Launch ADSL 2+ en Pure ADSL
Kleine correctie op 'Hasselt'... na een zoektocht op het net naar "hasselt telefoon centrum" kom ik het telefoonnummer tegen van een zaak in de 'persoonstraat' dat ik even checkte...
12Mb is daar effectief beschikbaar.
12Mb is daar effectief beschikbaar.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
een reden TEMEER om me zorgen te maken : *geen* van mijn bekenden die in Hasselt wonen zijn aansluitbaar. Heel vreemd dus.
Je weet toch dat ik niet tegen jouw schenen aan het stampen ben he T2m . Maandag morgen, en even last van de blues. Zal wel overgaan. Over een jaar of zo.
Neh, genoeg hierover. Ik zwijg terug als een graf over het hele 12M ding.
Je weet toch dat ik niet tegen jouw schenen aan het stampen ben he T2m . Maandag morgen, en even last van de blues. Zal wel overgaan. Over een jaar of zo.
Neh, genoeg hierover. Ik zwijg terug als een graf over het hele 12M ding.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Vraagje ivm ADSL2+:
Normaal kan men toch betere speeds geven dan 12Mbps? Doet men dit om een stabielere verbinding aan te bieden?
Dus bv. niet iedereen kan 24Mbps aan (zoals bij Dommel), maar de meeste wel 12Mbps
Ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit van hun netwerk. Ik zit al ruime tijd op BRUO en moet zeggen dat ik daar bijna nooit speeddrops in gezien heb ... altijd rocksolid 480kb/s!
Normaal kan men toch betere speeds geven dan 12Mbps? Doet men dit om een stabielere verbinding aan te bieden?
Dus bv. niet iedereen kan 24Mbps aan (zoals bij Dommel), maar de meeste wel 12Mbps
Ben wel eens benieuwd naar de kwaliteit van hun netwerk. Ik zit al ruime tijd op BRUO en moet zeggen dat ik daar bijna nooit speeddrops in gezien heb ... altijd rocksolid 480kb/s!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Zou dit zijn om de unlimited abo's niet te veel te laten downloaden ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Diskspace, the final frontier !T2m schreef:Aan 12Mb zou je - als ik correct vermenigvuldigd heb - in theorie zo'n 3.8 Terrabyte per maand kunnen downloaden. Dus qua 'upper limit' kan dat wel tellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik woon ook nog op den buiten, en nog altijd op BROBA (4096 down, 384 up)
Echt veel redenen zijn er niet om hogere download-snelheid aan te schaffen.
We zitten hier met meer dan 4 PC's + een PS3.
Wel zou een uploadboost zeer welkom zijn... (gamen, uploaden foto's,...)
Echt veel redenen zijn er niet om hogere download-snelheid aan te schaffen.
Wel zou een uploadboost zeer welkom zijn... (gamen, uploaden foto's,...)
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Dan juist wel !SplinterByte schreef: Echt veel redenen zijn er niet om hogere download-snelheid aan te schaffen.
Kan iedereen tegelijkertijd snel surfen !!
Dat nu juist wel .... de upl is dan vier maal zo groot ... zeker als je wil gamen ... of met velen aan de computer zitten ...filipi schreef:Dan juist wel !SplinterByte schreef: Echt veel redenen zijn er niet om hogere download-snelheid aan te schaffen.
Kan iedereen tegelijkertijd snel surfen !!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik wouw maar zeggen dat ik eerder 6down/6up zou nemen dan 12/1
Maar jah we hebben niet veel keuze, en ik zeker niet waar ik woon...
Maar jah we hebben niet veel keuze, en ik zeker niet waar ik woon...
- spacekiek
- Elite Poster
Allee den upgrade is reeds geactiveerd !
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 10447 kbit/s or 1306 kbyte/s
- Upload speed : 264 kbit/s or 33 kbyte/s
Wed Dec 5 2007 at 17:58:01 UTC+0100
Enkel upload is nog niet wat het moet zijn ... ook niet met goeie FTP verbinding.
/EDIT: Heb de oorzaak al gevonden, ik zit namelijk op een ander adsl profiel :
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 13.309
Modulation: G.992.5 Annex A
Output Power (Up/Down) [dBm]: 6,0 / 21,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 14,5
Ik meen mij te herinneren dat ik vrij dicht bij de centrale zit, dus die 1Mbps upload zou geen probleem mogen zijn. Ik heb er ook even mijn adsl waarden erbij gezet ... maar ik zie daar niet echt problemen in?
12Mbit lukt zeker en vast, maar een grafiek voor upload heb ik niet gevonden... maar met een attenuation van 4 lijkt me dat totaal geen probleem te zijn ??
- Download speed : 10447 kbit/s or 1306 kbyte/s
- Upload speed : 264 kbit/s or 33 kbyte/s
Wed Dec 5 2007 at 17:58:01 UTC+0100
Enkel upload is nog niet wat het moet zijn ... ook niet met goeie FTP verbinding.
/EDIT: Heb de oorzaak al gevonden, ik zit namelijk op een ander adsl profiel :
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 13.309
Modulation: G.992.5 Annex A
Output Power (Up/Down) [dBm]: 6,0 / 21,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 14,5
Ik meen mij te herinneren dat ik vrij dicht bij de centrale zit, dus die 1Mbps upload zou geen probleem mogen zijn. Ik heb er ook even mijn adsl waarden erbij gezet ... maar ik zie daar niet echt problemen in?
12Mbit lukt zeker en vast, maar een grafiek voor upload heb ik niet gevonden... maar met een attenuation van 4 lijkt me dat totaal geen probleem te zijn ??
Laatst gewijzigd door spacekiek 05 dec 2007, 20:29, in totaal 2 gewijzigd.
- spacekiek
- Elite Poster
Had jouw tests al gezien op userbase last 40mousty schreef:Hallo,
Sedert gisteren upgrade geactiveerd (aanvraag gedaan op 21.11.2007) :
Your DOWNLOAD Speed:
10325 kbps or 1291 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
413 kbps or 52 KB/sec
Groetjes
Jouw uploadprofiel staat ook op 500Kbit/s denk ik hoor ...
Enfin, ik heb het alvast gelogd bij de helpdesk.
-
- Elite Poster
*snik* (zulke posts zijn niet goed voor mij)
Ziet er inderdaad gezond uit. Enkel die upload is raar, en heel ver van het vooropgestelde 1mbps profiel. Misschien kan T2m hier iets meer over kwijt ?
Ah propos : Ping waarden ?
Ziet er inderdaad gezond uit. Enkel die upload is raar, en heel ver van het vooropgestelde 1mbps profiel. Misschien kan T2m hier iets meer over kwijt ?
Ah propos : Ping waarden ?
Hier is de upgrade ook gebeurt:
- Download speed : 9607 kbit/s or 1201 kbyte/s
- Upload speed : 404 kbit/s or 51 kbyte/s
Wed Dec 5 2007 at 21:12:19 UTC+0100
- Download speed : 9607 kbit/s or 1201 kbyte/s
- Upload speed : 404 kbit/s or 51 kbyte/s
Wed Dec 5 2007 at 21:12:19 UTC+0100
- spacekiek
- Elite Poster
Men is duidelijk nog aan het sleutelen aan die adsl profielen:
Mijn vorig profiel:
“Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 13.309”
Mijn huidig profiel:
"Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 910 / 12.286"
Hoewel upload net geen megabit is, scheelt er duidelijk nog steeds iets mee. Ik krijg nl. zeer fluctuerende testresultaten, de ene keer +-75kb/s, de andere keer 50kb/s.
Mogelijke oorzaak:
FEC Errors (Up/Down): 553.648.128 / 33
Aan wat zou dit kunnen liggen ?
Mijn vorig profiel:
“Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 13.309”
Mijn huidig profiel:
"Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 910 / 12.286"
Hoewel upload net geen megabit is, scheelt er duidelijk nog steeds iets mee. Ik krijg nl. zeer fluctuerende testresultaten, de ene keer +-75kb/s, de andere keer 50kb/s.
Mogelijke oorzaak:
FEC Errors (Up/Down): 553.648.128 / 33
Aan wat zou dit kunnen liggen ?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij Tele2 gaan dse upgrades blijkbaar sneller van 4 naar 12 dan bij Scarlet van 4 naar 6. Ofwel heeft Scarlet zich van richting vergist (bewijs: allen die van 4 naar 1 gegaan zijn!).
Ik zie Tele2 al hun klanten op Broba niet upgraden?Goztow schreef:Bij Tele2 gaan dse upgrades blijkbaar sneller van 4 naar 12 dan bij Scarlet van 4 naar 6. Ofwel heeft Scarlet zich van richting vergist (bewijs: allen die van 4 naar 1 gegaan zijn!).
Slechts een deel van hun klanten komt in aanmerking, namelijk zij die op eigen apparatuur aangesloten zijn.
-
- Elite Poster
Nou, als je het Scarlet forum erop naleest, zie je daar toch vrij veel klachten over mislukte 6mbps omzetting die uiteindelijk uitmonden in een 1.1 mbps profiel. Griezelig veel zelfs, en da's de situatie waar Gostow waarschijnlijk op doelde.
Maar je hebt principieel gelijk hoor : Bruo bij T2 is beperkt tot grote steden en is in dat opzicht vergelijkbaar met het veelbesproken CityConnect van Dommel, en niemand heeft echt een beeld of en hoever de Bruo's zullen gaan in de nabije toekomst, en al -zeker- niet na de uitspraken van het Bipt naar BGC toe op zowel ADSL2 als VDSL2 politiek ten aanzien van de Olo's.
Maar wat 2008 ook brengt, voor de eerste keer in jaren heb ik het gevoel dat er dit komende jaar effectief een kans op grote verbetering inzit voor vele gebruikers, en niet enkel diegene die zich in de geselecteerde stadscentra bevinden. Het zou wel eens een interessant 2008 kunnen worden.
Maar je hebt principieel gelijk hoor : Bruo bij T2 is beperkt tot grote steden en is in dat opzicht vergelijkbaar met het veelbesproken CityConnect van Dommel, en niemand heeft echt een beeld of en hoever de Bruo's zullen gaan in de nabije toekomst, en al -zeker- niet na de uitspraken van het Bipt naar BGC toe op zowel ADSL2 als VDSL2 politiek ten aanzien van de Olo's.
Maar wat 2008 ook brengt, voor de eerste keer in jaren heb ik het gevoel dat er dit komende jaar effectief een kans op grote verbetering inzit voor vele gebruikers, en niet enkel diegene die zich in de geselecteerde stadscentra bevinden. Het zou wel eens een interessant 2008 kunnen worden.
Tele2 lijkt zijn huiswerk gemaakt te hebben. Ik denk ook dat je de kracht van Nederlandse nuchterheid niet mag vergeten.Goztow schreef:Bij Tele2 gaan dse upgrades blijkbaar sneller van 4 naar 12 dan bij Scarlet van 4 naar 6. Ofwel heeft Scarlet zich van richting vergist (bewijs: allen die van 4 naar 1 gegaan zijn!).
-
- Erelid
Bedoel je dat op Tele2 of Scarlet? Scarlet is nederlandser dan Tele2 hoor, want Tele2 is zelfs Zweeds
Maar tele2 Belgium is overgenomen door kpn dus het is ook Nederlands.Lord Utopia schreef:Bedoel je dat op Tele2 of Scarlet? Scarlet is nederlandser dan Tele2 hoor, want Tele2 is zelfs Zweeds
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Tele2 is een Zweedse merknaam. Zolang ze onder die merknaam en lay out opereren, zal er altijd wel stuk Zweeds zijn. Ik ben benieuwd wat KPN in petto heeft, en ik vermoed dat de overname nog niet helemaal rond is (goedkeuring regulator en dergelijke). Ik vermoed dat ook zonder KPN die 12 mbit er was gekomen. Het enige wat er aders zou zijn geweest was de prijs van een GSM abbo.Maar tele2 Belgium is overgenomen door kpn dus het is ook Nederlands.
- spacekiek
- Elite Poster
Zou idd wel handig zijn om die mensen eruit te filteren!
Als ik het zo bekijk zijn er nog maar weinig 12MB'ers met een goeie upload. Waarden schommelen rond 400 à 600kbps ...
Heb nog geen feedback gekregen op mijn mail, dus ik zal eens moeten bellen (vrees ik)
Kunnen de andere Tele 12MB'ers even hun lijnprofiel uit hun modem posten ? Ben eens benieuwd ...
Als ik het zo bekijk zijn er nog maar weinig 12MB'ers met een goeie upload. Waarden schommelen rond 400 à 600kbps ...
Heb nog geen feedback gekregen op mijn mail, dus ik zal eens moeten bellen (vrees ik)
Kunnen de andere Tele 12MB'ers even hun lijnprofiel uit hun modem posten ? Ben eens benieuwd ...
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hier nu ookZambo schreef:Vraag aan de beheerders: is het mogelijk het product 12Mb pure adsl van Tele2 in jullie snelheidstest op te nemen? Bij speedtest.nl is dat reeds in orde.
Met oprechte dank.meon schreef:Hier nu ookZambo schreef:Vraag aan de beheerders: is het mogelijk het product 12Mb pure adsl van Tele2 in jullie snelheidstest op te nemen? Bij speedtest.nl is dat reeds in orde.
- spacekiek
- Elite Poster
Willen niet neuten, maar All-in bestaat ook in 4MB & 12MBmeon schreef:Hier nu ookZambo schreef:Vraag aan de beheerders: is het mogelijk het product 12Mb pure adsl van Tele2 in jullie snelheidstest op te nemen? Bij speedtest.nl is dat reeds in orde.
Dat gevoel hadden velen ook over 2007. En zie waar het ons heeft gebracht.kaween schreef:Maar wat 2008 ook brengt, voor de eerste keer in jaren heb ik het gevoel dat er dit komende jaar effectief een kans op grote verbetering inzit voor vele gebruikers, en niet enkel diegene die zich in de geselecteerde stadscentra bevinden. Het zou wel eens een interessant 2008 kunnen worden.
-
- Erelid
Als we kijken naar 2007 is er redelijk veel gebeurd.
Limiet is gestegen naar 12 GB zowel bij BGC als Telenet.
Prijzen zijn geindexeerd (TN, BGC, Dommel)
ADSL2+ is er gekomen in beperkte maten
Dommel liet limiet verdubbelen (50 GB -> 100 GB)
HD Tv
redelijk veel eigenlijk, toch voor België te zijn
Limiet is gestegen naar 12 GB zowel bij BGC als Telenet.
Prijzen zijn geindexeerd (TN, BGC, Dommel)
ADSL2+ is er gekomen in beperkte maten
Dommel liet limiet verdubbelen (50 GB -> 100 GB)
HD Tv
redelijk veel eigenlijk, toch voor België te zijn
-
- Elite Poster
@ Utopia : inderdaad.
@ Hellsnake
Tja, ik weet. Optimist tot in de kist.
Maar laten we wel wezen : T2 op ADSL2, da's voor een vrij grote bevolkingsgroep (in de hoofdsteden) een leefbaar en leuk alternatief. Cityconnect van Dommel zal dit hopelijk ook zijn. En daar had ik op 31 december 2006 ook nog nooit van gehoord, nietwaar.
En voor de rest van de arme drommels (waaronder naar alle waarschijnlijkheid ikzelf) gaat het een kwestie zijn van hopen op beterschap, en in mijn oeverloos optimisme denk ik dat het er in 2008 voor velen van ons _wel_ kan inzitten, en dan doel ik vooral op de geruchten rond SpeedConnect, maar in alle eerlijkheid _ook_ me koesteren in het feit dat ik met mijn huidige T2 ook niet zo slecht zit.
@ Hellsnake
Tja, ik weet. Optimist tot in de kist.
Maar laten we wel wezen : T2 op ADSL2, da's voor een vrij grote bevolkingsgroep (in de hoofdsteden) een leefbaar en leuk alternatief. Cityconnect van Dommel zal dit hopelijk ook zijn. En daar had ik op 31 december 2006 ook nog nooit van gehoord, nietwaar.
En voor de rest van de arme drommels (waaronder naar alle waarschijnlijkheid ikzelf) gaat het een kwestie zijn van hopen op beterschap, en in mijn oeverloos optimisme denk ik dat het er in 2008 voor velen van ons _wel_ kan inzitten, en dan doel ik vooral op de geruchten rond SpeedConnect, maar in alle eerlijkheid _ook_ me koesteren in het feit dat ik met mijn huidige T2 ook niet zo slecht zit.
Als het van Tele2 mag blijft btele2 actief als "brand' van kpn.Goendi schreef:Tele2 is een Zweedse merknaam. Zolang ze onder die merknaam en lay out opereren, zal er altijd wel stuk Zweeds zijn. Ik ben benieuwd wat KPN in petto heeft, en ik vermoed dat de overname nog niet helemaal rond is (goedkeuring regulator en dergelijke). Ik vermoed dat ook zonder KPN die 12 mbit er was gekomen. Het enige wat er aders zou zijn geweest was de prijs van een GSM abbo.Maar tele2 Belgium is overgenomen door kpn dus het is ook Nederlands.
Dit hebben ze ook gedaan met Base in duitsland, simyo etc. Het is dat wat de strategie van Kpn altijd geweest is.
Naast onafhankelijke resellers.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- spacekiek
- Elite Poster
Ik zie hier regelmatig iemand opduiken in de speedtests met een lijnprofiel > 12Mbit van Tele2 ?
Provider Subscription kbit/s kbit/s Eff. Timestamp Tags
Tele2 Pure ADSL 12Mb 14141 790 118% 14-12-2007 11:08 test
14,1 Mbit ?
Provider Subscription kbit/s kbit/s Eff. Timestamp Tags
Tele2 Pure ADSL 12Mb 14141 790 118% 14-12-2007 11:08 test
14,1 Mbit ?