hebben immers al opties om hogere limieten tegen een mooie prijs te hebben) en VDSL en ADSL2+ gebruikers dan weer minder limieten (want die zijn al lekker snel).
Bwaah, ik heb nu een Dommel netconnect plus (4Mbit - 200GB limiet). Qua limiet heb ik geen klachten
Qua snelheid zou altijd wel hoger mogen maar technisch waarschijnlijk niet mogelijk wegens 4KM van de centrale
En de optie prijs zit niet in de Poll
A post without a signature is like a fish without a bike
Tweak, een Nederlandse ADSL en Usenetaanbieder, zonder download limieten en kleine letters, stelt voor de dag van de download en de dag daarna, dus 30/12 en 31/12 haar usenetplatform voor Belgie open met 4 threads van 512kbit.
De newsserver is op deze dagen bereikbaar op news.tweaknews.be, zonder login- en password en kent alleen lees toegang.
Meer informatie over usenet en instellingen kunt u vinden op de website bij support.
localhost schreef:Je moet niet mee downloaden om te steunen, gewoon de petitie tekenen is al voldoende.
Je beseft toch dat je het met die petitie TIK enorm moeilijk maakt... wat indien er niet opnieuw 60.000 mensen tekenen ? Is de belangstelling voor meer volume dan minder als enkele jaren geleden ? En zelfs indien je aan 60.000 zou komen dan ken je nog steeds het antwoord van TN en BGC... not interested !
Je had beter met wat rotte eieren gaan gooien naar het TN gebouw
ik zoek nog minstens 999 andere telenet internet klanten die gezamelijk hun opzeg willen geven, met de pers en deurwaarder, test-aankoop en andere erbij ... de alternatieve providers zoals EDPnet, Dommel, Scarlet, ... zouden ons dan verder kunnen begeleiden bij het overschakelen op ADSL [2+] aan voordelige voorwaarden ...
gewoon allemaal www.telenet.be intikken en dat venster heel de dag laten openstaan ...
wie doet mee, heeft ideëen?
Laatst gewijzigd door eco racer 17 dec 2007, 16:42, in totaal 1 gewijzigd.
De poll is eigenlijk wat te beperkt... wat met open poorten en fixed IP ?
Wil ik dit dan moet ik bij TN meteen naar een Office abonnement gaan (wat bij deze dan zelfs een lagere upstream heeft dan een standaard ExpressNet... begrijp de logica maar eens !) en betaal ik meer dan 80 euro !
Geef mij dan maar het business abonnement op http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven.php aan 39.95 euro (met hogere upstream, 6x meer volume, fixed IP en poorten open !)... al blijft dit een droom vanwege de afstand tot de centrale.
Als ik zo het Tik forum lees, ben ik blijkbaar lang niet de enige met kritiek op jullie "werkwijze". Vooral omdat het resultaat ervan al jaren nul komma nul is. Een normaal denkend mens zou dat al lang doorhebben en zijn conclusies trekken, maar Tik blijft gewoon op dezelfde zinloze manier verder prutsen.
Conclusie: Tik is naïef en kan niet tegen kritiek.
Ter ondersteuning van de gedane uitspraak is hier een historisch topic van het alom beruchte en door Telenet gevreesde TiK. Historisch omdat het al zo lang geleden is. Gevreesde omdat Tik een gigantische impact heeft op Telenet
Peterken schreef:Euh... het is mij eigenlijk niet duidelijk wat die actie nu juist inhoudt naast steun betuigen door in te schrijven.
Enerzijds zou dit anders moeten zijn dan geendatalimiet.be destijds door er niet simpelweg een petitie van te maken maar uit bovenstaand bericht kan ik weinig/niks opmaken dat het anders is
Op TIK of dagvandedownload wordt ik ook niet meteen veel wijzer...
UPDATE:
Ok ik heb het al: was op de een of andere manier op de verkeerde pagina (subpagina) terechtegekomen waar die uitleg niet stond
Zou het niet beter zijn om hier in de aankondiging ook uit te leggen wat die actie inhoudt?
Als men op pagina 1 begint ondervind men geen moeilijkheden,:
KK schreef:Lol, dat is als een actie tegen dure brandstofprijzen door een hele dag te gaan rondrijden
De enigen die hier nadeel van gaan ondervinden zijn degenen die deelnemen. En Telenet gaat er eens goed mee lachen en er zelfs nog winst op maken, want er zullen altijd wel gekken zijn die speciaal hiervoor extra volume aankopen.
Conclusie: typische Tik actie, waar uiteindelijk enkel Telenet beter van wordt.
en hoe zou jij dit probleem dan aanpakken ?
SamSung Galaxy S7 Edge
Base
Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
Mja, het is geen 100% correcte poll, I know, het is dan ook niet de bedoeling er een hele enquête van te maken
Het gaat hem ook om een soort verplichte keuze: Wat zou je willen, meer snelheid of minder down/upload limieten. Tevreden zijn met de huidige situatie mag, maar er zal toch altijd één van die twee zijn die je voorkeur draagt (of allebei, ok, kiezen kan moeilijk zijn)
Doe poll vind ik niet goed. Er is geen mogelijkheid om aan te duiden dat je tevreden bent met wat je hebt. Dat is dus niet representatief. Het geeft enkel de opties aan die de poller opgeeft, en niet alle opties.