Telenet -> Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Dit emailtje naar Dommel gestuurd, naar 't schijnt zou de service minder snel gaan, misschien kan hier iemand mij helpen?

Ik ben sterk geintresseerd in ADSL+2 cityconnect plus. Nu via forums heb ik al het een en ander qua info ontvangen.

Ik woon in Genk (postcode 3600). Momenteel kan ik nog geen ADSL+2 cityconnect plus nemen, omdat dat niet in Genk beschikbaar is.

Ik heb momenteel Telenet ExpressNet maar ik ga de overstap maken naar Dommel.
Nu ik zit echt wel met veel vragen.

Even op een rijtje zeggen :

Ik stuur mijn Telenet opzeggings formulier naar Telenet, dat kan zonder verdere kosten (ben langer als één jaar klant).
Als die brief verstuurd is, vraag ik mijn Dommel abbonement aan.
Ik ben nog in het bezit van mijn Telenet modem, wat daar mee?
Komt dommel alles installeren?
Moet ik een andere modem kopen?
Ik betaal bovenop 33.99 euro/maand ook nog 6.95 euro voor de
discovery line, dat maakt 40.95 EUR?
Hoeveel betaal ik voor activatie/installatie kosten?
Ga ik een periode zonder Internet zitten?
Wat met telefonie?
Alles qua telefoon is OOK via Telenet geregeld, wat daar mee?
Wanneer is ADSL+2 cityconnect plus beschikbaar in Genk? Ik lees in de loop van 2008..?
Kan ik bijvoorbeeld ook eerst een netconnect abbonement nemen, en wanneer ADSL+2 cityconnect plus beschikbaar is, daarop overschakelen zonder grote kosten?


Opmerking : Telefoon gaat zowiezo worden opgezegd. We gaan dus geen huistelefoon meer nemen.

Trouwens, ik hoor net van iemand op een ander forum dat installatiekosten 99 EUR bedragen???




*** HEB GEBELD NAAR DOMMEL : 1.1 KM van CENTRALE, IS PRIMA. Heb al veel vragen beantwoord gekregen. Hij zei dat ik eerst een abbonement bij Dommel moet aanvragen en dan op een bepaalde datum moest wachten, en dan pas telenet opzeggen, maar ga ik dan niet EN mijn DOMMEL factuur EN mijn telenet factuur moeten betalen? Activatiekost is 20.00 EUR. Hij raadde me een discoveryline aan. Modem van Telenet moet weg, in Belgacom winkels had goede Tomson modems.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Telenetmodem blijft staan, komen ze niet halen (mag je bij het groot huisvuil deponeren). je zal een ADSL modem moeten aanschaffen ja. van Dommel komt er geen installatie aan te pas. evt. zal belgacom uw koperlijn moeten komen leggen (als er nog geen ligt)

Activatie belgacomlijn kost normaal 135euro, vaak lopen er promoties en is de activatie gratis. nu ook nog tot 31/12

best vraagt ge eerste dommel aan en zeg je daarna pas telenet op, dan zit je niet zonder internet

bellen kan je evt via VOIP doen

ps: heb de indruk dat iedereen die wil overstappen een topic opent ipv eens te zoeken in de bestaande topics :roll:
Laatst gewijzigd door xenne op 17 dec 2007, 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

ADSL MODEM, bv die van Thomson SpeedTouch? Regelt Dommel die activatie (vd belgacomlijn) of moet ik dat doen? En Als ik Dommel aanvraag en daarna Telenet opzeg, ga ik dan niet dubbel moeten betalen? En vaste telefoon gaat hier weg, dus over telefonie zelf heb ik geen zorgen.


OP ZDNET staat Genk wel tussen de andere steden? http://www.zdnet.be/print.cfm?id=72324


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

maakt niet uit welke modem, Philips/Linksys etc. maar als je wil gaan VOIPen moet je daar rekening mee houden of Fritzbox of iets dergelijk aanschaffen. Belgacomlijn moet je zelf aanvragen eerst en vooral, je hebt een actief telefoonnr nodig om dommel aan te vragen. ja, het kan zijn dat je dubbel gaat betalen. persoonlijk heb ik eerst opzeg telenet gegeven en daarna dommel bestelt, ik zat met enkele dagen overlapping. meeste vinden het veiliger eerst dommel aan te vragen, pas daarna telenet op te zeggen - dat moet je zelf maar weten. weet wel dat als je dommel contract stuurt het een dag of 5 duurt voor ze activatie aanvragen, de activatie van ADSL op de lijn duurt normaal dan nog 7-10 dagen. dus er zit meestal een 3 tal weken ts bestelling en activatie


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Dus ik MOET een huistelefoon hebben om Dommel te kunnen gebruiken? Wel, dat heeft die medewerker niet gezegd.. Wat bedoel je met overlapping? Zonder internet? Of toch dubbel betaald?


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:OP ZDNET staat Genk wel tussen de andere steden? http://www.zdnet.be/print.cfm?id=72324
dat is correct. genk staat erbij. maar wanneer ze daar gaan activeren weet niemand. ze zullen eerst wel afwachten om te zien hoe het loopt in Leuven denk ik

Ledje schreef:Dus ik MOET een huistelefoon hebben om Dommel te kunnen gebruiken? Wel, dat heeft die medewerker niet gezegd.. Wat bedoel je met overlapping? Zonder internet? Of toch dubbel betaald?
je hebt minimum een DISCOVERYLIJN nodig ja. of je daar een telefoon op aansluit is uw zaak. in mijn geval zat ik paar dagen met 2 internetten - maar Telenet stond al op smalband dus dommel was geen overbodige luxe :lol:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

xenne schreef:
Ledje schreef:Dus ik MOET een huistelefoon hebben om Dommel te kunnen gebruiken? Wel, dat heeft die medewerker niet gezegd.. Wat bedoel je met overlapping? Zonder internet? Of toch dubbel betaald?
je hebt minimum een DISCOVERYLIJN nodig ja. of je daar een telefoon op aansluit is uw zaak. in mijn geval zat ik paar dagen met 2 internetten - maar Telenet stond al op smalband dus dommel was geen overbodige luxe :lol:


Dat is al duidelijker ;) Ik zal er geen telefoon op aansluiten :). Trouwens, mijn factuur is altijd de 12de bij Telenet, dus ik zou eigenlijk moeten proberen te regelen dat de periode van 5 + 7-10 dagen uitkomt voor de 12 van januari/februari ..
Laatst gewijzigd door Ledje op 17 dec 2007, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:Trouwens, mijn factuur is altijd de 12de bij Telenet, dus ik zou eigenlijk moeten proberen te regelen dat de periode van 5 + 7-10 dagen uitkomt voor de 12 van januari/februari ..
maakt niet echt uit, je krijgt een prorata correctie op het eind van telenet. het te veel betaalde krijg je maw terug. waarborg modem (2000frank) krijg je ook terug na minstens 3 keer vragen op voorwaarde dat je ooit een waarborg gaf hé
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

xenne schreef:
Ledje schreef:Trouwens, mijn factuur is altijd de 12de bij Telenet, dus ik zou eigenlijk moeten proberen te regelen dat de periode van 5 + 7-10 dagen uitkomt voor de 12 van januari/februari ..
maakt niet echt uit, je krijgt een prorata correctie op het eind van telenet. het te veel betaalde krijg je maw terug. waarborg modem (2000frank) krijg je ook terug na minstens 3 keer vragen op voorwaarde dat je ooit een waarborg gaf hé


Ik heb volgens mij een waarborg ja, 50 EUR. Die 50 EUR gaat dan gewoon naar Dommel modem. Ik betaal dan mijn Telenet factuur 42,91 EUR en daarvan krijg ik een deel terug. Trouwens als ik opzeg kan ik zelf kiezen wanneer, net opgemerkt! Als ik even reken zou ik dat kunnen schatten.


Dus even op een rijtje zetten :

-Ik koop een ADSL modem
-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)
-Ik vraag bij Dommel via website een netconnect abbonement aan (actievatie 20.00 EUR + 35.99 EUR/maand)
-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet
-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.
-Telenet zou dan ondertussen ook opgezegd zijn

Hmm, ergens kans dat ik zonder internet val? Misschien als Telenet opgezegd word dat ik niet meer online kan en dat dat in die periode van 10 dagen zit?

Dat maakt :

Eénmalige kosten : 20.00 EUR + xx.xx EUR modem = 20 EUR
Maandelijks : 42.49 EUR (oftwel : bijna hetzelfde als mijn Expressnet factuur)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

btw, als je van plan bent op termijn over te stappen naar cityconnect hou je daar al best rekening mee bij aanschaf van de modem. koop er zeker 1 die ADSL2+ ondersteunt. evt ANNEX M als je de hoge oplaadsnelheden wil halen. er zijn al diverse topics over zo'n type modems

Ledje schreef:-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)
dit is 1 stap. vraag gewoon bij Belgacom een Discoverylijn aan

-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet
je moet meteen betalen en contract opsturen. op de activatiedatum is het meestal wel paar dagen wachten

-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.
die max moet je weglaten, er kunnen altijd onvoorziene omstandigheden zijn waardoor het langer duurt, vandaar daat meeste op zeker spelen en eerst dommel activeren voor ze telenet opzeggen. en zoals reeds gezegd, ts de bestelling en activatie zit meestal 3 weken.

Hmm, ergens kans dat ik zonder internet val?
zie hierboven

mvg
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

-Ik activeer een Belgacomlijn (via actie kost me dat 0,00 EUR)
-Ik vraag een discovery lijn aan (geen extra kosten?) (6.5 EUR/maand)


Is hetzelfde gewoon de Belgacomwinkle binnegaan, disvcoverylijn aanvragen (geen ADSL van Belgacom accepteren) en vragen of er kosten zijn , normaal niet want er is een actie. de technieker van Belgacom zal langskomen.
Ge kunt natuurlijk ook uw Telenet telefoonlijn overzetten naar Belgacom ....

-Ik vraag bij Dommel via website een netconnect abbonement aan (actievatie 20.00 EUR + 35.99 EUR/maand)


Juist, ge gaat dan een proforma factuur krijgen van 1 maand internet + uw Setup kosten, als dit betaald is krijgt ge van Dommel uw login en psw en kunt ge op https://crm.schedom-europe.net/ nakijken wanneer uw ADSL signaal actief zal zijn.

-Als ik bij Dommel na 5 dagen mijn ???? heb gehad stuur ik mijn opzeggingsformulier naar Telenet


Inderdaad, aangetekend opsturen en na enkele dagen is checken bij telenet wanneer je afgesloten wordt, ze kunnen dit op een paar dagen na zeggen. Je krijgt ook een brief hiervan maar bij mij was dit nadat mijn internet afgesloten was.

-na 10 dagen (max.) is alles geactiveerd, modem geinstalleerd, en zit ik op Dommel.

Kan ook iets langer zijn, maar de aansluiting komt er zeker. de dag dat je aangesloten bent kan je dit zien aan je modem als het lichtje van het ADSL signaal brand, het kan dan nog enkele uren duren eer je effectief op het Internet kan.


-Telenet zou dan ondertussen ook opgezegd zijn

De opzeg bij Telenet is 30 dagen, waarschijnlijk zullen beide nog enkele dagen samenlopen, bij mij 14 dagen.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Ik heb nu telefoon bij Telenet dus zal ik waarschijnlijk ook een telenet telefoonlijn hebben :) Hoe kan ik overzetten?


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Via Belgacom de overdracht van Telenet naar Belgacom aanvragen ......
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
frontpage
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2007, 20:17

Die draadlose ADSL+2 modem installeeren(voor cityconnect), hoe gaat dat eigenlijk?
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Thomson SpeedTouch 330 USB ADSL MODEM

Is deze modem voldoende voor Dommel? Haal ik daar goede snelheden mee?

ANALOOG of ISDN???

Zou ik al voor een ADSL+2 modem gaan?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frontpage schreef:Die draadlose ADSL+2 modem installeeren(voor cityconnect), hoe gaat dat eigenlijk?


1) Je steekt ADSL splitters in elk telefooncontact
2) Je koppelt je telefoondraadje aan je modem
3) Je geeft je Dommel login gegevens in je modem in

Hupla!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Ledje schreef:ANALOOG of ISDN???
waarschijnlijk heb je een gewone analoge telefoonlijn? dat is ANNEX A.
ISDN = ANNEX B
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Tja hoe kom je dit te weten?


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Tja hoe kom je dit te weten?[/quote]voor de overgrote meerderheid van de particulieren in België is het annex A. ISDN heeft andere stekkers RJ-45 vs RJ-11


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ledje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:25

Naar een Belgacom verkooppunt geweest, DiscoveryLine aangevraagd en een Thomson Speedtouch modem gekocht. Maar, als de technieker komt, gaat die speciale dingen moeten veranderen? want dan kwamen er wel extra kosten ofzoiets?
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”