dean3009 schreef:Kan ik de telefoonlijn van Telenet ook telefonisch opzeggen? Ik heb gebeld naar Belgacom en zij zeiden dat ik naar Telenet moest bellen daarvoor...
Zo ja, welk nummer?
Mijn discoverylijn is al een tijdje actief nu en is als volgt gegaan. Je vraagt het aan bij belgacom. In mijn geval gaven ze me ook een nieuw nummer. Had dan naar Belgacom gebelt om men Telenet nummer over te brengen. Kreeg dan een brief thuis van Belgacom waarop ik mijn gegevens en men oude nummer die ik wou behouden erop moest zetten. Je krijgt een gefrankeerd enevolop erbij dus het kost je allemaal niets om over te schakelen. Iets langer dan een week erna was het inorde.
Nu zei je iets van eerst opzeggen bij telenet en dan je oude nummer behouden...NIET doen. EERST je nummer overbrengen.
En derbij als je dat doet zegt telenet je telefoon abo automatisch op sinds belgacom je nummer overneemt. In mijn geval dan toch. Dus moet ik alleen nog internet opzeggen door een aangetekend brief wat ik een paar dagen geleden heb verzonden.
Bedankt voor het zeggen! Ik heb zelfde gedaan, maar ik wist niet dat telenet zelf abo automatisch afsluit... Ik heb al brief verzonden, maar kan geen kwaad zeker.. ?
dean3009 schreef:Moet je ook geen activatie kost betalen nu die promotie voorbij is? Ik heb hem wel besteld tijdens dat de promotie nog geldig was.
Bij mij zelfde, belgacom komt 4 juli alles installeren en ik had 21ste juni besteld, toen heb ik maar gebeld naar belgacom en ik vroeg of dat die promotie nog geldig zal zijn, en madame zei tuurlijk !
Ik heb gebeld naar Belgacom en ze zeiden dat ze het oude nummer niet konden overnemen (van Telenet dus) omdat het nieuwe nummer al geactiveerd was.. Wat een bullshit.. Ik las nogtans dat een andere member dit wel komt?! Vrijdag komen ze de kabels aansluiten... Ook heeft Telenet nog altijd niet gebeld i.v.m. de opzeg! Ik heb de brief aangetekend verzonden 12/06/07.
xenne schreef:heb aangetekende brief gestuurd naar TELELET op 30/07 voor opzeg.
ik vraag mij nu af wanneer mijn opzeg zou ingaan en wanneer mijn Telenet afgesloten wordt. laten ze dit weten??
voorlopig heb ik nog niets gehoord van Telenet, ik heb wel al gelezen en gehoord dat ze regelmatig eens een aangetekende brief 'verliezen'.
heeft er iemand ervaring met Telenet-opzeg, en hoe is dat juist verlopen?
Hier een "positieve" ervaring gehad met Telenet opzeg. Aangetekend verstuurd, na 2 weken zelf even een belletje gedaan om te horen of men het had aangekregen. Alles was in orde. Nadien nog een terugbetaling gehad van analoge TV abonnement.
xenne schreef:heb aangetekende brief gestuurd naar TELELET op 30/07 voor opzeg.
ik vraag mij nu af wanneer mijn opzeg zou ingaan en wanneer mijn Telenet afgesloten wordt. laten ze dit weten??
voorlopig heb ik nog niets gehoord van Telenet, ik heb wel al gelezen en gehoord dat ze regelmatig eens een aangetekende brief 'verliezen'.
heeft er iemand ervaring met Telenet-opzeg, en hoe is dat juist verlopen?
Hier een "positieve" ervaring gehad met Telenet opzeg. Aangetekend verstuurd, na 2 weken zelf even een belletje gedaan om te horen of men het had aangekregen. Alles was in orde. Nadien nog een terugbetaling gehad van analoge TV abonnement.
en hoe ben je dan te weten gekomen wanneer je opzeg beginnen lopen is? gevraagd aan telefoon? zie je dat nergens staan in 'Mijn Telenet'? naar het schijnt kan je niets meer veranderen aan je settings op het moment dat je abo 'gelockt' staat?
xenne schreef:
en hoe ben je dan te weten gekomen wanneer je opzeg beginnen lopen is? gevraagd aan telefoon? zie je dat nergens staan in 'Mijn Telenet'? naar het schijnt kan je niets meer veranderen aan je settings op het moment dat je abo 'gelockt' staat?
Je opzeg begint op de postdatum van je aangetekend schrijven he
Op Mijn Telenet kan je dergelijke zaken inderdaad niet zien, ik heb niet geprobeerd wijzigingen uit te voeren toen
Beste,
U stuurde ons een mail over uw opzeg
Wij hebben uw opzegdocument ontvangen op 31 juli 2007. Tot op heden is uw opzeg nog niet verwerkt. Mogen wij u eraan herinneren dat wij over 30 werkdagen beschikken om uw opzeg uit te voeren? U bent ons dan ook abonnementsgeld verschuldigd tot op de dag dat wij uw opzeg verwerken. Mogen wij u dan ook vriendelijk vragen uw aanrekening te voldoen? U zal van ons een eindafrekening ontvangen waarop het teveel betaalde bedrag gecrediteerd zal worden.
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/.
Met vriendelijke groeten,
telenet
ik begrijp het eigenlijk niet zo goed, wat bedoelen ze met uw opzeg is nog niet verwerkt? is mijn opzegperiode nog niet aan het lopen? wanneer wordt mijn verbinding afgesloten???
ik snap het niet zo goed
normaal betaal je toch maand voorop?
dus in principe kan je al morgen opzeggen (want je hebt al voor heeld periode betaald)
dat was toch bij mij het geval.
als je woont dicht bij mechelen: BELIEVE ME, ga naar klantendienst.
Beste,
U stuurde ons een mail over uw opzeg
Wij hebben uw opzegdocument ontvangen op 31 juli 2007. Tot op heden is uw opzeg nog niet verwerkt. Mogen wij u eraan herinneren dat wij over 30 werkdagen beschikken om uw opzeg uit te voeren? U bent ons dan ook abonnementsgeld verschuldigd tot op de dag dat wij uw opzeg verwerken. Mogen wij u dan ook vriendelijk vragen uw aanrekening te voldoen? U zal van ons een eindafrekening ontvangen waarop het teveel betaalde bedrag gecrediteerd zal worden.
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/.
Met vriendelijke groeten,
telenet
ik begrijp het eigenlijk niet zo goed, wat bedoelen ze met uw opzeg is nog niet verwerkt? is mijn opzegperiode nog niet aan het lopen? wanneer wordt mijn verbinding afgesloten???
de wettelijke termijn is binnen 30 dagen afsluiten na ontvangst vd breif
dus 31 juli in mechelen ontvangen + 29 dagen
en meestal ( zoals bij mij) sluiten ze u op de 29 dag af
is het vroeger en ge hebt al betaalt voor die maand dan krijgde de niet
gebruikte dagen terug in € terug
Khad hem gisteren gevonden en ziet er echt wel goed uit. Je hebt ook van Belgacom enz...
'k heb het ingevuld maar ik heb de opzeg brief nog steeds niet ontvangen, 'k heb wel nep info ingegeven, om het maar te testen 'k heb de indruk dat ze meer persoonlijke info willen verzamelen dan wat anders, verwacht dus een hoop spam, als je dat correct invult.
Khad hem gisteren gevonden en ziet er echt wel goed uit. Je hebt ook van Belgacom enz...
'k heb het ingevuld maar ik heb de opzeg brief nog steeds niet ontvangen, 'k heb wel nep info ingegeven, om het maar te testen 'k heb de indruk dat ze meer persoonlijke info willen verzamelen dan wat anders, verwacht dus een hoop spam, als je dat correct invult.
ik zou die site ook zeker niet vertrouwen, zo moeilijk is het toch niet om een opzegbrief op te stellen hé.....
Beste,
U stuurde ons een mail over uw opzeg
Wij hebben uw opzegdocument ontvangen op 31 juli 2007. Tot op heden is uw opzeg nog niet verwerkt. Mogen wij u eraan herinneren dat wij over 30 werkdagen beschikken om uw opzeg uit te voeren? U bent ons dan ook abonnementsgeld verschuldigd tot op de dag dat wij uw opzeg verwerken. Mogen wij u dan ook vriendelijk vragen uw aanrekening te voldoen? U zal van ons een eindafrekening ontvangen waarop het teveel betaalde bedrag gecrediteerd zal worden.
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/.
Met vriendelijke groeten,
telenet
ik begrijp het eigenlijk niet zo goed, wat bedoelen ze met uw opzeg is nog niet verwerkt? is mijn opzegperiode nog niet aan het lopen? wanneer wordt mijn verbinding afgesloten???
de wettelijke termijn is binnen 30 dagen afsluiten na ontvangst vd breif
dus 31 juli in mechelen ontvangen + 29 dagen
en meestal ( zoals bij mij) sluiten ze u op de 29 dag af
is het vroeger en ge hebt al betaalt voor die maand dan krijgde de niet
gebruikte dagen terug in € terug
bedankt voor de info ... dus volgens jou zal ik ergens afsloten worden eind augustus. mijn laatste betaling gaat tot 4/09, dus dan zal ik maar enkele dagen moeten terug trekken. krijg je dan ook de borg van de modem terug? het enige dat ik vrees is dat m'n nieuwe connectie nog niet in orde gaat zijn tegen dan
ben vandaag telefonisch gecontacteerd door telenet, nav mijn opzeg. de persoon kon me beloven dat er op het einde van dit jaar DRASTISCHE dingen gaan veranderen bij telenet, wat betreft datalimieten. contrete info kon hij niet geven, maar hij liet fkes later zelfs ongelimiteerd vallen. enfin, zijn telefoontje kwam te laat daar ik al contract getekend heb bij andere provider, anders had ik wellicht getwijfeld... maar ja, ik heb ze genoeg tijd gegeven, zit al jaren te wachten, die bijéénsmelting van de meters maakte me niet blij. hij kon me bevestigen dat eind deze maand m'n connectie zal verbroken worden.
xenne schreef:ben vandaag telefonisch gecontacteerd door telenet, nav mijn opzeg. de persoon kon me beloven dat er op het einde van dit jaar DRASTISCHE dingen gaan veranderen bij telenet, wat betreft datalimieten. contrete info kon hij niet geven, maar hij liet fkes later zelfs ongelimiteerd vallen. enfin, zijn telefoontje kwam te laat daar ik al contract getekend heb bij andere provider, anders had ik wellicht getwijfeld... maar ja, ik heb ze genoeg tijd gegeven, zit al jaren te wachten, die bijéénsmelting van de meters maakte me niet blij. hij kon me bevestigen dat eind deze maand m'n connectie zal verbroken worden.
xenne schreef:ben vandaag telefonisch gecontacteerd door telenet, nav mijn opzeg. de persoon kon me beloven dat er op het einde van dit jaar DRASTISCHE dingen gaan veranderen bij telenet, wat betreft datalimieten. contrete info kon hij niet geven, maar hij liet fkes later zelfs ongelimiteerd vallen. enfin, zijn telefoontje kwam te laat daar ik al contract getekend heb bij andere provider, anders had ik wellicht getwijfeld... maar ja, ik heb ze genoeg tijd gegeven, zit al jaren te wachten, die bijéénsmelting van de meters maakte me niet blij. hij kon me bevestigen dat eind deze maand m'n connectie zal verbroken worden.
Sluwe verkoopstrucken?
dat zal de toekomst uitwijzen.... ondertussen heb ik spijt dat ik geen jaar eerder vroeger opgestapt ben
Ik heb op 30 juli mijn opzegbrief verstuurd. Naar aanleiding van de vele berichten die ik online tegenkwam ben ik preventief te werk gegaan en heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze mijn opzegbrief ontvangen hadden.
Vandaag reactie:
U stuurde ons een mail over uw aanrekening.
Wij hebben uw opzegdocument ontvangen op 31 juli 2007. Tot op heden is uw opzeg nog niet verwerkt. Mogen wij u eraan herinneren dat wij over 30 werkdagen beschikken om uw opzeg uit te voeren? U bent ons dan ook abonnementsgeld verschuldigd tot op de dag dat wij uw opzeg verwerken. Mogen wij u dan ook vriendelijk vragen uw aanrekening te voldoen? U zal van ons een eindafrekening ontvangen waarop het teveel betaalde bedrag gecrediteerd zal worden.
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op http://contact.telenet.be/.
Met vriendelijke groeten,
Daar moet ik me dus al geen zorgen meer over maken
Nee, nog niet. Ik hoop eigenlijk dat ze bellen! Kan ik hen zeggen dat ik in de toekomst veeeeeel minder zal moeten betalen voor veeeeeel meer Gb Heb in mijn opzegbrief trouwens als reden opgegeven: 'Wegens de belachelijk hoge prijzen voor de schandalig lage limieten'
Modem en splitter liggen al klaar, hoop volgende week aangesloten te zijn bij EdpNet. Heb mijn aanvraag verstuurd op 3 augustus.
kiara schreef:Nee, nog niet. Ik hoop eigenlijk dat ze bellen! Kan ik hen zeggen dat ik in de toekomst veeeeeel minder zal moeten betalen voor veeeeeel meer Gb Heb in mijn opzegbrief trouwens als reden opgegeven: 'Wegens de belachelijk hoge prijzen voor de schandalig lage limieten'
Modem en splitter liggen al klaar, hoop volgende week aangesloten te zijn bij EdpNet. Heb mijn aanvraag verstuurd op 3 augustus.
ze zullen je wel niet meer bellen aangezien je een reden van opzeg in je brief gezet heb. enfin, dan scheiden onze wegen binnenkort, ik ga naar dommel. ik hoop voor ons beider dat we niet zonder internet zullen zitten in de overgangsfase.
ljd schreef:Van enkele dagen zonder internet zal je niet sterven
Ik wel Ik weiger als zombie achter een eenrichtsverkeersmiddel als een tv te hangen, dus ik heb geen tv-kabel abo maar wel internet. Daar kan ik bekijken en beluisteren wat ik wil en desnoods at the same time bediscussiëren wat ik zie.
ljd schreef:Van enkele dagen zonder internet zal je niet sterven
Ik wel Ik weiger als zombie achter een eenrichtsverkeersmiddel als een tv te hangen, dus ik heb geen tv-kabel abo maar wel internet. Daar kan ik bekijken en beluisteren wat ik wil en desnoods at the same time bediscussiëren wat ik zie.
naïeveling
Je hebt de interactiviteit van belspelletjes op vt4 nog niet ontdekt
Gesteld dat ik ooit opzeg bij Telenet (ergens oktober of november denk ik) dan zal het niet zijn omwille van snelheid of volume of prijs, maar omwille van artikel 2.3.
Artikel 2.3 is namelijk ook van toepassing op de spamfilter met RSSG.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
kiara schreef:Nee, nog niet. Ik hoop eigenlijk dat ze bellen! Kan ik hen zeggen dat ik in de toekomst veeeeeel minder zal moeten betalen voor veeeeeel meer Gb Heb in mijn opzegbrief trouwens als reden opgegeven: 'Wegens de belachelijk hoge prijzen voor de schandalig lage limieten'
Modem en splitter liggen al klaar, hoop volgende week aangesloten te zijn bij EdpNet. Heb mijn aanvraag verstuurd op 3 augustus.
ze zullen je wel niet meer bellen aangezien je een reden van opzeg in je brief gezet heb. enfin, dan scheiden onze wegen binnenkort, ik ga naar dommel. ik hoop voor ons beider dat we niet zonder internet zullen zitten in de overgangsfase.
Ik hoop het ook voor je! Zou het me ook niet meer kunnen voorstellen zonder internet of consoles, vraag me soms af waar de mensen vroeger hun tijd mee vulden!
kiara schreef:Ik hoop het ook voor je! Zou het me ook niet meer kunnen voorstellen zonder internet of consoles, vraag me soms af waar de mensen vroeger hun tijd mee vulden!
Met verhaaltjes rond de open haard (of als ze minder geld hadden de gesloten stoof). Moet ook wel leuk zijn geweest hoor. Televisie is best wel leuk omdat er soms wel wat te leren valt, maar doorgaans is het platte miserie die mensen herleid tot de couch potato die maar op zijn netvlies laat vallen wat een commercieel bedrijf wil. Dat gevoel heb ik ietsje minder met internet. Als moet je daar ook weer spamfilters e.d. installeren om die muggen van je lijf te houden
xenne schreef:ben vandaag telefonisch gecontacteerd door TELENET, nav mijn opzeg. de persoon kon me beloven dat er op het einde van dit jaar DRASTISCHE dingen gaan veranderen bij TELENET, wat betreft datalimieten. contrete info kon hij niet geven, maar hij liet fkes later zelfs ongelimiteerd vallen. enfin, zijn telefoontje kwam te laat daar ik al contract getekend heb bij andere provider, anders had ik wellicht getwijfeld... maar ja, ik heb ze genoeg tijd gegeven, zit al jaren te wachten, die bijéénsmelting van de meters maakte me niet blij.
de verandering die nu aangekondigd worden vind ik ALLES BEHALVE DRASTISCH, ik moet dan ook vaststellen dat TELENET tegen mij gelogen heeft een paar maanden geleden. ik ben héél blij dat ik de stap gezet heb, jammer genoeg een jaar te laat, maar het verstand komt met de jaren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne schreef:ben vandaag telefonisch gecontacteerd door TELENET, nav mijn opzeg. de persoon kon me beloven dat er op het einde van dit jaar DRASTISCHE dingen gaan veranderen bij TELENET, wat betreft datalimieten. contrete info kon hij niet geven, maar hij liet fkes later zelfs ongelimiteerd vallen. enfin, zijn telefoontje kwam te laat daar ik al contract getekend heb bij andere provider, anders had ik wellicht getwijfeld... maar ja, ik heb ze genoeg tijd gegeven, zit al jaren te wachten, die bijéénsmelting van de meters maakte me niet blij.
de verandering die nu aangekondigd worden vind ik ALLES BEHALVE DRASTISCH, ik moet dan ook vaststellen dat TELENET tegen mij gelogen heeft een paar maanden geleden. ik ben héél blij dat ik de stap gezet heb, jammer genoeg een jaar te laat, maar het verstand komt met de jaren